Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Каталог авторефератів та дисертацій (4)Мережеві ресурси (10)Наукові періодичні видання Університету (9)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=ПЕРЕЖИВАННЯ<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 61
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.


    Martych, R.
    Evolution of perception of "living” in religious and philosophical discourse = Еволюція уявлень про "живе" в релігійно-філософському дискурсі / R. Martych // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 3. - P10-15. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
буття -- людина -- життя -- концепт -- дискурс -- релігія -- етика -- біоетика -- цінність
Анотація: Сучасний науковий дискурс, який має в своїй основі постнекласичну наукову картину світу і ґрунтується на перманентно-транзитивних флуктуаціях епохи постмодерну, все ж включає в себе такі одвічні питання, як проблема людини, її життя і здоров'я, основних факторів буття світу і людського буття в світі. Життя - це єдиний біологічно можливий спосіб буття людини в світі. Цінність його полягає не тільки в особливостях існуючих біологічних форм і різноманітних проявів, які є, проте, в своїй сукупності унікальним феноменом буття, але і в можливості саморефлексії, усвідомленого переживання самого явища і здатності до формування на цій основі символічних картин буттєвого світу. Метою даної роботи є дослідження трансформації наукового дискурсу щодо поняття "живого" в рамках становлення і розвитку релігійно-етичних вчень. Для реалізації цієї мети автором аналізується категоріальний каркас поняття "живого". Аналізуючи класичні філософські та сучасні наукові підходи до визначення поняття "живого", автором виділяються два основні підходи до визначення життя - субстратний і функціональний. Основна увага в статті зосереджена на аналізі релігійного та біоетичного дискурсів у вченні про "живе". Біоетичний дискурс виходить з необхідності виявлення моральних норм та імперативів, здатних відповідати на питання про межі існування "живого" і визначати моральні можливості впливу (розширення або звуження) на ці кордони. Однією з фундаментальних проблем біоетики є проблема життя як цінності. У сучасному біоетичному дискурсі сформувалися дві основні точки зору з цього приводу. Першу можна назвати етикою сакральності життя або життя як найвищої цінності (sanctity of life), другу - етикою якісного життя (quality of life). Сакральність життя передбачає ставлення до феномену "живого" як до об'єкта виняткової ваги, найважливішої цінності і на цій підставі вимагає побожного до нього відношення. Найбільш яскраво і повно такий підхід представлений сучасним релігійним дискурсом. Релігійний зміст біоетичного дискурсу про "живе" проявляється по-перше, в утвердженні християнським персоналізмом об'єктивного онтологічного статусу людської особистості; по-друге, у вченнях християнських теологів, які стверджують красу і праведність життя, створеного Богом, де природа і людина в ній розуміються як щось сакральне, а тому дії, викликані проти них - грішні і неприпустимі; по-третє, основа людського життя корениться в духовному світі самої людини, співвіднесеного з божественною трансценденцією. Зроблено висновок про те, що сучасний релігійно-етичний дискурс формує систему категорій і концептів, що описують прикладні етичні понятійні конструкти з метою формування морального ставлення людини до всього живого. Запропонований авторський підхід дозволив зафіксувати сутність сучасного біоетичного дискурсу у вченні про "живе".
Дод.точки доступу:
Мартич Руслана


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

2.


