Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Харченко, Олег
Назва : Американський гумористичний дискурс. Стратегія маніпуляції
Місце публікування : Інтегровані комунікації: науковий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка, Інститут журналістики. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2022. - Вип. 2. - С. 21-25. - DOI 10.28925/2524-2644.2022.2-14.4 (Шифр І254815328/2022/2). - DOI 10.28925/2524-2644.2022.2-14.4
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): американський гумористичний дискурс--стилістична фігура--троп--когнітивний патерн--рефреймінг
Анотація: Здійснене дослідження засвідчує, що комунікативна стратегія маніпуляції широко поширена в американському гумористичному дискурсі. Комунікативна стратегія маніпуляції може бути реалізована через тактику двозначності, тактику неправильної логіки, тактику комічної брехні та тактику стриманості. Це може бути реалізовано за допомогою тактики двозначності та різних типів двозначних комунікативних актів, які використовують такі варіанти подвійного значення: «фінальний каламбур оповідання», «ураган каламбурів», «скритий каламбур», «подвійний натяк», «невинний натяк», «випадкові натяки», «подвійний зміст з уточненням» тощо. Принаймні частково вони базуються на такому когнітивному патерні, як патерн фон Ресторфф (von Restorff) або «неординарність» (Extraordinarity). Сучасність характеризується процесом номінації та стандартизації американської термінології, що застосовується для американської літератури, літературної журналістики та кіно, при цьому вона активно проникає у мультимедійний контент усього світу.