Чикаркова, Марія.
    Штучний інтелект і цифрове мистецтво: сучасний стан і перспективи розвитку / М. Чикаркова // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2023. - Том 4, № 3. - P9-13, DOI 10.21847/2411-3093.2023.4(3).294658. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
штучний інтелект -- цифрове мистецтво -- нейронні мережі -- творчість
Анотація: У статті аналізується використання штучного інтелекту в різних видах цифрового мистецтва на сучасному рівні їх розвитку та окреслюються можливості зовнішніх шляхів такої взаємодії. Автор розглядає конкретні художні приклади, які бачать, що використання штучного інтелекту в мистецтві розробляє складні мистецтвознавчі та філософські питання: що таке мистецтво? як комп’ютерні технології змінюють естетику? де межа між технологією та творчістю? хто вважається автором твору, створеного нейромережами? чи можна порівняти антропоцентричну і неантропоцентричну форми творчості? тощо. Дослідник демонструє різні підходи до обраної теми, наводячи антагоністичні точки зору вчених. Деякі з них вважають мистецтво за допомогою комп’ютера наступним кроком у розвитку авангардних течій, а інші бачать у цих течіях деградацію і навіть смерть мистецтва. У цифровому живописі ми вже стикаємося з використанням робіт (найвідоміший приклад – андроїд-художник Ай-Да), які вміють малювати різними техніками та з використанням різних інструментів. Перемога картини, згенерованої нейронною мережею, на мистецькому конкурсі викликала питання щодо її авторства та допустимості участі таких робіт у конкурсах для художників. Дискусії на платформі ArtStation свідчать про те, що багато художників не сприймають роботи, створені за допомогою штучного інтелекту, як «справжні» витвори мистецтва. У сучасній музиці можна не просто генерувати мелодії, але створювати імітацію певних стилів або композиторів, що викликає питання про природу справжньої творчості та її межі. Ще одним напрямком використання штучного інтелекту в музиці є створення віртуальних співаків, які стають мегапопулярними. Такий приклад наводить японська віртуальна співачка Хацуне Міку, яка являє собою голограму з інтерфейсом android і штучно згенерованим голосом. У сфері відеоігор штучний інтелект знає, як створювати не тільки рівні, але вже генерувати ігрові цільові світи та повні ігри. Штучний інтелект у фотографії може генерувати зображення неіснуючих людей. Водночас навряд чи штучний інтелект може повністю замінити людину-митця, після чого він навчається на раніше створеному матеріалі. Це дозволяє говорити про те, що він залишив справжню творчість і вміє наперед компілювати, а не генерувати оригінальні художні рішення.

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)