Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Каталог авторефератів та дисертацій (2)Наукові періодичні видання Університету (8)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>A=Гальчук, О.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Показані документи с 1 за 15
1.

Назва журналу :Синопсис: текст, контекст, медіа -2014р.,N 2
Цікаві статті :
Харлан О. Топос Аркадії в українській і польській прозі міжвоєнного двадцятиліття/ О. Харлан
Башкирова О. Художні параметри індивідуальної свідомості в романі Галини Вдовиченко "Бора"/ О. Башкирова
Васьків М. Два письменники – дві Карелії / одна Карелія ("Карелія–Karjala" І. Багмута і "Люди Біломорбуду" П. Усенка/ М. Васьків
Гальчук О. Античність у ліриці Юрія Клена: дзеркало і задзеркалля/ О. Гальчук
Дмитрук Л. Шкіци до наукової біографії Олексія Кундзіча. Період перекладознавчої діяльності/ Л. Дмитрук
Погребняк І. Жанрова та тематична палітра журналу "Квітка. Настина читанка"/ І. Погребняк
Чередніченко А. Повтори як засіб когезії тексту/ А. Чередніченко
Єременко О. Масліт: паралітература чи мистецький феномен?/ О. Єременко
Анісімова Л. Єдність ідентичність текст я-сам/ Л. Анісімова, Н. Норман
Клічак Г. Цвинтарі Карела Гинека Махи/ Г. Клічак, М. Новотни
Цікаві статті :
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Знайти схожі


2.

