Форма документа : Однотомне видання Шифр видання : 908(520)/H33 Автор(и) : Hashimoto, Akiko Назва : The Long Defeat : Cultural Trauma, Memory, and Identity in Japan Вихідні дані : New York: Oxford University Press, 2015 Кільк.характеристики :192 с Примітки : В рамках проєкту "Read Japan Project". ISBN, Ціна 978-0-19-023915: 100.00 грн. ДРНТІ : 03.91 УДК : 94(520)"1939/1945" Предметні рубрики: Друга світова війна-- Історія-- Соціальний аспект --Японія, 1939-1945 Колективна пам’ять-- Націоналізм --Японія Японці-- Національні характеристики Ключові слова (''Вільн.індекс.''): history--japan--collective memory--nationalism--історія--націоналізм--японці--культура--пам’ять про національне минуле Анотація: Нещодавні спроби адміністрації Абе переглянути статтю 9 Конституції Японії про відмову від війни є нагадуванням про спадок капітуляції країни перед союзниками в 1945 році. Автор Акіко Хасімото розглядає цю спадщину через призму «культурної травми», позиціонуючи її як проблематичний досвід, який є частиною колективної ідентичності. Незважаючи на такий характер події, вона стверджує, що колективної пам’яті про травму немає. Швидше, існує матриця співіснуючих і конкуруючих спогадів, результат того, що різні соціальні групи приймають різні наративи травми. Хашимото поділяє ці оповіді на три основні категорії: героїчні, зосереджені на індивідуальній жертві; катастрофічний, зосереджений на жертвах, трагедії та руйнуванні; і агресивні, зосереджені на насильницьких і шкідливих діях імперіалізму та вторгнення. Велика частина книги присвячена тому, як ці оповіді вплітаються в повсякденне післявоєнне життя. Особисті свідчення, популярні засоби масової інформації, підручники та манга досліджуються на предмет того, як вони відображають кожну категорію з точки зору відповідальності за війну, національної приналежності та стосунків між особою та державою. Далі Хасімото пропонує три бачення «морального відновлення» Японії — націоналізм, пацифізм і примирення. Ці шляхи порівнюють із післявоєнною реконструкцією німецької ідентичності, зазначаючи, що глобальні норми спокути, що вкорінені в західній ліберальній традиції, можуть погано підходити для Японії. Сьогодні ми живемо в «культурі пам’яті», де пам’ять про національне минуле життєво необхідна для сучасного життя. Хасімото викладає поліфонічний дискурс Японії про пам’ять про війну, посилений цією культурою пам’яті, і вказує на те, як це можна було б оркеструвати, щоб знайти узгоджений шлях вперед. Примірники :ГП КС(1) Вільні : ГП КС(1) |