Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Грінченкознавство (1)Рідкісні та цінні видання (1)Мережеві ресурси (26)Наукові періодичні видання Університету (69)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=увага<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 341
Показані документи с 1 за 30
 1-30    31-60   61-90   91-120   121-150   151-180      
1.


    Krotofil, M.
    Activity of schools and educational courses for soldiers of the Ukrainian Galician Army interned in Czechoslovakia as a form of their socialization (1919-1920) = Діяльність шкіл та освітніх курсів для інтернованих вояків Української Галицької Армії в Чехословаччині як одна з форм їх соціалізації (1919-1920 рр.) / M. Krotofil, I. Sribnyak // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2018. - № 6. - P58-62. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
школа -- освітні курси -- навчання -- інтерновані -- табір Німецьке Яблонне -- Українська Галицька Армія
Анотація: У статті розглянуто особливості діяльності шкіл та освітніх курсів у таборі інтернованих військ Української Галицької Армії Німецьке Яблонне (Чехословаччина) у 1919-1920 рр. Актуальність теми даного дослідження полягає в тому, що дозволяє переосмислювати досвід загальноосвітньої та професійної підготовки інтернованих вояків-українців у таборах Чехословаччини в часи постімперської модернізації країни (1919-1920 рр.). Запропонована для таборян "освітня формула" значною мірою сприяла їх соціалізації та глибшому пристосуванню до умов життя серед титульних етносів (чехів і словаків). Завдяки порівняно сприятливим умовам перебування в ЧСР та готовності її уряду надавати гуманітарну допомогу слов'янам-емігрантам у рамках "руської акції", частина колишніх вояків отримала можливість набути вищу освіту в чеських вищих навчальних закладах. Табір став справжнім осередком єднання всіх галичан, перетворившись на центр інтенсивної культурно-просвітницької роботи в цій країні. З метою повної ліквідації неписьменності серед стрілецтва у таборі було засновано значну кількість курсів початкової освіти. Воякам з достатнім освітнім цензом (із закінченою початковою чи незакінченою середньою освітою) викладались спеціальні курси з кооперації, молочарства, сільського господарства та ін. Крім того, тут діяла ціла низка загальноосвітніх, кооперативних, господарських, торговельних курсів, а також школи кількох ступенів, на яких слухачі здобували знання з різних ділянок науки. Також у таборі можна було набути відповідний фах у шевській, кравецькій, столярській, слюсарській, палітурній, електротехнічній майстернях; діяли ветеринарні й лікарські курси; старшини мали можливість завершити середню освіту та підготуватись до вступу у вищі навчальні заклади Чехословаччини. Значна увага в культурно-просвітницькій роботі з інтернованими приділялась поширенню серед вояцтва історичних знань як на рівні стрілецьких університетів, так і початкових та середніх шкіл. Одночасно ця робота включала в себе й збирання матеріалів, документів, спогадів, мемуарів - що мало велике значення для наступних поколінь істориків. Діяльність таборових освітніх курсів дозволила майже повністю ліквідувати неписьменність серед інтернованого вояцтва УГА та в значній мірі підготувати його до переходу на цивільний стан. Освітня робота, започаткована у таборах, заклала міцне підґрунтя для продовження навчання українського вояцтва вже за цивільними фахами за кордоном
Дод.точки доступу:
Sribnyak, I.
Срібняк Ігор,
Кротофіл Мацей


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

2.


    Struberga, S.
    China-CEEC Cooperation in Education and Science: Do Mutual Perceptions and Political Contexts Metter? [Електронний ресурс] / S. Struberga. - Електронні текстові дані // Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : збірник наук. праць. - 2022. - № 37. - С. 32-41, DOI 10.28925/2311-2409.2022.374. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-2409

