Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Наукові періодичні видання Університету (4)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>A=Плющик, О.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Показані документи с 1 за 5
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Плющик О.
Назва : "Змістоформна Одіссея" Василя Махна у збірці "Cornelia street cafe: нові та вибрані вірші"
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2017. - № 4. - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259X.2017(4)514 (Шифр С325934233/2017/4). - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259X.2017(4)514
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): поетика--римування--поезія--віршорядок
Анотація: За мету статті обрано аналіз форми віршів Василя Махна – знаного поета, есеїста, літературного критика, перекладача та вченого – в її єдності зі змістом на прикладі збірки «Cornelia Street Cafe: нові та вибрані вірші» (2007). Василь Махно захоплюється новими образами, трансформуючи власні, уже давно набуті. Зокрема в текстах поета головними містами були зазвичай ті, в яких він проживав, але з мандрами світом і часом географія його міст та місць розширювалася – так й у віршах автор плавно переходить від класичних зразків до верлібру. Митець не зациклюється на строгій витриманості римування – серед певної кількості строф з’являються одна-дві-три, які не повторюють одна одну, а змінюють у рядках жіночі-чоловічі-дактилічні рими. Графічна форма запису віршів у В. Махна, ніби мандруючи, може наближатися до переміщення, руху, дії: більшість рядків поезій містять тире – як зміну декорацій, теми, простору, плану тощо. Василь Махно не прагне прив’язуватися до рими – у нього завжди виникає бажання «поборотися» з традицією. Власне, для поета існує внутрішня боротьба з віршовими формами при виборі головного формального інструментарію – йому завжди цікаво експериментувати, досягаючи заглиблення у саму сутність поезії. Зокрема, створюючи умовно-асоціативні образи, В. Махно користується парономазією (звуковою метафорою); заримовування українських слів з англійськими надає несподіване розгортання неточній римі; звуковий ефект навіть вплетений у строфічний перенос, який зустрічається майже в усіх ритмічних строфічних віршах; почасти в збірці зустрічаються анафора та епіфора, які також створюють звукове інструментування (як обрамлення). Аналізуючи збірку на предмет інструментарію для втілення змісту через образи та форму, автор статті доводить, що В. Махно – неперевершений майстер слова, який міцно тримає його (слово) у руці й вправно втілює на папері словообразність, не боячись експериментувати з формою (фонікою, строфікою, римою, римуванням, віршорядками)
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

2.

Назва журналу :Літературний процес: методологія, імена, традиції -2019р.,N 14
Цікаві статті :
Башкирова О. Гендерні аспекти становлення особистості в сучасній українській літературі для дітей та юнацтва/ О. Башкирова (стр.6-12) Кл.слова: гендер,архетип,ініціація
Гальчук О. Античність в українській міфоідеології 1920–1930-х років/ О. Гальчук (стр.13-21)
Ігошев К. Проблеми жанрової класифікації літератури фанфікшн/ К. Ігошев (стр.22-26) Кл.слова: фанфікшн,фанфік,літературний жанр
Руснак І. Художня рецепція образу Ярослава Мудрого у творах про його доньок-королев/ І. Руснак (стр.27-40) Кл.слова: історична постать,художнє моделювання,Київська Русь
Філатова О. "Чужі діалоги" в художній семіосфері П. Капельгородського та О. Досвітнього/ О. Філатова (стр.41-47) Кл.слова: інонаціональний матеріал,ідентичність,парадигма
Циганок О. Деякі форми рецепції Цицерона у підручнику з красномовства "Могилянський оратор" (1636)/ О. Циганок, В. Галаган (стр.48-53) Кл.слова: риторика,Києво-Могилянська академія
Шимчишин М. Яничари імперії ХХІ століття: роман Мохсіна Хаміда "Названий фундаменталістом"/ М. Шимчишин (стр.54-61) Кл.слова: мусульмани,фундаменталізм,романістика пост-9/11
Боклах Д. Координати топосу Києва в повісті "Близнецы" Т. Шевченка: особливості зображення урбаністичного простору буття/ Д. Боклах (стр.62-67) Кл.слова: топос,локус,наратор
Динниченко Т. Інтертекстуальний перегук повісті А. Жід "Ізабель" і п’єси А. Чехова "Вишневий сад"/ Т. Динниченко (стр.68-73) Кл.слова: інтертекстуальність,компаративний аналіз,модерністська іронія
Каспіч Г. Жанрова природа драматургічного циклу В. Герасимчука "П’єси про великих"/ Г. Каспіч (стр.74-79) Кл.слова: драма,цикл,творчі історії
Ліхоманова Н. Структура і функції родинного наративу в романі Кейт Аткінсон "За лаштунками в музеї"/ Н. Ліхоманова (стр.80-84) Кл.слова: родинний наратив,наративний металепсис,гетеродієгетичний наратор
Плющик О. Поетика любові у збірці Василя Махна "Паперовий міст" (2017)/ О. Плющик (стр.85-89) Кл.слова: урбаністичний простір,поетика,Василь Махно
Савенко О. "Вірші на страсті Господні" Димитрія Туптала/ О. Савенко (стр.94-98) Кл.слова: трансформація,ремінісценція,алюзія
Сотникова В. Варіативність топосу "держава" в поетичній моделі національної ідентичності (на матеріалі лірики Володимира Базилевського)/ В. Сотникова (стр.94-98) Кл.слова: топос,інтертекстуальність,національна ідентичність
Телець Ю. Гедонізм як механізм опору тоталітарній системі (на матеріалі української прози кінця ХХ — початку ХХІ століть)/ Ю. Телець (стр.99-104) Кл.слова: постколоніальна,гедонізм,колабораціонізм
Шарова Т. "Тематичні сфери" і стильові маркери малої прози Костя Гордієнка/ Т. Шарова (стр.105-111) Кл.слова: мала проза,поетика,оповідання
Бондарева О. Есеїстичні лабіринти доби Web-2.0]{Essential labyrinths of the Web-2.0 era/ О. Бондарева (стр.112-114) Кл.слова: есеїстика,ментативна єдність,наративна
Цікаві статті :
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Знайти схожі


