Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Мережеві ресурси (1)Наукові періодичні видання Університету (15)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=РЕЦЕПЦІЇ<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 125
Показані документи с 1 за 30
 1-30    31-60   61-90   91-120   121-125 
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Безруков, Андрій
Назва : Генеза нової поетики у пізньосередньовічній Європі: проторенесансні візії Джакомо да Лентіні й Dolce Stil Nuovo
Місце публікування : Літературний процес: методологія, імена, традиції. Філологічні науки: збірник наукових праць/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. - № 21. - С. 6-13. - DOI 10.28925/2412-2475.2023.21.1 (Шифр Л580023252/2023/21). - DOI 10.28925/2412-2475.2023.21.1
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): сонет--сицилійська поезія--стильновізм--літературна мова--поетична традиція--ренесанс
Анотація: У презентованій розвідці здійснено оглядовий аналіз історичних і культурних передумов зародження й становлення поезії нового типу, що була наслідком акумуляції й вивільнення потужної творчої енергії нової генерації поетів у пізньосередньовічній Європі. Мова йде насамперед про митців сицилійської школи, а також представників Dolce Stil Nuovo («солодкого нового стилю»). Апелювання сучасних літературознавчих студій до історико-культурних витоків таких визначальних літературних феноменів, які й сьогодні не втратили своєї актуальності, зумовлене необхідністю їх переосмислення у парадигмі новітніх наукових підходів. Для цього у дослідженні застосовується комплекс методів культурно-історичного, біографічного, герменевтичного й компаративного аналізу, а також метод узагальнення. Європейська поетична традиція пройшла довгий шлях у пошуках нових форм і засобів художнього відображення дійсності. Виникнення на Апеннінському півострові у першій половині XIII ст. сицилійської школи стало визначальною подією у літературній і лінгвістичній історії Старого Світу. Вона поклала початок італійській поезії Dolce Stil Nuovo і багато у чому була попередницею лірики Данте і Петрарки, заклавши основи філософії ліричної поезії. Сицилійці надали потужний імпульс для подальшої розробки поетичної теорії, образів і тем, які стали ключовими у поезії стильновізму, а також у рецепції багатьох творців європейського Ренесансу. Звернення до окремих тем і мотивів та їх витончена трансформація увиразнюють уявлення сицилійських митців про поезію як специфічний різновид філософії. Очевидно, що порівняно пізній час виникнення й висококультурне оточення зумовили рафінованість художніх форм і стилістичних засобів оприявлення абстрактного змісту таких поезій. Поетична творчість в особі, зокрема, Джакомо да Лентіні зазнавала переакцентуації у підходах до римування й поетизування, та найголовніше — до психологічного освоєння дійсності й осмислення теми кохання у метафізичному вимірі. Ідейно-естетична та світоглядна єдність зближувала поетів Dolce Stil Nuovo, які розвивали новації сицилійця да Лентіні, з художніми пошуками митців раннього італійського Відродження. У статті акцентовано особливу увагу на специфіці літературної діяльності авторів у часи творення нової європейської лірики, що привела до найважливішої у розвитку світової поезії події — зародження сонетної традиції — появи першої метричної форми з твердою строфікою, яка на наступні століття визначила ключові вектори еволюції поетичного слова.
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Генералюк, Леся
Назва : "Апокаліпсиси революцій", масовий терор, війна у рецепції очевидця подій М.Волошина
Місце публікування : Літературний процес: методологія, імена, традиції. Філологічні науки: збірник наукових праць/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. - № 21. - С. 35-45. - DOI 10.28925/2412-2475.2023.21.4 (Шифр Л580023252/2023/21). - DOI 10.28925/2412-2475.2023.21.4
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): громадянська поезія--публіцистика--історіософія--історичні алгоритми ти-ранії--деспотизм--рабство--загарбницька політика--війна--апокаліпсис--більшовицький те-рор--провіденціалізм
Анотація: У статті пропонується новаторська інтерпретація творчого доробку Максиміліана Воло-шина 1917–1924 рр., який висвітлює його реакцію на апокаліптичні події початку ХХ ст. — революції, війни в Росії. Своє персональне розуміння так званої жовтневої революції та біль-шовицького терору, що прийшов після неї, поет, художник, мислитель, який сповідував європейські гуманістичні цінності, вичерпно висловив у широкому тексті — у поезії, публі-цистичних статтях та щоденникових нотатках. В основу своєї концепції він поклав думку про зв’язок причин та наслідків історичних процесів. Жорстокістю завоювань, концентра-цією насильства в Росії він намагався логічно аргументувати й тим пояснити систематич-не руйнування своєї країни громадянами цієї ж країни. Волошин вказав на спонтанність та циклічний характер російської історії, на імморалізм правителів, їх дспотичний стиль керування державою, підкреслив антигуманну сутність державних структур у всі часи. Заслуга його в тому, що в роки червоного терору він відкрито говорив про масові вбивства, штучно поширюваний голод, тортури, страти 1919–1923 рр., документально фіксував злочини радянської влади та її представників. Змалював низку огидних типажів, породжених більшовицькою системою. Водночас, спираючись на числен-ні історичні джерела, розкрив корені російського тероризму, показав його витоки й етапи, а також представив варіанти вияву терору на рівні як влади, так і нижчих верств суспіль-ства. Завдяки паралелям з революційними сюжетами у європейських країнах, аналізу клю-чових подій та постатей в російській історії Волошин зміг показати не лише внутрішні ме-ханізми, котрі визначили роль Росії у «спільній трагедії людства», але й, вважаючи її країною з «безумною та страшною долею», країною-агресором, загрозою для всього цивілізованого світу, зумів подати маркери її нейтралізації.
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Генералюк, Леся
Назва : "Апокаліпсиси революцій", масовий терор, війна у рецепції очевидця подій М.Волошина
Місце публікування : Літературний процес: методологія, імена, традиції. Філологічні науки: збірник наукових праць/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. - № 1. - С. 35-45 (Шифр Л580023252/2023/1)
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): громадянська поезія--публіцистика--історіософія--деспотизм--рабство--загарбницька політика--війна--апокаліпсис--більшовицький терор--провіденціалізм
Анотація: У статті пропонується новаторська інтерпретація творчого доробку Максиміліана Волошина 1917–1924 рр., який висвітлює його реакцію на апокаліптичні події початку ХХ ст. — революції, війни в Росії. Своє персональне розуміння так званої жовтневої революції та більшовицького терору, що прийшов після неї, поет, художник, мислитель, який сповідував європейські гуманістичні цінності, вичерпно висловив у широкому тексті — у поезії, публіцистичних статтях та щоденникових нотатках.
Знайти схожі

4.

Назва журналу :Літературний процес: методологія, імена, традиції -2023р.,N 21
Цікаві статті :
Безруков А. Генеза нової поетики у пізньосередньовічній Європі: проторенесансні візії Джакомо да Лентіні й Dolce Stil Nuovo/ А. Безруков (стр.6-13)
Бондарева О. “Закрите небо” Неди Нежданої: війна, пам'ять, травматичний жіночий досвід, усвідомлена деколоніальність/ О. Бондарева (стр.14-25)
Буцька К. Констеляція та нонселекція: принципи ацентризму у прозі Д. Уґрешич, О.Токарчук та О.Забужко (на матеріалі романів "Музей безумовної капітуляції" Д. Уґрешич, "Бігуни" О.Токарчук та "Музей покинутих секретів" О.Забужко)/ К. Буцька (стр.26-34)
Генералюк Л. "Апокаліпсиси революцій", масовий терор, війна у рецепції очевидця подій М.Волошина/ Л. Генералюк (стр.35-45)
Даниленко Л. Терапія травми: художня концепція подолання колективного болю (на прикладі творів сучасної української прози)/ Л. Даниленко (стр.46-56)
Жигун С. «Ноїв ковчег» Галини Гордасевич: як метафора маркує травму/ С. Жигун (стр.57-63)
Колодій В. Давня українська міфологія в ліриці Андрія Гарасевича/ В. Колодій (стр.64-71)
Левицька О. Митець і мистецтво в добу історичних катаклізмів: роман Катерини Лебедєвої «22. Містичний випадок на Вознесенському узвозі у Києві»/ О. Левицька (стр.72-79)
Маторіна Н. Катастрофічні мотиви у творах Бруно Шульца/ Н. Маторіна (стр.80-88)
Рябченко М. Війна як апокаліпсис: художні особливості відображення мілітарного досвіду в українській прозі про Першу світову/ М. Рябченко (стр.89-95)
Трофименко А. Категорія художнього часу в романі-епопеї "Темна вежа" С. Кінга/ А. Трофименко (стр.96-102)
Хіхлушко Б. Буття і смерть автора: від найдавніших часів до постмодернізму/ Б. Хіхлушко (стр.103-111)
Чернишова С. Топос кордону у сучасному американському міграційному романі/ С. Чернишова (стр.112-120)
Цікаві статті :
Знайти схожі


