Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Пошуковий запит: (<.>K=мазар<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Yaqub A. K.
Назва : Some farmans and inscriptions: a source of study for waqf in Indian subcontinent
Паралельн. назви :Деякі фармани та написи: джерела вивчення вакфу на індійському субконтиненті
Місце публікування : Схід: аналітично-інформаційний журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Маріуполь: Український культурологічний центр, 2018. - № 6. - С. 69-76. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093 (Шифр С794174244/2018/6). - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): аукаф--суюргал--мадад-і мааш--мазар--махсул--баглюлі
Анотація: Система вакфів, або аукаф (множина від "вакф") є невід'ємною частиною ісламського права, легітимація якої базується на численних хадісах. Ця інституція є постійним спрямуванням прибутків від рухомого чи нерухомого майна на специфічні релігійні чи благочестиві заходи, санкціоновані мусульманським законодавством. Часто вакф спрямований на підтримку мечеті, медресе або могили якогось святого, але іноді також це адресна допомога конкретній людині - релігійному діячу або нужденному. Делійські султани та правителі Могольскої імперії впроваджували такі релігійні гранти, як Інам, суюргал та мадад-і мааш. Ці гранти завжди були цільовими, їх треба було оновлювати після смерті грантодавця. Отже, їм бракувало перманентності, яка є важливою ознакою вакфової системи, втім, саме ці гранти безпосередньо сприяли постанню вакфів. Аналіз даних з публічних записів доколоніального часу дає важливий ключ для розуміння тогочасних фіскальних правовідносин. Є кілька документів, що проливають світло на природу та деталі існування вакфів протягом індійської історії, але в цій статті автор зосереджується на могольському періоді. Зокрема, доступний фарман від могольського імператора Акбара, де він наказує чиновникам району Самбгар (Марвар, Раджпутана) постачати олію для освітлення мазару (усипальниці) Ходжи Муїнуддіна з Аджмеру. Інший фарман дійшов від могольського імператора Джагангіра, який доручає чиновникам асигнувати 100 бігха (приблизно 2,5 га) землі Бібі Джан та іншим удовам святих людей Аджмера. Ще один документ, від імператора Фарруха Сіяра, наказує виплачувати 1 рупію на день святому. Збереглися також два приписи про виділення прибутків від ренти (махсул) селу для забезпечення щорічної пам'ятної церемонії 'Урс на могилі Шейха Хамідуддіна Мітха Шаха з Гаграуна та інші приписи часів Аурангзеба, де імператор наказує губернатору підтримувати Джамі масджид (Соборну мечеть), виділяючи на це певну суму щоденно. Мета статті - проаналізувати перські архівні записи та приписи, які свідчать про такі тимчасові цільові гранти, що в подальшому стали функціонувати як повноцінні вакфи. У контексті глобалізаційних процесів та стрімкого поширення ісламу в світі, дослідження мусульманського права є вельми актуальним. Важливо, що стаття присвячена не лише теоретичним питанням функціонування мусульманського права, але висвітлює практичну реалізацію інституту вакфів в історії. Таким чином можна побачити на основі документів, як розвивався відповідний інститут, як відрізнялося його практичне втілення від еталонних зразків, з огляду на специфіку історичного контексту. Дослідження контексту Могольської імперії важливе, серед іншого, через те, що дає змогу простежити розвиток мусульманського права поза арабським світом.
Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)