Назва журналу :Літературний процес: методологія, імена, традиції -2017р.,N 9
Цікаві статті :
Арпентьева М. Трансгрессия и успех революцій/ М. Арпентьева (стр.4-10)
Башкирова О. Повстання проти "влади батьків" як ініціація в сучасній українській романістиці (на матеріалі трилогії Люко Дашвар "Биті є")/ О. Башкирова (стр.10-19)
Гальчук О. Митець і революція: до питання типології взаємин/ О. Гальчук (стр.19-24)
Жилін М. Революція і смерть естетики: ідеологічне літературознавство Дмитра Донцова та Льва Троцького/ М. Жилін (стр.24-29)
Євтушенко С. Деколонізація як складний феномен/ С. Євтушенко (стр.30-34)
Мацько В. Революція 1917 року: проблема фіксації, рецепції художнього зображення поліфонічних міфів в українській еміграційній літературі/ В. Мацько (стр.34-42)
Поліщук О. Еволюція альтернативної історії в художній літературі/ О. Поліщук (стр.42-47)
Прушковська І. Стан турецької авторської драми періоду "між двох революцій"/ І. Прушковська (стр.47-52)
Романенко О. Революція vs еволюція: динаміка розвитку сучасного українського літературного процессу/ О. Романенко (стр.53-60)
Циганок О. Українська література другої половини XVIII століття крізь призму Просвітництва (до постановки проблеми)/ О. Циганок (стр.60-65)
Selahattin C. Mithat pasa hayrani bir sair: faik ali ozansoy {Фаік Алі: поет-шанувальник Мідхат-Паші}/ C. Selahattin (стр.65-71)
Блохіна Н. "Чи потрібна казка пролетарській дитині?": дискусія навколо казки у 1920–1930-х рр./ Н. Блохіна (стр.72-75)
Борисюк І. Концепт неволі в ліриці Тараса Мельничука/ І. Борисюк (стр.75-79)
Бузов А. Історія однієї присвяти: автобіографічний дискурс роману Віталія Бендера "Марш молодости"/ А. Бузов (стр.79-84)
Галич О. Художня трансгресія леоніда чернова-малошийченка:мемуарний дискурс/ О. Галич (стр.85-89)
Гарачковська О. Журналістська та редакторська діяльність Михася Ткача/ О. Гарачковська (стр.90-95)
Жиленко І. Жовтневий переворот і його наслідки в Україні: жанрова палітра й художні особливості малої емігрантської прози 1920-х років/ І. Жиленко (стр.95-100)
Ігошев К. Революційність поетики «четвертого часу» в романі-спогаді Ґ. Ґрасса "Цибулина пам’яті"/ К. Ігошев (стр.100-105)
Кая С. Міфологізація Стамбула в романі орхана памука "Біла фортеця"/ С. Кая (стр.105-110)
Кизилова В. Урбаністичні візії новітньої української авторської казки для дітей/ В. Кизилова (стр.111-116)
Ковтонюк Н. Неоміфологічний простір "щоденника україножера" І. Семесюка як місце демонтажу колоніальних структур/ Н. Ковтонюк (стр.116-120)
Ковальова О. "Сповідь" Ж.-Ж. Руссо: традиції і новації/ О. Ковальова (стр.121-125)
Кузьменко В. Люди зі страху не можуть творити історію (екзистенційна концепція страху в епічних полотнах Р. Андріяшика)/ В. Кузьменко (стр.125-131)
Матушкіна Д. Репрезетація хронокомплексу та ментальної бінарної опозиції(на матеріалі есею "Крижана правда" Є. Пашковського)/ Д. Матушкіна (стр.131-134)
Рибалка І. Конфлікт інтерпретацій у романах У. Еко "Ім’я рози" та "Острів попереднього дня"/ І. Рибалка (стр.134-138)
Ромащенко Л. Революційні події в художній інтерпретації Костянтина Паустовського (за автобіографічною "Повістю про життя")/ Л. Ромащенко (стр.138-145)
Сенета М. Роль християнської традиції Т. Шевченка у філософських та історіософських працях Дмитра Донцова/ М. Сенета (стр.145-152)
Сизоненко Н. Цикл "Під вічним небом" В. Шевчука як мета текст/ Н. Сизоненко (стр.152-157)
Стороженко Л. "За вікном шумить чи степ, чи місто…": антитезові мотиви у поезії Бориса Тенети/ Л. Стороженко (стр.157-161)
Сухарєва С. Контрреформаційна літературна діяльність Миколая Ціховича: проблематика й інтертекст/ С. Сухарєва (стр.161-165)
Цікавий С. Неомарксистська версія революційної ситуації в романі Чайни М’євіля "Залізна рада"/ С. Цікавий (стр.165-170)
Шахова К. Репрезентація жанру записок у тюремно-табірній прозі: "Записки політв’язня" Юрія Мозіля/ К. Шахова (стр.170-174)
Шестопалова Т. Українська національна революція у критичному дискурсі Юрія Лавріненка/ Т. Шестопалова (стр.174-179)
Цікаві статті :
Знайти схожі


3.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 82.09"18"(076)(10/І 89-715448428
Назва : Історія зарубіжної літератури першої половини ХХ століття : практикум
Вихідні дані : Київ: Київський універсітет імені Бориса Грінченка, 2017
Кільк.характеристики :420 с
Колективи : Київський університет імені Бориса Грінченка
Ціна : 74.19 грн.
ДРНТІ : 17.07
УДК : 82.09"18"(076)(100)
Предметні рубрики: Зарубіжна література-- Практикум, 19 ст.
Примірники : всього : ГП ЧЗ(2), ГП АБ(78)
Вільні : ГП ЧЗ(2), ГП АБ(78)
Знайти схожі

4.

Форма документа :
Шифр видання :
Автор(и) : Гальчук О.
Назва : Митець і революція: до питання типології взаємин
Місце публікування : Літературний процес: методологія, імені традиції. Філологічні науки. - Київ: Вид-во Київ. ун-ту ім. Бориса Грінченка, 2017. - № 9. - С. 19-24 (Шифр Л580023252/2017/9)
Знайти схожі

5.

