Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Мережеві ресурси (9)Наукові періодичні видання Університету (71)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=необхідність<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 285
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.


    Bilokobylskyi, O.
    "The hard problem" of consciousness in the light of phenomenology of аrtificial intelligence = "Важка проблема" свідомості в світлі феноменології штучного інтелекту / O. Bilokobylskyi // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 1. - P25-28. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
штучний інтелект -- фізичне -- метальне -- кваліа -- людське тіло -- етика
Анотація: Широке використання технологій штучного інтелекту має тенденцію до неконтрольованого зростання. При цьому у сучасній науковій думці відсутнє адекватне розуміння того, які наслідки буде мати впровадження штучного інтелекту в повсякденне життя людини. Окрім того, сутність того, що можна назвати "мисленням" штучного інтелекту залишається філософською Terra Incognita. Проте саме особливості алгоритмів інтелектуальних машинних процесів як з точки зору проміжних цілей, так й в смислі кінцевих результатів можуть нести в собі серйозні загрози. Моделювання "феноменології ШІ" викликає необхідність нової артикуляції головних питань філософії свідомості, на кшталт "важкої проблеми свідомості" й потребує пошуку шляхів та засобів артикуляції "людського виміру" реальності для штучного інтелекту. Дослідження базується на феноменологічній методології, яка використовується в моделі штучного мислення. Імплементація технологій штучного інтелекту не супроводжується розробкою філософії співіснування людини та штучного інтелекту. Алгоритми, що лежать в основі інтелектуальних технологій, не гарантують сьогодні відповідності їх проміжних та кінцевих результатів етичним критеріям. Тому треба замислитися над природою та призначенням виділення проявів фізичної реальності в первинному для нашого Я потоці ментального. Оригінальність дослідження полягає в тому, що вирішення "важкої" проблеми свідомості з цієї точки зору може бути пов'язане з інтерпретацією кваліа як репрезентації "фізичного". Відповідно, до "мислення" штучного інтелекту треба вносити обмеження, пов'язані з фіксацією метафізичного значення людського тіла з саме людськими параметрами. Треба також поіншому подивитися на зв'язок мислення та дії в етичному вимірі. "Основа загального законодавства" повинна зводитися (в тому числі й для штучного інтелекту) до збереження необхідних людині параметрів матеріальних процесів та цілісності її смислового універсуму
Дод.точки доступу:
Білокобильський Олександр


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

2.


    Cherepekhina, O.
    The concept research of development pedagogical competence of a future teacher of psychology in magistracy [Електронний ресурс] / O. Cherepekhina. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2020. - Вип. 1. - P17-22, DOI 10.28925/1609-8595.2020.1.2. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
аксіологічний підхід -- акмеологічний підхід -- компетентнісний підхід -- професіографічний підхід -- магістерська підготовка
Анотація: Стаття присвячена обґрунтуванню авторської концепції дослідження розвитку педагогічної компетентності майбутнього викладача психології в умовах магістратури. Автор будує власну концепцію дослідження на основі таких науково-теоретичних і методологічних основ, як аксіологічний; акмеологічний; компетентнісний, діяльнісний, професіографічний; системний, особистісний-орієнтований підходи. У статті ґрунтовно проаналізовані названі підходи. Встановлено, що представники діяльнісного підходу відзначають формуючу роль діяльності в розвитку психіки людини; згідно з положеннями професіографічного підходу педагогічна компетентність розглядається як готовність фахівця виконувати різноманітні функції педагогічної діяльності; акмеологічний підхід розглядає педагогічну компетентність як базову якісну характеристику, пов’язану з досягненням фахівцем вищих рівнів педагогічної майстерності та професіоналізму; у межах аксіологічного підходу педагогічна компетентність представляється як найголовніша освітня цінність; прибічники компетентнісного підходу визначають педагогічну компетентність соціально і особистісно значущим кінцевим результатом відповідної – професійно-педагогічної підготовки; системний підхід досліджує розвиток педагогічної компетентності у майбутніх викладачів психології із позицій цілісності та взаємозумовленості її структурних складових; відповідно до особистісного підходу, необхідною складовою у дослідженні педагогічної компетентності викладача психології зазначається необхідність розробки та використання особистісно орієнтованого комплексу методів навчання, стимуляції, розвитку та реалізації творчого потенціалу людини як цілісної особистості. У статті представлена авторська концепція дослідження розвитку педагогічної компетентності майбутнього викладача психології, що ґрунтується на науково-теоретичних та методологічних засадах.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

3.


    Cоломаха, А.
    Затосування словникових он-лайн тренажерів для формування іншомовної лексичної компетенції майбутнього педагога [Електронний ресурс] / А. Cоломаха. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2019. - № 3/4. - С. 143-155, DOI 10.28925/2312-5829.2019.3-4.143155. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
вихователь закладу дошкільної освіти -- вчитель початкової школи -- іншомовна підготовка -- лексична компетенція -- педагог -- словниковий онлайн тренажер -- цифрові засоби навчання
Анотація: У статті розглянуто сучасні підходи та інноваційні засоби розвитку іншомовної комунікативної компетенції майбутніх педагогів. Автор підкреслює необхідність широкого використання цифрових технологій в процесі іншомовної підготовки сучасних студентів як складника професійної педагогічної компетентності, оскільки застосування он-лайн ресурсів сприяє не тільки оволодінню іноземної мови, а й одночасно є прикладом з методичної точки зору і може застосовуватися у подальшій педагогічній діяльності на заняттях з іноземної мови у закладах дошкільної освіти та на уроках з іноземної мови в Новій український школі. Для практичного застосування запропоновані словникові онлайн тренажери, які автор використовує на заняттях з дисципліни «Іноземна мова з методикою навчання (німецька мова)» в процесі підготовки бакалаврів спеціальностей 013 «Початкова освіта», 012 «Дошкільна освіта».
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

4.


