Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Грінченкознавство (1)Рідкісні та цінні видання (1)Мережеві ресурси (26)Наукові періодичні видання Університету (69)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=увага<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 341
Показані документи с 1 за 30
 1-30    31-60   61-90   91-120   121-150   151-180      
1.


    Andrushchenko, I.
    Development of English language student teachers’ phonetic competence in times of crisis [Електронний ресурс] / I. Andrushchenko. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2023. - Вип. 4. - P32-41, DOI 10.28925/1609-8595.2023.4.3. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595. - ISSN 2412-0774

Кл.слова (ненормовані):
вибіркова дисципліна -- екстрене дистанційне навчання -- кризові умови -- майбутні викладачі -- фонетична компетентність
Анотація: Стаття присвячена специфіці формування фонетичної компетентності в майбутніх викладачів англійської мови в кризових умовах. У статті акцентується увага на тому, що опанування фонетикою англійської мови відіграє важливу роль для майбутніх викладачів англійської мови, оскільки їхня здатність коректно артикуляційно та інтонаційно оформлювати власні висловлювання і розуміти мовлення інших, яка базується на складній динамічній взаємодії відповідних знань, навичок та загальної мовної свідомості і фонетичної усвідомленості, є фундаментальною. Розглянуто різницю між поняттями «дистанційне навчання» та «екстрене дистанційне навчання». У статті описано, яке програмне забезпечення використовувалося під час викладання вибіркової дисципліни «Лінгвориторика англомовного академічного дискурсу: фонетичний аспект» студентам IV курсу, які навчалися за спеціальністю 014 Середня освіта у дистанційному форматі в кризових умовах, що були спричинені пандемією COVID-19 і збройною агресією російської федерації проти України. Представлено мету вивчення вибіркової дисципліни та очікувані результати її вивчення, детально описано, що слугувало навчальним матеріалом та які завдання виконували студенти-майбутні викладачі англійської мови під час практичних занять та самостійної роботи для формування у них фонетичної компетентності в дистанційному форматі. У роботі також наведені результати опитування випускників бакалаврату, які обирали зазначену вибіркову дисципліну, щодо ефективності організації її вивчення для формування фонетичної компетентності в майбутніх викладачів англійської мови в кризових умовах. У статті також представлено, які фактори викликали найбільше труднощів під час опанування дисципліни й наведено рекомендації та побажання щодо покращення викладання вибіркової дисципліни, спрямованої на розвиток фонетичної компетентності в кризових умовах.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

2.
   908(520)
   B34


    Beasley, W. G.
    Japanese imperialism, 1894-1945 / W. G. Beasley. - Reprint 1987. - Oxford : Clarendon Press, 2013. - viii, 279 p. : карти. - ISBN 978-0-19-822168-5 : 150.00 грн.
В рамках проєкту "Read Japan Project".
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Імперіалізм--Зовнішня політика--Японія--20 ст.

   Японія--Зовнішня політика, 20 ст.
    Японія--Історія, 20 ст.

Кл.слова (ненормовані):
imperialism -- foreign relations -- зовнішня політика -- імперіалізм -- японія -- історія
Анотація: Японія – єдина сучасна азіатська країна, якій вдалося побудувати здорову економіку та (на деякий час) імперію. Автор стверджує, що ці досягнення були пов’язані між собою, що на цілі Японії з самого початку вплинув західний імперіалізм і що її зростаюча економіка відповідала рівному зростанню як потреб, так і амбіцій. Особливої уваги заслуговує та увага, яку автор приділяє внутрішнім політичним та економічним причинам, що стоять за заявленою політикою Японії. Таким чином історія економічного підйому Японії до фіаско 1945 року стає зрозумілою і, справді, неминучою. Розкриваються фактичні причини.

Примірників всього: 1
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (1)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (1)

Знайти схожі

3.


    Bilyi, D.
    Ukrainization in Kuban in the 1920s and 1930s: legitimation and delegitimation through the prism of historical memory = Українізація на Кубані в 20-30-х рр. ХХ ст: легітимація та делегітимація крізь оптику історичної пам’яті / D. Bilyi // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2020. - № 4. - P5-9. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
Кубань -- Північний Кавказ -- українізація -- національний розвиток -- освіта
Анотація: У статті розглядаються процеси відродження української культури та освіти, які розгорнулися серед українського населення Північного Кавказу (переважно - Кубані) в 20-30-х рр. ХХ ст. Наукова новизна й актуальність дослідження зумовлюються тим, що автор робить спробу вперше на ґрунті доступних джерел та аналізу існуючої літератури розкрити передумови, обставини, перебіг і наслідки національнокультурного розвитку українського населення Кубані у 1920 - 1933 рр. У статті висвітлюються підстави цього розвитку та структури, які його забезпечували, як на рівні стихійної ініціативи місцевих українців, так і завдяки впливу певних офіційних заходів та інституцій. Окрема увага приділена динаміці забезпечення потреби українців Кубані як у освіті рідною мовою, так і інших національно - культурних потреб. Розглянуті процеси та механізми переходу шкіл всіх рівнів Кубані на українську мову, створення та діяльність україномовних видавництв, театральних, літературних та музичних об’єднань. На початку 1930-х років ці доволі масштабні процеси почали гальмуватися центральною владою та були повністю припинені на початок 1933 року, що супроводжувалося Голодомором - фізичним винищенням значної частини українців Кубані, та асиміляційними процесами деукраїнізації. Причини цієї антиукраїнської політики та її наслідки також розглядаються в цій статті.
Дод.точки доступу:
Дмитро Білий


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

4.


    Chaikovska, O.
    The impact of podcasts designed through audacity on improving grammar skills / O. Chaikovska // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету : науковий журнал. - 2020. - N 8. - С. 1-7, DOI 10.28925/2414-0325.2020.8.1. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2414-0325

Кл.слова (ненормовані):
подкасти -- цифрова грамотність -- особливості
Анотація: Ситуація з пандемією грипу показала, що освіта в Європі, зокрема в Україні, зазнає змін найближчим часом. Ізоляція, а разом з нею і перехід на дистанційне викладання та навчання виявилися великим випробуванням для викладачів і студентів. Це пояснюється, у першу чергу, нестачею теоретичних знань і практичного досвіду у сфері дистанційного навчання. Згідно рекомендацій ЄС, ЗВО буде ефективно працювати лише тоді, коли ISSN: 2414-0325. Open educational e-environment of modern University, № 8 (2020) 7 цифрові технології активно використовуватимуться у навчанні і викладанні, а також увага приділятиметься розвитку цифрових компетенцій викладачів і студентів. Освітні технології це – веб-системи управління контентом, додатки для вивчення мов, подкасти, електронні дискусійні панелі. У статі розглянуто характеристики крос-платформного аудіо забезпечення відкритого доступу під назвою «Аudacity». У дослідженні проаналізовано етапи створення мовного подкасту: запис, редагування та експорт у форматі MP3 подкаст на платформі «Audacity». З метою перевірки процедури запису подкастів, ми створили 5 граматичних додатків на основі аудіо-платформи, які можна використовувати як на практичних заняттях з іноземної мови, так і під час самостійної роботи студентів. Одержані результати показали, що початківець у сфері ІКТ може створити подкаст гарної якості. Результати дослідження вказують на те, що вивчення граматики на основі створених подкастів сприяє розвитку граматичних н авичок. Це дослідження підкреслює потребу застосування ІКТ-інструментів у навчальному процесі з метою підвищення якості викладання і навчання, а також активного розповсюдження набутого досвіду. Подальше дослідження могло б визначити роль мовних подкастів в он-лайн курсі «Іноземна мова» для студентів технічних університетів.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://openedu.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Чайковська О. В.


Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

5.


