Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Кулімова Ю. Г.
Назва : Використання веб-технологій у процесі психолого-педагогічної підготовки майбутніх учителів початкової школи
Місце публікування : Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету: науковий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2020. - N 8. - С. 34-41. - ISSN 2414-0325, DOI 10.28925/2414-0325.2020.8.5 (Шифр В505452853/2020/8). - ISSN 2414-0325, DOI 10.28925/2414-0325.2020.8.5
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): вчитель початкової школи--професійно-педагогічна підготовка--інформаційно-комунікаційні технології
Анотація: У статті актуалізуються проблеми фахової педагогічної освіти, зокрема питання використання веб-технологій у процесі психолого-педагогічної підготовки майбутніх вчителів початкової школи. Автор окреслила коло актуальних проблем, вирішення яких можливе за умови запровадження елементів змішаної системи навчання із використанням хмарних технологій (забезпечення доступу до різних освітніх ресурсів; інтенсифікація системи професійно-педагогічної освіти; розвиток творчих та інтелектуальних здібностей студента засобами цифрових сервісів; комунікативна діяльність на основі спільних освітніх та фахових інтересів та ін.). У статті наведено результати онлайн анкетування студентів спеціальності «Початкова освіта» щодо визначення ступеня використання веб-застосунків у процесі психолого-педагогічної підготовки та міри їх зацікавленості у застосуванні хмарних технологій у подальшій професійній діяльності. Охарактеризовано основні напрями удосконалення психолого-педагогічної підготовки майбутніх вчителів початкової школи за умови використання веб-технологій (поєднання традиційного та онлайн навчання; використання веб-квестів, Google-сервісів, Е-посібників, мультимедійних презентацій тощо; розвиток критичного та креативного мислення, пізнавальної мотивації; оптимізація самостійної роботи за рахунок мобільності, гнучкості та доступності хмарних сервісів; постійне професійне зростання викладачів з метою оволодіння високим рівнем цифрової грамотності). Висвітлено шляхи впровадження хмарних сервісів у освітній процес вищої школи (Google Sites, Google Classroom, Google Docs, Google Charts, Canva, Piktochart, Scratch). Розкрито систему принципів, які сприяють ефективній організації психологопедагогічної підготовки майбутніх вчителів початкової школи за допомогою вебтехнологій.