    Dodonov, R.
    The institutionalization of the politics of memory = Інституціоналізація політики пам'яті / R. Dodonov // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2018. - № 1. - P98-102. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
історична пам'ять -- політики пам'яті -- війни пам'яті -- інституціоналізація -- Інститут національної пам'яті
Анотація: Стаття присвячена аналізу напрямків і логічних етапів інституціоналізації історичної пам'яті в Україні. Під інституціоналізацією розуміється процес визначення і закріплення соціальних норм, правил, статусів і ролей, приведення їх у систему, яка здатна діяти в напрямку задоволення деякої суспільної потреби. Такою потребою в Україні стала вимога відновлення історичної справедливості і встановлення історичної правди. Закриті теми вітчизняної історії, особливо ХХ ст., включаючи Голодомори, сталінські репресії, окремі сторінки Другої світової війни вимагали своєї рефлексії та ціннісного переусвідомлення. Без моральної оцінки та своєрідної "роботи над помилками" суспільство не може рухатися далі. За цих умов виникає необхідність інституціоналізації історичної пам'яті з виокремленням її сталих і потенційних інституціональних форм. Зміст історичної пам'яті стає предметом державної політики, суттєво впливаючи на міжнародні стосунки - аж до появи так званих "війн пам'яті". Необхідність взяти історичну пам'ять народу під контроль сприяло перетворенню її на об'єкт маніпуляції. "Політики пам'яті" стають невід'ємною складовою політичного менеджменту, засобом впливу на масову свідомість та ідентичність, джерелом легітимності державних і наддержавних інституцій. Етапами інституціоналізації є привертання уваги до "закритих питань" історії з боку творчої інтелігенції, незалежних досліджень істориків, журналістських розслідувань, внаслідок чого в суспільстві сформувалася потреба у відновленні справедливості і правди; встановлення норм і правил оприлюднення змісту історичної пам'яті, включаючи розсекречення архівних документів, роботи пошукових експедицій в місцях масових поховань, визначення нових та відродження забутих місць пам'яті, перегляд пантеону національних героїв, різноманітні програми вивчення усної історії, включення змісту історичної пам'яті у підручники навчальних закладів; прийняття на законодавчому рівні відповідних норм, що передбачають санкції за їх недотримання; нарешті, створення Інституту національної пам'яті.
Дод.точки доступу:
Додонов Роман


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

5.


    Dodonova, V.
    Tandem of Populism and Post-truth as the background of development of the modern democracy in Ukraine = Тандем популізму і постправди як тло розвитку сучасної демократії в Україні / V. Dodonova // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 3. - P57-61. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
демократія -- вибори -- популізм -- постправда -- мем
Анотація: Емпіричною базою для політичної філософії завжди були політологічні теорії та концепції, що описують реальний політичний процес. На думку авторки, президентська виборча кампанія 2019 року в Україні найкраще може бути усвідомлена та описана за допомогою концептів "популізм" та "постправда". У статті аналізується дискурс поняття "популізм", розкривається його зміст та основні риси. Підкреслюється необхідність встановлення громадянського контролю за діями влади як засобу протидії популізму. З'ясовуються сутнісні характеристики феномену постправди. Наводиться теоретичний ланцюжок термінів "істина"- "правда"-"постправда". Аналізується мем як одиниця постправди. Доводиться, що саме зв'язка популізму та постправди були тлом електоральної свідомості, на якому розгорталися маніпулятивні передвиборчі технології президентської кампанії в Україні.
Дод.точки доступу:
Додонова Віра


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

6.


    Durdas, A.
    Teaching foreign languages efficiently: the role of creative writing [Електронний ресурс] / A. Durdas, T. Harbuza, Y. Radchenko. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2022. - Вип. 3. - P33-38, DOI 10.28925/1609-8595.2022.3.4. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
ефективне навчання -- креативність -- письмове спілкування -- розвиток -- креативне письмо
Анотація: У статті розглянуто роль та можливості використання креативного письма задля ефективного викладання іноземних мов у закладах вищої освіти; досліджено, як креативне письмо може сприяти вивченню іноземної мови студентами та сприяти розвитку мови на всіх рівнях: лексики, граматики, фонеміки, дискурсу. Розглянуто поняття креативності та креативного письма, викладено способи та форми креативного письма задля їх використання на заняттях з іноземної мови. У статті визнається необхідність виходу за рамки обмежень, які стандартизують освітні програми, підручники і форми контролю, та пошуку шляхів стимулювання та підтримки індивідуального розвитку кожного студента. Наголошено на важливості та актуальності писемного спілкування на сьогоднішній день, а отже, на важливості розвитку в студентів навичок письмового висловлювання іноземною мовою. При цьому зауважено те, що, виконуючи творчі завдання, студенти мають можливість висловитися та самоствердитися засобами іноземної мови, отримати задоволення від процесу створення письмового та усного висловлювання та отримання готового продукту. Креативне письмо також означено як дієвий метод розвитку письмових навичок, заохочення студентів до письма, розвитку їхнього словникового запасу, граматичних навичок, уяви. У статті зауважено, що останнім часом креативність набула великої популярності в багатьох контекстах, демонструючи як позитивні (креативне письмо), так і негативні (креативний бухоблік) конотації. Проте існує різниця між винятковою креативністю, яка проявляється у важливих роботах, які мають велике значення. для даного суспільства, і повсякденною креативністю, яку можна спостерігати в повсякденній життєдіяльності та яка передбачає певний ступінь оригінальності. Наголошено на тому, що заняття з іноземної мови можна охарактеризувати як «гніздо творчості», оскільки вивчення нової мови вимагає від студентів створення висловлювань, у яких вони можуть бути не впевнені, проте вони мають ризикувати їх продукувати, і завдання викладача тут полягає у забезпеченні творчих завдань і заходів, які мотивують, залучають до творчого процесу, винагороджують і дають студентам відчуття радості, хвилювання та задоволення. Креативне письмо в статті означено як форма письма, яка виражає почуття, думки чи ідеї в образний спосіб, який надає студентам нові можливості гри з мовою, покращує їхні письмові навички та виходить за межі професійного, журналістського, академічного та технічного письма, а також за межі формального опанування мови й охоплює більш особистісні, соціально-культурні та психологічні сфери, що сприяє саморозвитку.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Harbuza, T.
Radchenko, Y.