    Жигун, Сніжана.
    «Ноїв ковчег» Галини Гордасевич: як метафора маркує травму [Текст] / С. Жигун // Літературний процес: методологія, імена, традиції. Філологічні науки : збірник наукових праць. - 2023. - № 21. - С. 57-63DOI 10.28925/2412-2475.2023.21.6. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
травма -- метафора -- Ноїв ковчег -- наратив -- мовчання
Анотація: Предметом цього дослідження є метафора, яка сигналізує про неподолану травму. Процес метафоризації є частиною формування наративу про травму, у якому метафора працює як захисний механізм, що дає змогу не говорити про травматичний досвід прямо, але все ж говорити про нього. Мета цієї розвідки — продемонструвати, як у художньому тексті про травматичний дос-від метафора може видаватися способом надання подіям сенсу, але натомість увиразнює неможливість висловити особисте переживання. Методологічною основою дослідження є студії травми, зокрема таких авторів: К. Карут, М. Вілкінсон, Б. Ван дер Колк, К. Бревін, В. Ві-льямс. Продуктивними для аналізу проблеми були також літературознавчі дослідження Дж. Анкер та Т. Гребенюк. Актуальність нашої розвідки полягає у потребі вивчити особливості наративу травми, зо-крема на матеріалі літератури про Другу світову війну. У результаті аналізу повісті Г. Гор-дасевич «Ноїв ковчег» зроблено висновок про те, що метафора у травматичному тексті може бути тією категорією, яка визначає наративні особливості та генерує зміст навіть тоді, коли сама розповідь вже закінчилася. Метафора «Ноїв ковчег» уподібнює життя родини отця Іларія в часи окупації до старозавітної історії. Війна зображається як стихійне лихо (потоп) і кара за гріхи. Дім священника, де збираються представники різних національних і соціальних груп, уподібнюється до ковчега, а незалежність України має стати веселкою після потопу. Водночас у тексті ця метафора виявляє неповноту — нараторка зупиняє розповідь до завершення потопу, відмовившись говорити про те, що спасіння не сталося. Ця неповнота метафори маркує травму неможливість говорити про втрату родини, соціальної групи, національного середовища. Тобто розповідь про війну і окупацію вдалося втілити у цілісний наратив, але розповідь про прихід радянської влади і його наслідки опи-нилася поза текстом. Застигла метафора дає змогу почати розповідь, але невідповідність між знаним претекстом і реальністю не дає її продовжити і вербалізувати травму. Водно-час саме метафора маркує існування травми, замовчуваного досвіду, який авторка не в змо-зі втілити у розповідь. Мотив мовчання як наслідку травми акцентується тематизацією його в тексті.

Є примірники у відділах: всього 6 : Online (1), ГП ЧЗ (3), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: Online (1), ГП ЧЗ (3), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

3.


    Михед, Павло.
    Ігор Качуровський і Борис Ярхо [Текст] / П. Михед // Слово і час : наук.-теорет. журнал. - 2018. - № 12. - С. 32-39. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 0236-1477

Кл.слова (ненормовані):
Борис Ярхо -- Ігор Качуровський -- віршування -- квантитавний метод -- квантифікація естетичного переживання -- точне літературознавство -- література європейського Середньовіччя -- парнасизм

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

4.
373.2.062.1(477)
А 28


   
    Адаптація дитини до дошкільного закладу в запитаннях і відповідях // Вихователь-методист дошк. закл. : щоміс. спеціаліз. журн. - 2017. - № 6. - С. 52–53.
УДК

Рубрики: Дошкільні навчальні заклади--адаптація--Україна

Кл.слова (ненормовані):
дошкільний навчальний заклад -- адаптація -- адаптаційний період -- переживання батьків

Є примірники у відділах: всього 1 : Ф3 (1)
Вільні: Ф3 (1)


Знайти схожі

5.
159.942
Д 60


    Додонов, Борис Игнатьевич.
    В мире эмоций / Б. И. Додонов. - Київ : Политиздат Украины, 1987. - 137 с. - Библиогр.: с. 137-139. - 1.00 р.
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Емоційно-вольові процеси--Популярні видання

Кл.слова (ненормовані):
емоції -- потреби -- емоційні переживання -- людські емоції -- емоції тварин -- естетичні емоції -- художні емоції -- вищі почуття -- соціальна активність людини -- патріотизм -- почуття гідності -- емоційна індивідуальність особистості -- емоційні стереотипи -- емоційна спрямованість -- емоційна індивідуальність -- натхнення -- щастя -- насолода -- "інтегративно-світоглядні почуття" -- самоповага -- емоції любові
Анотація: Какова роль эмоций в жизнедеятельности человека? Что значат для него такие высшие социальные чувства, как патриотизм, интернационализм, социалистический гуманизм? На все эти вопросы читатель сможет найти ответы в данной книге.

Примірників всього: 1
Фаховий коледж «Універсум» (1)
Вільні:
Фаховий коледж «Універсум» (1)

Знайти схожі

6.
   88.4
   П 49


    Поліщук, В.
    Від кризи 7 років до кризи входження в дорослість [Текст] : монографія / В. Поліщук. - Суми : Університетська книга, 2016. - 141 с. - ISBN 978-966-680-682-9 : 122.00 грн.
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Вікова психологія--Дитяча психологія--Вікова криза--Монографії

Кл.слова (ненормовані):
ненормативні кризи -- переживання -- симптокомплекс -- негативізм

Примірників всього: 1
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (1)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (1)

Знайти схожі

7.


