Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Наукові періодичні видання Університету (2)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=дійсність<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 33
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-33 
1.


    Bezrukov, A.
    Emotion concepts for representing the vicissitudes of fate in Markus Zusak's Bridge of Clay = Концепти емоцій для зображення перипетій долі у романІ МАРКУСА Зусака «Bridge of clay» / A. Bezrukov, O. Bohovyk // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2022. - Том 28, № 1. - С. 14-20, DOI 10.28925/2311-259x.2022.1.3. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
художній текст -- дійсність -- ментальний світ -- експресивність -- наратив
Анотація: Проблема дослідження емоціи но-експресивної інформації , яку порушує стаття, становить значний інтерес, оскільки вона інтерпретує фрагменти дій сності, висловлюючи ставлення до них — ціннісне або емоціи но значуще. Аналіз емотивності художнього тексту зосереджується насамперед на и ого студіюванні в когнітивному (виокремлення емоціогенних знань) і семантичному (визначення особливостеи ї х застосування для позначення авторських інтенціи ) вимірах. Художніи текст розглядається в дуальному взаємозв’язку: з одного боку, він пов’язании з емоціями, а з іншого — визначається ними. Мета статті — ідентифікувати концепти емоцій , експліковані в романі Маркуса Зусака «Bridge of Clay» для зображення перипетіи долі. Ця сповнена пафосом захоплива історія розгортається на тлі трагічної історії родини Данбар. Для аналізу концептів емоціи роману застосовано методи інтерпретації і систематизації , контекстуальний , функціонально-стилістичнии і дистрибутивнии аналіз, а також метод емотивної валентності і гіпотетично-дедуктивнии метод. У результаті дослідження з’ясовано, що концепти емоціи у мові роману «Bridge of Clay» реалізуються на всіх рівнях: фонетичному, морфологічному, лексичному та синтаксичному, що свідчить про універсальність функціонування концептів емоціи у художньому дискурсі. Концепти емоціи постають певною єдністю; за ї х змістове наповнення відповідають індикатори емотивності, які визначені антропоцентрично і виконують характеротвірну функцію. Лексичні одиниці, які вибрав Зусак, передають інтенції автора, експліцитно чи імпліцитно вказують на емоційний характер тексту. Оскільки персонажі твору належать до розряду основних універсаліи художнього тексту, емотивні смисли, що містяться в його структурі, мають особливу інформативну значущість. Емоції персонажів «Bridge of Clay» репрезентуються як особлива психологічна реальність, а сукупність емоціи у тексті постає своєрідною динамічною множинністю, яка змінюється з розвитком сюжету.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Bohovyk, O.
Оксана Боговик
Андрій Безруков


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

2.


    Shepetiak, O.
    Philosophy of religion in Ukrainian and Western science = Філософія релігії в українській і західній науці / O. Shepetiak // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 3. - P89-93. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
філософія релігії -- релігієзнавство -- релігія -- існування Бога -- атрибути Бога -- теологія -- проблема існування Бога
Анотація: Філософія релігії є однією з найпопулярніших філософських дисциплін в західноєвропейських та американських університетах. В українській освітній системі поняття "філософія релігії" також присутнє. Однак, значення, яке надається цьому поняттю в українському і західному наукових середовищах, не тотожне. З'ясування цих відмінностей становить актуальність статті. Головним методом дослідження є компаративний аналіз: робота засновується на аналізі підручників з філософії релігії, написаних на Заході, та порівнянні їх із доробками вітчизняних релігієзнавців. Головним новаторським результатом, досягнутим у статті, є висвітлення відмінності розуміння поняття "філософія релігії" в українській і західній наукових традиціях. В Україні філософія релігії - це філософська дисципліна, яка вивчає феномен релігії, тоді як в західноєвропейському та американському науковому середовищі предметом філософії релігії є Бог. Така відмінність підходів обумовлена різницею ідейних основ. Радянське релігієзнавство, яке домінувало в Україні впродовж декількох десятиліть і все ще зберігає вплив на велику частину наукового середовища, ґрунтувалось на марксистському атеїзмі та розуміло релігію не як відносини людини з Найвищою Сутністю, а як плід соціальних відносин. Іншими словами, для марксистського релігієзнавства релігія - це соціальний феномен, тобто дійсність, народжена соціумом. На Заході, де філософія релігії ніколи не перебувала на службі тоталітарної ідеології, предметом цієї дисципліни залишається Бог. Предметом свого вивчення західна філософія релігії близька до теології, яка також пізнає Бога. Відмінністю між ними є метод дослідження: філософія релігії пізнає Бога розумом, а теологія - через одкровення. Завданням, яке ставлять перед філософією релігії на Заході, є пізнання Бога людським розумом. Західна традиція намагається відокремити знання про Бога, яке підлягає пізнанню людським розумом, від знання про Бога, яке дарується людині виключно в одкровенні
Дод.точки доступу:
Шепетяк Олег


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

3.


    Абліцов, Віталій.
    Олесь Гончар: ілюзія і дійсність (фрагменти нотаток із нагоди 100-річчя ювілею) [Текст] / В. Абліцов // Слово і час : наук.-теорет. журнал. - 2018. - № 4. - С. 10-25. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 0236-1477

Кл.слова (ненормовані):
Олесь Гончар, про нього

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

4.


