Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Філас В.
Назва : Маніпуляція візуальними образами в ідеологічних концепціях, або як "відбілювали" імідж Г. Потьомкіна
Місце публікування : Схід: аналітично-інформаційний журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Маріуполь: Український культурологічний центр, 2018. - № 4. - С. 103-106. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093 (Шифр С794174244/2018/4). - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): північне причорномор'я--російсько-турецькі війни--гравюра--ідеологія--образ--конструювання
Анотація: У статті зазначається, що тиражна графіка, починаючи з кінця XVIII ст., активно використовувалась у конструюванні суспільної думки шляхом корегування образів. На основі аналізу творів живопису та гравюр, присвячених облозі Очакова 1788 р., простежено процес конструювання позитивного образу Г. О. Потьомкіна на тлі його непопулярних заходів щодо взяття фортеці. Зокрема, зазначається, що після штурму Очакова з'явилися створені на замовлення картини олією Ф. Казанови "Штурм Очакова" та серії гравюр І. Вілля, де створено позитивний образ Г. Потьомкіна. Також фіксується "уведення" фігури князя в сюжет гравюри, створеної А. Баршем за аквареллю очевидця штурму фортеці художника М. Іванова. Зазначається, що твори живопису та графіки повинні були подолати негативний образ Г. Потьомкіна щодо подій під Очаковом. Після смерті Катерини ІІ образ Г. Потьомкіна переходить у негативну площину, на тлі цього роздмухується позитивний військовий геній О. Суворова.