Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Стойка О.
Назва : Якість вищої освіти: дослідницькі концепції і наукові підходи [Електронний ресурс]
Кільк.характеристики : on-line
Місце публікування : Неперервна професійна освіта: теорія і практика: науковий журнал/ Київський ун-т ім. Бориса Грінченка, Благодійний фонд ім. А. Макаренка. - Київ: Едельвейс, 2023. - Вип. 3. - С. 17-27. - ISSN 1609-8595ISSN 2412-0774, DOI 10.28925/1609-8595.2023.3.2 (Шифр Н057263/2023/3). - ISSN 1609-8595ISSN 2412-0774, DOI 10.28925/1609-8595.2023.3.2. - ISSN 1609-8595ISSN 2412-0774, DOI 10.28925/1609-8595.2023.3.2
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): дослідження--концепція--цифровізація--якість--вища освіта
Анотація: Стаття присвячена обґрунтуванню поняття якості освіти, зокрема вищої, в контексті різних дослідницьких концепцій. Наголошено, що якість вищої освіти – складний, багатовимірний, багаторівневий феномен, який має комплексний і системний характер. У статті розглянуто три основні дослідницькі концепції: соціально та історично детермінованої якості освіти; суб’єктивного поняття, цінності, яка залежить від розуміння групою стейкхолдерів; якість освіти як системний об’єкт управлінського впливу. Акцентовано, що якість вищої освіти забезпечують такі основні параметри: якісний показник професорського складу; якість викладання (впровадження науково-педагогічними працівниками новітніх технологій у процес професійної підготовки майбутніх фахівців); стан матеріально-технічної бази, лабораторного обладнання закладу вищої освіти й фінансового забезпечення. Проаналізовано нормативно-правові і стратегічно-декларативні документи функціонування Європейського Союзу і Європейського простору вищої освіти, а також стратегічні й правові акти України; доведено, що проблема якості освіти розвивається та удосконалюється в контексті прийняття та реалізації низки документів у рамках Європейського освітнього простору. Підкреслено, що якість освіти є національним пріоритетом і передумовою національної безпеки держави, дотримання міжнародних норм і вимог законодавства України щодо реалізації права громадян на освіту. Наголошено, що сучасні цивілізаційні і національні виклики ХХІ ст. зумовлюють необхідність пошуку нових методологічних підходів до підвищення якості вищої освіти, зокрема її цифровізацію.