Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>A=Khrypko, S.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Показані документи с 1 за 6
1.

Назва журналу :Схід -2018р.,N 3
Цікаві статті :
Омельченко Ю. Ідея історії у правоконсервативній філософії 20-30-х рр. ХХ ст./ Ю. Омельченко (стр.5-9)
Rodyhin K. Legends and realities of Ukrainian alchemy: the way of being and the typology of the phenomenon/ K. Rodyhin, M. Rodyhin (стр.10-15)
Щепанський В. Життя і творчість львівського алхіміка Андрія Торосовича/ В. Щепанський (стр.16-19)
Gorbenko К. The substantial transformation of the concept "existential" in modern philosophical journalism/ К. Gorbenko (стр.20-23)
Старовойт І. Проблема гендеру та жіночої ординації: варіативність тлумачень у різних концепціях феміністської теології/ І. Старовойт (стр.24-28)
Horban O. Basic approaches to the definition of the concept of "videogame" as an element of modern scientific discourse/ O. Horban, M. Maletska (стр.29-33)
Rayhert K. A new view of reality (TV series culture studies)/ K. Rayhert (стр.41-44)
Федь В. Стрибок віри: трансцендентний діалог релігійної культури Середньовіччя та глобалізація/ В. Федь (стр.45-50)
Khrypko S. The valued focus of a widow and an orphan statuses and scale of protection in the Old and New Testament tradition/ S. Khrypko (стр.51-55)
Рижков А. Образ України в медіапросторі Республіки Корея: липень 2017 р. - червень 2018 р./ А. Рижков, Роча Н. Лопес (стр.56-62)
Фоменко А. Концепція "Русского міра" як прояв співпраці релігії та влади/ А. Фоменко (стр.63-68)
Bibik O. The image of the Prophet Muhammad in the context of understanding Islam in Japan in the first half of the 20th century/ O. Bibik (стр.69-73)
Dyatlik T. Methodology of the research of the conflation in the Epistle to Galatians/ T. Dyatlik (стр.74-77)
Мокієнко М. П'ятидесятницьке вчення про хрещення Святим Духом: герменевтичний аналіз/ М. Мокієнко (стр.78-83)
Titov S. Analysis of taboos as a basic principle of religious beliefs in the context of modern religious studies/ S. Titov (стр.84-87)
Хромець В. Початок формування нормативно-правового забезпечення богословської освіти в незалежній Україні/ В. Хромець (стр.88-93)
Shatalov Y. Grenz’s Communitarian Ecclesiology/ Y. Shatalov, J. Stanley (стр.94-97)
Цікаві статті :
Знайти схожі


2.

Назва журналу :Схід -2019р.,N 3
Цікаві статті :
Kosinska A. Constitution of social reality: from "lebenswelt” of Husserl to Garfinkel’s "practical thinking”/ A. Kosinska (стр.5-9)
Martych R. Evolution of perception of "living” in religious and philosophical discourse/ R. Martych (стр.10-15)
Turenko O. Value and semantic orientation of a Gothic personality in Scotus’s axioms of beatitudo aspiration/ O. Turenko (стр.16-21)
Ebo S. Death in Igbo African ontology/ S. Ebo (стр.22-28)
Horban R. Creativity as a way of being of a nation (persinalistic aspect)/ R. Horban (стр.29-33)
Ezeah G. Literary Journalism in the Face of Global Food Crisis: Techniques on the way out/ G. Ezeah, V. C. Gever (стр.34-40)
Kompaniiets L. Organizational culture study as the system element of internal business communication/ L. Kompaniiets (стр.41-46)
Troitska O. The axiological potential of the holiday in the development of the collective memory/ O. Troitska, O. Popravko, N. Shcherbakova (стр.47-52)
Biletsky V. Political agitation and state of mental maturity of the domestic society/ V. Biletsky (стр.53-56)
Dodonova V. Tandem of Populism and Post-truth as the background of development of the modern democracy in Ukraine/ V. Dodonova (стр.57-61)
Merawi F. Public Sphere, Rationality and the Limits of the Federal Experiment in Ethiopia/ F. Merawi (стр.62-70)
Gotska I. Dynamics of institutionalization of Muslim communities in Crimea: joining the civil society structures/ I. Gotska (стр.71-77)
Horokholinska I. Moral challenges of Ukrainian post-secular society: social and value worth of tolerance/ I. Horokholinska (стр.78-83)
Lomachinska I. The ideological sources of religious leadership in Ukrainian cultural space/ I. Lomachinska, S. Khrypko, G. Iatsenko (стр.84-88)
Shepetiak O. Philosophy of religion in Ukrainian and Western science/ O. Shepetiak (стр.89-93)
Цікаві статті :
Знайти схожі


3.