    Chervona, L.
    Social and cultural determinants of the university social responsibility [Електронний ресурс] / L. Chervona, O. Bulvinska. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2021. - Вип. 2. - P25-31, DOI 10.28925/1609-8595.2021.2.3. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
університет -- соціальна відповідальність -- детермінанти -- заклади вищої освіти
Анотація: Розвиток людської цивілізації переконливо доводить, що людина, народжуючись в певну історичну епоху в певній країні, готується не до життя загалом, а до життєдіяльності в конкретних соціокультурних умовах. Аналіз наявної філософської, педагогічної, соціологічної літератури та напрями наукових і освітніх досліджень свідчать, що в останні роки помітно посилилася увага дослідників до проблеми соціальної відповідальності сучасних університетів. Діяльність університетів ніколи не обмежувалася лише підготовкою майбутніх фахівців, а виконувала соціальну функцію відтворення і розвитку самого соціуму і систем його життєдіяльності, реалізуючись через процеси трансляції культурних норм у змінюваних історичних обставинах, щоразу на новому матеріалі соціальних відносин. Незважаючи на те, що серед дослідників відсутня єдність щодо визначення соціальної відповідальності університету та сфер її здійснення, є загальне розуміння її як певного зобов’язання закладу вищої освіти перед суспільством. Саме тому важливо усвідомлювати, що соціальну відповідальність університетів потрібно розглядати в контексті загальної соціокультурної динаміки розвитку конкретного суспільства. У сучасному розумінні соціокультурна складова соціальної відповідальності університетів є сукупністю взаємопов’язаних економічних, соціальних і культурних відносин до освіти, наявність та зміст яких дозволяє їй (освіті) відповідним чином відповідати на вимоги соціуму і не тільки продуктивно діяти, але і саморозвиватися, самоорганізовуватися, оновлюватися, змінюватися і впливати на соціальні процеси. Соціальна відповідальність університету як соціального інституту перед суспільством, його окремими групами і прошарками полягає в його зобов’язанні сприяти своєю діяльністю розв’язанню важливих соціальних проблем.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Bulvinska, O.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

6.


    Frotveit, M.
    Formation and implementation of the migration legislation of Ukrainian citizens to Belarus, Moldova and Russia (1991-2013) = Формування та імплементація міграційного законодавства громадян України до Білорусі, Молдови та Росії (1991-2013 рр.) / M. Frotveit // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 6. - P83-88. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
міграція -- міграційна політика -- міграційне законодавство -- міграційні процеси
Анотація: Стаття відображає нормотворчість та законодавче регулювання міграційної сфери в регіоні, заснованої на спільній документальній базі, покладеній в основу національних законодавств досліджуваних країн - юридичних положень радянського періоду. Іншим джерелом міжнародного права стали загальні міжнародні норми, розроблені в рамках універсальних та специфічних міждержавних структур (ООН, МОМ, МОП тощо). Процес формування та вдосконалення міграційного законодавства в Республіці Білорусь, Республіці Молдова, Російській Федерації та Україні тривав протягом всього досліджуваного періоду. До його основних елементів відноситься створення нормативної бази із загальних питань, які опосередковано стосувалися проблем міграції та вирішення специфічних питань суто міграційної сфери. Його результати відповідали загальним нормам та демократичним принципам. У статті акцентується увага на міграційній концепції кожної з досліджуваних держав. Робиться висновок, що характер та масштаби міграційного руху українців у рамках досліджуваного регіону відзначаються специфікою відповідного міграційного простору. Вона заснована на сталих культурно-історичних зв'язках між акторами та підсилюється положенням міграційного законодавства Білорусі, Молдови, Росії та України.
Дод.точки доступу:
Марина Фротвейт


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

7.


    Gever, V. C.
    Informational dimension of HIV/AIDs problem inside Internally Displaced Persons community of Nigeria = Інформаційний вимір проблеми ВІЛ / СНІДУ у спільноті внутрішньо переміщених осіб Нігерії / V. C. Gever, G. A. Ottah // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2020. - № 1. - P29-34. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
спілкування -- пошук інформації -- ВІЛ / СНІД -- ВПО
Анотація: У цьому дослідженні було проаналізовано інформацію щодо поведінки внутрішньо переміщених осіб (ВПО) у штаті Бенуе з метою розуміння, як найкраще доносити до них послуги з профілактики та лікування ВІЛ / СНІД, а також просувати політику, яка могла б допомогти боротися з бідністю дітей. В чотирьох центрах ВПО у штаті Бенуе взяли вибірку 384 внутрішньо переміщених осіб. Показники, які були виміряні в цьому дослідженні, включали: джерела інформації, мотивацію до пошуку інформації, поведінку щодо пошуку інформації, достовірність джерел та наявність у респондентів знань про ВІЛ/СНІД. Для вимірювання джерел інформації респондентам було запропоновано перерахувати джерела (ресурси), через які вони отримують інформацію, а також вказати мотивацію для цього. Поведінка респондентів вибірки, які шукають інформацію, була узагальнена як поведінка респондентів, що шукають інформацію з низьким рівнем (вмістом) інформації, і поведінка респондентів, що шукають інформацію з високим рівнем (вмістом) інформації. Індекси високої і низької поведінки пошуку інформації були надані респондентам, які підтвердили, що вони шукають таку інформацію. Увага до достовірності джерела інформації вимірювалась за допомогою дихотомічного формату відповідей "так" і "ні". Два аспекти, які використовувались у вимірюванні, - надійність та досвід. Окрім того, дослідники попросили респондентів уточнити, чи звертають вони увагу на достовірність джерел та досвід їхньої поведінки. Щодо знань про статус ВІЛ/СНІДу, респондентам було запропоновано повідомити: знають вони про свій ВІЛ/СНІД статус чи ні. І попросили вказати їх фактичний стан через чутливість цього питання. При аналізі даних для цього дослідження використовувалась як описова, так і отримана шляхом виведення статистика. Серед описової статистики використовували прості відсотки, тоді як серед статистики, отриманої шляхом виведення, використовувались тест-квадрат на тест незалежності. Гіпотези перевірені на рівні значущості 0,05. Результат показав, що більшість ВПО отримують інформацію від родини та друзів. Було виявлено, що поведінка щодо пошуку інформації суттєво пов'язана з джерелами інформації та мотивацією пошуку інформації. Крім того, сприйнята інформація про ВІЛ/СНІД пов'язана з інформацією про поведінку. Статус ВІЛ/СНІДу також був пов'язаний з інформацією про поведінку. Нарешті, існує суттєвий взаємозв'язок між пошуком інформації і довірою до джерела. Досліджено вплив цих результатів на політику комунікації з ВІЛ / СНІД.
Дод.точки доступу:
Ottah, G. A.
Габріель Альхассан Отта
Верлумун Селестин Гевер


Є примірники у відділах: всього 3 : ГП ЧЗ (3)
Вільні: ГП ЧЗ (3)


Знайти схожі

8.


    Gridina, I.
    Russia's migration weapon against Ukraine: a socio-cultural dimension = Міграційна зброя Росії проти України: соціокультурний вимір / I. Gridina, M. Kasyanova // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 5. - P34-40. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
гібридна війна -- міграція -- міграційна зброя -- внутрішньо переміщені особи -- тимчасово окуповані території
Анотація: Статтю присвячено невоєнним та нелетальним засобам та інструментам війни РФ проти України, які, у поєднанні зі звичайним озброєнням, призначеним для вбивства комбатантів і цивільного населення, руйнування житла, інфраструктури, породжують ще одну потужну зброю проти об'єкта агресії - міграційну, яка має великопросторову та довготривалу "зону" ураження. Визначення характеристик, які перетворюють міграцію на інструмент гібридної війни, є гостроактуальною проблемою в умовах протистояння нашої країни гібридній агресії РФ. Винайдення адекватних заходів ліквідації руйнівних наслідків міграційних процесів як усередині України, так і за її межами у теперішній час, і, що мабуть більш важливо, у майбутньому є одним з першочергових завдань державної політики, запорукою національної безпеки. Аналізуються міграційні наслідки російсько-української війни, які варто розцінювати як заздалегідь сплановані засоби ведення гібридної війни. У статті акцентується увага на прихованих та штучно замаскованих соціокультурних аспектах ураження міграційної зброї, таких як штучні заборона, обмеження, цілеспрямоване переміщення населення з тимчасово окупованих районів Донецької та Луганської областей. Робиться висновок, що прихованість соціокультурного ураження створює ефект вибухівки уповільненої дії, яка може здетонувати у будь-який момент та використовуватися як часовий механізм у руках агресора в політичному, інформаційному, освітньому, ментальному просторах: розхитування суспільної єдності, створення агентів впливу "русского міра", насадження нетерпимості та соціально-регіональної ксенофобії, перетворення тимчасово окупованих територій на освітянське та інтелектуальне гетто. Зазначається про можливості та необхідність віднайдення контрзаходів міграційній зброї, які знаходяться в тій самій площині, що й створені зони ураження, діяти адекватно на усунення наслідків та попередження рецидивів
Дод.точки доступу:
Kasyanova, M.
Марина Касьянова
Ірина Ґрідіна


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

9.