    Адорно, Т.
    Актуальність філософії (переклад, анотація і примітки Віталія Брижніка) / Т. Адорно // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2018. - № 5. - P99-106. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
філософія -- актуальність -- проєкт -- тотальність -- буття -- суб'єкт -- історія -- сенс -- тлумачення -- дійсність
Анотація: Свою роботу "Актуальність філософії" молодий філософ-неомарксист Теодор Адорно прочитав улітку 1931 року як лекцію, вступаючи на посаду приват-доцента Франкфуртського університету імені Йогана Вольфґанґа Ґете. У цій лекції Т. Адорно критично проаналізував філософію позитивізму, неокантіанство, філософію життя та феноменологічне вчення Едмунда Гуссерля, ідейно впливових течій і шкіл німецької філософії, що мали статус панівного теоретичного знання в суспільстві. Також Т. Адорно здійснив неомарксистську критику онтологічних проєктів таких німецьких філософів, як Макс Шелер та Мартін Гайдеґґер, які зазнали ідейного впливу Гуссерлевого вчення. На переконання Т. Адорно, ці онтологічні проєкти через первинну присутність у них ірраціоналістичних елементів існування людини формують таку манеру суб'єктивного мислення, що не спроможне дієво поєднати його суб'- єкта із зовнішньою дійсністю. Иншим об'єктом критики Т. Адорно була філософія Віденського гуртка, яка, на його переконання, хоча й переймалася розглядом людини як суб'єкта емпіричного пізнання, однак не зауважила дійсну суть його існування як історичної істоти. Неомарксист Т. Адорно запропонував убачати спільний сцієнтизм феноменології, філософії емпіріокритицизму та Віденського гуртка такою теоретичною тенденцією, котра неспроможна надавати аподиктичні відповіді на основні, сутнісні питання людського буття як історично плинного. Тим самим ця теорія доводить свою ідейну недосконалість, а також й історичну неактуальність. Виходячи зі своєї критики цієї філософії, Т. Адорно запропонував власне, неомарксистське бачення філософії, котра мусить замінити попередню філософію як панівну в суспільстві. Ця нова, матеріялістична теорія, що перебуває в буттєвому діялектичному зв'язку із соціяльною практикою, має сприяти самостійному тлумаченню суб'єктом буттєвих сенсів та історичних картин, що формує за допомогою понять його розуміння соціальної дійсності як історичної, і водночас вона мусить ідейно скасовувати претензії будьякої філософії на статус офіційної теорії. У цій лекції Т. Адорно також представив ідейний задум свого вчення про людське буття, суть якого у зміненному вигляді він пізніше експлікував у "Негативній діялектиці" (1966), у своєму головному філософському творі

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

5.


    Бермус, Олександр.
    Онтологічні проблеми науково-педагогічного пізнання в сучасному світі [Текст] / О. Бермус // Вища школа. - Київ : Знання, 2017. - № 12. - С. 81-92

Кл.слова (ненормовані):
онтологія і методологія освіти -- реальність і дійсність освіти -- просвіта

Є примірники у відділах: всього 1 : Ф2 (1)
Вільні: Ф2 (1)
Замовлені прим-ки для відділів: Ф1 ЧЗ, Ф3


Знайти схожі

6.
Шифр: В748746/2017/2
   Журнал

Вища освіта України [Текст] : теоретичний та науково-метод. часопис/ М-во освіти і науки України, Ін-т. вищ. осв. НАПН України. - Київ : Педагогічна преса. - ISSN 2078-1016. - Виходить кожного кварталу
2017р. № 2
Зміст:
Андрущенко, Віктор Петрович. Філософська освіта і наука як каталізатор цивілізаційного проекту України / В. П. Андрущенко, Н. В. Хамітов. - С.5-17
Кл.слова: філософська освіта, цивілізаційний проект, методологічні стратегії
Курбатов, Сергій. Проблема вимірювання результатів навчання і вдосконалення існуючих систем університетських рейтингів / С. Курбатов. - С.18-22
Кл.слова: університетські рейтинги, індикатори, рейтинги
Вознюк, Олександр Васильович. Розвиток педагогічної дійсності / О. В. Вознюк. - С.23-31
Кл.слова: педагогічна дійсність, педагогічна цивілізація, педагогічна парадигма
Кірик, Тамара. Філософія освіти про гуманізм, неогуманізм, ноогуманізм у вищій школі України-ХХІ / Т. Кірик. - С.32-38
Кл.слова: криза людства, освіта і демократія, неогуманізм Гумбольдта
Силадій, Іван. Основні напрями наукової активності педагога-новатора / І. Силадій. - С.39-51
Кл.слова: наукова активність, інноваційність, педагог-новатор
Shvets, Valentyna. New model of feedbacks between students and e-leaming platform MOODLE / V. Shvets. - С.46-51
Кл.слова: зворотний зв’язок, освітні технології, платформа електронного навчання MOODLE
Качмар, Олександра. Стратегії подолання агресивності студентів у сучасній вищій освіті / О. Качмар. - С.52-57
Кл.слова: агресія, агресивність, вища освіта
Коваленко, Оксана. Правове забезпечення вищої освіти Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії / О. Коваленко. - С.58-63
Кл.слова: Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії, вища освіта, адміністративно-правове забезпечення
Опанасюк, Юлія. Проблеми розвитку міжнародного академічного співробітництва / Ю. Опанасюк. - С.64-70
Кл.слова: людина, освіта, міжнародне академічне співробітництво
Хілько, Юлія. Функції головних агентів соціалізації обдарованих дітей в освітніх школах Канади / Ю. Хілько. - С.71-77
Кл.слова: учитель, консультант, ментор
Подолякіна, Ольга. Проекти радикальної зміни дискурсу освіти: ідейні основи та дискурсивні і комунікативні концепції трансформацій педагогічної практики в системі філософії освіти / О. Подолякіна. - С.78-82
Кл.слова: дискурс, постмодернізм, комунікація
Є примірники у відділах: всього 2 : Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: Ф2 (1), Ф3 (1)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