Назва журналу :Схід -2019р.,N 4
Цікаві статті :
Budzar M. The Family Archives as a Source for Estate's Daily Life Reconstruction on Left-bank Ukraine in 19th century/ M. Budzar (стр.5-11)
Nechepurenko A. General trends in military specialists' training of the Armed Forces of Ukraine: historical aspect/ A. Nechepurenko (стр.12-16)
Soliar I. The Western Ukrainian Association of the League of Nations: the Ideological Platform, Activity at the Congresses of the League of Nations Union of Associations (1922 - 1924)/ I. Soliar, O. Finogenov, L. Skoruch (стр.17-22)
Vyzdryk V. Agrarian legislation of interwar Poland: specificities of its implementation in Eastern Galicia/ V. Vyzdryk, O. Melnyk, O. Muravskiy (стр.23-28)
Wogu J. O. Audience Perception of Media Reporting of Separatist and Sectarian Agitations in Nigeria/ J. O. Wogu, P. Ugwu (стр.29-34)
Haiko H. The History of Industrial Oil Extraction in Azerbaijan (the 19th - beginning of the 20th centuries)/ H. Haiko, V. Biletsky (стр.35-40)
Komar V. Eastern Europe in Polish Political Conceptions during 20-30-s of the 20th century/ V. Komar, I. Komar (стр.41-46)
Krotofil M. Activity of the UNR Military and Sanitary Mission on prisoners' of war affairs in Germany (1919)/ M. Krotofil, I. Sribnyak, М. Sribniak (стр.47-52)
Chalyi A. Purchasing the land estates in the Ottoman Empire during 15th - 19th centuries/ A. Chalyi (стр.53-59)
Levyk B. The Armenians of Lviv in the Scientific Studies, Written and Sacral Records/ B. Levyk, M. Skorniewski (стр.60-67)
Lomachinska I. Transformation of Ukrainian Name-giving Process: Historical Analysis/ I. Lomachinska, S. Khrypko, G. Iatsenko (стр.68-74)
Semerhei N. The category "Ukrainian national-cultural revival" of the second half of the 19th - the first third of the 20th century: interpretations and receptions of historiography and Ukrainian studies/ N. Semerhei (стр.75-81)
Synychkiv Y. Resource of Paleolithic artefacts of Lower Dnieper/ Y. Synychkiv (стр.82-87)
Цікаві статті :
Знайти схожі


4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Khrypko S.