    Gulyamov, B.
    Social doctrine of the Ecumenical Patriarchate about the family = Соціальне вчення вселенського патріархату про родину / B. Gulyamov // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2021. - № 1. - P55-60. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
соціальне вчення -- православна традиція -- християнський персоналізм -- теологія любові
Анотація: Вчення про родину стоїть у центрі класичної християнської соціальної доктрини, оскільки родина є взірцем для всякої соціальності – церковної громади, трудового колективу, місцевої громади, нації, людства. Сучасна криза родини приводить до трансформації соціального вчення, коли взірцем стають міжособистісні відносини. А саме, відносини між чоловіком та жінкою в родині, відносини особистості та Бога, відносини у чернечій громаді, відносини у церковній євхаристійній громаді стають загальним ідеалом, який пропонується для світської соціальності. У етиці родинного життя соціальне вчення Константинопольського патріархату особливий наголос робить на абсолютній гідності особистості від моменту її зачаття до природної смерті. Велика увага приділяється захисту дітей від різноманітних загроз у соціумі, пропонуються дієві заходи для уникнення злочинів проти дітей. Також дається апологія усіх сторін сексуального життя родини, засуджуються різноманітні упередження щодо жінок та шлюбу. В цілому соціальне вчення Константинопольського патріархату про родину є виразом етики християнського реалізму, при якому визнання абсолютності певних цінностей поєднується з готовністю зрозуміти і простити людські помилки. У вченні про родину соціальне вчення з позицій комунітаризму переходить до прийняття засад християнського персоналізму.
Дод.точки доступу:
Богдан Гулямов


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

10.


    Havrysh, O.
    The role of information and communication technologies in the professional training of social educators for work with refugees in Germany = Роль інформаційно-комунікаційних технологій у професійній підготовці соціальних працівників для роботи з біженцями в Німеччини / O. Havrysh, V. Velychko, O. Fedorenko // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету = Open educational e-environment of modern University : науковий журнал. - 2021. - N 11. - С. 49-61, DOI 10.28925/2414-0325.2021.114. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2414-0325

Кл.слова (ненормовані):
міграційна політика -- соціальна робота з біженцями -- інформаційно-комунікаційні технології -- соціальний педагог -- технологія підготовки майбутніх соціальних педагогів
Анотація: Автори висвітлили німецьку практику соціальної роботи з біженцями та роль ІКТ під час цього процесу. У статті вказано на роль різних міжнародних організацій, таких як ЮНЕСКО, Управління Верховного комісара ООН у справах біженців, Міжнародний комітет Червоного Хреста, Європейська рада з питань біженців і вигнанців, Міжнародна організація з міграції тощо. Ці організації розробляють та затверджують міжнародні стандарти роботи з біженцями, а також пропонують сучасні підходи до вирішення проблем з цією категорією світового співтовариства. Автори визначили основні форми та напрямки соціальної роботи з біженцями в Німеччині. Також вони висвітлили характерні особливості роботи німецьких університетів під час підготовки майбутніх соціальних педагогів до роботи з мігрантами та розвитку їхніх компетенцій (а саме ІКТ-компетенцій). У цій статті автори дійшли до висновку, що процес підготовки соціальних педагогів до роботи з різними групами клієнтів (у тому числі для роботи з біженцями) у Німеччині є багаторівневим. Принципи наступності, послідовності, наполегливості у реалізації змісту та технологій навчання є основними у підготовці майбутніх соціальних працівників. Іншими особливостями процесу підготовки соціальних педагогів у Німеччині є також практичне використання міждисциплінарного підходу та тісна співпраця з різними державними та недержавними організаціями соціальної сфери. Автори також наголосили, що під час професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів значна увага приділяється науковопрактичним аспектам їх підготовки до роботи з біженцями та іммігрантами. Велику роль для соціальних педагогів у підготовці до майбутньої професії відіграє формування ІКТкомпетентності та оволодіння технологіями соціального "втручання" у життя та ситуацію досліджуваної категорії клієнтів. У статті також зазначено, що однією з основних вимог до соціального педагога для роботи з біженцями є здатність використовувати на практиці набуті знання та навички для отримання найкращих результатів.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://openedu.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Velychko, V.
Величко В. Є.
Fedorenko, O.
Федоренко О. Г.
Гавриш О. Г.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

11.


    Hnasevych, N.
    Personal development of person in models of cultural creation: ethical-philosophical reflexia = Особистісний розвиток людини в модусах культуротворення:етико-філософські рефлексії / N. Hnasevych, O. Morshchakova // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2020. - № 3. - P27-33. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
особистість -- ідентифікація -- моральнісна самоідентифікація -- цінності -- смисли
Анотація: У статті досліджуються питання сутності процесів особистісного розвитку людини як реалізації її внутрішнього духовного потенціалу. Тематика дослідження формулюється у єдності рівнів усвідомленого само- і світовідношення особистості, що актуалізує проблему ідентичності. У статті акцентується увага на етичних компонентах розвитку внутрішньої духовної структури особистості, зазначається, що ціннісно-смислові позиції особистості безпосередньо впливають на розвиток її свідомості та ідентичну сформованість; найвищим досягненням людини у процесах самоздійснення в світі культури й громадського життя, є моральнісна самоідентифікація як прояв усвідомленого обов'язку та відповідальності особистості у площині соціального самовираження. Джерельною базою дослідження виокремлено праці філософсько-культурологічного спрямування, в яких проблема особистісного розвитку людини, ціннісно-смислових параметрів її соціокультурного буття розглядається в аспектах розуміння природи смислопошуку людини, здатності до культуротворення. У статті акцентується увага на етичних вимірах існування людини у сучасному світі, підкреслюється, що людина здатна до культивування соціального середовища внаслідок можливостей духовного осмислення реальності й змінення власного буття. Етос людини розгортається в напрямку здійснення процесів культуротворчості, що має визначальний вплив як на процеси вдосконалення внутрішнього світу особистості, так і на "культурний космос" довкілля. Згідно етико-культурологічного підходу, проблематика особистісного розвитку людини представлена з позицій філософсько-методологічного аналізу, дослідницька увага концентрується на креативному значенні таких смислових концептів, як "особистість", "ідентичність", "моральність", "смисли" тощо. Проаналізовано етико-смислове підґрунтя особистісного самовизначення людини, яке зароджується як індивідуалізована потенція виходу до обріїв світу зовнішнього й проектування "образу себе" в умовах цього світу. Специфіка особистісного розвитку людини базується на визнанні принципової діалогічності людського існування, вираженої поєднанням ідеальної спрямованості моральнісного світу людського "Я" та проблемою об'єктивних вимог соціальної реальності як практики організації міжособистісних відносин. Узагальнено, що під впливом культури людина зазнає внутрішніх трансформацій, що є необхідною умовою творення її ідентичності, яка не виводиться безпосередньо із соціальних впливів, але є результатом рефлексії, осмислення, ціннісного відношення, зусиль самосвідомості, - завдяки цим культуротворчим можливостям людини відбувається функціонування світу повсякдення, конструюються сучасні індивідуальні практики життя, втілюючись у колективних формах людського співіснування.
Дод.точки доступу:
Morshchakova, O.
Надія Гнасевич


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

12.