Назва журналу :Літературний процес: методологія, імена, традиції -2018р.,N 11
Цікаві статті :
Бокшань Г. Мотив пам’яті в повісті Галини Пагутяк "Гірчичне зерно"/ Г. Бокшань (стр.3-7) Кл.слова: категорія sacrum,неміфологічні стратегії,авторський міф
Васьків М. Творчість В’ячеслава Медвідя як родинно-родова історія України/ М. Васьків (стр.8-14) Кл.слова: історіософія,вихід на сучасність,українська нація
Випасняк Г. Рецепція війни та посттравматичного стресу в сучасній світовій художній прозі/ Г. Випасняк (стр.14-19) Кл.слова: культурні фрейми,війна,посттравматичний стрес
Гальчук О. Поліваріативність мотиву бастарда в новелістиці Гі де Мопассана: герой у пошуку власної ідентичності/ О. Гальчук (стр.20-27) Кл.слова: лейтмотив,інтерпретація,мотив бастарда
Dolgusheva O. Cultural- and self-identification in African American women’s poetry: Maya Angelou, Sonia Sanchez, Audre Lorde/ O. Dolgusheva (стр.28-37) Кл.слова: художня саморефлексія,національна самоідентифікація,мемуарна література
Кузьменко В. "Письменник — нервова клітина нації": специфіка національної самоідентифікації автора в "Щоденниках" Олеся Гончара/ В. Кузьменко (стр.37-41) Кл.слова: саморефлексія,мемуарна література,самоідентифікація
Кулагина О. Языковая репрезентация культурной идентичности и инаковости в романе Ж.-М.Г. Ле Клезио "Пустыня"/ О. Кулагина (стр.42-46) Кл.слова: інакшість,репрезентація,лексичні поля
Подопригора С. Інтермедіальні координати художнього моделювання травматичного минулого в романі "Вільхова кров" М. Бабака/ С. Подопригора (стр.46-51) Кл.слова: артбук,медіакомбінація,фотоколаж
Ромащенко Л. Українсько-польська ідентичність у романі Владислава Бахревського "Люба Україна. Довгий шлях до себе"/ Л. Ромащенко (стр.52-57) Кл.слова: амбівалентний,національний роман,ідентичність
Терехова І. Проблема історичної пам’яті в прозі М. Костомарова/ І. Терехова (стр.58-61) Кл.слова: історіософія,романтизм
Цуркан І. Символістські контексти національної ідентичності у творчості Олександра Олеся/ І. Цуркан (стр.61-66) Кл.слова: символізм,контекст,ідентичність
Атаманчук В. Художня динаміка проблеми вибору в трагедії Єлисея Карпенка "В долині сліз"/ В. Атаманчук (стр.67-71) Кл.слова: конфлікт,проблематика
Денісова Д. Топографічно-психологічні виміри роману Чайни Тома М’євіля "Місто і місто"/ Д. Денісова (стр.71-75) Кл.слова: самоідентичність,емоційний вплив,химерно-фантастичний
Лавринович Л. Поетична збірка К. Калитко "Катівня. Виноградник. Дім": темпоральні аспекти змісту та форми/ Л. Лавринович (стр.76-83) Кл.слова: міфопоетика,темпоральна семантика,поетика часу
Лихачова О. Асоціативні відношення в архітектоніці/ О. Лихачова (стр.84-87) Кл.слова: бінарні пари,асоціація,філософія композиції
Росінська О. Деконструкція сакрального хронотопу в постмодерній поезії (на матеріалі поезій С. Жадана)/ О. Росінська (стр.88-90) Кл.слова: хронотоп,профанний,десакралізація
Цікавий С. Організація художнього простору в романі М. та С. Дяченків "Vita Nostra"/ С. Цікавий (стр.91-96) Кл.слова: фантакстика,гіпертекст,просторова рамка
Літвінова М. Причини усамітнення автора-оповідача в "Уолден" Г. Д. Торо/ М. Літвінова, К. Ігошев (стр.97-102) Кл.слова: відлюдництво,самодостатність,трансценденталізм
Семенюк Г. Епістолярні діалоги Вінстона Черчилля з дружиною Клементиною: конвергенція жанрово-стильових модифікацій/ Г. Семенюк (стр.102-107) Кл.слова: критичний есей,конвергенція,щоденникові записи
Токмань Г. Діалогічно-екзистенціальне зображення Джозефа Конрада в романі Маріо Варґаса льйоси "Сон кельта"/ Г. Токмань (стр.108-112) Кл.слова: концепт колоніалізму,світоглядна еволюція
Цікаві статті :
Перейти до зовнішнього ресурсу Сайт журналу,
Перейти до зовнішнього ресурсу Google Scholar
Знайти схожі


6.

