Гандзюк, В. О.
    Стратегія маніпулювання масовою свідомістю в українських мас-медіа (на прикладі ранкового шоу "Сніданок з 1+1") [Текст] / В. О. Гандзюк, М. В. Дяченко // Інтегровані комунікації = Integrated communication : науковий журнал. - 2019. - Вип. 2(8). - С. 25-32. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
телебачення -- маніпуляція -- пропаганда -- ранкове телешоу -- психологічний вплив -- громадська думка
Анотація: У статті здійснено спробу проаналізувати прийоми психологічного впливу телебачення на глядачів. Зокре-ма, визначено вплив ранкового шоу «Сніданок з 1+1» на формування громадської думки, розглянуто засоби впли-ву та зацікавлення глядача.Актуальність теми дослідження зумовлена маніпуляцією свідомістю громадян, яку здійснює телебачення. Діяльність ЗМІ має важливі суспільно-політичні наслідки. Зокрема, ранкові телешоу пропагують ідеї, погляди, вчення, здійснюють соціальне управління шляхом формування громадської думки, вироблення певних установок, спонукають людину до тих чи тих вчинків.Для вивчення стратегії маніпулювання масовою свідомістю в українських мас-медіа було застосовано низку методів. Зокрема, за допомогою методу спостереження здійснено аналіз зазначеної ранкової телевізійної про-грами. Для дослідження явищ у процесі їх виникнення та в динаміці розвитку застосовано історичний метод. Системний підхід до наукового пошуку дав змогу комплексно розглянути стратегію маніпулювання масовою свідомістю в українських мас-медіа.У ході дослідження було зроблено такі висновки. Маніпуляція масовою свідомістю становить набір пев-них технологій панування, серед яких найважливішим елементом є саме засоби масової інформації. «Сніда-нок з 1+1» — одна з найдовших ранкових програм. Для того щоб зацікавити глядача, у ній використовуються різноманітні методи впливу, які дають змогу збільшити рейтинг. Головною ознакою програми є висвітлення суспільно-політичних, культурних, розважальних подій, застосування маніпулятивних технологій у сюжетах з метою привертання та утримання уваги реципієнта. За результатами дослідження виокремлено низку най-популярніших маніпулятивних прийомів, які задіяні в «Сніданку з 1+1»: «анонімний авторитет», «ефект при-сутності», «емоційний резонанс» «стереотипізація», «напівправда». За допомогою таких прийомів роботи з інформацією здійснюється вплив на свідомість глядачів, формуючи таким чином громадську думку про певні події та явища.
Дод.точки доступу:
Дяченко, М. В.


Є примірники у відділах: всього 5 : Ф1 (1), ГП ЧЗ (2), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: Ф1 (1), ГП ЧЗ (2), Ф2 (1), Ф3 (1)