5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Павлов В.
Назва : Біблійні мотиви у сучасній українській літературі
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. - Том 29, № 1. - С. 8-13. - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2023.1.2 (Шифр С325934233/2023/29/1). - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2023.1.2
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): християнство--бог--аврамічна релігія--доаврамічна релігія--проза--поезія--нежанрова проза--сучасна українська література
Анотація: Предметом дослідження є інтерпретація християнської світоглядної парадигми в украї нськіи літературі доби незалежності. Проблему розглянуто в дихотомії консервативного християнського світобачення зі світоглядом атеї стичним і мультикультурним. Метою розвідки є дискусіи не обговорення тез, наведених у статті Т. Трохименко «Сучасна украї нська література та християнство» 2022 року в журналі «Патріярхат. Греко-католицьке аналітичне видання». Структурні елементи витримано у тіи же послідовності, що и джерела, аргументи якого спростовують. У розвідці використано методи повільного читання, компонентного аналізу, зіставнии та протиставнии . Новизна дослідження визначається трансформацією рецепціи релігіи них мотивів в украї нському письменстві та зміною релігіи ного простору Украї ни, що спонукає до осмислення механізмів таких трансформаціи в сучасному історичному зрізі. У результаті дослідження встановлено, що світоглядна парадигма християнства зазнала значного спотворення через радянську політику та вплив інших релігій – і українських, і зарубіжних. Водночас установлено, що авторські трактування біблійних мотивів і образів сприяють популяризації християнських ідей , однак не відображають канонічних церковних текстів, через що оптика розуміння святого письма зазнає розширення, однак межа між першоджерелом і авторською інтерпретацією втрачається. На підставі аналізу сучасної украї нської літератури простежено дві тенденції : 1) рецепція бібліи них мотивів у контексті постмодерної іронічної традиції , що характеризується скептичноіронічним трактуванням релігіи них мотивів і образів, епатажністю і карнавальністю (притаманними ранніи творчості В. Неборака і ранніи ліриці С. Жадана); 2) рецепція бібліи них мотивів у контексті екзистенціи но-філософської та культурологічної традиції , центральною ідею такої рецепції є ідея важливості віри, людяності в апокаліптичному світі сучасної діи сності (творчість С. Жадана, Ю. Винничука, Г. Марчук). Перспектива дослідження вбачається у дослідженні творчості інших українських письменників (зокрема О. Забужко, Г. Пагутяк, М. Матіос, К. Калитко та ін.). Дослідження не вичерпане, а буде продовжене у межах інших публікацій , де висвітлюватимуться особливості християнської образності у творчих практиках українських письменників кінця ХХ — початку ХХІ століття.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

6.

Назва журналу :Мистецтвознавчі записки -2022р.,N 42
Цікаві статті :
Легенький Ю. Г. Етномистецькі традиції в моді та музиці як фактор формування національної ідентичності митця/ Ю. Г. Легенький, Є. Ю. Ареф’єва (стр.3-9) Кл.слова: етнокультура,традиції,мода
Чумаченко О. П. Перфомансність як засіб створення артоб’єктів у творчості сучасних українських художників/ О. П. Чумаченко (стр.10-15) Кл.слова: візуалізація,скульптура,графіка
Рой Є. Є. Динаміка формування української народно-сценічної хорелграфії та її прояв у творчості Павла Вірського (на прикладі державного ансамблю танцю України 1950-1960-х рр.)/ Є. Є. Рой, В. Є. Рой (стр.16-22) Кл.слова: театралізація танцювального фольклору,сюжетно-образні постанови
Щур Л. Б. Збереження народної хореографічної культури Західного Поділля (на матеріалі діяльності танцювального ансамблю "Веснянка" Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка)/ Л. Б. Щур (стр.23-28) Кл.слова: традиційний танець,танцювальний ансамбль,науково-виконавська реконструкція
Перова Г. О. Твори Лесі Українки на вітчизняній балетній сцені/ Г. О. Перова, Л. Ф. Хоцяновська (стр.29-34) Кл.слова: український балет,хореографія,танець
Антоненко О. М. Духовна музика православної традиції в системі фестивалів академічної музики України на зламі XX-XXI століть/ О. М. Антоненко, М. М. Антоненко (стр.35-40) Кл.слова: фестиваль,православна духовна музика,музичне мистецтво
Дубровний Т. М. Grassroots як мистецька категорія української культури XVII-XIX століть/ Т. М. Дубровний (стр.41-46) Кл.слова: мистецтво,кітч,музична культура
Єрьоменко А. Ю. Циклічні форми у творчості Анатолія Гайденка: жанрово-стильові особливості/ А. Ю. Єрьоменко (стр.47-53) Кл.слова: циклічні форми,жанрово-стильові особливості,українська музика
Журба В. В. Особливості функціональності гармонічного звороту II-V ступенів як основного елемента музичної лексики джазу/ В. В. Журба, Я. О. Журба (стр.54-59) Кл.слова: джазова музика,гармонія,функціональність
Култняк М. А. "Мадонна Україна" в естрадній пісні Івана Карабиця: погляд крізь призму національного колективного мислення/ М. А. Култняк (стр.60-65) Кл.слова: естрадна пісня,колективне мислення,архетип
Микуланинець Л. М. Біографія митця: від особистісно-творчого досвіду до соціокультурної пам’яті/ Л. М. Микуланинець (стр.66-70) Кл.слова: історичні епохи,соціокультурна пам’ятка,біографія митця
Степурко В. І. Синтез філософсько-естетичних і психологічних наративів у творчості сучасних українських композиторів/ В. І. Степурко (стр.71-78) Кл.слова: композиторська творчість,звукові форми,соціальні виклики
Ужинський М. Ю. Історичні етапи розвитку музичного мистецтва в контексті науково-технічного прогресу/ М. Ю. Ужинський, Б. В. Ковалик (стр.79-83) Кл.слова: інформаційні революції,комп’ютерні технології,цифрові мистецтва
Хунвей Ч. Ретроспектива розвитку українського музичного мистецтва в період із XVIII до XXI ст./ Ч. Хунвей (стр.84-89) Кл.слова: західноєвропейський вплив,класицизм,авангардизм
Мальцева О. В. Особливості викладання джазової імпровізації для естрадних вокалістів музичних коледжів/ О. В. Мальцева (стр.90-95) Кл.слова: вокальна педагогіка,джаз,естрадний спів
Овсяннікова Н. Ю. Жанрово-стильові новації у творчості українських естрадних співаків/ Н. Ю. Овсяннікова (стр.96-100) Кл.слова: жанр,стиль,естрадні виконавці
Шумілова В. В. Мистецький феномен Ігоря Іващенка: новий вимір осмислення/ В. В. Шумілова (стр.101-104) Кл.слова: танцювальна музика,хореографічні картини,ансамбль
Єлисєєва К. Ю. Деякі проблеми інтерпретації партити №1 BWV 825 Й. С. Баха у використанні на фортепіано, клавесині, клавікорді, органі/ К. Ю. Єлисєєва (стр.105-110) Кл.слова: клавішні інструменти,фортепіано,орган
Кузнецова О. О. Рецепції Миколи Лисенка у візуальних артефактах митців Галичини/ О. О. Кузнецова (стр.111-117) Кл.слова: композитор,живописець,скульптор
Сунь Ж. Синкретизм пвісні-арії-гімну в сольних номерах примітивістського мислення К. Орфа/ Ж. Сунь (стр.118-122) Кл.слова: жанровий синкретизм,жанр в музиці,музичний стиль
Ян І. М. Драматургічні новації в українському музично-драматичному театрі на початку XX століття/ І. М. Ян (стр.123-126) Кл.слова: націотворення,драматичні новації,репертуар
Никоненко Р. М. Вплив розвитку сценографії на худржньо-образне трактування в пластичній режисурі/ Р. М. Никоненко (стр.127-132) Кл.слова: сценографія,пластика,театральне мистецтво
Белименко Л. І. Жанрова та естетична специфіка сучасного дитячого мюзиклу/ Л. І. Белименко (стр.133-137) Кл.слова: стилістична специфіка,жанрові риси,естетичні особливості
Гринчак Г. С. Сценічна мова під час роботи над постановкою п’єси в перекладі з англомовного оригіналу/ Г. С. Гринчак (стр.138-144) Кл.слова: дихання,дикція,молодіжна лексика
Соколенко Н. В. Культурно-історичні передумови створення нового українського театру (кінець XIX - початок XX століття)/ Н. В. Соколенко (стр.145-150) Кл.слова: театральне мистецтво,історія,новий українськи театр
Погребняк Г. П. Цирк як середовище екранної дії у творчості сучасних режисерів/ Г. П. Погребняк (стр.151-158) Кл.слова: аудіовізуальне мистецтво,режисура,трюк
Цікаві статті :
Знайти схожі


