Stovpets, O.
    Chinese legal-philosophic syncretism and its influence to value orientations of the Chinese society = Китайський філософсько-правовий синкретизм і його вплив на ціннісні / O. Stovpets // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 1. - P55-60. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
Китай -- соціальні відносини -- ціннісні орієнтири -- філософсько-правовий синкретизм -- правова політика -- ментальні традиції
Анотація: Статтю присвячено дослідженню історико-культурних та філософсько-правових факторів, які справляють вплив на формування ціннісних орієнтирів китайського суспільства. Аналіз цих факторів проведено із застосуванням історико-філософського методу, який дає змогу простежити поворотні моменти культуроґенезу китайської цивілізації, та конкретно-історичного підходу. Останній сприяє кращому розумінню залежності нинішнього стану китайської соціокультурної реальності від подій недалекого минулого, та від традиційних духовних цінностей, сформованих на різних етапах історичного шляху Синітської цивілізації. Робиться акцент на взаємній детермінованості матеріальної і духовної складової у розвитку китайського соціуму, в якому прагнення до реалізації прагматичних інтересів вдало поєднується із глибокою повагою до власних духовнокультурних традицій, джерелами котрих є конфуціанство, даосизм та, почасти, легізм. Специфіка китайської ментальності, яка багато в чому визначається конфуціанською етикою, віддзеркалюється у національній політико-правовій доктрині, у моделях соціальних відносин, у ставленні сучасних китайців до інститутів держави, права, державної влади, правової політики тощо. У статті підкреслюється, що китайська юриспруденція зазнавала потужного впливу з боку двох філософських доктрин - конфуціанства та легізму, і така ситуація спостерігалася майже протягом усієї історії імперського Китаю. Цим і обґрунтовується виражена тенденція до переважання норм моралі над нормами права у регулюванні різноманітних питань суспільного життя, майже завжди, аж до Синьхайської революції. У ХХ столітті норми конфуціанської етики і установки легізму, що визначали основи правової системи Китаю, було істотно переглянуто під впливом марксистських ідей, а також внаслідок активної рецепції принципів романо-германської правової системи. Це позначилося на різних областях правозастосовної практики в Китаї, однак для демонстрації тих змін ми обмежилися аналізом проблематики організованої злочинності та протидії корупції в КНР. У висновку констатується, що сутність нинішнього китайського підходу до регулювання широкого кола суспільних відносин може бути визначено як "філософсько-правовий синкретизм". Адже правова свідомість китайців видається не чимось мозаїчним, а постає такою, що успішно інтегрує різні світоглядні традиції, суміщаючи їх у нерозривній єдності.
Дод.точки доступу:
Стовпець Олександр


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)