    Humeniuk, O.
    Creating Ukrainian youth academic community in the interwar Poland: sources, tasks, centers, activity = Формуючи українське молодіжне академічне середовище в міжвоєнній Польщі: джерела, завдання, центри, активність / O. Humeniuk // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2020. - № 2. - P14-20. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
український -- еміграція молодь -- студент -- організація -- Польща -- Європа -- міжвоєнний
Анотація: У статті на основі широкої джерельної бази та вітчизняної і зарубіжної історіографії розглядається процес формування українського академічного середовища в міжвоєнній Польщі. Головна увага приділяється аналізу джерел української еміграції в Польщі на початку 1920-х років, територіального походження молоді, їх матеріального становища та можливості реалізувати головні свої завдання: здобути вищу освіту та гідно представити власну націю, її історію та культуру в міжнародній площині та в молодіжному іноземному середовищі. Найбільшу цінність для розкриття теми дослідження мають архівні документи Польщі та України, а також періодичні емігрантські студентські видання. Акцентується на організаційному становленні українських молодіжних організацій (головним чином студентських) на початку 1920-х років. Також у дослідженні проаналізовано типи організацій, форми діяльності та їх вплив на українську міжвоєнну еміграцію у Європі.
Дод.точки доступу:
Олена Гуменюк


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

13.


    Kari, Hudron K.
    Promoting Library Services in the Social Media Era: Exploring Use, Objectives, Challenges and Perceived Influence = Просування бібліотечних послуг в епоху соціальних медіа: / Hudron K. Kari, Gboyega K. Oyeniran // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 5. - P60-66. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
бібліотечні послуги -- професіонал -- просування -- соціальні медіа -- користувачі
Анотація: Соціальні медіа значно змінили кожну частину нашого буття. Вони змінили форму і характер спілкування. До появи платформ соціальних медіа переважали референтні форми спілкування, оскільки відстань була суттєвим бар'єром у спілкуванні, але це змінилося з появою соціальних мереж. Ці зміни стосуються галузі освіти в цілому та бібліотечної справи зокрема. Якщо раніше послуги надавалися лише у бібліотечних залах, то тепер бібліотекою можна скористатися дистанційно. Читачі мають нові очікування від управління бібліотеками. Вони бажають отримувати послуги оперативніше та технологічніше, ніж раніше. Ці зміни привертають увагу дослідників до питань, пов'язаних зі змінами, що відбулися в управлінні бібліотеками в епоху соціальних медіа. У даній статті було розглянуто використання опосередкованих платформ для підвищення обізнаності щодо послуг у бібліотеках Нігерії. Дослідження передбачало досягнення п'яти основних цілей. В якості дизайну дослідження було використано описове опитування. Для дослідження були відібрані як бібліотекарі (n = 300), так і користувачі бібліотеки (n = 300). Інструментарієм для збору даних є спеціально розроблена анкета. Для дослідження використовували описовий аналіз, як прості відсотки, середнє та стандартне відхилення. Було встановлено, що використання соціальних медіа є низьким у цілях підвищення обізнаності громадськості про послуги в бібліотеках. Також було окреслено сім цілей застосування соціальних медіа для підвищення обізнаності про послуги в бібліотеках. Було також повідомлено про сім стратегій використання соціальних медіа для просування бібліотечних послуг. Повідомлялося також про перешкоди на шляху використання соціальних медіа для просування бібліотечних послуг, а саме: відсутність кваліфікованих кадрів; брак фінансування; відсутність інтересу з боку управління бібліотекою; відсутність сучасного оснащення; неадекватний персонал та відсутність сприятливого робочого середовища. Також показано роль соціальних медіа-повідомлень у розвитку бібліотечних послуг. Результати проведеного аналізу можуть втілюватися у практиці функціонування бібліотек та обумовлювати специфіку подальших досліджень. Що стосується бібліотечної практики, то для ефективного просування бібліотечних послуг із відповідною можливістю посилення меценатства існує необхідність в управлінні бібліотеками для вирішення серйозної проблеми недостатньої кількості робочої сили, браку відповідного матеріального забезпечення та недостатнього фінансування. Коли це буде зроблено, можна сподіватися, що соціальні медіа можуть бути повністю застосовані для просування бібліотечних послуг у Нігерії. Щодо теоретичної складової запропонованого аналізу, результати дослідження продемонстрували важливу роль, яку зараз відіграють платформи соціальних медіа в різних сферах суспільства. Зокрема, акцентується увага на ролі соціальних медіа у бібліотечних послугах. Тому рекомендується, щоб в управління бібліотеками було запроваджено програми та політику, які підтримують використання соціальних медіа для просування бібліотечних послуг.
Дод.точки доступу:
Oyeniran, Gboyega K.
Гбойєга К. Ойеран
Хадрон К. Карі


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

14.


    Khalilov, T.
    Formation and development of education in Nakhchivan(end of the XIX century – the early XX century) [Електронний ресурс] / T. Khalilov. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2022. - Вип. 3. - P96-104, DOI 10.28925/1609-8595.2022.3.13. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
автономія -- педагогічна думка -- школа -- демократична думка -- інтелектуали-просвітителі
Анотація: У статті розглядається розвиток шкільної та педагогічної думки в Нахічевані до та під час автономії (кінець ХІХ ст. – початок ХХ ст.). Встановлено, що в Нахічевані, який є невід’ємною частиною Азербайджану, завжди приділялась особлива увага освіті. У цей період в Нахічевані були створені умови для розвитку демократичної думки: розгортається громадсько-політичний рух, насамперед відома інтелігенція Нахічевані починає обговорювати широке коло національних питань і просвітницьких ідей. Теоретичні ідеї та практична діяльність інтелектуалів-просвітителів створили основу для збільшення кількості нових освітніх центрів у Нахічеванському краї та для досягнення високого рівня просвітництва. Внаслідок впливу суспільно-політичного руху було створено розгалужену систему освіти в Нахічевані, виникли умови для впровадження безкоштовної і загальної освіти рідною мовою, відбулось пожвавлення педагогічного руху. Дослідження визначило, що освітні реформи стосувалися створення світських шкіл, викладання в школах світських наук поряд з релігійними, професійної підготовки вчителів на засадах національної ідеології, навчання учнів і укладання підручників рідною мовою, застосування нових методів навчання, залучення дівчат до освіти тощо. Визначено, що в кінці ХІХ ст. – на початку ХХ ст. школа в Нахічевані не задовольнялася лише навчанням людей елементарної грамотності; освіта давала знання в галузі національно-духовної єдності, громадсько-політичної діяльності, солідарності, права, моралі, національного визволення і свободи. Боротьба за нову школу, прогресивні зміни в освіті сприяли розвитку просвітницьких ідей у Нахічевані і дали поштовх формуванню місцевого освіченого класу. Тодішні досягнення освіти і культури створили основу для майбутніх успіхів.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

15.