7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Бойко Н.
Назва : Інтелігенти- просвітники в прозі О. Кониського та Б. Грінченка: проблема реалізації
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2022. - Том 28, № 4. - С. 175-182. - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2022.4.1 (Шифр С325934233/2022/28/4). - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2022.4.1
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): українська проза--рецепція--повість--ідея--образ--ідеологія--народник
Анотація: У статті проаналізовано прозові твори двох представників украї нської літератури останньої чверті ХІХ ст. — Олександра Кониського і Бориса Грінченка. Закцентовано, що низка ї хніх творів, з одного боку, розширюють жанрово-стильові можливості тогочасної украї нської прози, з другого, втілюють намагання в межах реалістичної художньої системи змоделювати бажану суспільну реальність. Усвідомлюючи обмеженість свої х практичних діи , прозаї ки покладали на літературу роль сери озного посередника для налагодження комунікації між «старою» і «молодою» інтелігенцією, інтелігенцією і народом. А втім ідеологічна проза була одним із засобів популяризації украї нства та залучення нових сил до культурно-просвітницького руху. Предмет дослідження — проблемно-ідеи на основа аналізованих творів і ї х система образів. Об’єкт дослідження — прозові твори О. Кониського та Б. Грінченка, де рушієм сюжету и головною діи овою особою постають представники різночинної украї нської інтелігенції , яких зазвичаи називали «нові люди». Мета статті — на прикладі творів представників старшого і молодшого покоління украї нофілів простежити, чи змінювалися ідеї національного руху та настрої у колі украї нських громадсько-культурних діячів. Зазначена мета передбачає вирішення таких завдань: окреслити різні періоди народницького руху в Украї ні в рецепції и ого багаторічних і активних учасників, проаналізувати підхід до концептування образу «нової людини» як носія нової ідеології та популяризації останньої серед ширших суспільних мас, з’ясувати, наскільки мрії народників кореспондувались із реальністю. У результаті проведеного аналізу шляхом залучення підходів біографічного, істориколітературного, емпіричного методів дослідження вдалося з’ясувати, що завдання, які стояли перед ідеологічною прозою на початку 1870-х років, не втратили своєї актуальності в останнє десятиліття ХІХ ст., оскільки по суті не змінилася внутрішня політика уряду щодо українців. Література, за задумом авторів, могла б програмувати певну соціальну поведінку значної соціальної групи, однак з об’єктивних причин твори із життя інтелігенції були відомі незначніи читацькіи аудиторії
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Саєнко В.
Назва : "Осіння" проза Бориса Нечерди: роман "Квадро"
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2022. - Том 28, № 4. - С. 196-210. - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2022.4.4 (Шифр С325934233/2022/28/4). - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2022.4.4
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): роман-попередження--детектив--модернізм--постмодернізм--герменевтичний аналіз
Анотація: Актуальність статті зумовлена гострою необхідністю дослідити роман-прозріння, роман-передбачення «Квадро» лауреата Шевченківської премії , шістдесятника Бориса Нечерди. Метою дослідження є аналіз пізньої прози письменника у контексті одеської літературної школи. Предметом дослідження є жанрові та стильові параметри творів, зокрема роману «Квадро», спостереження про які становлять новизну дослідження. У результаті дослідження за допомогою герменевтичного методу доведено кількісну і якісну значущість прози митця на підставі комплексного дослідження роману «Квадро» як вершини творчості письменника. Проведене дослідження дає підстави визначати «Квадро» як філософськии постмодерниийроман, втілении у гостросюжетну форму. Роман має такі якості притчі, як апеляція до позачасового характеру вічних проблем, філософськии характер ї х обґрунтування, широке використання біблійного інтертексту, моральна настанова, афористичність мови, узагальненість та метафоричність естетичного мислення. Водночас твір містить характерні риси пригодницького, детективного жанру, хоч і не ґрунтується на детективніи фабулі. Синтетичнии характер жанру дозволяє автору залучати в текст ліричні мініатюри, есеї , памфлетні елементи. Ці жанрові особливості спонукають розглядати роман у контексті постмодерністської манери письма, яка у творчості Бориса Нечерди проявляється через інтертекстуальність, образи-архетипи, у поданні твору як своєрідного художнього коду, що потребує розшифрування через полісемію символів та синкретизм метафор і асоціацій . Перспективами дослідження є аналіз рецепції пізньої творчості Бориса Нечерди в сучасності. Своєю формулою «Замовте за мене золоте слово», увиразненою в «Останніи книзі» «осіннього» періоду, автор вказав на один зі шляхів вивчення його місця в українські культурі. Нечерді присвячено чимало творів, його образ відбито у полотнах художників, зокрема славнозвісного Юрія Коваленка, що був прототипом герої в його прози
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

9.

Назва журналу :Синопсис: текст, контекст, медіа -2021р. т.27,N 4
Цікаві статті :
Ніколаєва О. Модус театральності у творчості представників угруповання "БУ-БА-БУ"/ О. Ніколаєва (стр.204-211)
Даниленко В. Постколоніальна візія роману Ярослава Павлюка "Сад п’яних вишень"/ В. Даниленко (стр.212-217)
Khokhel D. Vision of victorian ecological disaster (based on the selected novels by Cindy Spencer Pape)/ D. Khokhel (стр.218-223)
Яковенко І. Афро-американська історія у збірці поезій Наташі Третевей "Вітчизняна гвардія"/ І. Яковенко (стр.224-230)
Бойко Н. О. Кониський в рецепції І. Франка: процеси зближення, відштовхування і меморіалізації/ Н. О. Бойко (стр.231-237)
Руснак І. Борис Грінченко про способи регулювання творчого натхнення/ І. Руснак (стр.238-244)
Чорнобильський А. Соціальний обмін емоціями в системі соціальних медіа: результати аналізу коментарів до крипіпасти на платформі Reddit/ А. Чорнобильський, О. Кирилова (стр.245-251)
Дюжева К. Телепрограма "Світ навиворіт" як проєкт формату української тревел журналістики/ К. Дюжева (стр.252-258)
Цікаві статті :
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Знайти схожі


10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Пилинський М. Я., Бабушко О. А.
Назва : Читацькі стратегії у викладацькому комунікуванні ХХІ ст. (на матеріалі Поттеріани)
Місце публікування : Studia Philologica: збірник наукових праць/ Київ. ун-т імені Бориса Грінченка. - Київ: Київ. ун-т імені Бориса Грінченка, 2021. - Вип. 16. - С. 74-80. - ISSN 2311-2425 (Шифр 80я43/S 90-306709024/2021/16). - ISSN 2311-2425
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): читацькі стратегії--семилогія--комунікування--виховний потенціал--мотивація--джоан к. роулінг--«гаррі поттер»--мультикультуралізм
Анотація: У статті досліджується кореляція читацьких стратегій та особливостей академічного дискурсу. Особливий акцент зроблено на виховному потенціалі навчання англійської мови з використанням текстових матеріалів із семикнижжя Джоан К. Роулінг «Гаррі Поттер». Пропонуються шляхи забезпечення комунікативного фокусу навчання крізь призму потенційної читацької рецепції. Викладацьке комунікування в результаті ретельного прочитання семилогії під авторством Джоан К. Роулінг набуває ефективності завдяки наповненості романів сучасними лексичними та фразеологічними засобами. Тексти про Гоґвортські чари і магію є взірцевими серед творів сучасної англійської літературної мови, адже містять в собі широкий спектр тематичного матеріалу повчального характеру, що значною мірою сприяє як викладанню, так і виконанню основних видів активності, таких як читання, говоріння, письмо, а також до критичного мислення, аналізу тексту та формування моральних цінностей. В дослідженні згадується про мультикультуралізм з метою допомогти студентам опанувати поняття, а також усвідомити, що кожна одиниця культурного розмаїття має право та свободу на існування й поважне ставлення до неї. Автори доводять, що матеріал поттеріани багатий повчальністю і містить такі теми, як вплив фольклору на сучасну культуру, мультикультурні вияви, питання свободи та рабства, виховання «проблемних дітей» або взаємодія з небіологічними батьками тощо. Пропонуються конкретні методики та стратегії, що є найбільш доречними для опрацювання запропонованих вище тем. Такими можуть бути аналіз тексту, порівняння та зіставлення книжного й сучасного, критичне мислення. Вбачається, що дієвим комунікуванням є діалог і групова дискусія, кількість усного та писемного мовлення яких має бути збалансована із якістю.
Знайти схожі