    Пентер, Т.
    Військовослужбовці вермахту у сприйнятті населення окупованого Донбасу (за матеріалами усноісторичних джерел) / Т. Пентер, Д. Титаренко // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2018. - № 6. - P15-23. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
нацистська окупація -- вермахт -- зона військової адміністрації -- усна історія -- повсякденне життя
Анотація: У статті на основі матеріалів понад 90 інтерв'ю, проведених авторами протягом 2001- 2018 років на території Донбасу зі свідками нацистської окупації, проаналізовано специфіку сприйняття місцевим населенням німецьких військовослужбовців. Висвітлено особливості усноісторичних джерел, ступінь їх репрезентативності, фактори, що впливали на наративи респондентів, зокрема в умовах сучасного воєнного конфлікту на території Донбасу. Автори визначають чинники формування образу німців, розглядають практики взаємовідносин місцевого населення та окупантів, констатують, що вони не завжди відповідали усталеним в історіографії стереотипам. Зазначено, що усноісторичні джерела надають дослідникам унікальну можливість охарактеризувати окупацію і як особисте переживання, і як історичний феномен.
Дод.точки доступу:
Титаренко, Д.


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

8.
Шифр: В353859/2012/12
   Журнал

Вихователь-методист дошкільного закладу [Текст] : спеціалізований журнал/ Міністерство освіти і науки України. - Київ : МЦФЕР- Україна, 2008 - . - Виходить щомісячно
2012р. № 12
Зміст:
Шевчук, Антоніна. Творче освоєння світу культури / А. Шевчук. - С.4-10
Кл.слова: КУЛЬТУРА МАТЕРІАЛЬНА І ДУХОВНА, ПРЕДМЕТНИЙ СВІТ, СВІТ МИСТЕЦТВА
Закамська, Тетяна. Полікультурна педагогіка / Т. Закамська, Л. Аржиманова. - С.11-15
Кл.слова: ПОЛІКУЛЬТУРНА ПЕДАГОГІКА, ПОЛІКУЛЬТУРНИЙ РОЗВИТОК, ПОЛІКУЛЬТУРНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ОСОБИСТОСТІ
Долинна, Ольга. Праця - ефективний засіб формування предметно-практичної компетенції дошкільників / О. Долинна, О. Низковська. - С.16-27
Кл.слова: ПРЕДМЕТНЛО-ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ, ПРЕДМЕТНО-ПРАКТИЧНА КОМПЕТЕНЦІЯ, ТРУДОВЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ
Сидоренко, Ганна. Формування ціннісного ставлення до рідної домівки у дітей старшого дошкільного віку / Г. Сидоренко, В. Карачун, В. Сосенкова. - С.28-36
Кл.слова: РОДИННІ ЦІННОСТІ, РОДИННІ РЕЛІКВІЇ, СІМЕЙНІ ТРАДИЦІЇ
Вовчик-Блакитна, Леся. Малюнок як візерунок дитячої душі / Л. Вовчик-Блакитна. - С.37-43
Кл.слова: ДИТЯЧИЙ МАЛЮНОК, ІНДИ ВІДУАЛЬНА СИМВОЛІЧНА СИСТЕМА, ПСИХОЛОГІЯ ДИТЯЧОГО МАЛЮНКА
Переживання у фарбах. - С.44-45
Кл.слова: МАЛЮНОК-ВИЯВ ЗАСВОЄННЯ СУСПІЛЬНОГО ДОСВІДУ, СВОЄРІДНОСТЬ ДИТЯЧОГО ВІДОБРАЖЕННЯ СВІТОБУДОВИ
Є примірники у відділах:
Ф2 (02.07.2012р. Прим. 1 - Б.ц.) (вільний)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

9.
37.091.31:001.895
Б 55


    Бех, І. Д.
    Виховна гуманістична парадигма в освітній інновації / І. Д. Бех // Педагогіка і психологія. Вісн. НАПН України = Pedagogics and psychology. Newsletter of the NAPS of Ukraine : наук.-теорет. та інформ. вісн. - 2016. - N 2. - С. 14-21. - Бібліогр.: с. 21 (7 назв) . - ISSN 2304-0629
УДК

Кл.слова (ненормовані):
ПАРАДИГМА -- СМИСЛОВА ЦІННІСТЬ -- ОСОБИСТІСНА РЕФЛЕКСІЯ -- РЕФЛЕКСИВНА ТЕХНІКА -- ЕМОЦІЙНІ ПЕРЕЖИВАННЯ -- ГУМАНІСТИЧНИЙ ДІАЛОГ -- ДУХОВНЕ САМОВДОСКОНАЛЕННЯ
Анотація: Розкрито сутність виховної гуманістичної парадигми як учіння про вміння особистості "володарювати над собою". Це свідоме й вільне оволодіння підростаючою особистістю певною духовно-моральною цінністю. Наголошено на чинниках, які перешкоджають особистості досягти цієї мети. Головним гальмівним механізмом, на думку автора, є явище невідповідності спонукально-цільового компонента Я особистості його результативному компоненту. З огляду на це проаналізовано особистісну рефлексію як самоперетворювальну техніку. Вводиться поняття "людський образ" та розкривається феномен "бажання бути собою" як орієнтири духовного розвитку вихованця.