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

7.


   
    Examining chemistry teachers’ reflective journals during mentoring practices [Електронний ресурс] / Sağlam Arslan Ayşegül [та ін.]. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2023. - Вип. 1. - P76-89, 10.28925/1609-8595.2023.1.7. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
менторські практики -- рефлексивна педагогічна практика -- рефлексивний щоденник -- вчителі хімії
Анотація: Метою дослідження є визначення впливу програми менторства на професійний розвиток підопічних. Дослідження ґрунтується на прикладі чотирьох учителів хімії, які брали участь у програмі наставництва як підопічні, щоб краще зрозуміти програму наставництва. Інструмент збору даних, використаний у цьому дослідженні – це рефлексивні щоденники, які підопічні вели протягом усієї менторської практики (протягом восьми тижнів). Учасники заповнювали рефлексивні щоденники після завершення уроків (матеріал, план уроку тощо), які вони готували під час групових наставницьких сесій, що проводилися щотижня. Форми для оцінювання містять п’ять запитань, які можуть спонукати підопічних до роздумів над реалізацією планів і професійним розвитком під час програми наставництва. Отримані дані свідчать про те, що підопічні мали кваліфіковані роздуми щодо своїх поточних, а також майбутніх практик. У статті зосереджено увагу на різних категоріях рефлексії: рефлексії в дії і рефлексії для дії. Категорія «рефлексія в дії» охоплює заяви підопічних про рішення, які вони знайшли під час уроку (в дії) для несподіваних випадків, з якими вони зіткнулися під час навчання. Категорія «рефлексія для дії» охоплює погляди підопічних щодо навчання, яке вони проводили на своїх уроках після завершення навчання. Наставники часто зазначали у своїх щотижневих рефлексивних щоденниках, що програма наставництва має позитивний вплив на їхні компетентності щодо методів навчання під час виконання спільно розроблених планів уроків. З іншого боку, найважливішою проблемою, яку назвали підопічні, є необхідність додаткового часу, оскільки вони не можуть завершити діяльність у запланований термін. У світлі отриманих даних можна зробити висновок, що програма наставництва покращила професійну практику підопічних.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Ayşegül, Sağlam Arslan
Canan, Cengiz
Faik, Özgür Karatas
Suat


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

8.


    Gridina, I.
    Russia's migration weapon against Ukraine: a socio-cultural dimension = Міграційна зброя Росії проти України: соціокультурний вимір / I. Gridina, M. Kasyanova // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 5. - P34-40. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
гібридна війна -- міграція -- міграційна зброя -- внутрішньо переміщені особи -- тимчасово окуповані території
Анотація: Статтю присвячено невоєнним та нелетальним засобам та інструментам війни РФ проти України, які, у поєднанні зі звичайним озброєнням, призначеним для вбивства комбатантів і цивільного населення, руйнування житла, інфраструктури, породжують ще одну потужну зброю проти об'єкта агресії - міграційну, яка має великопросторову та довготривалу "зону" ураження. Визначення характеристик, які перетворюють міграцію на інструмент гібридної війни, є гостроактуальною проблемою в умовах протистояння нашої країни гібридній агресії РФ. Винайдення адекватних заходів ліквідації руйнівних наслідків міграційних процесів як усередині України, так і за її межами у теперішній час, і, що мабуть більш важливо, у майбутньому є одним з першочергових завдань державної політики, запорукою національної безпеки. Аналізуються міграційні наслідки російсько-української війни, які варто розцінювати як заздалегідь сплановані засоби ведення гібридної війни. У статті акцентується увага на прихованих та штучно замаскованих соціокультурних аспектах ураження міграційної зброї, таких як штучні заборона, обмеження, цілеспрямоване переміщення населення з тимчасово окупованих районів Донецької та Луганської областей. Робиться висновок, що прихованість соціокультурного ураження створює ефект вибухівки уповільненої дії, яка може здетонувати у будь-який момент та використовуватися як часовий механізм у руках агресора в політичному, інформаційному, освітньому, ментальному просторах: розхитування суспільної єдності, створення агентів впливу "русского міра", насадження нетерпимості та соціально-регіональної ксенофобії, перетворення тимчасово окупованих територій на освітянське та інтелектуальне гетто. Зазначається про можливості та необхідність віднайдення контрзаходів міграційній зброї, які знаходяться в тій самій площині, що й створені зони ураження, діяти адекватно на усунення наслідків та попередження рецидивів
Дод.точки доступу:
Kasyanova, M.
Марина Касьянова
Ірина Ґрідіна


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

9.