    Khrypko, S.
    The valued focus of a widow and an orphan statuses and scale of protection in the Old and New Testament tradition = Ціннісна акцентуація статусу і обсягу захищеності вдови і сироти в старо- та новозаповітній традиції / S. Khrypko // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2018. - № 3. - P51-55. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
вдова -- цінність -- образ -- аксіологія -- сирота -- символічність -- семантика -- самотність -- обраність -- захищеність -- окремішність -- заступництво
Анотація: Постать жінки завжди асоціюється з таїнством дітонародження, материнством, продовженням роду. Це, апріорі, вічно актуальна тема як у житті всіх і кожного, так і в просторі науково-дослідного пошуку осмислення життя, сенсу життя, призначенння, життевого покликання тощо. Проблема материнства червоною ниткою проходить крізь долю кожної людини і крізь сторінки Святого Письма. Але є жінки, доля і ціннісний статус яких дещо по-іншому втілює і проблему шлюбу, і проблему вірності, і проблему можливості чи неможливості дітонародження, і проблему самотності, і феномен беззахисності і захищеності одночасно. Осмисленню аксіологічної полівекторності цих проблем і присвячена публікація. Ціннісний зріз репрезентації Біблійних жіночих образів є стрижневим фокусом уваги цієї роботи. Пріоритети роботи полягають у забезпеченні філософського розгляду образу вдови образного сакрального контексту в біблійній традиції та з'ясування духовного статусу вдови. Основна мета роботи - осмислення місця, статусу, обсягу захищеності і вразливості, обсягу самотності і задіяності вдови та сироти в просторі Біблійної традиції. Методи. Робота базується на методичному описі жіночих образів, обраних зі Старого та Нового Завіту. Більше того, принципи порівняльного аналізу застосовуються для того, щоб виявити риси вдової образності в блоках історичних текстів та порівняти український контекст існування вдів з біблійним. Результати. Проаналізовано питання статусу вдів і сиріт та шкали охорони. Основна увага приділялася наступним ознакам: самотність вдови, семантичне значення одягу вдови, показник отриманої охорони, їх права та закони, які гарантували соціальну підтримку, рівень поваги. На відміну від творів, в яких зображення вдови (а також периферійно сироти) розглядаються в контексті, питання про статус і зображення вдови в Біблійній традиції було безпосередньо адресоване темі соціального визнання. Крім того, включено український контекст соціального ставлення до найбільш беззахисних категорій (особливо вдів та сиріт). У результаті доведено, що підстави констатувати вартісну окремішність і потужний чинник сили місця вдови в духовному вимірі буття. З авторської точки зору, воно зумовлене не тільки власними труднощами, але й існуючим досвідом ранньої смерті чоловіка (дружини душі). Самотність, ізоляція, необхідність самій представляти родину є рисами морального та духовного втілення стану та статусу вдови в біблійні часи. Зауважено невизначеність розуміння образу вдови в біблійній традиції, яка стала можливою через різноманітну поведінку вдів. Участь або неучасть вдів у соціальних заходах залежала від їх відповідності високим стандартам, які застосовувались до образу "неодруженої вдруге". Показано, що основною формою участі вдови в активному суспільному житті є молитва. Вона входила в основні традиції обряду, а саме - передвікові традиції, практику оборони, похоронні. Акцентовано семантичну, історичну і духовну складність та глибину відомого Шевченкового ототожнення України зі "скорбною вдовою". Окрім того, зауважено, що стійкою тенденцією українського фольклору є порівняння вдови із зозулею та з іншою пророчою птицею совою. В першому варіанті містично спрацьовувало ототожнення зозулі й самотньої матері, а в другому - простежується тема зв'язку з потойбіччям.
Дод.точки доступу:
Хрипко Світлана


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

16.


    Krotofil, M.
    Activity of schools and educational courses for soldiers of the Ukrainian Galician Army interned in Czechoslovakia as a form of their socialization (1919-1920) = Діяльність шкіл та освітніх курсів для інтернованих вояків Української Галицької Армії в Чехословаччині як одна з форм їх соціалізації (1919-1920 рр.) / M. Krotofil, I. Sribnyak // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2018. - № 6. - P58-62. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
школа -- освітні курси -- навчання -- інтерновані -- табір Німецьке Яблонне -- Українська Галицька Армія
Анотація: У статті розглянуто особливості діяльності шкіл та освітніх курсів у таборі інтернованих військ Української Галицької Армії Німецьке Яблонне (Чехословаччина) у 1919-1920 рр. Актуальність теми даного дослідження полягає в тому, що дозволяє переосмислювати досвід загальноосвітньої та професійної підготовки інтернованих вояків-українців у таборах Чехословаччини в часи постімперської модернізації країни (1919-1920 рр.). Запропонована для таборян "освітня формула" значною мірою сприяла їх соціалізації та глибшому пристосуванню до умов життя серед титульних етносів (чехів і словаків). Завдяки порівняно сприятливим умовам перебування в ЧСР та готовності її уряду надавати гуманітарну допомогу слов'янам-емігрантам у рамках "руської акції", частина колишніх вояків отримала можливість набути вищу освіту в чеських вищих навчальних закладах. Табір став справжнім осередком єднання всіх галичан, перетворившись на центр інтенсивної культурно-просвітницької роботи в цій країні. З метою повної ліквідації неписьменності серед стрілецтва у таборі було засновано значну кількість курсів початкової освіти. Воякам з достатнім освітнім цензом (із закінченою початковою чи незакінченою середньою освітою) викладались спеціальні курси з кооперації, молочарства, сільського господарства та ін. Крім того, тут діяла ціла низка загальноосвітніх, кооперативних, господарських, торговельних курсів, а також школи кількох ступенів, на яких слухачі здобували знання з різних ділянок науки. Також у таборі можна було набути відповідний фах у шевській, кравецькій, столярській, слюсарській, палітурній, електротехнічній майстернях; діяли ветеринарні й лікарські курси; старшини мали можливість завершити середню освіту та підготуватись до вступу у вищі навчальні заклади Чехословаччини. Значна увага в культурно-просвітницькій роботі з інтернованими приділялась поширенню серед вояцтва історичних знань як на рівні стрілецьких університетів, так і початкових та середніх шкіл. Одночасно ця робота включала в себе й збирання матеріалів, документів, спогадів, мемуарів - що мало велике значення для наступних поколінь істориків. Діяльність таборових освітніх курсів дозволила майже повністю ліквідувати неписьменність серед інтернованого вояцтва УГА та в значній мірі підготувати його до переходу на цивільний стан. Освітня робота, започаткована у таборах, заклала міцне підґрунтя для продовження навчання українського вояцтва вже за цивільними фахами за кордоном
Дод.точки доступу:
Sribnyak, I.
Срібняк Ігор,
Кротофіл Мацей


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

17.


    Kuzmenko, A. O.
    Predicative organization of English infant poetic texts [Текст] = Предикативна організація англійських дитячих поетичних текстів / A. O. Kuzmenko // Studia Philologica = Філологічні студії : збірник наукових праць. - 2016. - Вип. 6. - С. 37-41. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-2425

Кл.слова (ненормовані):
інфантичний текст -- темпоральність -- модальність -- персональність -- сітка
Анотація: У статті розглянуто особливості предикативної організації англомовних віршованих інфантичних текстів. Особлива увага приділяється темпоральній, модальній та персональній сіткам. Вказується на частоту використання видо-часових форм дієслів, домінуючі види модальності, превалювання персони та числа, що властиві саме інфантичним віршованим текстам. У висновках зроблено спробу зіставити та узагальнити результати дослідження, вказавши на чинники, які є специфікою мовлення інфанта.
Дод.точки доступу:
Кузьменко А.О.


Є примірники у відділах: всього 4 : Ф2 (1), Ф3 (1), ГП ІБВ (1), ГП ЧЗ (1)
Вільні: Ф2 (1), Ф3 (1), ГП ІБВ (1), ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

18.


    Kyfenko, Anna.
    Methods of paraliturgical choral compositions in student choir classes = Методика роботи з паралітургійними хоровими композиціями на заняттях навчального хорового колективу / A. Kyfenko, K. Holian // The Modern Higher Educational Review. - 2022. - № 7. - P67-75, DOI 10.28925/2518-7635.2022.76 . - ISSN 2518-7635

Кл.слова (ненормовані):
спів -- динаміка -- вокал -- ансамбль -- фразування -- інтонація -- диригент
Анотація: У статті зосереджена увага на розкритті методики роботи з паралітургійними хоровими творами на заняттях навчальних хорових колективів, а саме: фонетичні особливості піснеспівів церковнослов'янської мови; характер звуковедення; динамічний ансамбль; вокальний та тембровий ансамбль; фразування.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://edreview.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Holian, Khrystyna
Голян, Христина
Кифенко, Анна


Є примірники у відділах: всього 6 : Online (1), ГП ЧЗ (2), Ф3 (1), Ф2 (2)
Вільні: Online (1), ГП ЧЗ (2), Ф3 (1), Ф2 (2)


Знайти схожі

19.