11.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Бойко Н. О.
Назва : Кониський в рецепції І. Франка: процеси зближення, відштовхування і меморіалізації
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2021. - Том 27, № 4. - С. 231-237. - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2021.4.5 (Шифр С325934233/2021/27/4). - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2021.4.5
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): пам’ять--національна ідентичність--нація--місця пам’яті
Анотація: У статті проаналізовано рецепцію О. Кониського в літературно-критичній і публіцистичній спадщині І. Франка. Важливим пунктом дослідження про взаємозв’язок національної ідентичності з місцями пам’яті служить спостереження П. Нора про те, що спільні символи стають основою спільної ідентичності індивідів, тоді носії колективної пам’яті вже не потребують особливих знань для досягнення ними спільної ідентичності. В аспекті запропонованої теми проінтерпретовано такі поняття, як «знакова постать перехідної доби», «Галичина — украї нськии П’ємонт», і значення конкретного місця-символу — Наукового товариства Шевченка, на які свого часу звернув увагу Франко, глорифікуючи постать Кониського, і які досі мають притягальні властивості, зумовлюючи процеси національної ідентифікації , культуртрегером яких і був Кониськии . Предмет дослідження — в аспекті вчень про культурну пам’ять і місця пам’яті простежити вписування постаті О. Кониського в культурно-історичнии канон Украї ни. Об’єкт аналізу — літературно-критичнии і публіцистичнии доробок Франка. З опорою на сучасну концепцію культурної пам’яті та дослідження про місця пам’яті простежити формування locus memoria покоління украї нофілів на прикладі вписування постаті О. Кониського в культурно-історичнии канон Украї ни — у цьому и полягає мета розвідки. Зазначена мета передбачає вирішення таких завдань: докладно проаналізувати постать Кониського в літературно-критичному дискурсі Франка; виявити вплив ментального і генерацій ного чинника на ї хні стосунки; з’ясувати шляхи меморіалізації постаті Кониського в рецепції Франка. У результаті проведеного аналізу шляхом залучення підходів біографічного, істориколітературного, емпіричного методів дослідження вдалося з’ясувати, що попри певні суперечності особистого и світоглядного характеру Франко високо оцінював роль Кониського в розбудові украї нського наукового и культурного простору
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

12.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Мовчан, Раїса
Назва : "Світ зловив мене, але не втримав..." Василь Барка: відоме й нововідкрите
Місце публікування : Дивослово. Українська мова й література в навчальних закладах: науково-метод. журнал/ МОН України. - Київ: Редакція журналу "Дивослово", 2021. - N 11/12. - С. 39-46 (Шифр Д357007/2021/11/12)
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): життя як творчість--нововідкриті й уточнені матеріали--текст і контекст
Анотація: У статті в контексті тодішньої суспільно-політичної ситуації переглянуто життєпису Василя Барки з використанням новознайдених і уточнених історико-літературних матеріалів, особливо з ранього періоду, відомостей про родину тощо. Звернено увагу на видання його творів за кордоном, на оцінюванні їх в еміграції, а також на рецепції в Україні радянській і незалежній
Знайти схожі

13.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Срібняк І.
Назва : Український аматорський театр у таборі інтернованих військ УНР Стшалково, Польща, очима театральних критиків, серпень 1921 — липень 1922 рр. (за матеріалами часопису "Промінь")
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2020. - Том 26, № 2. - С. 48-60. - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2020.2.5 (Шифр С325934233/2020/26/2). - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2020.2.5
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): театр--вистава--п’єса--артист-аматор--табір інтернованих
Анотація: У статті и деться про діяльність украї нського аматорського театру в таборі інтернованих Віи ськ УНР Стшалково, Польща, на сцені якого щотижнево виставлялись дві-три п’єси, що належали до класики украї нської та світової драматургії . Метою дослідження є осмислення ролі театру в формуванні духовно-світоглядних ідеалів таборян, що передбачає аналіз репертуару аматорських гуртків, критичної рецепції вистав та реконструкції ціннісної мотивації груп украї нського вояцтва. Для ефективної реалізації мети були застосовані історичнии метод, аналіз джерел та синтез. У результаті дослідження було встановлено, що вистави готувались кількома мистецько-артистичним гуртками (трупами), між якими мала місце неформальна конкуренція. Така ситуація сформувала традицію критичного оцінювання вистав та розміщення суджень критиків на шпальтах таборової «живої » газети «Промінь». При цьому є важливим зазначити, що критики не упускали нагоди вказати на недоліки або навпаки — відзначити маи стерність гри артистів під час вистав. Виступи таборових драматично-мистецьких колективів мали важливе значення для піднесення морального духу інтернованих, задовольняючи водночас ї хні ностальгічні почуття за власною домівкою та рідним краєм. Переважна більшість вистав була національною за змістом та духом (всі без винятку п’єси готувались до постановки украї нською мовою), сприяючи в такии спосіб духовніи консолідації інтернованого вояцтва. Важливим було и те, що таборяни шукали і знаходили власне оригінальне вираження свої м мистецьким пошукуванням, роблячи в такии спосіб свіи внесок у скарбницю украї нської та європеи ської культури. Значення украї нського театру в Стшалково полягало в тому, завдяки виконавськіи маи стерності акторів-аматорів, украї нськіи пісні та музиці, які звучали у виставах, серед польського суспільства закріплювалась позитивне сприи няття УНР та украї нців як частини європеи ського політичного та національно-культурного простору. Новизна дослідження полягає у введені до наукового обігу масиву відомостеи про аматорські театральні гуртки в середовищі інтернованих вояків та критичну рецепцію ї хньої діяльності. Практичне значення дослідження полягає у тому, що и ого результати доводять тяглість украї нської національної драматургічної традиції .
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

14.

Назва журналу :Дивослово. Українська мова й література в навчальних закладах -2020р.,N 10
Цікаві статті :
Печонкіна Л. Узагальнюємо та систематизуємо знання про текст і складне синтаксичне ціле/ Л. Печонкіна (стр.4-9)
Рашина О. "До джерела словесних скарбів" Літературно-історичний форум/ О. Рашина (стр.14-16)
Півторак В. Вишиваний світ Йосипа Кащишина: культуротворча, біобібліографічна аура ремінісценцій міжчасся в контексті поезотворення митця/ В. Півторак, Д. Півторак, О. Півторак (стр.17-23)
Масенко Л. Мовна ситуація України з погляду соціолінгвістів/ Л. Масенко (стр.24-26)
Приходько Ю. Проблема повернення літери Г до українського правопису в науковому доробку Олександра Рибалка/ Ю. Приходько (стр.27-34)
Філоненко С. Масова література в школі: заборонений плід чи простір нових можливостей/ С. Філоненко (стр.35-42)
Баган О. Українська культура і ментальність у рецепції великого критика. По 100-літтю смерті Миколи Євшана/ О. Баган (стр.43-51)
Сірук В. Проза Лесі Українки: мистецькі контексти, інтерпретації/ В. Сірук (стр.52-59)
Юрчук О. "Страх - це кокаїн. Він робить глухими до аргументів розуму, і ти бачиш тільки те, що боїшся побачити": про фобії в романі Ілларіонна Павлюка "Танець недоумка"/ О. Юрчук (стр.60-64)
Цікаві статті :
Знайти схожі


15.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Verbova R.
Назва : Self-improvement through the prism of God's cognition in the poetry of Vasyl Stus
Паралельн. назви :Самовдосконалення особи крізь призму пізнання бога у поезіях Василя Стуса
Місце публікування : Схід: аналітично-інформаційний журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Маріуполь: Український культурологічний центр, 2020. - № 3. - С. 5-10. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093 (Шифр С794174244/2020/3). - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): християнський персоналізм--самовдосконалення особи--самопізнання особи--персоналістські ідеї--персоналізація молитви
Анотація: У статті проведено аналіз персоналістських ідей Василя Стуса з точки зору християнської філософії. Закцентовано увагу на самовдосконаленні особи в контексті пізнання Бога як однієї з головних проблем у творчості українського мислителя. У дослідженні висвітлено актуальні питання, пов'язані із внутрішнім світом людини та впливом духовності на формування особи. Простежено тенденцію до розкриття тематики персоналістського діалогу Бога і особи у поезіях Василя Стуса. Розкрито проблему становлення особистісної свободи крізь призму пізнання Бога. Розглянуто медитацію як один із станів самопізнання Бога кожною конкретною особою. Доведено, що у творчості українського поета взаємозв'язок особи і Бога має значення і у відбитті індивідуального авторського модусу буття, і у формуванні більш загального виявлення відповідної персоналістської рецепції. Використано персоналістський метод, який є універсальним засобом пізнання людини і всієї реальності.
Знайти схожі

16.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Баган, Олег
Назва : Українська культура і ментальність у рецепції великого критика. По 100-літтю смерті Миколи Євшана
Місце публікування : Дивослово. Українська мова й література в навчальних закладах: науково-метод. журнал/ МОН України. - Київ, 2020. - N 10. - С. 43-51 (Шифр Д357007/2020/10)
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): галицьке середовище--українське народництво--культ маркіяна шашкевича--окциденталізм--модернізм
Знайти схожі