    Horbenko, H.
    Non-formal education of educators in media centers of leading European countries: educational and methodological aspect [Електронний ресурс] / H. Horbenko, Y. Fruktova, O. Hondiul. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2020. - Вип. 4. - P103-109, DOI 10.28925/1609-8595.2020.4.13. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
неформальна освтіа -- медіацентр -- медіаосвіта -- навчальна програма
Анотація: Медіаінформаційна грамотність визнана базовою, життєво необхідною для громадян Європи. Вона має формуватися протягом життя, на всіх етапах становлення особистості. Європа на сьогодні перебуває на передовій формування медіаграмотності, оскільки історично склалося так, що саме цей регіон світу став колискою медійної цивілізації, центром для координації дискусій філософського, культурологічного та технічного розвитку засобів масової інформації. Саме тому ми обрали провідні країни регіону для аналізу сучасного стану медіаосвіти, такі, як Фінляндія, Швеція, Франція, Німеччина, Велика Британія та Іспанія. Статтю присвячено аналізу навчально-методичного забезпечення європейської системи медіаосвіти педагогів. Розкрито значення медіаосвіти саме педагогів як найбільших агентів безпосереднього виховного впливу на представників молодого покоління, медіаосвіта яких є вимогою часу. Визначено необхідність розвитку саме неформальної та інформальної медіаосвіти вчителів, оскільки медіакомпонент може мати місце на будь-якому уроці та в позаурочній діяльності. Виявлено спільні компоненти системи організації цього процесу (учасники, зміст, форми, методи, засоби) та описано навчально-методичні ресурси, які є загальнодоступними і можуть стати в нагоді педагогам незалежно від країни проживання, громадянства чи мови спілкування. У результаті дослідження зроблено наступні висновки: спеціалізовані центри пропонують широкий спектр короткотривалих навчальних курсів для педагогів різноманітної тематики; форми підвищення кваліфікації з медіаосвіти педагогів різноманітні (дистанційні курси, тренінги, семінари, воркшопи, конференції, навчальні фільми тощо); існує доступна для широкого загалу сучасна наукова, навчальна, методична література для вчителя (монографії, фахові журнали, розробки уроків, інформаційні пакети); неформальна та інформальна підготовка педагогів до медіаосвітньої діяльності різноманітна за змістом, формами, засобами та методами, проте залишається фрагментарною, не системною, що не дозволяє комплексно розв’язувати окреслену нами проблему, а отже потребує подальшої розробки та критичного налізу.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Fruktova, Y.
Hondiul, O.


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

10.


    Hurzhy, K.
    City and its researchers: social-philosophical focus on the concepts and explanations of the city phenomenon = Місто та його дослідники: розуміння та пояснення феномену міста у соціально-філософському фокусі / K. Hurzhy // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 1. - P37-41. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
філософія міста -- власна логіка міст -- міф міста -- урбаністичний дискурс
Анотація: У статті розглянуто основні теоретико-методологічні підходи до аналізу та визначення міста. Починаючи з ХХ століття дослідники міста послуговуються новою епістемологічною методологією. З одного боку, це сталося завдяки Школі Анналів, представники якої виходили з можливості реконструювання історичних, соціальних фактів. З іншого боку, в цей період відбувається так званий "просторовий поворот" (spatial turn) в гуманітарних науках. Новий підхід до простору вплинув на спосіб визначення та дослідження реальності взагалі. Авторка зосереджує увагу на певній зміні перспективи у виборі способів дослідження міст, які віддзеркалюють зміну акцентів дослідницької уваги з соціальних процесів у місті на саме місто. Це призводить до появи нових мультидисциплінарних розвідок у поясненні феномену міста. Йдеться про концепцію власної логіки міст дослідницького колективу Дармштадського університету, відповідно до якого кожне місто відзначається власною індивідуальністю і розвивається у своєму унікальному руслі, та систему SPACE(D), що зосереджується на місті з позиції суспільства, управління, архітектури, культури міста, міської економіки та даних про місто. Показано, що сучасні автори постійно звертають увагу на необхідність цілісного підходу до феномену міста та тяжіють до мультидисциплінарних урбаністичних досліджень. В українській філософській думці початок цій роботі покладено в філософії міста Л. Радіонової, яка пропонує "вибудовувати місто в просторі культури як якусь онтологічну ідею", в погляді на місто як на світ людського буття у М. Карповця чи представленні ідеї міста як його міфу. У висновках зазначено, що постала необхідність вироблення такої теорії міста, яка могла б охопити одночасно і місто як динамічну культурну форму загалом, і конкретні процеси, що відбуваються в міському середовищі. В умовах цивілізаційних криз та зіткнення різних культурних установок, що розгортаються в міських просторах, стає зрозуміло, що місто є не лише ареною для цих процесів, а й іноді їх умовою, активним учасником та врешті - їх наслідком. Розвиток і зростання міст в умовах глобалізації наочно демонструє, що міста не тільки не однакові, але навіть розвиваючись в загальному контексті і маючи однакові вихідні позиції, кожне конкретне місто поставлене завдання вирішує по-своєму. Тому хоч і враховуємо теорії "глобального міста", в кінцевому підсумку, все одно звертаємося до досвіду цілком конкретних міст.
Дод.точки доступу:
Гуржи Kсенія


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

11.


    Kari, Hudron K.
    Libraries and mobile technologies: an assessment of the deployment of mobile technologies in libraries of Nigeria = Бібліотеки та мобільні технології:оцінка впровадження мобільних технологій у бібліотеках Нігерії / Hudron K. Kari // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2020. - № 1. - P41-46. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
бібліотека -- мобільні технології -- фахівці -- користувачі
Анотація: У статті проаналізовано думку користувачів і фахівців бібліотек Нігерії щодо розгортання мобільних технологій в цій сфері. Для проведення дослідження було розроблено спеціальний інструментарій, що враховує демографічні та психографічні показники. В цілому було опитано 250 бібліотекарів та 250 користувачів бібліотек у Нігерії. Для визначення надійності інструментарію був використаний метод повторного тестування. В ході дослідження було висунуто і перевірено п'ять гіпотез. Всі п'ять припущень не підтвердилися (р> 0,05). Таким чином, автор прийшов до висновку, що і користувачі, і фахівці бібліотек багато знають про мобільні технології, готові застосовувати їх в бібліотечних службах і усвідомлюють переваги передбачуваної простоти використання й передбачуваної корисності. Ці результати свідчать про необхідність активного впровадження в бібліотечну справу мобільних технологій. Результати дослідження також впливають на надання бібліотечних послуг в бібліотечному середовищі ХХІ ст., оскільки передбачають, що як користувачі, так і фахівці бібліотеки підтримуватимуть будь-яку політику і програму, спрямовані на сприяння застосуванню мобільних технологій в бібліотечній практиці й патронажі. Основне значення даного дослідження полягає в тому, що воно дало емпіричну інформацію про погляди користувачів і фахівців бібліотеки на бібліотечну практику. Ці знання можуть направляти моніторинг і реалізацію адвокації політики. Ґрунтуючись на результатах цього дослідження, розроблені рекомендації щодо інтеграції мобільних технологій в послуги і практики африканських бібліотек. Також рекомендується, щоб бібліотеки проводили дослідження, які дають їм уявлення про переваги мобільних технологій їх цільових клієнтів, щоб краще обслуговувати їх. У подальших дослідженнях рекомендується вивчити рівень впровадження мобільних технологій в академічні бібліотеки Нігерії. Більш того, на думку авторів, подібні дослідження мають бути розширені, щоб надати уявлення про упередженість проти впровадження мобільних технологій в бібліотеках Нігерії
Дод.точки доступу:
Хадрон К. Карі


