Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Імас Є., Ярмолюк О., Білько Б.
Назва : Екологічна освіта в контексті формування сталого розвитку спорту
Місце публікування : Спортивна наука та здоров’я людини: науковий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка, Charity Foundation "City of Dreams". - Київ: Київський ун-т ім. Б. Грінченка, 2020. - N 2. - С. 10-26. - ISSN 2664-2069 (Шифр С967601977/2020/2). - ISSN 2664-2069
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): сталий розвиток--світогляд--екологічна освіта--еко-спорт
Анотація: Гармонійний розвиток людства передбачає збереження здоров'я та підтримку морально-психологічного клімату населення. Рішення цих завдань не можливе без дбайливого ставлення до довкілля, раціонального споживання природних ресурсів. Тому одним з найбільш важливих напрямів природоохоронної діяльності багатьох спортивних організацій є екологічна освіта. Важливість цього напряму відображається у різних екологічних програмах, які активно проваджують міжнародні та національні спортивні організації наприкінці XX – початку XXI століть. Мета – визначити зміст і компоненти екологічної освіти, як складової сталого розвитку спорту. Матеріал і методи: аналіз літературних джерел, документів у мережі Інтернет, моніторинг екологічного контенту в ЗМІ, системно-функціональний аналіз. У контексті нашого дослідження особливу увагу приділено формуванню екологічного світогляду як особливої форми світосприйняття, характерними ознаками якої є узагальнена система принципів, поглядів, екологічних знань, цінностей, оцінок, переконань, практичних настанов, що визначають місце людини у світі, її життєву позицію, спосіб поведінки та програму дій у системі «природа–людина–суспільство». Встановлено, що процес формування екологічного світогляду доцільно розглядати з трьох позицій: освіта, виховання і просвіта. Внаслідок проведених досліджень виявлено, що подальший розвиток олімпійського руху передбачає формування відповідної природоохоронної інфраструктури спорту, екологічно орієнтованого світогляду фахівців галузі фізичної культури і спорту, вивчення й адаптацію принципів сталого розвитку для сфери олімпійського спорту України. Міжнародний та національних досвід свідчить про високу ефективність формування еколого-орієнтованого світогляду молоді під час проведення спортивно-масових заходів. Зі свого боку це створює передумови для високої творчої самореалізації, фізичної працездатності, навчальної, трудової та громадської діяльності, психологічного комфорту, найбільш повно розкривається психофізіологічна здатність особистості, активізується процес її самовдосконалення.
Дод.точки доступу:
Ярмолюк, О.
Білько, Б.