Назва журналу :Літературний процес: методологія, імена, традиції -2019р.,N 14
Цікаві статті :
Башкирова О. Гендерні аспекти становлення особистості в сучасній українській літературі для дітей та юнацтва/ О. Башкирова (стр.6-12) Кл.слова: гендер,архетип,ініціація
Гальчук О. Античність в українській міфоідеології 1920–1930-х років/ О. Гальчук (стр.13-21)
Ігошев К. Проблеми жанрової класифікації літератури фанфікшн/ К. Ігошев (стр.22-26) Кл.слова: фанфікшн,фанфік,літературний жанр
Руснак І. Художня рецепція образу Ярослава Мудрого у творах про його доньок-королев/ І. Руснак (стр.27-40) Кл.слова: історична постать,художнє моделювання,Київська Русь
Філатова О. "Чужі діалоги" в художній семіосфері П. Капельгородського та О. Досвітнього/ О. Філатова (стр.41-47) Кл.слова: інонаціональний матеріал,ідентичність,парадигма
Циганок О. Деякі форми рецепції Цицерона у підручнику з красномовства "Могилянський оратор" (1636)/ О. Циганок, В. Галаган (стр.48-53) Кл.слова: риторика,Києво-Могилянська академія
Шимчишин М. Яничари імперії ХХІ століття: роман Мохсіна Хаміда "Названий фундаменталістом"/ М. Шимчишин (стр.54-61) Кл.слова: мусульмани,фундаменталізм,романістика пост-9/11
Боклах Д. Координати топосу Києва в повісті "Близнецы" Т. Шевченка: особливості зображення урбаністичного простору буття/ Д. Боклах (стр.62-67) Кл.слова: топос,локус,наратор
Динниченко Т. Інтертекстуальний перегук повісті А. Жід "Ізабель" і п’єси А. Чехова "Вишневий сад"/ Т. Динниченко (стр.68-73) Кл.слова: інтертекстуальність,компаративний аналіз,модерністська іронія
Каспіч Г. Жанрова природа драматургічного циклу В. Герасимчука "П’єси про великих"/ Г. Каспіч (стр.74-79) Кл.слова: драма,цикл,творчі історії
Ліхоманова Н. Структура і функції родинного наративу в романі Кейт Аткінсон "За лаштунками в музеї"/ Н. Ліхоманова (стр.80-84) Кл.слова: родинний наратив,наративний металепсис,гетеродієгетичний наратор
Плющик О. Поетика любові у збірці Василя Махна "Паперовий міст" (2017)/ О. Плющик (стр.85-89) Кл.слова: урбаністичний простір,поетика,Василь Махно
Савенко О. "Вірші на страсті Господні" Димитрія Туптала/ О. Савенко (стр.94-98) Кл.слова: трансформація,ремінісценція,алюзія
Сотникова В. Варіативність топосу "держава" в поетичній моделі національної ідентичності (на матеріалі лірики Володимира Базилевського)/ В. Сотникова (стр.94-98) Кл.слова: топос,інтертекстуальність,національна ідентичність
Телець Ю. Гедонізм як механізм опору тоталітарній системі (на матеріалі української прози кінця ХХ — початку ХХІ століть)/ Ю. Телець (стр.99-104) Кл.слова: постколоніальна,гедонізм,колабораціонізм
Шарова Т. "Тематичні сфери" і стильові маркери малої прози Костя Гордієнка/ Т. Шарова (стр.105-111) Кл.слова: мала проза,поетика,оповідання
Бондарева О. Есеїстичні лабіринти доби Web-2.0]{Essential labyrinths of the Web-2.0 era/ О. Бондарева (стр.112-114) Кл.слова: есеїстика,ментативна єдність,наративна
Цікаві статті :
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Знайти схожі


7.