7.
Шифр: В730231/2017/12
   Журнал

Вища школа [Текст] : науково-практичне видання/ МОН України. - Київ : Знання, 2001 - . - ISSN 1682-2366. - Виходить щомісячно
2017р. № 12
Зміст:
Коваль, Людмила. Інтегральні засади функціонування споживачів кооперації та кооперативної освіти: відповідні на виклики XXI ст. / Л. Коваль, В. Церклевич. - С.7-24
Кл.слова: споживча кооперація, заклад вищої освіти, навчальна платформа
Зіньковський, Юрій. Мотивація до навчання у професійній школі / Ю. Зіньковський, Ю. Адаменко. - С.25-37
Кл.слова: загальноосвітня школа, інноваційна діяльність, рамка кваліфікацій
Ковалюк, Тетяна. Освітні стандарти для ІТ-галузі та їхній зв’язок із професійними стандартами / Т. Ковалюк, О. Чайковська. - С.38-50. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: ІТ-індустрія, професійні стандарти, освітні стандарти
Матвієнко, Оксана. Гуманістична концепція ІТ-освіти як засіб формування соціального виміру діяльності майбутнього фахівця / О. Матвієнко, М. Цивін. - С.56-64
Кл.слова: гуманізація освіти, ІТ-освіта
Дараган, Тетяна. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у викладацькій діяльності / Т. Дараган, Н. Тимошенко, О. Власюк. - С.65-69
Кл.слова: інформаційно-комунікаційні технології, освітній прес, програмне забезпечення
Крученко, Світлана. Кібербулінг як одна із форм психологічного насилля / С. Крученко. - С.70-80. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: кібербулінг, агресія, освітнє середовище
Бермус, Олександр. Онтологічні проблеми науково-педагогічного пізнання в сучасному світі / О. Бермус. - С.81-92
Кл.слова: онтологія і методологія освіти, реальність і дійсність освіти, просвіта
Безручко, Олександр. Початок кінопедагогічної діяльності Олександра Довженка / О. Безручко. - С.93-102
Кл.слова: Київський художній інститут, кінорежисер, методологічна комісія
Є примірники у відділах: всього 1 : Ф2 (1)
Вільні: Ф2 (1)
Замовлені прим-ки для відділів: Ф1 ЧЗ, Ф3

Знайти схожі
Перейти до описів статей

8.


    Вознюк, Олександр Васильович.
    Розвиток педагогічної дійсності [Текст] / О. В. Вознюк // Вища освіта України. - Київ, 2017. - № 2. - С. 23-31

Кл.слова (ненормовані):
педагогічна дійсність -- педагогічна цивілізація -- педагогічна парадигма

Є примірники у відділах: всього 2 : Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

9.


    Грицак, Павло.
    Кий, князь Київський: легенда чи дійсність? [Текст] / П. Грицак // Хроніка-2000 : укр. культуролог. альманах. - 2002. - Вип. 49/50: Київ - свята земля. - С. 719-724


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

10.


    Кабанцева, Анастасія
    Дитячі страхи: виявляємо, вивчаємо, долаємо / Анастасія Кабанцева // Дошкільне виховання. - 2020. - № 1. - С. 3-8 . - ISSN 0321-1401

Рубрики: Дитяча психологія--Емоції

Кл.слова (ненормовані):
страх -- особистість дитини -- співпраця з батьками -- вікова періодизація страхів -- причина дитячих страхів -- подолання дитячих страхів
Анотація: "Страх - природна реакція, і її головна функція - захист життя, бо виникає він у момент усвідомлення безпосередньої небезпеки. Цей стан змушує людину бути обережною. Водночас важливо помічати, коли страх виходить за межі обачливості, чинить руйнівний вплив на особистість дитини, заважаючи адекватно сприймати навколишню дійсність і приймати рішення відповідно до свого досвіду і переконань. Аби компетентно допомагати дітям долати різноманітні страхи, варто розібратися в їхній типології та причинах виникнення."

Є примірники у відділах: всього 2 : Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-33 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)