17.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Lobas V.
Назва : Sociocultural challenges as determinants of the receptions and practices of modern yoga
Паралельн. назви :Соціокультурні виклики як детермінанти рецепцій і практик сучасної йоги
Місце публікування : Схід: аналітично-інформаційний журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Маріуполь: Український культурологічний центр, 2020. - № 1. - С. 67-74. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093 (Шифр С794174244/2020/1). - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): сучасна йога--соціальне в йозі--детермінанти йоги--тілесність
Анотація: Бажання творити особисту і соціальну реальність налаштовує на певні рецепції і практики, і йога покликана виконати свою особливу місію: вона закликає вивчати наші основні погляди на життя, з'ясовувати, які з них є нефункціональними за умов сучасності, націлює нас на їх заміну і на пошук більш придатних для життя. Автори спираються на аналітичний метод при обробці статистичних даних, історико-компаративістський підхід для розуміння соціального в традиції йоги. Також присутня методологія крос-культурного аналізу, яка дозволяє шукати механізми, завдяки яким ідеї, навички, книги тощо переміщуються із однієї культури в іншу, трансформуючи і формуючи сенси і нові положення речей в соціумі, в природі. Динаміка сучасності в її культурному і соціальному різноманітті свідчить про особливий інтерес до сучасної йоги. Автори намагаються знайти детермінанти, які сприяють розвитку йоги в умовах сучасності. Вони підкреслюють, що зацікавленість йогою формується під впливом особливих факторів, характерних для постіндустріального суспільства із новим відчуттям часу. В статті показано, що формування нової культури загострило опозиції "соціальне-асоціальне" й "тілесне-духовне", що сприяло різкому злету проблем психологічного, соціопсихологічного, медико-фізіологічного характеру. Поширення нової інтелектуальної чутливості також створює певні виклики для людини. Цей комплекс соціокультурних детермінант активізує інтерес до культурних традицій Сходу. Бажання гармонізувати і прогнозувати опозиції, які стали репрезентувати себе в режимі протиріч, загострило і прискорило пошуки шляхів їх вирішення. Культура тіла і техніка зміни свого не тільки внутрішнього, а й зовнішнього "Я" з метою вдосконалення реальності і, отже, соціуму здійснюється в контексті соціального замовлення на нову інтелектуальну чутливість. Саме тому тюнінг сучасної людини розбудовується на бажанні збалансувати психічне, фізичне, емоційне і соціальне. Автори показують, що практика сучасної йоги якраз і формує простір для реалізації відповідей на виклики: вона стала виконувати роль механізму в процесі балансування між гострими кутами життєвих позицій і роль методу їх гармонізації.
Знайти схожі

18.

Назва журналу :Слово і час -2019р.,N 2
Цікаві статті :
Сінченко О. Методологічний ізоморфізм як стиль наукового мислення Івана Франка/ О. Сінченко (стр.3-11)
Легкий М. Проза Івана Франка як психобуттєвий та соціокультурний феномен. Загальні зауваження/ М. Легкий (стр.12-25)
Тарнашинська Л. Межі (без) компромісності: Олесь Гончар у рецепції Івана Кошелівця/ Л. Тарнашинська (стр.26-40)
Брайко О. Колористика в малій прозі Євгена Гуцала/ О. Брайко (стр.41-56)
Ковалів Ю. Володимир Самійленко/ Ю. Ковалів (стр.64-69)
Ковалів Ю. Наталена Королева/ Ю. Ковалів (стр.69-73)
Омельчук О. Михайло Рудницький про Євгена Маланюка/ О. Омельчук (стр.80-90)
Цікаві статті :
Знайти схожі


19.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Semergey N.
Назва : The evolution of a church and religious role in the Ukrainian national and cultural Renaissance in the second half of the 19th - the first third of the 20th century: the modern historiography
Паралельн. назви :Еволюція ролі релігії та церкви в українському національно-культурному відродженні другої половини ХІХ - першої третини хх століття: новітня історіографія
Місце публікування : Схід: аналітично-інформаційний журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Маріуполь: Український культурологічний центр, 2019. - № 6. - С. 100-105. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093 (Шифр С794174244/2019/6). - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): національно-культурне відродження--новітня історіографія--релігія--релігієзнавча думка--церква--держава--духовність--культура--національна ідентичність--секулярність--клерикальність
Анотація: У статті проаналізовано український історіографічний наратив із проблеми еволюції місця й ролі релігії та церкви в українському духовно-культурному відродженні та національно-визвольному русі другої половини ХІХ - першої третини ХХ століття. Виокремлено два напрями дослідження сучасними істориками релігійноцерковного виміру українського національно-культурного відродження. Перший - історія релігієзнавчої думки, представники якого вивчають релігієзнавчі рефлексії тогочасних провідних діячів культури, освіти, релігії та літератури, другий - історія церковного життя в Україні, у центрі досліджень якого поставлено аналіз місця та ролі церковних інституцій в українському модерному національно-культурному відродженні (діяльність УГКЦ, Всеукраїнський православний собор, УАПЦ тощо). Відзначено, що виокремлена історіографічна тематика відповідає рівням еволюції релігійно-церковного складника в модерних духовно-культурних і політикодержавотворчих процесах: розвиток релігієзнавчої думки та інституціювання церковно-парафіяльної освіти другої половини ХІХ століття сприяли інтеграції церкви та релігії у хід побудови національно-демократичного суспільства та держави на початку ХХ століття. Історики зазначають, що за розмахом і масштабом церковно-релігійне життя і релігієзнавча думка на українських землях у другій половині ХІХ століття були значно помірнішими, аніж у перші десятиліття "довгого століття". Українські землі були розділені як політично, так і конфесійно, що гальмувало національне церковно-релігійне життя, сприяло клерикальній індиферентності та "релігійному абсентеїзму". Зазначено, що позитивним є той факт, що сучасні історики відходять від політизації в розгляді сакрально-релігійної тематики, що було мейнстримом у дослідженнях радянської доби. Вчені спільні в думці, що попри інституційну слабкість церковно-релігійного життя українських земель у другій половині ХІХ століття, все ж релігія і віра як есенційні риси української ментальності збереглися, а відтак відігравали помітну роль у духовно-культурному розвитку українства, закладали міцну основу подальших державотворчих змагань. Зроблено висновок, що розвиток релігієзнавчої думки, рецепції мислителів щодо феномену українського християнства та національної церкви підготували необхідні умови для заходів щодо упорядкування та розбудови українського церковного життя на початку ХХ століття.
Знайти схожі

20.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Semerhei N.
Назва : The category "Ukrainian national-cultural revival" of the second half of the 19th - the first third of the 20th century: interpretations and receptions of historiography and Ukrainian studies
Паралельн. назви :Категорія "українське національно-культурне відродження" другої половини хіх - першої третини хх століття: інтерпретації та рецепції історіографії та українознавства
Місце публікування : Схід: аналітично-інформаційний журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Маріуполь: Український культурологічний центр, 2019. - № 4. - С. 75-81. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093 (Шифр С794174244/2019/4). - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): українське національно-культурне відродження--український національний рух--відродження--українська історіографія--категорія історіографії--державотворення--націєтворення--науково-історіографічна інтерпретація
Анотація: Сучасні потреби новітнього етапу відродження української державності, піднесення на новий рівень розвитку української національної ідентичності виявляють очевидну потребу осмислення попередніх етапів національного відродження, що забезпечить діалектичну єдність українського історичного процесу, сприятиме розумінню специфіки сучасних націє- та державотворчих процесів. У статті розглянуто науковий полілог української історіографії та українознавчих студій щодо осмислення категорії "українське національно-культурне відродження" у хронологічних межах другої половини ХІХ - першої третини ХХ століття. Авторка, на основі проблемного підходу, цивілізаційної і соціокультурної методології висвітлює арґументацію істориків щодо аналізу просторово-часових меж, складників, закономірностей і суперечностей розвитку національно-культурного відродження. Звернено увагу на дискусію вчених-істориків щодо хронології українського національнокультурного руху, прокоментовано аргументацію дослідників за розширення його верхньої межі до першої третини ХХ століття, що включає до цієї парадигми не лише Україну в імперську добу, але й культурний розвій у період національно-демократичної революції, а також добу українізації. Підкреслено, що діалектична природа та історіософія досліджуваної категорії виявляється у єдності мінорних і мажорних аспектів українського відродження, суперечностях щодо міри внеску у його розвиток інтелігенції та більшості населення українських земель, питанні про співіснування двох патріотизмів "малоросійського" та "великоросійського" тощо. Уточнено теоретичну та конкретно-історичну сутність поняття "українське національно-культурне відродження". Зазначено, що серед основних сфер його розвитку історики називають: націєтворчі процеси та ментальні трансформації української національної ідентичності, духовно-релігійне та церковне життя, державно-церковні та міжконфесійні взаємини, фольклор, розвиток національної освіти, просвітництва та педагогічної думки, становлення наукових досліджень, історіографічних та українознавчих студій, широкий літературний процес, розвиток мови, заснування періодичних видань, здобутки театрального, хореографічного та образотворчого мистецтв. Окреслено перспективи уточнення термінологічного апарату модерної історії України, визначено місце досліджуваного поняття у категоріальній сітці української національної історіографії.
Знайти схожі