3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Плющик О.
Назва : Роман Марини Гримич "Ти чуєш, Марго?." як художня репрезентація авторського наукового дискурсу
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2022. - Том 28, № 1. - С. 7-13. - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2022.1.2 (Шифр С325934233/2022/28/1). - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2022.1.2
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): автобіографізм--біографія--роман--науковий досвід
Анотація: Автобіографізм як літературнии жанр почав увіходити в культурнии дискурс із середини ХХ століття. Й ого канони (форма, зміст тощо) донині не визначені, а гнучкість терміна дає широкі можливості для застосування індивідуальних підходів крізь призму власного досвіду автора. У контексті дослідження цього явища привертає увагу роман Марини Гримич «Ти чуєш, Марго?.» (2000), у якому простежується проєкція повсякденного досвіду авторки та отриманих нею наукових знань у художніи текст, що наразі є на часі (читацька зацікавленість біографіями знаних і видатних людеи ) і актуально для дослідження подібної репрезентації . Отже, мета розвідки — проаналізувавши факти з біографії Марини Гримич, дослідити один із перших ї ї романів у проєкції наукових знань і наукового досвіду в художніи текст, а предмет дослідження — художня репрезентація наукової біографії письменниці в тексті роману. У результаті дослідження зроблено висновок про гнучкість терміна «автобіографізм»: його застосування, індивідуальних підходів, власне бачення, досвіду життєвого та наукового тощо. Аналіз роману дає змогу говорити, що автобіографізм у ньому виявляється не у відтворенні подіи , які відбувалися в житті письменниці, а в послідовності здобутих наукових знань, що часто накладаються и на власнии життєвии досвід, відтак відображені в художньому тексті. Тому хоча роман «Ти чуєш, Марго?.» не постулюється як автобіографічнии , допускаємо наявність відповідних елементів у втіленні певних деталеи , які могли б свідчити про Гримич-науковицю в художніх текстах Гримич-письменниці. Новизна дослідження полягає в тому, що автобіографізм художнього тексту розглянуто крізь призму студіювання Мариною Гримич історії , антропології , етнології , етнографії , фольклору та народознавства, мандрів Украї ною і світом, навичок польових досліджень тощо. Художня репрезентація наукової біографії письменника дає можливість уповні дослідити біографію митця, яка без належного прочитання и дослідження не матиме цілісного вивчення, а отже, практичне значення розвідки полягає у використанні здобутих знань про письменницю для внесення даних у ї ї біографію та популяризації наукових знань через художніи текст
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

4.

Назва журналу :Синопсис: текст, контекст, медіа -2017р.,N 4
Цікаві статті :
Полтавцева Н. Комментарий и интерпретация: проблемы современной ситуации/ Н. Полтавцева
Щербаков Я. Містичні мотиви в китайській середньовічній прозі/ Я. Щербаков
Плющик О. "Змістоформна Одіссея" Василя Махна у збірці "Cornelia street cafe: нові та вибрані вірші"/ О. Плющик
Дмитрієва В. Мотиваційний комплекс казки "Синя Борода" у кітчевому чік-літі Е. Л. Джеймс "П’ятдесят відтінків сірого"/ В. Дмитрієва
Яковлева І. Невідомі художні твори Бориса та Насті Грінченків: поколінна еволюція ідіостилів батька та дочки/ І. Яковлева
Власенко М. Витоки німецьких фразеологічних одиниць, які вербалізують концепт Frau/ М. Власенко
Козлов Р. Жанрова трансформація драматургії останньої чверті століття: тренд замість домінант і тенденцій (рецензія на монографію: Васильєв Є. Сучасна драматургія: жанрові трансформації, модифікації, новації. – Луцьк : Твердиня, 2017. – 532 с.)/ Р. Козлов
Цікаві статті :
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Знайти схожі


5.

Назва журналу :Синопсис: текст, контекст, медіа -2022р. т.28,N 1
Цікаві статті :
Катерина Ч. Психологія митця і творчості в записках Лесі Воронюк та Кларісе Ліспектор/ Ч. Катерина (стр.1-6)
Плющик О. Роман Марини Гримич "Ти чуєш, Марго?." як художня репрезентація авторського наукового дискурсу/ О. Плющик (стр.7-13)
Bezrukov A. Emotion concepts for representing the vicissitudes of fate in Markus Zusak's Bridge of Clay/ A. Bezrukov, O. Bohovyk (стр.14-20)
Курбан О. Проблема критичності мислення при споживанні медіаконтенту в умовах інформаційної війни/ О. Курбан (стр.21-27)
Журавська О. Цитування джерел в інформаційних радіопередачах/ О. Журавська (стр.28-35)
Рижков А. Лабораторія художнього перекладу корейського наративу українською мовою: "Легенда про Ондаля"/ А. Рижков (стр.36-45)
Цікаві статті :
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Знайти схожі


 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)