Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Ващенко Л.
Назва : Професія вчителя біології в Україні: статистичні характеристики [Електронний ресурс]
Місце публікування : Неперервна професійна освіта: теорія і практика: науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, Благодійний фонд ім. А. Макаренка. - Київ : Благодійний фонд імені Антона Макаренка ; Київ: Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2024. - Вип. 2. - С. 54-65. - ISSN 1609-8595ISSN 2412-0774, DOI 10.28925/2412-0774.2024.2.4 (Шифр Н057263/2024/2). - ISSN 1609-8595ISSN 2412-0774, DOI 10.28925/2412-0774.2024.2.4. - ISSN 1609-8595ISSN 2412-0774, DOI 10.28925/2412-0774.2024.2.4
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): воєнний стан--показники якості освіти--статистичні характеристики--тенденції--учитель біології
Анотація: В умовах реформування загальної середньої освіти важливого значення набуває виявлення та аналіз змін, що відбуваються в кадровому потенціалі системи загальної середньої освіти під впливом різноманітних факторів, зокрема воєнного стану в країні. У дослідженні вони подані на прикладі вчителів біології. Для статистичної характеристики учителів біології в сучасній Україні було використано таку систему показників: чисельність педагогічних кадрів (з диференціацією по містах і сільській місцевості); вікова та статева структура кадрового складу педагогів; структура за рівнем освіти; кількість учнів на одного вчителя; чисельність кабінетів біології в закладах загальної середньої освіти; чисельність закладів та учнів, охоплених біологічним профілем навчання. У статті наведено результати аналізу статистичних показників щодо вчителів біології в системі загальної середньої освіти. Виявлено тенденцію поступового скорочення закладів освіти і, відповідно, вчителів, зокрема вчителів біології. Привертає увагу зменшення кількості вчителів біології віком до 30 років (30%). Статистика свідчить про високий освітній рівень учителів біології: майже 98% мають рівень магістра. Поступово збільшується кількість міських навчальних закладів, які мають оформлені кабінети біології. У цілому по країні відсоток учнів старшої школи, охоплених профільним навчанням поступово зростає. Водночас аналіз статистичних даних щодо функціонування біологічного профілю навчання дає підстави зробити висновок про те, що останні п’ять років триває поступове зменшення учнів, охоплених профільним навчанням біологічного спрямування.