Є примірники у відділах: всього 3 : ГП ЧЗ (3)
Вільні: ГП ЧЗ (3)


Знайти схожі

12.


    Kari, Hudron K.
    Promoting Library Services in the Social Media Era: Exploring Use, Objectives, Challenges and Perceived Influence = Просування бібліотечних послуг в епоху соціальних медіа: / Hudron K. Kari, Gboyega K. Oyeniran // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 5. - P60-66. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
бібліотечні послуги -- професіонал -- просування -- соціальні медіа -- користувачі
Анотація: Соціальні медіа значно змінили кожну частину нашого буття. Вони змінили форму і характер спілкування. До появи платформ соціальних медіа переважали референтні форми спілкування, оскільки відстань була суттєвим бар'єром у спілкуванні, але це змінилося з появою соціальних мереж. Ці зміни стосуються галузі освіти в цілому та бібліотечної справи зокрема. Якщо раніше послуги надавалися лише у бібліотечних залах, то тепер бібліотекою можна скористатися дистанційно. Читачі мають нові очікування від управління бібліотеками. Вони бажають отримувати послуги оперативніше та технологічніше, ніж раніше. Ці зміни привертають увагу дослідників до питань, пов'язаних зі змінами, що відбулися в управлінні бібліотеками в епоху соціальних медіа. У даній статті було розглянуто використання опосередкованих платформ для підвищення обізнаності щодо послуг у бібліотеках Нігерії. Дослідження передбачало досягнення п'яти основних цілей. В якості дизайну дослідження було використано описове опитування. Для дослідження були відібрані як бібліотекарі (n = 300), так і користувачі бібліотеки (n = 300). Інструментарієм для збору даних є спеціально розроблена анкета. Для дослідження використовували описовий аналіз, як прості відсотки, середнє та стандартне відхилення. Було встановлено, що використання соціальних медіа є низьким у цілях підвищення обізнаності громадськості про послуги в бібліотеках. Також було окреслено сім цілей застосування соціальних медіа для підвищення обізнаності про послуги в бібліотеках. Було також повідомлено про сім стратегій використання соціальних медіа для просування бібліотечних послуг. Повідомлялося також про перешкоди на шляху використання соціальних медіа для просування бібліотечних послуг, а саме: відсутність кваліфікованих кадрів; брак фінансування; відсутність інтересу з боку управління бібліотекою; відсутність сучасного оснащення; неадекватний персонал та відсутність сприятливого робочого середовища. Також показано роль соціальних медіа-повідомлень у розвитку бібліотечних послуг. Результати проведеного аналізу можуть втілюватися у практиці функціонування бібліотек та обумовлювати специфіку подальших досліджень. Що стосується бібліотечної практики, то для ефективного просування бібліотечних послуг із відповідною можливістю посилення меценатства існує необхідність в управлінні бібліотеками для вирішення серйозної проблеми недостатньої кількості робочої сили, браку відповідного матеріального забезпечення та недостатнього фінансування. Коли це буде зроблено, можна сподіватися, що соціальні медіа можуть бути повністю застосовані для просування бібліотечних послуг у Нігерії. Щодо теоретичної складової запропонованого аналізу, результати дослідження продемонстрували важливу роль, яку зараз відіграють платформи соціальних медіа в різних сферах суспільства. Зокрема, акцентується увага на ролі соціальних медіа у бібліотечних послугах. Тому рекомендується, щоб в управління бібліотеками було запроваджено програми та політику, які підтримують використання соціальних медіа для просування бібліотечних послуг.
Дод.точки доступу:
Oyeniran, Gboyega K.
Гбойєга К. Ойеран
Хадрон К. Карі


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

13.