21.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Stovpets O.
Назва : Chinese legal-philosophic syncretism and its influence to value orientations of the Chinese society
Паралельн. назви :Китайський філософсько-правовий синкретизм і його вплив на ціннісні
Місце публікування : Схід: аналітично-інформаційний журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Маріуполь: Український культурологічний центр, 2019. - № 1. - С. 55-60. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093 (Шифр С794174244/2019/1). - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): китай--соціальні відносини--ціннісні орієнтири--філософсько-правовий синкретизм--правова політика--ментальні традиції
Анотація: Статтю присвячено дослідженню історико-культурних та філософсько-правових факторів, які справляють вплив на формування ціннісних орієнтирів китайського суспільства. Аналіз цих факторів проведено із застосуванням історико-філософського методу, який дає змогу простежити поворотні моменти культуроґенезу китайської цивілізації, та конкретно-історичного підходу. Останній сприяє кращому розумінню залежності нинішнього стану китайської соціокультурної реальності від подій недалекого минулого, та від традиційних духовних цінностей, сформованих на різних етапах історичного шляху Синітської цивілізації. Робиться акцент на взаємній детермінованості матеріальної і духовної складової у розвитку китайського соціуму, в якому прагнення до реалізації прагматичних інтересів вдало поєднується із глибокою повагою до власних духовнокультурних традицій, джерелами котрих є конфуціанство, даосизм та, почасти, легізм. Специфіка китайської ментальності, яка багато в чому визначається конфуціанською етикою, віддзеркалюється у національній політико-правовій доктрині, у моделях соціальних відносин, у ставленні сучасних китайців до інститутів держави, права, державної влади, правової політики тощо. У статті підкреслюється, що китайська юриспруденція зазнавала потужного впливу з боку двох філософських доктрин - конфуціанства та легізму, і така ситуація спостерігалася майже протягом усієї історії імперського Китаю. Цим і обґрунтовується виражена тенденція до переважання норм моралі над нормами права у регулюванні різноманітних питань суспільного життя, майже завжди, аж до Синьхайської революції. У ХХ столітті норми конфуціанської етики і установки легізму, що визначали основи правової системи Китаю, було істотно переглянуто під впливом марксистських ідей, а також внаслідок активної рецепції принципів романо-германської правової системи. Це позначилося на різних областях правозастосовної практики в Китаї, однак для демонстрації тих змін ми обмежилися аналізом проблематики організованої злочинності та протидії корупції в КНР. У висновку констатується, що сутність нинішнього китайського підходу до регулювання широкого кола суспільних відносин може бути визначено як "філософсько-правовий синкретизм". Адже правова свідомість китайців видається не чимось мозаїчним, а постає такою, що успішно інтегрує різні світоглядні традиції, суміщаючи їх у нерозривній єдності.
Знайти схожі

22.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Тарнашинська, Людмила
Назва : Межі (без) компромісності: Олесь Гончар у рецепції Івана Кошелівця
Місце публікування : Слово і час: наук.-теорет. журнал/ Ін-т літ. ім. Т. Г. Шевченка. - Київ: Фенікс, 2019. - № 2. - С. 26-40. - ISSN 0236-1477 (Шифр С707612/2019/2). - ISSN 0236-1477
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): гончар--кошелівець--соцркалізм--роман--історія--фальш--мова--антикультівська позиція
Знайти схожі

23.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Сироїд, Олена
Назва : Духовна пісня в українському фольклорному середовищі (проблеми наукової рецепції)
Місце публікування : Слово і час: наук.-теорет. журнал/ Ін-т літ. ім. Т. Г. Шевченка. - Київ: Фенікс, 2019. - № 11. - С. 62-71. - ISSN 0236-1477 (Шифр С707612/2019/11). - ISSN 0236-1477
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): духовна пісня--псальма--божа пісня--функціонування--народний репертуар
Знайти схожі

24.

Назва журналу :Літературний процес: методологія, імена, традиції -2019р.,N 14
Цікаві статті :
Башкирова О. Гендерні аспекти становлення особистості в сучасній українській літературі для дітей та юнацтва/ О. Башкирова (стр.6-12) Кл.слова: гендер,архетип,ініціація
Гальчук О. Античність в українській міфоідеології 1920–1930-х років/ О. Гальчук (стр.13-21)
Ігошев К. Проблеми жанрової класифікації літератури фанфікшн/ К. Ігошев (стр.22-26) Кл.слова: фанфікшн,фанфік,літературний жанр
Руснак І. Художня рецепція образу Ярослава Мудрого у творах про його доньок-королев/ І. Руснак (стр.27-40) Кл.слова: історична постать,художнє моделювання,Київська Русь
Філатова О. "Чужі діалоги" в художній семіосфері П. Капельгородського та О. Досвітнього/ О. Філатова (стр.41-47) Кл.слова: інонаціональний матеріал,ідентичність,парадигма
Циганок О. Деякі форми рецепції Цицерона у підручнику з красномовства "Могилянський оратор" (1636)/ О. Циганок, В. Галаган (стр.48-53) Кл.слова: риторика,Києво-Могилянська академія
Шимчишин М. Яничари імперії ХХІ століття: роман Мохсіна Хаміда "Названий фундаменталістом"/ М. Шимчишин (стр.54-61) Кл.слова: мусульмани,фундаменталізм,романістика пост-9/11
Боклах Д. Координати топосу Києва в повісті "Близнецы" Т. Шевченка: особливості зображення урбаністичного простору буття/ Д. Боклах (стр.62-67) Кл.слова: топос,локус,наратор
Динниченко Т. Інтертекстуальний перегук повісті А. Жід "Ізабель" і п’єси А. Чехова "Вишневий сад"/ Т. Динниченко (стр.68-73) Кл.слова: інтертекстуальність,компаративний аналіз,модерністська іронія
Каспіч Г. Жанрова природа драматургічного циклу В. Герасимчука "П’єси про великих"/ Г. Каспіч (стр.74-79) Кл.слова: драма,цикл,творчі історії
Ліхоманова Н. Структура і функції родинного наративу в романі Кейт Аткінсон "За лаштунками в музеї"/ Н. Ліхоманова (стр.80-84) Кл.слова: родинний наратив,наративний металепсис,гетеродієгетичний наратор
Плющик О. Поетика любові у збірці Василя Махна "Паперовий міст" (2017)/ О. Плющик (стр.85-89) Кл.слова: урбаністичний простір,поетика,Василь Махно
Савенко О. "Вірші на страсті Господні" Димитрія Туптала/ О. Савенко (стр.94-98) Кл.слова: трансформація,ремінісценція,алюзія
Сотникова В. Варіативність топосу "держава" в поетичній моделі національної ідентичності (на матеріалі лірики Володимира Базилевського)/ В. Сотникова (стр.94-98) Кл.слова: топос,інтертекстуальність,національна ідентичність
Телець Ю. Гедонізм як механізм опору тоталітарній системі (на матеріалі української прози кінця ХХ — початку ХХІ століть)/ Ю. Телець (стр.99-104) Кл.слова: постколоніальна,гедонізм,колабораціонізм
Шарова Т. "Тематичні сфери" і стильові маркери малої прози Костя Гордієнка/ Т. Шарова (стр.105-111) Кл.слова: мала проза,поетика,оповідання
Бондарева О. Есеїстичні лабіринти доби Web-2.0]{Essential labyrinths of the Web-2.0 era/ О. Бондарева (стр.112-114) Кл.слова: есеїстика,ментативна єдність,наративна
Цікаві статті :
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Знайти схожі


25.

