Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 37.091.31:001.895/Б 55
Автор(и) : Бех І. Д.
Назва : Виховна гуманістична парадигма в освітній інновації
Місце публікування : Педагогіка і психологія. Вісн. НАПН України: наук.-теорет. та інформ. вісн. - Київ: Пед. преса, 2016. - N 2. - С. 14-21. - ISSN 2304-0629 (Шифр П186607/2016/2). - ISSN 2304-0629
Примітки : Бібліогр.: с. 21 (7 назв)
УДК : 37.091.31:001.895
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): парадигма--смислова цінність--особистісна рефлексія--рефлексивна техніка--емоційні переживання--гуманістичний діалог--духовне самовдосконалення
Анотація: Розкрито сутність виховної гуманістичної парадигми як учіння про вміння особистості "володарювати над собою". Це свідоме й вільне оволодіння підростаючою особистістю певною духовно-моральною цінністю. Наголошено на чинниках, які перешкоджають особистості досягти цієї мети. Головним гальмівним механізмом, на думку автора, є явище невідповідності спонукально-цільового компонента Я особистості його результативному компоненту. З огляду на це проаналізовано особистісну рефлексію як самоперетворювальну техніку. Вводиться поняття "людський образ" та розкривається феномен "бажання бути собою" як орієнтири духовного розвитку вихованця.