    Lewowicki, Tadeusz.
    Oswiatologia – rozwazania o tozsamosci i spolecznej przydatnosci dyscypliny naukowej [Електронний ресурс] = Освітологія – дискурс з визначення цієї дисципліни та її суспільного значення / Т. Lewowicki // Освітологія = Oswiatologia : українсько-польський науковий журнал. - 2014. - № 3. - С. 11-16, DOI 10.28925/2226-3012.2014.3.1116 . - ISSN 2226-3012. - ISSN 2412-124Х

Кл.слова (ненормовані):
розуміння науки -- визначення наукової дисципліни -- суспільне визнання
Анотація: У статті розглянуто гуманістичну традицію та сучасні реалії; охарактеризовано комплексні підходи до освітніх проблем. Особлива увага приділяється науковій ідентифікації освітології. Наголошено на існуванні різних підходів до розуміння педагогічних наук.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://osvitologia.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах:
ГП ЧЗ (11.06.2015р. Прим. 1 - Б.ц.) (вільний)
ГП ЧЗ (29.11.2023р. Прим. 2 (кол. Огнев’юк) - Б.ц.) (вільний)


Знайти схожі

20.


    Martych, R.
    Evolution of perception of "living” in religious and philosophical discourse = Еволюція уявлень про "живе" в релігійно-філософському дискурсі / R. Martych // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 3. - P10-15. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
буття -- людина -- життя -- концепт -- дискурс -- релігія -- етика -- біоетика -- цінність
Анотація: Сучасний науковий дискурс, який має в своїй основі постнекласичну наукову картину світу і ґрунтується на перманентно-транзитивних флуктуаціях епохи постмодерну, все ж включає в себе такі одвічні питання, як проблема людини, її життя і здоров'я, основних факторів буття світу і людського буття в світі. Життя - це єдиний біологічно можливий спосіб буття людини в світі. Цінність його полягає не тільки в особливостях існуючих біологічних форм і різноманітних проявів, які є, проте, в своїй сукупності унікальним феноменом буття, але і в можливості саморефлексії, усвідомленого переживання самого явища і здатності до формування на цій основі символічних картин буттєвого світу. Метою даної роботи є дослідження трансформації наукового дискурсу щодо поняття "живого" в рамках становлення і розвитку релігійно-етичних вчень. Для реалізації цієї мети автором аналізується категоріальний каркас поняття "живого". Аналізуючи класичні філософські та сучасні наукові підходи до визначення поняття "живого", автором виділяються два основні підходи до визначення життя - субстратний і функціональний. Основна увага в статті зосереджена на аналізі релігійного та біоетичного дискурсів у вченні про "живе". Біоетичний дискурс виходить з необхідності виявлення моральних норм та імперативів, здатних відповідати на питання про межі існування "живого" і визначати моральні можливості впливу (розширення або звуження) на ці кордони. Однією з фундаментальних проблем біоетики є проблема життя як цінності. У сучасному біоетичному дискурсі сформувалися дві основні точки зору з цього приводу. Першу можна назвати етикою сакральності життя або життя як найвищої цінності (sanctity of life), другу - етикою якісного життя (quality of life). Сакральність життя передбачає ставлення до феномену "живого" як до об'єкта виняткової ваги, найважливішої цінності і на цій підставі вимагає побожного до нього відношення. Найбільш яскраво і повно такий підхід представлений сучасним релігійним дискурсом. Релігійний зміст біоетичного дискурсу про "живе" проявляється по-перше, в утвердженні християнським персоналізмом об'єктивного онтологічного статусу людської особистості; по-друге, у вченнях християнських теологів, які стверджують красу і праведність життя, створеного Богом, де природа і людина в ній розуміються як щось сакральне, а тому дії, викликані проти них - грішні і неприпустимі; по-третє, основа людського життя корениться в духовному світі самої людини, співвіднесеного з божественною трансценденцією. Зроблено висновок про те, що сучасний релігійно-етичний дискурс формує систему категорій і концептів, що описують прикладні етичні понятійні конструкти з метою формування морального ставлення людини до всього живого. Запропонований авторський підхід дозволив зафіксувати сутність сучасного біоетичного дискурсу у вченні про "живе".
Дод.точки доступу:
Мартич Руслана


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

21.


    Menig, L.
    Mary Wollstonecraft - first philosopher of feminism = Мері Волстонкрафт - перший філософ фемінізмУ / L. Menig // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2018. - № 5. - P17-24. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
обґрунтування прав жінок -- фемінізм -- гідна освіта -- жіноча слабкість -- залежність -- страждання -- почуття -- мислення -- розумне громадянство
Анотація: Відносні успіхи жіночого руху у боротьбі за гендерну рівність обумовили актуальність досліджень, присвячених вивченню "філософії з жіночим обличчям" взагалі та історії фемінізму зокрема. Однією з історикофілософських проблем, навколо яких концентрується увага сучасних авторів, є пошук джерел фемінізму. При цьому хронологічні межі ґенези відповідного вчення варіюються між епохою Ренесансу (Ізота Ногаролла, Лаура Черета, Христина Пізанська) та серединою ХХ століття (Симона де Бовуар, Бетті Фрідан). Почесним правом вважатися фундатором фемінізму наділяються Афра Бенн, Мері Естел, Пулен де ля Бар та ін. На цьому тлі помітно виділяється постать Мері Волстонкрафт (1759-1797), авторки "Обґрунтування прав жінки" (1792). Стаття присвячена доведенню тези про історико-філософський пріоритет Мері Волстонкрафт в обґрунтуванні основних феміністських принципів. Ця жінка-блискавка жила у XVIII столітті, коли "права жінок" вважали такою ж абсурдною річчю як "права тварин". І навіть більш абсурдною, тому що перші закони, що захищають коней і собак від насильства, з'явилися на двадцять років раніше від актів, що захищають жінок. У ту епоху влаштовувалися революції, боролися за скасування рабства, кидали виклик релігії, але мало хто замислювався про права жінок. М. Волстонкрафт стверджувала: жінки повинні мати ті ж права, що й чоловіки. Запорукою цього має стати гідна освіта для жінок, яким штучно закрили доступ до пристойних навчальних закладів. М. Волстонкрафт була впевнена, що здатність до раціонального мислення не пов'язана зі статтю, а жіноча "слабкість" та готовність підкорятися є ніщо інше, як наслідок чоловічого прагнення виховати ці якості у жінках. У статті доводиться, що задовго до сучасних дебатів про економічну роль домашнього господарства, М. Волстонкрафт вперше в історії зробила висновок про те, що в суспільстві, де домашні обов'язки не оплачуються, зберігатиметься економічна залежність жінки від чоловіка. Домашні справи та материнство вона називала "формою розумного громадянства", розглядаючи їх як джерело особистого задоволення або страждання жінки. Аж до ХХ століття людство відмовлялося прийняти її, передвісницю фемінізму, такою, як вона була: зухвалою, відчайдушною, не завжди щасливою жінкою, але яка завжди знала собі ціну. І все ж деяких представниць слабкої статі її шлях надихав та підтримував. Серед них - Елізабет Браунінг, Жорж Санд, Вірджинія Вулф і Мері Шеллі. Тільки з появою наукової феміністської критики (1960-1970) праці М. Волстонкрафт нарешті були визнані основоположними для даного філософського напряму
Дод.точки доступу:
Меніг Лариса


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

22.


    Morozova, D.
    Melos of the Undivided Church. Notes on the Interchurch Researches of Early Music = Мелос нерозділеної церкви примітки щодо міжцерковних досліджень ранньоЇ музики / D. Morozova // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 5. - P84-90. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
гімнографія -- знаменний спів -- візантійський спів -- григоріанський хорал -- семіотика музики -- міжцерковний діалог
Анотація: Нова увага до древнього церковного співу особливо актуальна нині, коли оновлена автокефальна Церква України приєднується до світової християнської громади, оглядаючись на власні історичні та богослужбові корені та намагаючись подолати стереотипи щодо своєї традиції. Ця стаття стосується міфів різних християнських музичних традицій щодо себе та своїх сусідів. Такі міфи імпліцитно виражають тугу за втраченою єдністю Церкви та осуд Іншого за цю втрату. Отже, вони продовжують догматичну полеміку в області естетики. Як ми продемонстрували, такі міфи фігурували в історіографіях церковного співу ХІХ-ХХ ст. як ідеологічний поштовх для оновлення відповідних традицій. Однак "позитивна" міфологізація власної традиції співу, поперше, ретушувала ті виміри її образу, які були недооцінені на той час, по-друге, часто принижувала сусідські традиції. Відтак, однобічність такої міфологізації спонукала деяких сучасних фахівців долучитися до спільної реконструкції автентичної історії музики разом із зарубіжними колегами. У цій роботі такі колегіальні реконструкції - як теоретичні, так і практичні - вперше були оцінені як важливий вимір міжконфесійного та міжюрисдикційного діалогу. Як ми намагалися показати, вони не менш необхідні, ніж дискусії в догматичній галузі, а їх плоди набагато потужніші, ніж будь-яке "музичні есперанто" популярних християнських гімнів
Дод.точки доступу:
Дар'я Морозова


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

23.