    Khrypko, S.
    The valued focus of a widow and an orphan statuses and scale of protection in the Old and New Testament tradition = Ціннісна акцентуація статусу і обсягу захищеності вдови і сироти в старо- та новозаповітній традиції / S. Khrypko // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2018. - № 3. - P51-55. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
вдова -- цінність -- образ -- аксіологія -- сирота -- символічність -- семантика -- самотність -- обраність -- захищеність -- окремішність -- заступництво
Анотація: Постать жінки завжди асоціюється з таїнством дітонародження, материнством, продовженням роду. Це, апріорі, вічно актуальна тема як у житті всіх і кожного, так і в просторі науково-дослідного пошуку осмислення життя, сенсу життя, призначенння, життевого покликання тощо. Проблема материнства червоною ниткою проходить крізь долю кожної людини і крізь сторінки Святого Письма. Але є жінки, доля і ціннісний статус яких дещо по-іншому втілює і проблему шлюбу, і проблему вірності, і проблему можливості чи неможливості дітонародження, і проблему самотності, і феномен беззахисності і захищеності одночасно. Осмисленню аксіологічної полівекторності цих проблем і присвячена публікація. Ціннісний зріз репрезентації Біблійних жіночих образів є стрижневим фокусом уваги цієї роботи. Пріоритети роботи полягають у забезпеченні філософського розгляду образу вдови образного сакрального контексту в біблійній традиції та з'ясування духовного статусу вдови. Основна мета роботи - осмислення місця, статусу, обсягу захищеності і вразливості, обсягу самотності і задіяності вдови та сироти в просторі Біблійної традиції. Методи. Робота базується на методичному описі жіночих образів, обраних зі Старого та Нового Завіту. Більше того, принципи порівняльного аналізу застосовуються для того, щоб виявити риси вдової образності в блоках історичних текстів та порівняти український контекст існування вдів з біблійним. Результати. Проаналізовано питання статусу вдів і сиріт та шкали охорони. Основна увага приділялася наступним ознакам: самотність вдови, семантичне значення одягу вдови, показник отриманої охорони, їх права та закони, які гарантували соціальну підтримку, рівень поваги. На відміну від творів, в яких зображення вдови (а також периферійно сироти) розглядаються в контексті, питання про статус і зображення вдови в Біблійній традиції було безпосередньо адресоване темі соціального визнання. Крім того, включено український контекст соціального ставлення до найбільш беззахисних категорій (особливо вдів та сиріт). У результаті доведено, що підстави констатувати вартісну окремішність і потужний чинник сили місця вдови в духовному вимірі буття. З авторської точки зору, воно зумовлене не тільки власними труднощами, але й існуючим досвідом ранньої смерті чоловіка (дружини душі). Самотність, ізоляція, необхідність самій представляти родину є рисами морального та духовного втілення стану та статусу вдови в біблійні часи. Зауважено невизначеність розуміння образу вдови в біблійній традиції, яка стала можливою через різноманітну поведінку вдів. Участь або неучасть вдів у соціальних заходах залежала від їх відповідності високим стандартам, які застосовувались до образу "неодруженої вдруге". Показано, що основною формою участі вдови в активному суспільному житті є молитва. Вона входила в основні традиції обряду, а саме - передвікові традиції, практику оборони, похоронні. Акцентовано семантичну, історичну і духовну складність та глибину відомого Шевченкового ототожнення України зі "скорбною вдовою". Окрім того, зауважено, що стійкою тенденцією українського фольклору є порівняння вдови із зозулею та з іншою пророчою птицею совою. В першому варіанті містично спрацьовувало ототожнення зозулі й самотньої матері, а в другому - простежується тема зв'язку з потойбіччям.
Дод.точки доступу:
Хрипко Світлана


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

14.


    Klynina, T.
    Legislative basis of the US Department of State: a historical background = Законодавчо-правове підґрунтя функціонування державного департаменту США: історична довідка / T. Klynina // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2020. - № 4. - P55-58. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
Державний департамент -- законодавчий акт -- зовнішня служба -- Закон Роджерса
Анотація: Стаття присвячена аналізу формування нормативно-правової бази, яка уможливила існування та функціонування Державного департаменту Сполучених Штатів Америки як головного органу у проведенні зовнішнього курсу країни. Автор наголошує, що певні історичні умови, в яких опинялася Америка в різні періоди свого існування, ставали певним викликом для подальшого існування Державного департаменту та й всієї дипломатичної служби, а тому на порядок денний постійно поставало питання про модернізацію дипломатичної служби США та переведення її на інший, якісно новий рівень. Саме тому з моменту поступового відходу від ідеї ізоляціонізму, американські правлячі кола намагалися «побудувати» таку дипломатичну службу, яка б мала всі ознаки гнучкості, професійності та демократичності. Автор зазначає, що безпосереднім підґрунтям існування зовнішньої служби є Конституція США, хоча вона в повній мірі не дає відповіді на питання про проведення зовнішньої політики саме Державним департаментом США, хоча в ній в загальних рисах зазначається роль Президента США у здійсненні зовнішньої політики. Загалом, у статті автор наголошує на змінах щодо статусу Державного департаменту та дипломатичної служби, які були внесені відповідними законодавчими актами (Закон Роджерса від 1924 р., Закон про зовнішню службу від 1946 року та 1980 року тощо), необхідність прийняття яких була викликана певними історичними умовами існування американської держави та її місця на світовій арені.
Дод.точки доступу:
Тетяна Клиніна


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

15.


    Kosharna, N.
    Modern European experience of practical teacher training [Електронний ресурс] = Сучасний європейський досвід практичної підготовки вчителів / N. Kosharna. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2021. - № 1. - С. 143-155, DOI 10.28925/2312-5829.2021.1.10. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
європейський досвід -- партнерська школа -- педагогічні спеціальності -- практична підготовка -- знання технологій
Анотація: Стаття присвячена питанню необхідності вивчення сучасного європейського досвіду практичної підготовки вчителів. Дослідження наукових робіт вітчизняних та зарубіжних дослідників показує, що ефективність підготовки майбутніх учителів до їх практичної діяльності безпосередньо залежить від всіх рівнів, а саме: освітньої політики і підтримки держави, законодавчої основи у сфері педагогічної підготовки, сучасних програм базової підготовки вчителів, внутрішньої мотивації стати вчителем. Вказано на необхідність застосування комплексного підходу до формування готовності студентів до педагогічної професії. Оскільки ми говоримо про європейський досвід, особливу увагу приділено вивченню та аналізу нормативної законодавчої європейської бази, що допомагає визначити нові стратегії розвитку системи практичної підготовки вчителів, вибудовує рекомендації щодо ефективності впровадження інноваційних методів та технологій в процес підготовки вчителів. У процесі практичної підготовки особливу роль відіграє партнерська школа як практична база підготовки вчителів. Засвоєні студентами теоретичні знання мають бути практично і системно застосовані у партнерській школі, що забезпечить практичну професійну підготовку майбутнього педагога. Доведено, що на педагогічну практику покладають ключові завдання у підготовці педагогів. Аналізуючи досвід окремих країн у питанні практичної підготовки, варто взяти до уваги соціальний та педагогічний виміри, які регламентують діяльність педагога. Соціальний вимір регламентує відповідальність педагога перед суспільством за виховання кожної конкретно взятої дитини, виконання першочергово завдання вчителя – здійснення турботи про учнів. Педагогічний вимір регламентує дидактичну діяльність педагога, у межах якої відбувається реалізація цілей освіти. Організація практичної підготовки майбутніх педагогів з урахуванням зазначених вище вимірів обумовлює її значущість як вагомого чинника формування фахівця для всіх ланок освіти. Окрім того, важливим маркером є необхідність формування якостей, необхідних для практичної підготовки майбутнього вчителя. Студентів навчають розвивати такі педагогічні характеристики як гнучкість, рефлексивність, педагогічна професійна комунікація, здатність приймати альтернативні рішення, і, крім того, студентам допомагають сформувати такі риси особистості як товариськість, креативність, мобільність, незалежність, відповідальність за свою поведінку. особистий вибір, рішення і результати діяльності вчителів.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Кошарна Наталія


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

16.


