Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Ebo S.
Назва : Restoring the African origins of philosophy
Паралельн. назви :Відновлення африканського походження філософії
Місце публікування : Схід: аналітично-інформаційний журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Маріуполь: Український культурологічний центр, 2018. - № 5. - С. 9-16. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093 (Шифр С794174244/2018/5). - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): африканська філософія--єгипет--себа--антична філософія--іонія--мілет--фалес--піфагор--арістотель
Анотація: У статті підіймається питання про генезу філософії. Метою статті є доведення африканських, зокрема єгипетських, джерел античної філософії. Розповсюдженим стереотипом сучасності є те, що філософія виникла в Мілеті, що підтверджується постаттю Фалеса, першої людини, яка начебто займалася формальною філософією. Проте мало хто звертає увагу, що Фалес сам навчався філософії в Єгипті. Саме в Єгипті, під впливом Ефіопії, за тисячу років до Фалеса виникло та культивувалося раціональне ставлення людини до світу, яке отримало назву "себа" (мудрість), звідси - Софія еллінів. Серед відомих філософів Стародавнього Єгипту були Тот, Аменхотеп, Імхотеп, Птахотеп, Аменехат, Мерікаре, Дуаф, Ехнатон. У Фівах (Люксорі) функціонував потужний інтелектуальний центр Васе, протоаналог європейських університетів, в якому навчалися Фалес, Анаксімандр, Піфагор, Сократ, Платон, Арістотель, Гіппократ, Евклід, Солон, Діодор, Евріпід, Архімед та інші. Те, що Піфагор назвав "філософією", насправді було "любов'ю до себи" (єгипетської мудрості) і в умовах Греції було контркультурою. Розповсюдження "себи" в Іонії, яка свого часу була провінцією Єгипту, сприяло проникненню ідей єгипетських мудреців до Європи. Грецькі філософи були лише популяризаторами вчення африканського походження. У статті аналізуються особливості взаємодії еллінської та єгипетської культур. Називаються події, що призвели до занепаду і остаточного зникнення філософії в Єгипті, включаючи завоювання Александра Македонського, християнський вплив та поширення ісламу. Вказується на соціально-політичні причини, які в ХІХ столітті обумовили змову західних авторів щодо замовчування доказів африканського походження філософії та, навпаки, розповсюдження тези про "апильність африканського інтелекту" і принципову нездатність представників чорної раси до філософування. Автор закликає до відновлення історичної справедливості та визнання африканського пріоритету у виникненні філософії
Дод.точки доступу:
Ебо Сократ