Shumilin, A.
    Melchizedek through the eyes of the author of the Epistle to the Hebrews = Мелхіседек очима автора Послання до Євреїв / A. Shumilin // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 5. - P91-95. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
Мелхіседек -- Мелхіседек і Христос -- Мелхіседек в Посланні до Євреїв -- священство Мелхіседека -- Первосвященство Христа -- Мелхіседек і Авраам
Анотація: Стаття присвячена вивченню особи Мелхіседека, яка описана в Посланні до Євреїв. Подано огляд існуючих щодо цього біблійного персонажа джерел і тлумачень, показано їх різноманіття. Зроблено ще одну спробу, слідуючи за автором Послання…, розгадати таємницю цієї особистості. В основу дослідження покладено герменевтико-екзегетичний метод. Показано, як, крок за кроком, автор Послання веде читача до розкриття сутності Мелхіседека, який справляє, безумовно, вагомий вплив на мислення і тодішніх, і сьогоднішніх читачів. На початку дослідження зроблено короткий вступ щодо Послання, описано загальне історичне тло. Автор передбачає і аргументує, що послання в стилі наративу було написане або в період гонінь на християн, або в час, що йому передував. Очевидно, важкі часи вплинули на віру членів громади. Дехто з них збайдужів, дехто відпав, дехто згрішив, а ще хтось, можливо, знов повернувся до іудейської системі цінностей. У Посланні автор намагається знову звернути увагу членів громади на Христа. Він показує Його перевагу над пророками, Ангелами, Авраамом, Мойсеєм, Аароном, старозаповітною священицькою системою служіння. Автор показує божественність Ісуса Христа, говорить про безцільність, безглуздість і навіть загрозу життю без Нього і закликає членів громади повернутися до віри в Нього. У своєму герменевтико-екзегетичному дослідженні старозаповітних оповідань про Мелхіседека в Бут.14: 18-20 і Пс.109: 4 автор Послання використовує традиційні в його час методи інтерпретації рабинами Письма. Він показує, що Мелхіседек є не просто історичною Особистістю, а й есхатологічною. Він не тільки прообраз священика майбутнього, не просто прообраз Месії. Він і є Месія, Син Божий. Особистість Мелхіседека порушена автором Послання не тільки для того, щоб показати Його божественність і тотожність з Христом, а й показати, що Бог Батько діяв через Нього в Старому Заповіті, а також продовжує діяти і в Новому Заповіті Ісус - вірний Первосвященик
Дод.точки доступу:
Олександр Шумілін


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)