Назва журналу :Синопсис: текст, контекст, медіа -2020р. т.26,N 3
Цікаві статті :
Гальчук О. Трагічний блазень французької літератури як топос ідентичності (з художнього досвіду Віктора Гюго і Поля Верлена)/ О. Гальчук (стр.73-83)
Мейзерська Т. Наратив переміщень як спосіб конструювання горизонту свідомості героя (роман С. Жадана "Інтернат")/ Т. Мейзерська (стр.84-89)
Срібняк І. Формування світогляду полонених українців засобами друкованого слова: національно-виховна місія часопису "Просвітній листок" у таборі Вецляр, Німеччина (1916 р.)/ І. Срібняк, В. Шнайдер (стр.90-97)
Хамедова О. Фемінізм і комунізм: специфіка взаємодії в західноукраїнському медійному дискурсі 1920–1930-х років/ О. Хамедова (стр.98-107)
Великорода Ю. Типологія метафор у науково популярному медіадискурсі (на матеріалі ресурсів National Geographic)/ Ю. Великорода (стр.108-117)
Цікаві статті :
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Знайти схожі


8.

Форма документа :
Шифр видання : 821.161.2.09+821.512/К 31-342691671 рукописний текст
Автор(и) : Кая Семіх
Назва : Місто як міф в українській і турецькій прозі доби постмодерну: особливості авторських та національних репрезентацій : дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії : 035 Філологія, 03 Гуманітарні науки
Вихідні дані : Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2021
Кільк.характеристики :264 арк.
ДРНТІ : 17.07
УДК : 821.161.2.09+821.512.161]:[316.3:911.375.1](043.5) + 316.3 + 911.375.1
Предметні рубрики: Порівняльне літературознавство-- Українська література-- Турецька література
Примірники :ГП КС(1)
Вільні : ГП КС(1)
Знайти схожі

9.

Назва журналу :Синопсис: текст, контекст, медіа -2021р. т.27,N 3
Цікаві статті :
Гальчук О. Ремінісценції танцю Саломеі і танцю смерті в авторських моделях літератури порубіжжя/ О. Гальчук (стр.128-135)
Вірченко Т. "Синя книжечка" Василя Стефаника: поетика серіальності / мозаїчності/ Т. Вірченко (стр.136-140)
Кирилова О. Наукова та науково-популярна журналістика: складнощі дефініції понять і типологізації медіа/ О. Кирилова (стр.141-148)
Курбан О. Бойові наративи в системі сучасних геополітичних інформаційних війн (досвід російсько-української гібридної інформаційної війни 2014–2021 рр.)/ О. Курбан (стр.149-158)
Москальчук Г. Комунікативний феномен староукраїнського міраклю "Драма про Олексія, чоловіка Божого"/ Г. Москальчук (стр.159-164)
Видайчук Т. Дискусія в імператорській академії наук (1907 рік) щодо системи правопису "Словаря української мови"/ Т. Видайчук (стр.165-171)
Бондарева О. Витворення авторського лексичного і семантичного словника у драматургічній практиці олександра ірванця/ О. Бондарева (стр.172-177)
Козачук А. Лексикографічні онлайн-знаряддя в роботі перекладача з литовської мови/ А. Козачук (стр.178-183)
Тищенко О. Архівна картотека vs. Transkribus: машинне розпізнавання рукописних матеріалів/ О. Тищенко (стр.184-190)
Вознюк Ю. Семантизування слова в тлумачних словниках/ Ю. Вознюк (стр.191-194)
Рижков А. Лабораторія перекладу корейської поезії українською: вірш кім мінджон "вона вперше... Почала відчувати"/ А. Рижков (стр.195-203)
Цікаві статті :
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Знайти схожі


10.