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

10.
Шифр: В622816/2013/3/4
   Журнал

Всесвіт [Текст] : журнал іноземної літератури. - Київ, 1925 - . - Виходить щомісячно
2013р. № 3/4
Зміст:
Коллінз, Біллі. Вибрані поезії / Б. Коллінз ; пер. І. Карівець. - С.5-13
Антологія казахської поезії : Віщий зблиск табуна / пер. О. Гончаренко. - С.14-47
Кл.слова: ШАЛКИЗ, ЖИЄМБЕТ ЖИРАУ,СУЮНБАЙ АРАНОВ, БИРЖАН-САЛ,ІБРАЙ АЛТИНСАРИН, АЛХАН-САРЕ КАРАМСИН, САРИ САРИ, МАГДАН ЖУМАБАЄВ, КАСИН АМАНЖОГЛОВ, КАБДИКАРИМ ІДРИСОВ,ЖУМАГАЛІ САІН, МАРАТ ІСКАРОВ
Сазерленд, Фрейзер. Втрачений паспорт. Життя та слова Едварда Лейсі. : Фрагменти з роману / Ф. Сазерленд ; пер. А. Позднякова, Е. Лейсі. - С.48-83
Перські народні казки / пер. О. Кульчинський. - С.84-115
Неміровськи, Ірен. Осінні мухи : повість / І. Неміровськи. - С.116-144
Німецькі оповідання : Ільза Айхінгер - Ганс Бендер - Гайнер Мюллер / пер. А. Ролік. - С.145-155
Кл.слова: ІЛЬЗА АЙХІНГЕР ,ГАНС БЕНДЕР, ГАЙНЕР МЮЛЛЕР
Мова на сторожі історичної пам’яті українців : інтерв’ю з професором Костянтином Тищенком. - С.157-166
Гебберд, Крін. Гаряче аж геть : труба, джаз і американська культура / К. Гебберд ; пер. О. Гавриленко. - С.167-184
Кл.слова: ДЖАЗ, БАДДІ БОЛДЕН
Шалагінов, Борис. Ріхард Вагнер і наш час : до 200- річчя з дня народження / Б. Шалагінов. - С.185-196
Кл.слова: ВАГНЕР
Томек, Вацлав. Покоління анархістських письменників-бунтарів / В. Томек ; пер. І. Забіяка, Т. Окопна. - С.197-210
Кл.слова: ЧЕСЬКА ЛІТЕРАТУРА,КАРЕЛ ГЛАВАЧЕК, ЙОЗЕФ МАХ, ЯРОСЛАВ ГАШЕК, ФРАНЯ ШРАМЕК, КАРЕЛ ТОМАН, МІХАЕЛЬ КАХА, ФРАНТІШЕК ГЕЛЛНЕР, ПУДОЛЬФ ТЄСНОГЛІДЕК, ЇРЖІ МАГЕН
Аузінь, Імант. Поезія - це переживання життя... / І. Аузінь. - С.211-217
Зорівчак, Роксолана. Сприйняття творчості та особистості Тараса Шевченка в Канаді / Р. Зорівчак. - С.218-225
Кл.слова: ТАРАС ШЕВЧЕНКО
Стріха, Максим. Поет і його перекладач : "Сто поезій" Райнера Марії Рільке в перекладах Мойсея Фішбейна / М. Стріха. - С.226-231
Кл.слова: РІЛЬКЕ
Овсюк, Олександр. Подорожні спомини : Індія / О. Овсюк. - С.232-239
Дика, Ганна. Наснага до праці : з нагоди проведення Міжнародної конференції "Robert Burns:at Home and Abroad", яка відбулася 12 січня 2013 р. в Університеті Глазго / Г. Дика. - С.240-243
Кл.слова: РОБЕРТ БЕРНЗ
Асорін. Діти на березі : оповідання / Асорін ; пер. М. Жердинівська. - С.253-255
Перейти до зовнішнього ресурсу Зміст
Є примірники у відділах:
ГП ЧЗ (10.10.2013р. Прим. 1 - Б.ц.) (вільний)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)