    Kovalenko, O.
    Providing early childhood education with programs: ukrainian and european experience [Електронний ресурс] / O. Kovalenko, O. Litichenko. - Електронні текстові дані // Освітологічний дискурс : наукове електронне видання. - 2021. - № 2. - С. 221-235, DOI 10.28925/2312-5829.2021.2.15. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2312-5829

Кл.слова (ненормовані):
вибір програм -- державні стандарти дошкільної освіти -- дошкільна освіта -- комплексні програми -- парціальні програми -- освітні програми дітей дошкільного віку
Анотація: У статті представлені результати теоретичного опрацювання нормативних документів дошкільної освіти України та країн Європейського Союзу, вивчено думку авторитетних учених з питання програмного забезпечення дошкільної освіти України. Закцентувано увагу на тому, що якісний розвиток дітей дошкільного віку залежить від можливості педагогів забезпечити індивідуальний розвиток кожної дитини, тому питання створення якісної програми освіти особливо актуальне. На основі аналізу дискусійних питань пов’язаних з програмним забезпеченням закладів дошкільної освіти, здійснено емпіричне дослідження обізнаності педагогівпрактиків дошкільних закладів з різноманітністю освітніх програм для дошкільних закладів в Україні, правом їх вибору та створення власних. Розглянуто досвід Болгарії, Литви, Велико Британії, Швейцарії. Результати аналізу державних стандартів та програм дошкільної освіти показують, що існують спільні погляди на виховання дітей дошкільного віку в європейській освіті. У цій статті автори доводять важливість і необхідність можливості для вчителів створювати власні програми для розвитку дітей дошкільного віку
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Litichenko, O.
Літіченко Олена
Коваленко Олена


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

17.


    Kutsyk, R.
    Informational Substantiation of Western Ukrainian Lands Conquest by the Russian Empire in 1914 [Текст] / R. Kutsyk // Київські історичні студії = Kyiv Historical Studies : науковий журнал. - 2018. - № 2. - С. 65-72, DOI 10.28925/2524-0757.2018.2.6572 . - ISSN 2524-0749

Кл.слова (ненормовані):
засоби масової інформації -- пропаганда -- преса -- Перша світова війна
Анотація: У статті на основі джерельних матеріалів Київської, Подільської та Волинської губерній розкрито особливості ідейно-пропагандистського обґрунтування процесу завоювання Російською імперією Східної Галичини, Північної Буковини та Закарпаття на початковому етапі Першої світової війни. Висвітлено основні тематичні напрями публікаційних повідомлень преси,тзміст і специфіку інформативного наповнення відозв та брошур. З’ясовано, що з перших днів війни імперський уряд приступив до активної пропаганди ідеологічних міфів про процес «збирання земель руських», про те, що галицьке населення є братнім народом, який потребує довгоочікуваного «визволення». З метою переконання суспільства у правдивості вищезазначених тверджень та формування позитивного ставлення до окупації західноукраїнських земель у засобах масової інформації застосовувалися різні прийоми та механізми інформаційного впливу на формування суспільної свідомості. Важливу роль в ідеологічному курсі імперського уряду відігравало православне духовенство та церковні ЗМІ, які підтримували офіційну політику уряду й широко пропагували ідею про необхідність визволення населення Східної Галичини, Буковини та Закарпаття від римського, католицького гніту.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 4 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

18.


    Kuznets, T.
    Uman public library on the pages of periodicals at the end of 19th - early 20th century = Уманська громадська бібліотека на сторінках періодичної преси кінця XIX - початку ХХ ст. / T. Kuznets, O. Skus // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 6. - P11-15. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
газета "Киевлянин" -- газета "Жизнь и искусство" -- Київська губернія -- Уманська громадська бібліотека -- громадська ініціатива -- культурне просвітництво -- бібліотека-читальня
Анотація: Кризові явища в культурно-духовній сфері сучасного соціуму зумовлюють необхідність звернення до історичного досвіду культурного життя. Висвітлення вияву громадської ініціативи, міри підтримки її державою, популяризація створення та діяльності просвітницьких осередків сприятиме новому осмисленню досвіду, що полегшуватиме пошук шляхів відродження культури, традицій благочинності та просвітництва. Аргументуючи актуальність задекларованої теми, автори представили інформацію про створення громадської бібліотеки-читальні у повітовому центрі Київської губернії - місті Умань. Опрацювавши річні комплекти двох губернських газет - "Киевлянин" та "Жизнь и искусство", автори систематизували опубліковані в них матеріали про Уманську громадську бібліотеку-читальню. У статті звернено увагу на поліетнічність Умані (адже ініціаторами влаштування читальні була єврейська молодь), на труднощі відкриття бібліотеки-читальні, яка з'явилася у результаті реалізації громадської ініціативи. З'ясовано джерела фінансування громадської читальні, серед яких найбільшими були пожертви від заможних осіб. На основі газетних публікацій показано, що роль управління у відкритті та підтримці бібліотеки-читальні була незначною. Підкреслено, що сам факт публікації матеріалів про Уманську громадську бібліотеку-читальню на сторінках губернських газет, які мали великий ареал поширення, свідчить і про важливість її утворення, і про поширення досвіду такого вияву громадської ініціативи. У висновках статті резюмовано, що газети "Киевлянин" та "Жизнь и искусство" потребують комплексного дослідження як джерела вивчення бібліотечної справи на українських землях другої половини ХІХ - початку ХХ ст., а також культурного просвітництва загалом.
Дод.точки доступу:
Skus, O.
Ольга Скус
Тетяна Кузнець


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

19.