   
    Mодернізація системи електронного навчання університету до потреб сьогодення / О. П. Буйницька [та ін.] // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету = Open educational e-environment of modern University : науковий журнал. - 2020. - N 9. - С. 1-14, DOI 10.28925/2414-0325.2020.9.1. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2414-0325

Кл.слова (ненормовані):
цифровізація -- інформаційно-освітнє середовище -- система електронного навчання -- електронний деканат -- освітні програми -- персональний кабінет
Анотація: Електронне навчання вже більше десятиліття є невід’ємною частиною освітнього процесу закладів вищої освіти. Однак, до початку пандемії в Україні воно відігравало радше допоміжну роль, тоді як сьогодення вимагає повноцінного забезпечення навчання, комунікації та колаборації для всіх учасників освітнього процесу за допомогою електронних ресурсів. Тому виникає необхідність у модернізації системи електронного навчання університету відповідно до поточних потреб та викликів. У даній статті окреслені шляхи реалізації змін в системі електронного навчання на прикладі Київського університету імені Бориса Грінченка, зокрема увага приділена персоналізації освітнього середовища для різних учасників освітнього процесу, можливостям для систематизації інформації та проведення моніторингу. Завдяки організації електронних навчальних курсів (ЕНК) університету відповідно до створених в системі електронного навчання освітніх програм студенти мають актуальну інформацію щодо всіх навчальних дисциплін, що належать до відповідної освітньо-професійної або освітньо-наукової програми: розподіл за семестрами, форми контролю, прогрес на курсі, тощо. Одночасно це дає можливість адміністрації відслідковувати діяльність здобувачів освіти та науково-педагогічних працівників за кожною освітньою програмою. Реалізований в Київському університеті імені Бориса Грінченка модуль електронного деканату дозволяє проводити моніторинг освітнього процесу, отримувати актуальні дані щодо проходження кожного ЕНК, а також дозволяє персоналізувати освітній процес для кожного студента завдяки індивідуальному навчальному плану. За допомогою системи е-навчання здобувачі мають змогу дистанційно ознайомитися з навчальним матеріалом з різних дисциплін, виконати та відправити виконані завдання на перевірку викладачу, пройти тестування. Організація персонального кабінету також дозволяє отримати швидкий доступ до інструментів комунікації та співпраці для організації онлайнових занять, групової роботи та отримання зворотного зв’язку від викладачів, бібліотеки Університету та інших корисних ресурсів, що спрощують доступ до освітніх ресурсів.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://openedu.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Буйницька, Оксана Петрівна
Варченко-Троценко, Лілія Олександрівна
Терлецька, Т.
Настас, Дар’я Леонідівна


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

24.


    Ovsiankina, L.
    Fashion as sign and symbolic conditionality: philosophical and sociological aspects = Мода як знаково-символічна кондиціональність: філософсько-соціологічний аспект / L. Ovsiankina, T. Kuprii // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2021. - № 1. - P36-42. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
мода -- суспільство споживання -- соціальне явище -- знак -- символічна система -- ідентичність -- стандартизована масова поведінка
Анотація: Стаття присвячена виявленню специфічних особливостей моди як системи культурних та естетичних цінностей, а також суперечливого соціального феномена, що відіграє важливу роль символічного регулятора масового суспільства. Метою даного дослідження є вивчення механізму створення знаковосимволічного світу моди, нових моделей та зразків поведінки, явних та прихованих функцій моди в епоху глобалізації. Увага акцентується на тому, що мода як один з центральних феноменів сучасного світу стала індустрією, заснованою за принципом раціональності, для виробництва оригінальних трендів, що відповідають тенденціям і викликам сучасності. Вона відображає соціальну реальність, а люди, які активно сприяють зміні її патернів, приводять у рух моделі соціальної реальності. Саме соціологічне дослідження моди може сприяти найбільш адекватному її опису та поясненню. Це пов’язано із тим, що для процесу розповсюдження та зміни будь-якого патерну (і патерну моди в тому числі) є характерним ціннісне ставлення людей як до речей, та і до інших людей. Результатом такого ставлення є соціальний розподіл людей на групи. Модна річ, яка є бажаною для людини, одночасно стає для неї бажаним образом соціального статусу та міжособистісних відносин, до яких вона прагне. У статті сучасна мода аналізується в аспекті знакової кондиціональності та символічної реальності, якій властиві ознаки соціальності, темпоральності, амбівалентності та видовищності. Основна увага авторів дослідження присвячена аналізу специфіки поведінки людини-споживача, для якої знаково-символічниий світ моди – не тільки засіб самовираження, але й можливість заповнити духовний вакуум та відчути втрачене почуття стабільності. Увага також зосереджена на важливості вирішення проблеми етики відповідальності сучасної моди, яка є детермінантою усіх відносин у сфері сучасного суспільства споживання
Дод.точки доступу:
Kuprii, T.
Тетяна Купрій
Людмила Овсянкіна


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

25.


    Pasko, Y.
    Solidarity' as a community of civil society = "Солідарність" як спільнота громадянського суспільства / Y. Pasko, H. Korzhov // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 5. - P20-28. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
громадянське суспільство -- цінності -- спільнота -- солідарність -- морально-нормативні засади -- комунітарні та ліберальні принципи -- історична пам'ять -- інтелектуали -- дискурс
Анотація: Запропоноване дослідження актуалізує зовнішні та внутрішні чинники, які визначають специфіку "Солідарності" як спільноти громадянського суспільства та рушійної сили соціокультурних змін в Польщі. Зовнішні фактори пов'язані з критичною інтерпретацією автономними групами польського суспільства соціального цинізму та "марксистського колективізму". Процеси соціальної корозії усвідомлюються як соціальне відчуження і логічний наслідок притаманної для радянської доби соціальної фрагментації. Фокусується увага на небезпеці втрати суспільної єдності: колізії між національною та колоніальною версіями пам'яті, соціальних викликах пов'язаних з цілісним розвитком людини та спільноти. Внутрішні чинники розглядаються в площині осмислення "Солідарності" як модернізаційної спільноти, діяльності Католицької церкви, релігійних та секулярних лідерів, в контексті еволюції незалежної профспілки від традиційної до модерної спільноти, яка базується на демократичних цінностях, соціальних та економічних мотиваціях. Теоретичний аналіз піддає осмисленню проблему громадянської довіри, культурні, релігійні та моральні чинники в діяльності "Солідарності". Проблематика останньої розглядається одночасно з республіканської та ліберальної позицій. Синтезуючи різні підходи до історичної пам'яті, досвід формування та еволюцію спільноти, окреслюється роль та значення "Солідарності" в процесі посткомуністичних ціннісних трансформацій. Запропоноване дослідження пов'язане з ціннісними передумовами формування морально-нормативної спільноти в країні колишнього соціалістичного табору, відродженням національної ідентичності, а також спробами вирішення тих історичних суперечностей, які були спровоковані комуністичним режимом. Дослідження підтверджує максиму, що реальні соціальні зміни в суспільстві є можливими лише за умови успішного поєднання в діяльності громадянського суспільства комунітарних та ліберальних складових, усування зовнішніх впливів, дистанціювання від радянської та російської історичної спадщини. Констатується, що за часів окупаційного періоду, протягом двох десятиліть в Польщі був сформований потужний інтелектуальний дискурс, який, попри несприятливий політичний контекст, став важливою консолідуючою силою польського суспільства, що успішно протистояла тоталітарним та уніфікаційним тенденціям комуністичного режиму. Інтелектуали, разом з церквою, стали рушійною силою соціальних зрушень, відіграли ключову роль в формуванні стратегії національного розвитку, змінили соціальний ландшафт комуністичної Польщі.
Дод.точки доступу:
Korzhov, H.
Геннадій Коржов
Ярослав Пасько


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

26.