Назва журналу :Синопсис: текст, контекст, медіа -2022р. т.28,N 3
Цікаві статті :
Гребенюк Т. Мовчання й говоріння як форми репрезентації історичної травми в українській прозі доби незалежності/ Т. Гребенюк (стр.104-112)
Головань Т. Українська філософська проза: objectum fictum чи літературна реальність?/ Т. Головань (стр.113-118)
Вірченко Т. Література у вимірах мета (на матеріалі есеїстики Григорія Штоня)/ Т. Вірченко (стр.119-124)
Даниленко В. Проблеми лідера, національної зради та готовності народу до боротьби за свою свободу в казках Івана Липи/ В. Даниленко (стр.125-130)
Гальчук О. Особливості анімалістичних кодів прози Едгара Аллана По/ О. Гальчук (стр.131-139)
Боронь О. Джерела Шевченкової обізнаності з японською культурою (коментар до кількох щоденникових записів)/ О. Боронь (стр.140-145)
Rosinska O. Models of stereotypizaton of national characteristics, gender roles and behavioral scenarios in series (on the example of the Polish series "The girls from Lviv" and "The londoners")/ O. Rosinska (стр.146-155)
Ліченко А. Деревовидна карта як різновид візуальної репрезентації даних у медіа/ А. Ліченко (стр.156-163)
Zhuravska O. Symbolic nature, cultural codes and media functionality of "The Russian warship" meme. Part one/ O. Zhuravska (стр.164-174)
Цікаві статті :
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Знайти схожі


11.

Форма документа :
Шифр видання : 82.09Базилевськаи/С 67-524081493 рукописний текст
Автор(и) : Сотникова, Валентина Євгенівна
Назва : Інтертекст творчості Володимира Базилевського: особливості і функції : дисертація ... доктора філософії : 035
Вихідні дані : Київ, 2023
Кільк.характеристики :239 арк.
ДРНТІ : 17.07
УДК : 82.09Базилевськаий
Предметні рубрики: Українська література-- Інтертекстуальність
Примірники :ГП КС(1)
Вільні : ГП КС(1)
Знайти схожі

12.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Гальчук О.
Назва : Трагічний блазень французької літератури як топос ідентичності (з художнього досвіду Віктора Гюго і Поля Верлена)
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2020. - Том 26, № 3. - С. 73-83. - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2020.3.1 (Шифр С325934233/2020/26/3). - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2020.3.1
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): трагічний блазень--інтерпретація--архетип--романтизм--символізм--модернізм--символ
Анотація: Як реалізація невичерпного у свої х значеннях архетипу символ залишається актуальним об’єктом наукових досліджень. Особливо коли и деться про символи, мовою яких розмовляють різні національні культури. До таких належить образ трагічного блазня, активним зверненням до якого позначені доба романтизму і рубежу ХІХ–ХХ ст. Інтерес до ї хніх художньо-естетичних систем, множинність інтерпретаціи архесимволів та специфіка ї х авторських і національних оприявнень у літературі зумовлюють актуальність цієї студії . Предметом дослідження є особливості функціонування образу трагічного блазня у французьких письменників, чия творчість значною мірою є маркером здобутків романтизму (Віктор Гюго) і доби порубіжжя (Поль Верлен). У роботі застосовані такі наукові методи, як історико-літературнии , порівняльно-типологічнии , архетипнии . І хніи потенціал дав змогу розглянути особливості функціонування образу трагічного блазня крізь призму ідентичності. Широкии контекст висвітлення цієї проблеми уможливив вирішення низки завдань: окреслити витоки формування художнього образу трагічного блазня; визначити чинники и ого актуалізації у творах романтизму і модернізму та проаналізувати авторські варіанти інтерпретації . У цьому новизна запропонованої студії . Результатами дослідження є такі висновки: у французькіи літературі романтизму і символізму за умови такого спільного для ї хньої естетики ідеи но-художнього підґрунтя, як індивідуалізм, у романтика Гюго трагічнии блазень — це гротесковии знак доби, символ невирішеності владою комплексу соціальних проблем. Натомість символіст Верлен, не відкидаючи важливості дослідження соціальних аспектів буття, сприи має трагічного блазня як alter ego сучасного митця и людини доби взагалі, надаючи перевагу естетичним і філософським пріоритетам. Особливістю модерністської інтерпретації є високии потенціал автобіографічного змісту образу трагічного блазня. Він функціонує і як ліричнии герои та маска автоліричного персонажа. У літературних містифікаціях це персонаж під подвіи ною маскою, в обраніи митцем стратегії реалізації життєвого сценарію — у формі вдаваної асоціальності, епатажу, примітивізму як імітації творчості, автопародії . Перспективними є подальші дослідження образу трагічного блазня в різних національних літературах як можливості для письменників глузливо продемонструвати «виворіт» суспільного і світового ладу. Тоді як трагічнии акцент цього образу — продовження традиції сприи мати власну творчість маніфестом «ненавидячої любові» до свого часу, батьківщини і світу
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

