Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Horban O., Maletska M.
Назва : Basic hermeneutic approaches to interpretation of videogames
Паралельн. назви :Основні герменевтичні підходи до інтерпретації відеоігор
Місце публікування : Схід: аналітично-інформаційний журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Маріуполь: Український культурологічний центр, 2019. - № 5. - С. 5-12. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093 (Шифр С794174244/2019/5). - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): відеогра--герменевтика--людо-герменевтика--процедурна риторика--процедурна герменевтика--герменевтика реального часу--інтерпретація
Анотація: Стаття присвячена інтерпретації відеоігор та основним герменевтичним підходам до інтерпретації відеоігор. Відеоігри - це складний сучасний феномен, який вирізняється серед інших медіа завдяки своїй інтерактивності та особливим взаємозв'язкам між гравцем та грою. Відсутність загальноприйнятої методології, зокрема герменевтичної, ускладнює інтерпретацію відеоігор та розуміння особливостей інтерпретації гравцем, глядачем та розробником ігор. У статті описані ключові концепти герменевтики, важливі для розв'язання поставлених завдань. У результаті авторами виділено чотири герменевтичні підходи на основі центральних концептів розуміння феномену відеогри: 1) герменевтика гри / загальна герменевтика - без особливого центрального концепту (відеогра інтерпретується без урахування її інтерактивності); 2) людо-герменевтика - на основі концепту гри (відеогра інтерпретується як гра, гра вбачається пріоритетнішою за гравця); 3) процедурна герменевтика - на основі правил як центрального концепту (відеогра інтерпретується як процедурна система; цей підхід не враховує важливість дій гравця та можливість порушувати правила гри); 4) герменевтика реального часу (ріал-тайм герменевтика) - на основі концепту інтерактивності (відеогра інтерпретується як інтерактивна система; цей підхід зазначає особливу роль гравця та відділяє її від ролі глядача). Надано детальну характеристику зазначених підходів. Виокремлено можливість множинності інтерпретаторів відеоігор: не лише гравці, які інтерпретують гру з точки зору виграшу або досягнення власної мети, а й глядачі та розробники можуть інтерпретувати відеоігри у різний спосіб завдяки різниці позицій інтерпретаторів. Вони також можуть здійснювати взаємний вплив на інтерпретацію один одного. У статті відображено ті аспекти інтерпретації відеоігор, які не були охоплені наявними герменевтичними підходами
Дод.точки доступу:
Maletska, M.
Марія Малецька
Олександр Горбань