    Polyanska, А.
    Principles of international partnership in the development of domestic enterprises = Принципи міжнародного партнерства в розвитку вітчизняних підприємств / А. Polyanska // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2017. - № 2. - P14-22. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
міжнародне партнерство -- принципи -- газова галузь -- логістичний ланцюг -- глобалізація
Анотація: У статті досліджено сутність, характеристику та роль міжнародного партнерства у розвитку вітчизняних підприємств в умовах глобалізації, особлива увага приділена формуванню партнерських відносин у газовій галузі. Узагальнено принципи міжнародного партнерства на національному та міжнародному рівнях. Визначено значимість принципів міжнародного підприємства в розвитку газової галузі та на основі проведенного оцінювання досвіду розвитку партнерських відносин у галузі виділено напрями діяльності, які на сьогодні характеризують результативність міжнародного співробітництва у галузі. Проведені дослідження дозволяють обґрунтувати напрями зміцнення та розширення потенціалу міжнародної співпраці на основі застосування розглянутих принципів міжнародного партнерства
Дод.точки доступу:
Полянська Алла


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

27.


    Romantsov, V.
    Political everyday life of Mariupol Ukrainians in the revolutionary processes of 1917 on the material of periodicals = Політичне повсякдення українців Маріуполя в революційних процесах 1917 р. (на матеріалах періодичної преси) / V. Romantsov, N. Romantsova // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2020. - № 2. - P102-107. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
політичне повсякдення -- повсякденне життя -- українці Маріуполя -- періодична преса
Анотація: У статті на основі аналізу матеріалів періодичної преси висвітлено питання політичного повсякдення українців Маріуполя в революційних процесах 1917 р. Акцентується увага на інформаційній та організуючій ролі регіональної періодичної преси того часу, яка поряд з іншими аспектами містила повідомлення про політичну ситуацію в Україні, про діяльність українців Маріуполя, про політичний вплив на них Української Центральної Ради. Аналіз політичного повсякдення українців Маріуполя у революційних процесах 1917 р. дає можливість з'ясувати особливості цього суспільного феномену. Простежується зміна векторів повсякденного життя українців Маріуполя у політичній сфері протягом 1917 р. під впливом революційних процесів. Доведено, що політичне повсякдення маріупольських українців у швидкоплинних подіях революції визначалося під впливом кількох чинників: Українська революція, яка почалася у 1917 р. як складова Російської демократичної революції, а після прийняття ІІІ Універсалу утвердила національний характер; боротьба за відродження української державності, яка юридично була оформлена Універсалами Центральної Ради; активний процес формування української ідентичності на регіональному рівні, соціальні настрої в Україні загалом та Північному Приазов'ї й Маріуполі; загострення суспільних суперечностей та посилення військово-політичного протистояння на кінець року. Відзначається місце активістів українського руху в Маріуполі у політичному повсякденні революційної доби
Дод.точки доступу:
Romantsova, N.
Наталя Романцова
Володимир Романцов


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

28.


    Romantsov, V.
    The Mariupol Local Public University during 1917-1920-s: historical overview in the context of modern methodological approaches = Маріупольський міський народний університет 1917-1919 рр.: нарис історії у контексті сучасних методологічних підходів / V. Romantsov, N. Romantsova // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2020. - № 4. - P10-14. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
Маріупольський міський народний університет -- суспільні демократичні перетворення -- освітня реформа -- сучасні методологічні підходи -- історико-антропологічний -- соціокультурний -- міждисциплінарний підходи
Анотація: У статті на засадах сучасних методологічних підходів висвітлюється питання щодо створення та діяльності Маріупольського міського народного університету у суспільних процесах Української революції протягом 1917-1919 рр. Історія зазначеного закладу освіти аналізується в контексті антропологічного, соціокультурного, міждисциплінарного підходів. Відповідно до методологічних принципів мікроісторії детально розглядаються питання про організацію Маріупольського міського народного університету, принципи його функціонування. Висвітлюється освітня діяльність університету, його викладацький склад, контингент слухачів. Відповідно до методологічних принципів соціокультурної історії акцентується увага на активній організуючій діяльності маріупольської демократичної громадськості того часу у справі заснування університету, на впливі мінливих суспільних процесів, які відбувалися загалом в Україні, зокрема в Маріуполі щодо вирішення зазначених освітніх питань. На методологічних засадах історичної антропології розглядається роль окремих історичних персонажів освітнього, громадського життя міста (голови опікунської ради народного університету С. Вайнерової, голів Маріупольської міської думи І. Попова, О. Левицького, члена комісії Маріупольського громадського виконавчого комітету з народної освіти І. Коваленка та інших). Згідно з міждисциплінарним підходом у статті поєднані елементи історії, соціології та культурології.
Дод.точки доступу:
Romantsova, N.
Наталя Романцова
Володимир Романцов


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

29.


    Serhiienko, L.
    Communicative failures in anglophone performative utterances: a study of securities emission texts [Текст] = Комунікативні невдачі в англомовних перформативних висловленнях у текстах емісії цінних паперів / L. Serhiienko // Studia Philologica = Філологічні студії : збірник наукових праць. - 2020. - Вип. 14. - С. 46-49. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-2425

Кл.слова (ненормовані):
невдача -- глава -- перформатив -- констатив -- твердження -- висловлювання -- інвестиція -- недійсний -- проспект -- емісія цінних паперів
Анотація: У статті зосереджено увагу на відмінностях між констативними та перформативними висловлюваннями, виявленими в текстах проспектів емісії цінних паперів. Досліджено різні типи комунікативних невдач перформативних висловлювань у текстах проспекту. Приділяється увага найбільш очевидним причинам, чому комунікативні невдачі можуть бути виявлені в перформативних висловлюваннях у текстах проспектів емісії цінних паперів, проаналізованих у статті. Висвітлено особливості факторів, що зменшують або зводять нанівець відповідальність емітента, досліджено розділи проспектів емісії цінних паперів, де ці фактори очевидні та де їх використання можна логічно пояснити.
Дод.точки доступу:
Сергієнко Л.


Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

30.


    Shcherbak, V.
    Orthodoxy as a fight flag for Cossack autonomy within the Polish-Lithuanian Commonwealth. = Православ'я як прапор боротьби за козацьку автономію в складі Речі Посполитої / V. Shcherbak // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 6. - P39-43. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
українське козацтво -- козацька автономія -- православ'я -- Військо Запорозьке -- духовні ієрархи
Анотація: Актуальність статті обумовлена потребою розкриття генези державотворчих процесів в Україні як частини європейського соціокультурного простору Нового часу. Мета студії полягає у з'ясуванні основних засад і шляхів формування ідеї козацької автономії в Речі Посполитій наприкінці XVI - першій половині XVII ст. Методологія заснована на застосуванні загальнонаукових (аналіз, синтез, ретроспекція) та специфічно історичних (проблемно-хронологічних, історико-порівняльних та критично-аналітичних) методів наукового дослідження. Аргументовано висвітлено ґенезу самоврядування запорозької спільноти та поширення її принципів на територію Подніпров'я. Увага акцентується на ролі православ'я в цьому процесі через спілку очільників Війська Запорозького та українських духовних ієрархів. Автор доводить, що засади самоврядності як важливого чинника автономії були сформульовані на Запорозькій Січі. Це зумовило появу різних політичних проектів, в яких провідна роль відводилася Війську Запорозькому. Союз козацької верхівки з православними ієрархами сприяв усвідомленню позицій обох сторін в умовах польської експансії. Повною мірою він проявився під час козацьких повстань в Україні 20-30-х років XVII ст., що зумовило формування ідеї козацької автономії в межах Речі Посполитої. Результати дослідження сприятимуть вивченню еволюції державної ідеї в ранньомодерній Україні.
Дод.точки доступу:
Віталій Щербак


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

 1-30    31-60   61-90   91-120   121-150   151-180      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)