13.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Гальчук О.
Назва : Ремінісценції танцю Саломеі і танцю смерті в авторських моделях літератури порубіжжя
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2021. - Том 27, № 3. - С. 128-135. - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2021.3.1 (Шифр С325934233/2021/27/3). - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2021.3.1
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): топос танцю--ерос--танатос--ремінісценція--модернізм--інтерпретація ідентичність--символ
Анотація: Предметом дослідження є топос танцю в літературі порубіжжя. У статті розглянуті витоки його прочитання крізь призму Еросу і Танатосу, проаналізовані твори з «танцювальною» образністю та з’ясована ї ї роль у поетиці текстів. Ці завдання зумовлені метою окреслити авторські моделі, оприявлені в «танці Саломеї » і «танці смерті». Застосовано компаративнии , міфологічно-архетипнии , історико-культурний методи дослідження для розгляду специфіки інтерпретації танцю в естетичних координатах модернізму та контексті проблематики національних літератур. Інтерес до цих аспектів побутування архетипних топосів і потреба означити авторські репрезентації як варіанти національної визначають актуальність студії . У результаті дослідження виявлено, що ремінісценції танцю Саломеї і танцю смерті зумовлені сприйняттям порубіжжя «чумною добою»; естетичним осмисленням танцю як персоніфікації феномену смерті; зацікавленням тілесністю як соціокультурним концептом і ї ї чуттєвим пізнанням; відродженням мистецтва танцю; інтересом до теми Сходу; популярністю еротичних мотивів і персонажа «жінка-дитина»; актуальністю архетипних «кодів» для тріади «життя — смерть — творчість». Як витоки модерністської інтерпретації танцю на перетині Танатосу і Еросу проаналізовано поезію Ш. Бодлера. Для и ого танцювальної образності характерні ї ї іронічне осмислення крізь призму екзистенціи них категоріи і тлумачення в контексті есхатологічної и естетикологічної проблематики. Розвиток бодлерівської традиції оприявлено в зразках «нової драми»: у Лесі Украї нки ремінісценціями танцю Саломеї є танець як втілення тілесної свободи («Лісова пісня») і танець як знак упокорення та вибір «смерті» духу («Оргія»). У «Ляльковому домі» Г. Ібсена тарантела — це і образ святкової атмосфери, і знак сфальшованих ціннісних орієнтирів персонажів. Танець віщує катастрофу «лялькового» дому Нори і водночас відкриває перспективи для пошуку власної самості. Danse makabre у М. Коцюбинського (танець Івана із Чугаи стром у «Тінях забутих предків») і Т. Манна (танець у химерному сні Ашенбаха в «Смерті у Венеції ») пов’язании з інфернальним; символізує усвідомлення героями нової «реальності» і перехід на іншии рівень світосприи няття; концентрує танатологічне и еротичне та визначає складні взаємини духу і тіла як проблематику творів. Проте в М. Коцюбинського це танець-двобіи , щоб захистити кохану, а в Т. Манна — символ загибелі душі Ашенбаха и визнання ним «чужого бога». Для обох персонажів танець є попередженням про близьку фізичну смерть. Але для Ашенбаха це и останніи акт умирання як митця, натомість для Івана — возз’єднання з коханою для набуття власної цілісності.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Гальчук О.
Назва : Особливості анімалістичних кодів прози Едгара Аллана По