    Levyk, B.
    The Armenians of Lviv in the Scientific Studies, Written and Sacral Records = Вірмени Львова у наукових дослідженнях писемних та сакральних пам'ятках / B. Levyk, M. Skorniewski // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 4. - P60-67. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
Вірмени Львова -- наукові дослідження -- класифікація джерел -- історичні уявлення -- вірменські рукописи
Анотація: У статті висвітлено результати історіографічного дослідження, присвяченого вірменській діаспорі Львова. Необхідність такого історіографічного упорядкування зумовлена величезною кількістю історичних джерел, у яких згадуються чи описуються львівські вірмени, та їх наукових інтерпретацій. Принципами авторської класифікації є достовірність історичного джерела, а також хронологічний порядок появи наукових досліджень, які можна співвіднести з історією цілого міста та періодами боротьби вірменської громади за свої права, привілеї чи історичні артефакти. Серед офіційних документів, які вказують на автентичність вірменської громади Львова, податкові реєстри, описи королівських маєтків, вірменські судові акти, а також досить суперечливий документ "Грамота 1062 р. князя Федора Дмитровича", якою вірмени були запрошені до Львова на поселення і достовірність якої до сьогодні дискутується. Окремий розділ роботи - розгляд найбільш значних історіографічних досліджень та доробку окремих дослідників історії львівських вірмен. У результаті дослідження уведено до наукового обігу нові архівні матеріали, зокрема звернуто увагу на збережені вірменські рукописи давньовірменською мовою, які зберігаються в науковій бібліотеці Львівського університету імені Івана Франка і потребують оцифрування та реставрації; коротко охарактеризовано науковий доробок професора Я. Р. Дашкевича, як одного з найбільш знаних дослідників проблематики "вірмени в Україні" та інших вітчизняних і зарубіжних істориків. Зроблено висновок про необхідність доповнити історію України вірменською проблематикою
Дод.точки доступу:
Skorniewski, M.
Скорнєвський Маріуш
Левик Богдан


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

20.


    Lomachinska, I.
    Value orientations of information culture as a key factor of society information security = Ціннісні орієнтири інформаційної культури як ключового фактора інформаційної безпеки суспільства / I. Lomachinska // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2018. - № 5. - P34-38. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
інформаційне суспільство -- суспільство знань -- інформаційна культура -- інформаційна система -- інформація -- інформаційна війна -- консцієнтальна війна -- інформаційний світогляд
Анотація: Стаття присвячена аналізу сутності інформаційної культури як основного фактора безпеки соціальної інформаційної системи перед глобалізаційними викликами інформаційних загроз сучасності. Аналіз проведено із застосуванням системного підходу: інформаційну культуру визначено як засіб функціонування складних інформаційних систем (індивідів, соціальних груп, націй, держав), пов'язаних загальним історичним досвідом, нормами, цінностями, що визначають інтелектуальні та практичні можливості особи сприймати та асимілювати, переробляти, використовувати, передавати інформацію в просторі та в часі. Зазначено, що філософське розуміння феномена інформаційної культури дає підстави для розгляду його на кількох рівнях: соціальнотехнічному (це вміння працювати з інформацією); соціокультурному (це сукупність матеріальних і духовних досягнень суспільства); освітньому (це вміння адекватно асимілювати нові знання за допомогою системи освіти, наукової та художньої творчості). Сутність інформаційної культури визначено як основний засіб становлення інформаційного світогляду суспільства на всіх етапах інформаційно-комунікаційних революцій. Проаналізовано ціннісні орієнтири інформаційної культури в контексті становлення ідеології суспільства знань, а саме: необхідність виховання свідомої особистості, що має стимул до саморозвитку та здатна задовольняти свої інформаційні потреби, як необхідну умову формування інформаційно свідомого суспільства, здатного протистояти загрозам маніпулятивного впливу у інформаційних війнах сучасності. Визначено сутність інформаційної війни як комунікаційної технології для впливу масової свідомості з метою досягнення інформаційної переваги у забезпеченні національної військової стратегії шляхом впливу на інформаційні системи противника при зміцненні та захисті власних інформаційних систем. Відзначено, що стратегія використання інформаційної зброї є наступальною агресією, тому можна припустити, що обсяг інформації, що надсилається з однієї країни в іншу, є мірою його інформаційної агресивності; відповідно, країниінформаційні лідери в інформаційних війнах нашого часу потенційно переможці. Сучасна інформаційна війна спрямована на перепрограмування суспільної свідомості відповідно до бажань агресора. Інформаційні війни здійснюються через систему інформаційно-пропагандистської та психологічної діяльності, що здійснюється із застосуванням засобів масової інформації шляхом маніпулювання релігійними та культурними архетипами суспільної свідомості. У висновку зазначено, що забезпечення інформаційної безпеки держави вимагає створення інформаційного середовища, що включає інформаційний потенціал, інформаційні ресурси та інформаційну інфраструктуру, ступінь розвитку та функціонування якої залежить від рівня розвитку інформаційної культури суспільства. У статті підкреслюється необхідність виховання свідомої людини, яка має стимул для саморозвитку та здатна задовольнити свої інформаційні потреби. Культура інформації про особистість - це дослідження останніх подій у галузі інформаційних технологій, вміння оцінювати інформацію з точки зору маніпулятивної орієнтації; це є передумовою формування інформаційно свідомого суспільства, здатного протистояти загрозам інформаційно-психологічного впливу в інформаційних війнах нашого часу.
Дод.точки доступу:
Ломачинська Ірина


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)