Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Haile E. S.
Назва : Qualitative inquiry into the practice of Instructional Leadership and Transformational Leadership in Public Secondary Schools of Addis Ababa, Ethiopia
Паралельн. назви :Якісне дослідження практики навчального керівництва та трансформаційного лідерства в державних загальноосвітніх школах Аддис-Абеби (Ефіопія)
Місце публікування : Схід: аналітично-інформаційний журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Маріуполь: Український культурологічний центр, 2020. - № 5. - С. 39-48. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093 (Шифр С794174244/2020/5). - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): державна загальноосвітня школа--навчальне керівництво--трансформаційне лідерство--ефективне шкільне керівництво
Анотація: Результати діяльності навчального закладу тісно пов’язані з якістю та/або релевантністю обраного директорами стилю керівництва, а також його можливим впливом на рівень задоволеності вчителя своєю роботою. Директорам шкіл потрібно обрати оптимальний стиль керівництва, щоб надихати та заохочувати вчителів. Мета цього дослідження – дослідити практику керівництва державною загальноосвітньою школою в контексті теорій навчального керівництва та трансформаційних стилів керівництва. Встановлено, що обидві теорії охоплюють практики лідерства, що підвищують рівень задоволеності викладачів та досягнення учнів. Для підтвердження теоретичних висновків було проведено емпіричне дослідження, під час якого були опитані директори державних шкіл та вчителі (всього – 34 учасника, в тому числі 24 викладачі та 10 директорів із 65 шкіл Аддис-Абеби). Форма опитування – напівструктурні запитання. Аналіз даних проводився одночасно з проведенням сесій співбесіди. Для організації та генерації кодів та тем дослідження була використана комп’ютерна програма ATLAS.ti 8 (що дозволяє якісно аналізувати великі обсяги текстових, графічних, аудіо- та відеоданих). Висновками дослідження стали наступні положення: 1) директори державних шкіл Аддис-Абеби не до кінця реалізовують навчальну лідерську та трансформаційну стратегію в своїй роботі. Їм заважає втручання в роботу школи з боку влади. Головним критерієм призначення на посаду директора школи є не професійна компетентність чи результати діяльності, а відданість інтересам правлячої партії. Це дуже впливає на задоволеність та мотивованість учителів своєю роботою. Опитані вчителі підтвердили, що їх робота з викладання та навчання не отримує ефективної підтримки з боку керівників шкіл і зробили висновок, що шкільне керівництво не практикує в цілому ефективного стилю управління школою, подібного до стилю навчального та трансформаційного керівництва; 2) трансформаційна лідерська поведінка та стиль керівництва в навчанні позитивно впливають на задоволеність роботою вчителя, відданість роботі та кращі результати роботи в школі. Трансформаційне лідерство визначено респондентами опитування як сприятливий стиль керівництва для підвищення ефективності роботи шкіл та поліпшення досягнень учнів
Дод.точки доступу:
Еліас СебсбІ Гейл