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2022. - Том 28, № 3. - С. 131-139. - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2022.3.5 (Шифр С325934233/2022/28/3). - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2022.3.5
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): художня анімалістика--новела--романтизм--психолого-аналітична і метафорична версії інтерпретації--анімалістичний код
Анотація: У ціи статті проаналізовані новели Едгара А. По «Чорнии кіт», «Жабеня», «Чотири звірі ув одному. Гомо-Камелеопард» і «Лось (Ранок на Віссахіконі») з метою визначення ї хніх анімалістичних кодів — художніх образів і мотивів, пов’язаних із життям тварин, взаєминами людеи і тварин, «тваринної » символіки тощо. Застосувавши історико-літературнии , психоаналітичний і компаративний методи дослідження, ці новели визначено варіантами авторського моделювання анімалістичного тексту. Предметом дослідження є специфіка інтерпретації Едгаром А. По образів і мотивів, які напряму чи опосередковано пов’язані з художньою анімалістикою. Новизну дослідження зумовлюють уперше вирішені в и ого перебігу такі завдання: розглянуто кореляцію анімалістичних кодів з ідеи ним пафосом новел; визначено характерні риси авторських моделеи художньої анімалістики і арсенал ї хньої поетики; зіставлено психолого-аналітичну і метафоричну версії тлумачення Едгаром А. По анімалістичних кодів у контексті и ого ідіостилю. У результаті дослідження з’ясовано, що звернення письменника до тваринної теми в найширшому розумінні є результатом осмислення актуальних природничих і філософських ідеи , які резонують у його прозі оприявленням різних анімалістичних кодів. Виокремлено два типи новел авторського анімалістичного тексту. У першому, психоаналітичному, реалістично-конкретнии образ тварини сприи мається крізь призму свідомості оповідача і традиції и ого містичної інтерпретації , перетворюючись у результаті на образ-символ («Чорнии кіт», «Лось (Ранок на Віссахіконі»). У другому, філософсько-метафоричному, попри відсутність тваринного образу в притчоподібному тексті акцентовано на проблематиці «людинозвір» («Жабеня», «Чотири звірі ув одному. Гомо-Камелеопард»). Спільною для обох типів є символізація анімалістичних кодів. Узагальнено важливість ролі анімалістичних кодів у моделюванні Едгаром А. По психологічного портрета сучасника і в жанротворенні дифузних різновидів психоаналітичної новели
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

15.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Гальчук О.
Назва : Античність у ліриці Юрія Клена: дзеркало і задзеркалля
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2014. - № 2. - ISSN 2311-259Х (Шифр С325934233/2014/2). - ISSN 2311-259Х
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): античний текст--рецепція--інтерпретація--стилізація--інтертекстуальність
Анотація: У статті аналізується античний інтертекст лірики Юрія Клена, особливість рецепції якого зумовлена синтезом неокласичного та неоромантичного в поетичному стилі автора. Окрім традиційних для неокласики ремінісценцій та алюзій античного тексту з метою моделювання культурологічного «дзеркала», у якому відображається сучасний світ і людина, у ліриці Юрія Клена натрапляємо й на створене на основі іронічного переосмислення і стилізації «задзеркалля». Його визначаємо як властиву неоромантичній моделі трансформації античності ігрову стратегію митця.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)