Назва журналу :Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв -2019р.,N 2
Цікаві статті :
Герчанівська П. Е. Тотожність та відмінність культурологічних та антропологічних шкіл/ П. Е. Герчанівська (стр.3-7)
Гуменюк Т. К. Культура початку третього тисячоліття: дискурс нового світовідчуття/ Т. К. Гуменюк (стр.8-11)
Більченко Є. В. Культурологізація системи управління підприємствами як симптом глобальної локальності/ Є. В. Більченко, Т. В. Калита, Т. В. Заряжко (стр.12-17)
Вєндєнєєв Д. В. Становлення культурної диплопатії української народної республіки періоду директорії (1918-1920 рр.)/ Д. В. Вєндєнєєв (стр.18-22)
Кириленко К. М. Інноваційна культура як антитеза масовій культурі (на прикладі порівняння ідей Макса Горкгаймера, Теодора Адорно та Еверетта М. Роджерса)/ К. М. Кириленко (стр.23-26)
Вавженчук С. Я. Право на працю як соціокультурний феномен/ С. Я. Вавженчук, О. І. Биркович, Т. І. Биркович (стр.31-34)
Волошин Ю. О. Міжнародно-правові стандарти в сфері охорони культурної спадщини та їх імплементація у національне законодавство держав/ Ю. О. Волошин, О. В. Єпіфанов, О. В. Марцеляк (стр.35-41)
Бездрабко В. В. Літературна спадщина Миколи Гоголя як джерело дослідження історії бюрократії/ В. В. Бездрабко (стр.42-48)
Копієвська О. Р. Культурні практики в дискурсі Cultural Studies/ О. Р. Копієвська (стр.49-53)
Бліхар М. М. Соціокультурний розвиток об'єднаних територіальних громад у процесі децентралізації/ М. М. Бліхар, Ю. П. Бурило, О. І. Пархоменко-Куцевіл (стр.54-57)
Брацкі А. Українські культурологічні студії Анатомія Марцінковського: пошуки джерел націєтворення/ А. Брацкі (стр.58-61)
Гедьо А. В. Конфесійні та етнокультурні маркери в метричних книгах/ А. В. Гедьо, О. В. Кригіна (стр.62-64)
Гиренко І. В. Українська мова як соціокультурний та правовий феномен/ І. В. Гиренко (стр.65-68)
Дубровіна Л. А. Національні бібліотеки Національної академії наук України в процесі атестації наукових установ: аспект оцінювання публікаційної активності/ Л. А. Дубровіна (стр.69-73)
Корнієнко В. В. Художній світ людини як комунікативна система: культурологічне осягнення/ В. В. Корнієнко (стр.82-86)
Надтока Г. М. Політичні та етнокультурні передумови автономістьких рухів у православній церкві Бессарабії (ХІХ- поч. ХХ ст.)/ Г. М. Надтока, І. В. Горпинченко (стр.92-97)
Сабадаш Ю. С. Особливості наукового та релігійного світоглядів: культурологічний аспект/ Ю. С. Сабадаш, С. А. Панченко (стр.112-116)
Сіверс В. А. Невдоволення державою як супутній феномен смислової пустотності дискурсу культури/ В. А. Сіверс (стр.117-122)
Шевченко О. О. Соціокультурна сфера сільських території у контексті сталого розвитку/ О. О. Шевченко (стр.128-130)
Шевченко Н. О. Сільський туризм у контексті розвитку соціокультурних послуг в умовах децентралізації в Україні/ Н. О. Шевченко, Ю. О. Руденко (стр.131-134)
Шемаєва Г. В. Міжкультурний діалог у контексті бібліотечної взаємодії/ Г. В. Шемаєва (стр.135-139)
Бойко Л. П. Соціокультурне значення молодіжних субкультур у сучасних реаліях/ Л. П. Бойко (стр.152-155)
Вовк Н. С. . Репрезентація культурної спадщини України через електронні виставки/ Н. С. Вовк, С. О. Лісіна (стр.156-161)
Іванюк О. Л. Київська преса 1914-1917 рр. про увічнення пам'яті про першу світову війну/ О. Л. Іванюк (стр.162-165)
Власенко Ф. П. Посткультура в контексті трансгуманізму/ Ф. П. Власенко, Є. В. Левченюк, Д. А. Товмаш (стр.166-170)
Горбань Ю. І. Розвиток університетської бібліотеки: комплекс стратегічних рішень/ Ю. І. Горбань (стр.180-184)
Гоц Л. С. Медіа-війни крізь призму Cinema studies: між Фуко та Бодріяром/ Л. С. Гоц (стр.185-189)
Громовчук М. В. Освітні процеси як основа становлення правосвідомості в перший чехословацькій республіці (1918-1938 рр.)/ М. В. Громовчук, О. О. Сидоренко (стр.190-194)
Бачинська Н. А. Діалог культур: бібліотека як міжкультурний хаб/ Н. А. Бачинська, І. М. Гоян, Т. В. Кичкирук (стр.195-198)
Музика Ю. Д. Фізична культура як феномен розвитку особистості/ Ю. Д. Музика, О. В. Юденко, С. М. Котов (стр.199-202)
Паламарчук С. П. Основні етапи формування та розвитку екологічної правової культури в сучасному суспільстві/ С. П. Паламарчук, В. І. Биркович, О. П. Світличний (стр.210-212)
Пилипів В. І. . Символи у культурному просторі людства/ В. І. Пилипів (стр.213-216)
Руснак Ю. М. . Культурний простір буковинської весільної обрядовості/ Ю. М. Руснак, Н. О. Філіпчук (стр.217-221)
Устименко Л. М. . Культурно-рекреаційні потреби в контексті розвитку туризму/ Л. М. Устименко, Н. В. Булгакова (стр.226-229)
Коваленко Є. Я. . Управлінська культура людських відносин/ Є. Я. Коваленко (стр.230-235)
Руденко С. Б. Спростування теорій екомузею та нової музеології/ С. Б. Руденко (стр.240-244)
Немеш А. М. Теоретична рефлексія семіотичної комунікації: соціокультурний аспект/ А. М. Немеш (стр.245-252)
Волкова Г. В. Ритуал в культурі поставангарду/ Г. В. Волкова (стр.253-257)
Недзельський Р. С. Проблема розвитку культурної політики в Україні в контексті національного культурного простору/ Р. С. Недзельський (стр.258-261)
Андросова Д. В. Гармонізації професором Одеської державної консерваторії С. Орфеєвим степених і прокименів для богослужіння/ Д. В. Андросова (стр.262-266)
Бермес І. Л. Соціокультурні функції польських товарів дрогобича (перша третина ХХ ст.)/ І. Л. Бермес (стр.271-275)
Бліхар В. С. Студії історії дизайну: аналітична модель викладання/ В. С. Бліхар, Л. І. Цимбала, Д. Є. Забзалюк (стр.276-279)
Гоцалюк А. А. Хореографія як засіб вираження поліжанрових художніх форм/ А. А. Гоцалюк (стр.280-284)
Добко Т. В. Живопис Леоніда Гопанчука: проблеми дослідження творчої спадщини/ Т. В. Добко (стр.290-294)
Зосім О. Л. Духовна пісня в жанровій системі сакральної музики: питання термінології/ О. Л. Зосім (стр.295-299)
Капелюшний В. П. Українське поетичне кіно Сергія Параджанова: Радянська історіографія/ В. П. Капелюшний, Р. М. Конта, Н. Г. Ховайба (стр.300-304)
Муравська О. В. "Літургійний рух" та його роль у західноєвропейській культурно-історичній та музичній традиції ХІХ-ХХ ст./ О. В. Муравська (стр.312-317)
Рой Є. Є. Історико-культурні передумови створення державного ансамблю танцю України як форми репрезентації національного мистецтва народної хореографії/ Є. Є. Рой (стр.323-327)
Рощенко О. Г. Музикознавче акме Наталії Савицької: на шляху до музикологічної акмеології/ О. Г. Рощенко (стр.328-332)
Фрицюк В. А. Рок-культура 1970-80-х років та музичний романтизм ХІХ століття: типологія феноменів/ В. А. Фрицюк, Н. В. Ліва (стр.333-335)
Школьна О. В. Діяльність Києво-Межигірської фаянсової фабрики доби Барських за першоджерелами/ О. В. Школьна (стр.336-340)
Юган Н. Л. Формування національної індентичності українського суспільства засобами театру/ Н. Л. Юган (стр.341-345)
Буркацький З. П. Історичні передумови кларнетної техніки й концепція віртуозної гри на цьому інструменті/ З. П. Буркацький (стр.346-350)
Гутник І. М. Стилізація у професійному народному хореографічному мистецтві сучасності/ І. М. Гутник (стр.356-360)
Гавран І. А. Формування педагогічної емпатії студентів як завдання сучасної мистецької освіти/ І. А. Гавран (стр.361-364)
Дубрівна А. П. Концептосфера аналізу абстракції в образотворчому мистецтві як елемента художньої культури/ А. П. Дубрівна (стр.371-374)
Жишкович М. А. Архетип кохання у солоспівах композитора діаспори Ігоря Соневицького/ М. А. Жишкович, Р. Й. Калин (стр.375-378)
Колосніченко М. В. Ретроспективність як проектна практика формування актуальних образів у системі моди ХХІ століття/ М. В. Колосніченко, Н. В. Чупріна (стр.386-391)
Комаревич І. Л. Теоретичні засади фізіології співочого апарату та постановки голосу/ І. Л. Комаревич (стр.392-395)
Крипчук М. В. Сучасні етнофестевалі Харківщини: традиції, досвіт, сьогодення/ М. В. Крипчук, А. С. Касьяненко (стр.396-401)
Мазур В. П. Стильові особливості сцени "Оплакування" з плащаниці церкви зішестя святого духа села Шкарівка Київської області/ В. П. Мазур (стр.402-404)
Медведева А. О. Маска як елемент театральної культури: наукова рефлексія/ А. О. Медведева (стр.405-408)
Медвідь Т. А. Твори української літератури на вітчизняній балетній сцені/ Т. А. Медвідь (стр.409-412)
Нєйчева Л. В. Кирило-Мефодіївська традиція як епіцентр національних християнських установок Болгарії/ Л. В. Нєйчева (стр.413-416)
Овчаренко О. І. Композиція як пошук нового стилю/ О. І. Овчаренко, О. С. Подволоцька (стр.417-420)
Рижова О. О. Китайська тема в німецькому й українському символізмі ( на прикладі порівнння інструментальної фактури в "Пісні про землю" Г. Малера й циклу на вірші китайських поетів Б. Лятошинського)/ О. О. Рижова (стр.420-425)
Савчин Л. М. Творчі заходи як дієва форма оптимізації активності студентів-хореографів/ Л. М. Савчин (стр.426-429)
Соланський С. С. Художньо-інтерпретаційний дискурс бахіанства у глокалізованому просторі ( на прикладі рецепції клавірної творчості композитора у Льовові)/ С. С. Соланський, Соланська З. М. Ластовецька- (стр.430-433)
Стець Г. В. Мистецька постать отця Йосифа Кишакевича у контексті розвитку української музичної культури Галичини кінця ХІХ - першої половини ХХ століття/ Г. В. Стець ; Г. В. Тець (стр.434-437)
Татарнікова А. А. Парадигма християнського славослів'я у творчості Г. Ф. Генделя/ А. А. Татарнікова (стр.438-443)
Шевченко Л. М. Традиції культури мистецької Франції та фортепіанні концерти К. Сен-Санса/ Л. М. Шевченко (стр.449-452)
Герц І. І. Розкриття ідейно-образного змісту класичної музики у балетах Ханса Ван Манена/ І. І. Герц (стр.459-462)
Грек В. А. Імпровізація в хореографії: поліаспектність проявів/ В. А. Грек (стр.463-466)
Сіненко О. О. Естрадний вокал як відмінна риса урбаністичної культури/ О. О. Сіненко (стр.467-470)
Щербаков Я. І. Теорія індійського санскритського походження китайської драми чжуцзюйшо у контексті студій історії культури сходу/ Я. І. Щербаков (стр.471-474)
Цугорка О. П. Естетичні традиції українського барокового іконопису в сучасному сакральному мистецтві/ О. П. Цугорка (стр.475-479)
Цікаві статті :
Знайти схожі


26.