Назва : The valued focus of a widow and an orphan statuses and scale of protection in the Old and New Testament tradition
Паралельн. назви :Ціннісна акцентуація статусу і обсягу захищеності вдови і сироти в старо- та новозаповітній традиції
Місце публікування : Схід: аналітично-інформаційний журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Маріуполь: Український культурологічний центр, 2018. - № 3. - С. 51-55. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093 (Шифр С794174244/2018/3). - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): вдова--цінність--образ--аксіологія--сирота--символічність--семантика--самотність--обраність--захищеність--окремішність--заступництво
Анотація: Постать жінки завжди асоціюється з таїнством дітонародження, материнством, продовженням роду. Це, апріорі, вічно актуальна тема як у житті всіх і кожного, так і в просторі науково-дослідного пошуку осмислення життя, сенсу життя, призначенння, життевого покликання тощо. Проблема материнства червоною ниткою проходить крізь долю кожної людини і крізь сторінки Святого Письма. Але є жінки, доля і ціннісний статус яких дещо по-іншому втілює і проблему шлюбу, і проблему вірності, і проблему можливості чи неможливості дітонародження, і проблему самотності, і феномен беззахисності і захищеності одночасно. Осмисленню аксіологічної полівекторності цих проблем і присвячена публікація. Ціннісний зріз репрезентації Біблійних жіночих образів є стрижневим фокусом уваги цієї роботи. Пріоритети роботи полягають у забезпеченні філософського розгляду образу вдови образного сакрального контексту в біблійній традиції та з'ясування духовного статусу вдови. Основна мета роботи - осмислення місця, статусу, обсягу захищеності і вразливості, обсягу самотності і задіяності вдови та сироти в просторі Біблійної традиції. Методи. Робота базується на методичному описі жіночих образів, обраних зі Старого та Нового Завіту. Більше того, принципи порівняльного аналізу застосовуються для того, щоб виявити риси вдової образності в блоках історичних текстів та порівняти український контекст існування вдів з біблійним. Результати. Проаналізовано питання статусу вдів і сиріт та шкали охорони. Основна увага приділялася наступним ознакам: самотність вдови, семантичне значення одягу вдови, показник отриманої охорони, їх права та закони, які гарантували соціальну підтримку, рівень поваги. На відміну від творів, в яких зображення вдови (а також периферійно сироти) розглядаються в контексті, питання про статус і зображення вдови в Біблійній традиції було безпосередньо адресоване темі соціального визнання. Крім того, включено український контекст соціального ставлення до найбільш беззахисних категорій (особливо вдів та сиріт). У результаті доведено, що підстави констатувати вартісну окремішність і потужний чинник сили місця вдови в духовному вимірі буття. З авторської точки зору, воно зумовлене не тільки власними труднощами, але й існуючим досвідом ранньої смерті чоловіка (дружини душі). Самотність, ізоляція, необхідність самій представляти родину є рисами морального та духовного втілення стану та статусу вдови в біблійні часи. Зауважено невизначеність розуміння образу вдови в біблійній традиції, яка стала можливою через різноманітну поведінку вдів. Участь або неучасть вдів у соціальних заходах залежала від їх відповідності високим стандартам, які застосовувались до образу "неодруженої вдруге". Показано, що основною формою участі вдови в активному суспільному житті є молитва. Вона входила в основні традиції обряду, а саме - передвікові традиції, практику оборони, похоронні. Акцентовано семантичну, історичну і духовну складність та глибину відомого Шевченкового ототожнення України зі "скорбною вдовою". Окрім того, зауважено, що стійкою тенденцією українського фольклору є порівняння вдови із зозулею та з іншою пророчою птицею совою. В першому варіанті містично спрацьовувало ототожнення зозулі й самотньої матері, а в другому - простежується тема зв'язку з потойбіччям.
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Lomachinska I., Khrypko S., Iatsenko G.
