Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Шевченко, Світлана Миколаївна, Жданова, Юлія Дмитрівна, Спасітєлєва, Світлана Олексіївна
Назва : Проведення swot-аналізу оцінювання інформаційних ризиків як засіб формування практичних навичок студентів спеціальності 125 кібербезпека
Місце публікування : Кібербезпека: освіта, наука, техніка: електронне наукове видання/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - 2020. - N 10. - С. 158-168. - ISSN 2663-4023, DOI 10.28925/2663-4023.2020.10.158168 (Шифр К667665926/2020/10). - ISSN 2663-4023, DOI 10.28925/2663-4023.2020.10.158168
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): ризики інформаційної безпеки--аналіз ризиків--swot-аналіз--загрози--активні методи навчання
Анотація: В даній статті розглядається проблема впровадження активних методів навчання студентів спеціальності 125 Кібербезпека. На прикладі вивчення дисципліни «Теорія ризиків» представлено дослідження якісного аналізу ризиків інформаційної безпеки (ІБ), а саме, застосування інструментарію SWOT-аналізу для оцінювання ризиків у сфері ІБ малого та середнього бізнесу. Обґрунтовано актуальність та можливості використання SWOT-аналізу в сфері ризикології ІБ для вивчення внутрішнього середовища організації, її сильних і слабких сторін з метою визначення стратегії підприємства у зовнішньому середовищі: протистояння загрозам безпеці інформації (порушення конфіденційності, доступності та цілісності), а також використання зовнішніх можливостей для свого розвитку. Спираючись на наукові джерела, проаналізовані основні дефініції дослідження: ризики ІБ, аналіз ризиків та їх якісне оцінювання. Описано зміст і процедуру проведення SWOT-аналізу. Використовуючи форми групової роботи та активні методи (тренінги) у навчальному процесі, було створено базу факторів для SWOT-аналізу віртуальної організації «Інтернет-провайдер», проведено метод експертних оцінок для виставлення першочерговості цих факторів, здійснено аналіз отриманих результатів. Доведено, що впровадження даної технології у навчальний процес сприяє ефективному засвоєнню теоретичних знань та формуванню і розвитку практичних навичок майбутніх фахівців інформаційної та кібернетичної безпеки

Дод.точки доступу:
Жданова, Юлія Дмитрівна
Спасітєлєва, Світлана Олексіївна