Назва журналу :Київські історичні студії -2019р.,N 2
Цікаві статті :
Іванюк О. Осібні аспекти імперської політики пам’яті щодо Наддніпрянської України і Криму в XIX - на початку XX ст./ О. Іванюк, І. Мохнатюк (стр.6-11)
Андрєєв В. Ранньосередньовічна історія Східної Європи у рецепції Віктора Петрова/ В. Андрєєв (стр.12-19)
Гедьо А. Неприпустимі "операції" пам’яті: репресії проти греків в Україні/ А. Гедьо, І. Ґрідіна (стр.19-26)
Бонь О. І. Олена Апанович у збереженні історичної пам’яті українського народу/ О. І. Бонь (стр.27-35)
Саган Г. Сучасна історична думка про роль історика в суспільстві: український дискурс/ Г. Саган (стр.36-43)
Драч О. Колективна пам’ять і національна історія у середній освті України доби Незалежності/ О. Драч (стр.43-51)
Хвальков Є. Генуезькі та Венеційські колонії Причорномор’я і Приазов’я в політиці та міжнародних відносинах (1400-1475)/ Є. Хвальков (стр.52-66)
Гуменюк О. Пласт на еміграції як чинник українського молодіжного руху міжвоєнної Європи/ О. Гуменюк (стр.67-73)
Назарчук О. Карпатська Україна як фактор у процесі формування політичної конфігурації Центральної Європи напередодні Другої світової війни/ О. Назарчук, П. Сацький (стр.74-82)
Салата О. Історичний досвід розбудови Чеської незалежної держави в умовах демократичних реалій 90-х років XX ст./ О. Салата (стр.83-88)
Щербак В. Історичне підґрунтя взаємен українського козацтва з королівською та місцевою владою в Речі Посполитій (друга половина XVI - середина XVII ст.)/ В. Щербак (стр.89-94)
Красовська К. "Поміщувати будемо усе, що тільки надається до друку...": роль часопису "Голос Табора" у згуртуванні інтернованих вояків УГА в Німецькому Яблонному (ЧСР) у жовтні-листопаді 1919р./ К. Красовська, І. Срібняк (стр.95-101)
Шаповал А. Співпраця академіків В. М. Перетца та М. С. Возняка у світлі епістолярних документів/ А. Шаповал (стр.102-107)
Додонов Р. Затонулий Понтон - свідок формування Дніпра біля с. Розумівка у 1943 р./ Р. Додонов, Д. Кобалія (стр.112-119)
Цікаві статті :

Знайти схожі


27.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Соланський, Степан Степанович, Ластовецька-, Зоряна Миколаївна
Назва : Художньо-інтерпретаційний дискурс бахіанства у глокалізованому просторі ( на прикладі рецепції клавірної творчості композитора у Льовові)
Місце публікування : Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв: щоквартальний науковий журнал/ Міністерство культури України, Нац. акад. керівних кадрів культури і мистецтв. - Київ: Міленіум, 2019. - № 2. - С. 430-433. - ISSN 2226-3209 (Шифр В925416057/2019/2). - ISSN 2226-3209
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): глобалізація--глокалізація--художньо-інтерпретаційний дискурс--клавірна творчість--рецепція--піаніст
Знайти схожі

28.

Назва журналу :Слово і час -2019р.,N 11
Цікаві статті :
Наливайко Д. Маркери розпалу жанрово-стильової системи літератури другої половини XX ст./ Д. Наливайко (стр.4-19)
Боронь О. Шевченкова сепія "Портрет Лук’яна Алексєєва" ("Портрет невідомого з гітарою"): перегляд атрибуції/ О. Боронь (стр.27-39)
Меленчук О. З історії вивчення та вшанування Т. Г. Шевченка на Буковинській Гуцульщині/ О. Меленчук (стр.40-49)
Сенчук І. Музичний код роману Семюела Беккета "Мерфі"/ І. Сенчук (стр.50-61)
Сироїд О. Духовна пісня в українському фольклорному середовищі (проблеми наукової рецепції)/ О. Сироїд (стр.62-71)
Цікаві статті :
Знайти схожі


29.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Андрєєв, Віталій
Назва : Ранньосередньовічна історія Східної Європи у рецепції Віктора Петрова
Місце публікування : Київські історичні студії: науковий журнал/ Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. - Київ: Київ ун-т ім. Б. Грінченка, 2019. - № 2. - С. 12-19. - ISSN 2524-0749, DOI 10.28925/2524-0757.2019.2.2 (Шифр К269584624/2019/2). - ISSN 2524-0749, DOI 10.28925/2524-0757.2019.2.2
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): в. петров--підсічне землеробство--родовий лад--раннє середньовіччя--східна європа
Анотація: У статті здійснено спробу визначити сутність поглядів відомого вченого В. Петрова на соці-ально-економічний, політичний, етнічний розвиток ранньосередньовічної Східної Європи. Автором вперше реконструйовано концептуальне бачення В. Петровим закономірностей розвитку Східної Європи у порівнянні із Західною в різних методологічних парадигмах. У 1930-ті роки науковець творчо використав потенціал марксизму і запропонував свою схему розкладу родового ладу та становлення феодалізму. У середині — другій половині 1940-х років на еміграції В. Петров у контексті своєї «теорії епох» розумів перехід Європи й України від античності до середньовіччя як міжепохальний злам. У СРСР у 1960-ті роки вчений деталізував деякі моменти ранньосеред-ньовічної історії Середнього Подніпров’я й включив до неї найновіші наукові відкриття. Водночас методологічні засади своєї концепції В. Петров впроваджує в завуальованій формі, адаптує її до реалій радянської науки
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua
Знайти схожі

30.

Назва журналу :Схід -2019р.,N 4
Цікаві статті :
Budzar M. The Family Archives as a Source for Estate's Daily Life Reconstruction on Left-bank Ukraine in 19th century/ M. Budzar (стр.5-11)
Nechepurenko A. General trends in military specialists' training of the Armed Forces of Ukraine: historical aspect/ A. Nechepurenko (стр.12-16)
Soliar I. The Western Ukrainian Association of the League of Nations: the Ideological Platform, Activity at the Congresses of the League of Nations Union of Associations (1922 - 1924)/ I. Soliar, O. Finogenov, L. Skoruch (стр.17-22)
Vyzdryk V. Agrarian legislation of interwar Poland: specificities of its implementation in Eastern Galicia/ V. Vyzdryk, O. Melnyk, O. Muravskiy (стр.23-28)
Wogu J. O. Audience Perception of Media Reporting of Separatist and Sectarian Agitations in Nigeria/ J. O. Wogu, P. Ugwu (стр.29-34)
Haiko H. The History of Industrial Oil Extraction in Azerbaijan (the 19th - beginning of the 20th centuries)/ H. Haiko, V. Biletsky (стр.35-40)
Komar V. Eastern Europe in Polish Political Conceptions during 20-30-s of the 20th century/ V. Komar, I. Komar (стр.41-46)
Krotofil M. Activity of the UNR Military and Sanitary Mission on prisoners' of war affairs in Germany (1919)/ M. Krotofil, I. Sribnyak, М. Sribniak (стр.47-52)
Chalyi A. Purchasing the land estates in the Ottoman Empire during 15th - 19th centuries/ A. Chalyi (стр.53-59)
Levyk B. The Armenians of Lviv in the Scientific Studies, Written and Sacral Records/ B. Levyk, M. Skorniewski (стр.60-67)
Lomachinska I. Transformation of Ukrainian Name-giving Process: Historical Analysis/ I. Lomachinska, S. Khrypko, G. Iatsenko (стр.68-74)
Semerhei N. The category "Ukrainian national-cultural revival" of the second half of the 19th - the first third of the 20th century: interpretations and receptions of historiography and Ukrainian studies/ N. Semerhei (стр.75-81)
Synychkiv Y. Resource of Paleolithic artefacts of Lower Dnieper/ Y. Synychkiv (стр.82-87)
Цікаві статті :
Знайти схожі


 1-30    31-60   61-90   91-120   121-125 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)