Добронравова, Ірина.
    Дескриптивність нелінійного теоретичного знання та самоорганізація нелінійної науки [Текст] / І. Добронравова // Філософія освіти = Philosophy of Education : = Philosophy of Education : наук. часопис. - 2017. - N 1. - С. 30-42
ДРНТІ

Рубрики: Філософія--філософія освіти

Кл.слова (ненормовані):
дескриптивність -- самоорганізація -- нелінійна наука -- нелінійне теоретичне знання
Анотація: Відповідність між дескриптивністю нелінійного теоретичного знання про феномен самоорганізації та дескриптивністю епістемологічних моделей в засадах постнекласичної науки, що самоорганізується, демонструє становлення адекватної методології свідомості в сфері лінійних досліджень. Це означає перегляд епістемологічних засад нелінійної методології, зокрема, розуміння наукової істини як нелінійного процесу. Системи, що самоорганізуються, обирають випадковим чином варіант їхньої нелінійної динаміки. Теорія передбачає розгалуження в точних біфуркацій графіків розв’язків нелінійних рівнянь. Реалізація системою однієї з можливостей, вираженої певним розв’язком, не означає, що інші розв’язки не були науковою істиною. Теоретичне пояснення певного стану нелінійного процесу є реальною необхідністю, яка включає інформацію про вибір в точці біфуркації. Тобто це теоретичний опис певного варіанту самоорганізації. Цікаво, що наука про самоорганізацію сама є самоорганізовуваною, доповнюючи дисциплінарну організацію самоорганізацією міждисциплінарних спільнот вчених.
Перейти до зовнішнього ресурсу ПОВНИЙ ТЕКСТ

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)