Назва : The ideological sources of religious leadership in Ukrainian cultural space
Паралельн. назви :Витоки ідеї релігійного лідерства у просторі української культури
Місце публікування : Схід: аналітично-інформаційний журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Маріуполь: Український культурологічний центр, 2019. - № 3. - С. 84-88. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093 (Шифр С794174244/2019/3). - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): релігійне лідерство--православне чернецтво--православні монастирі--національна духовна культура--національні духовні цінності
Анотація: Актуальність проблеми зумовлюється посиленням впливу релігійного лідерства на суспільно-політичні процеси українського суспільства. У сучасній науковій думці релігійне лідерство розглядалося, переважно, у політичному (як протиставлення лідерству політичному у формах і засобах досягнення влади) та організаційному (як основний чинник формування організаційної структури церкви) контекстах. У представників богословської думки ідея релігійного лідерства простежується у теологічній доктрині пастирства як духовного наставництва. Водночас, проблема духовно-культурної спрямованості діяльності православного релігійного лідерства поки що не стала об'єктом активних наукових досліджень, тому метою статті є визначення витоків ідеї лідерства у просторі вітчизняної релігійно-культурної традиції. У процесі аналізу проблеми була визначена сутність релігійного лідерства як складної організаційної структури, що значною мірою визначала напрями розвитку не лише релігійного, але й соціально-культурного вітчизняного простору. У статті підкреслюється, що православне священство, переважно чернецтво, яке поєднувало в собі як ідеї аскетичного подвижництва, так і активну соціальну діяльність, сформувало архетипічний образ українського релігійного лідерства. У статті доведено, що в українській релігійно-культурній традиції ідея православного релігійного лідерства формувалась на засадах патристичної традиції і відобразилась у наступних його функціях: ідеологічна, місійно-пропагандистська, ціннісно-орієнтаційна, літургійно-богослужбова, інтегративна. Релігійний лідер завжди виступає як знак певної релігійної ідеології, певної системи моральних та суспільних цінностей, тому він формує певний ідеальний образ, що є найбільш актуальним для конкретної історичної доби. Архетип релігійного лідера формується у зоні сакрального, тому, на відміну від лідерства політичного, він захищений від радикальних ідеологічних ревізій, та забезпечує домінуючий вплив на суспільну свідомість
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Lomachinska I., Khrypko S., Iatsenko G.
Назва : Transformation of Ukrainian Name-giving Process: Historical Analysis
Паралельн. назви :Трансформація українського іменослова: історичний зріз
Місце публікування : Схід: аналітично-інформаційний журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Маріуполь: Український культурологічний центр, 2019. - № 4. - С. 68-74. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093 (Шифр С794174244/2019/4). - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): ім'я--особисте ім'я--філософія імені--християнська традиція імені--духовність--духовна традиція--антропоніміка--етнокультура
Анотація: Стаття присвячена ціннісному зрізу проблеми актуалізації християнської домінанти в духовно-семантичному просторі культури ім'янаречення в українській антропонімістичній традиції, а також історико-філософському аналізу особливостей присутності духовної складової в процесі створення та функціонування особистих імен в українській духовній культурі дохристиянської доби. Апріорність актуальності проблеми підтверджує той факт, що ім'я є одним із найважливіших символів в усвідомленні людиною своєї самості. Антропоніми (власні імена людей) споконвіків були і є чи не найуживанішим лексичним феноменом в усі епохи і в усіх народів, що підтверджує постійну екзистенційну нагальність даної теми як в індивідуальному, так і в суспільному зрізі осмислення. Сферою наукового осмислення є генеза і вияви українського ономастикону. Осмислюється популярність давніх імен і обсяг розуміння інформованості в питанні істинності духовних коренів того чи іншого давнього імені. Генеральною ідеєю роботи є твердження, що, зберігаючи духовні витоки язичницької традиції, український національний ономастикон сформувався значною мірою і на православних ціннісних засадах, що зумовлено історичними особливостями розвитку національного релігійно-культурного простору. Акцентується значимість імені як філософського, культурного та духовно-історичного феномена. Мета роботи - системно репрезентувати трансцендентну специфіку власних імен та шляхом структурного аналізу з залученням герменевтичної методології висвітлити специфіку появи та духовну складову в зрізі елітно-сакральних, елітно-світських та народних імен в давній етнічній традиції українців. Проаналізувати вектори значимості тих чи інших духовних коренів в культурі ім'янаречення. Висновкові результати даної публікації втілюють наступні узагальнення і перспективні константи: - На онтологічному рівні ім'я є найбільш суттєвим самопроявом Я. - У соціальному плані ім'я є можливістю збереження соціальної пам'яті. - Двополюсний контекст українського ономастикону репрезентує язичницька традиція іменування, основана на одухотвореній єдності людини з навколишнім природнім світом, що робить ім'я своєрідним духовним оберігом. - Християнська традиція освяченого імені формує ім'я не лише як духовний захист сакралізованого покровителя, але й як стимул до подальших духовних змін.
Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)