Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Буйницька О., Смірнова В.
Назва : Підвищення конкурентоспроможності відкритого університету в контексті сталого розвитку [Електронний ресурс]
Місце публікування : Неперервна професійна освіта: теорія і практика: науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, Благодійний фонд ім. А. Макаренка. - Київ : Благодійний фонд імені Антона Макаренка ; Київ: Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2024. - Вип. 2. - С. 29-53. - ISSN 1609-8595ISSN 2412-0774, DOI 10.28925/2412-0774.2024.2.3 (Шифр Н057263/2024/2). - ISSN 1609-8595ISSN 2412-0774, DOI 10.28925/2412-0774.2024.2.3. - ISSN 1609-8595ISSN 2412-0774, DOI 10.28925/2412-0774.2024.2.3
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): відкритий університет--внутрішні рейтинги--дорожня карта (політика)--сталий розвиток--конкурентоспроможність
Анотація: Цифрова трансформація та глобалізаційні процеси вимагають від університетів адаптуватись до нових викликів та вимог суспільства, інтегрувати принципи сталого розвитку у всі сфери своєї діяльності. В умовах воєнного стану питання підвищення конкурентоспроможності університетів набуває особливої актуальності, адже кожен університет прагне приваблювати найбільш талановитих студентів, викладачів та науковців. Одним із інструментів оцінювання конкурентоспроможності університетів є міжнародні рейтинги, зокрема спрямовані на вимірювання досягнень університетів у сфері сталого розвитку та внеску в реалізацію Цілей сталого розвитку, які є показником ефективного управління й підвищення якості освіти задля її сталості. Ключовими рейтингами, які ранжують університети за внеском щодо досягнення Цілей сталого розвитку, є Times Higher Education Impact Rankings, QS World University Rankings, UI GreenMetric. На основі аналізу методологій окреслених рейтингів виокремлено основні показники та індикатори, які використовуються в кожному з рейтингів та мають суттєвий вплив на конкурентоспроможність університету в контексті сталого розвитку. Проведений аналіз дав можливість окреслити орієнтири діяльності університету для підвищення рейтингових позицій у контексті сталого розвитку, а рекомендації Європейської асоціації університетів стали спонукою і базисом для розроблення авторами Дорожньої карти (Політики) сталого розвитку, в якій консолідуються ключові стратегічні орієнтири, спрямовані на системну інтеграцію принципів сталого розвитку за напрямками діяльності університету: освіта для сталого розвитку, дослідження та інновації, соціальний вплив, залучення громадськості, партнерство і співпраця, імідж та стала репутація, стійка інфраструктура. Дорожня карта (Політика) сталого розвитку спрямована на системну інтеграцію принципів сталості в освітній процес, наукові дослідження та управлінські процеси університету. Виокремлені за напрямами діяльності цілі в подальшому слугуватимуть показниками для розроблення внутрішнього рейтингу сталості структурних підрозділів університету, що забезпечить підвищення рейтингових позицій університету в міжнародних рейтингах зі сталого розвитку й забезпечить підвищення його конкурентоспроможності.

Дод.точки доступу:
Смірнова, В.