Кл.слова (ненормовані):
Китай -- науково-освітній обмін -- міжлюдський обмін
Анотація: Формат «16+1» став однією з найбільш обговорюваних структур регіональної співпраці в рамках ініціативи «Пояс і шлях» (B&R). Незважаючи на те, що цей формат досі в політичному порядку денному деякі країни Східної Європи поставили під сумнів його доцільність, тоді як інші готові продовжувати розширення можливостей взаємовигідних відносин. Обсяг взаємодій всередині механізму організовано навколо 3 осей: торгівля, інвестиції та обміни між людьми. Останнє сприяє фасилітації взаємної довіри, консолідації, міжкультурного розуміння та обміну знаннями між КНР та ЦСЄ, де сектор науки та освіти є важливим інструментом, який веде просування обмінів між людьми. Метою статті є дослідження студентської мобільності та академічних обмінів вищої освіти інститути як інструмент сприяння більш широкому співробітництву між ЦСЄ та КНР, враховуючи можливості, які дає робота у форматі 16+1. Особлива увага приділяється описати основні виклики та перспективи співпраці у сферах науки та освіти з наголосом на різному сприйнятті загроз, викликаних політичним контекстом. Дослідження базується на аналізі існуючих досліджень, статистики та даних, зібраних з 15 глибинних напівструктурованих інтерв’ю з людьми з КНР та 5 країн ЦСЄ, залучених до обміну КНР-ЦСЄ у 2019 р. Інші 5 поглиблених у 2021 році було проведено напівструктуровані інтерв’ю з метою перевірки ситуації у співпраці під час Covid-19 Пандемії, а також з урахуванням політичних викликів, з якими стикається формат 16+1
Перейти до зовнішнього ресурсу https://pedosvita.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Струберга С.


Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (2), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (2), Ф3 (1)


Знайти схожі

3.


    Serhiienko, L.
    Communicative failures in anglophone performative utterances: a study of securities emission texts [Текст] = Комунікативні невдачі в англомовних перформативних висловленнях у текстах емісії цінних паперів / L. Serhiienko // Studia Philologica = Філологічні студії : збірник наукових праць. - 2020. - Вип. 14. - С. 46-49. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-2425

Кл.слова (ненормовані):
невдача -- глава -- перформатив -- констатив -- твердження -- висловлювання -- інвестиція -- недійсний -- проспект -- емісія цінних паперів
Анотація: У статті зосереджено увагу на відмінностях між констативними та перформативними висловлюваннями, виявленими в текстах проспектів емісії цінних паперів. Досліджено різні типи комунікативних невдач перформативних висловлювань у текстах проспекту. Приділяється увага найбільш очевидним причинам, чому комунікативні невдачі можуть бути виявлені в перформативних висловлюваннях у текстах проспектів емісії цінних паперів, проаналізованих у статті. Висвітлено особливості факторів, що зменшують або зводять нанівець відповідальність емітента, досліджено розділи проспектів емісії цінних паперів, де ці фактори очевидні та де їх використання можна логічно пояснити.
Дод.точки доступу:
Сергієнко Л.


Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

4.


    Sivaieva, O.
    Corpus analysis of collocations with health in the media texts [Текст] = Корпусний аналіз словосполучень з HEALTH у медіа текстах / O. Sivaieva // Studia Philologica = Філологічні студії : збірник наукових праць. - 2020. - Вип. 15. - С. 14-19. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-2425

Кл.слова (ненормовані):
словосполучення -- корпусний аналіз -- медіа -- The Guardian -- The Mirror
Анотація: Стаття присвячена корпусному аналізу концепту HEALTH в газетах The Guardian та The Mirror. Головна увага зосереджена на порівняльному аналізі словосполучень з лексемою HEALTH, представлених у британських суспільно-політичній пресі й таблоїдах. Для дослідження лексеми HEALTH в обох газетах створено корпуси текстів, які проаналізовано за допомогою комп’ютерної програми Sketch Engine. Виокремлені мовні засоби відображають спільні та відмінні аспекти концепту HEALTH, представленого у двох діаметрально протилежних газетах.
Дод.точки доступу:
Сіваєва О.


Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

5.


    Humeniuk, O.
    Creating Ukrainian youth academic community in the interwar Poland: sources, tasks, centers, activity = Формуючи українське молодіжне академічне середовище в міжвоєнній Польщі: джерела, завдання, центри, активність / O. Humeniuk // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2020. - № 2. - P14-20. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
український -- еміграція молодь -- студент -- організація -- Польща -- Європа -- міжвоєнний
Анотація: У статті на основі широкої джерельної бази та вітчизняної і зарубіжної історіографії розглядається процес формування українського академічного середовища в міжвоєнній Польщі. Головна увага приділяється аналізу джерел української еміграції в Польщі на початку 1920-х років, територіального походження молоді, їх матеріального становища та можливості реалізувати головні свої завдання: здобути вищу освіту та гідно представити власну націю, її історію та культуру в міжнародній площині та в молодіжному іноземному середовищі. Найбільшу цінність для розкриття теми дослідження мають архівні документи Польщі та України, а також періодичні емігрантські студентські видання. Акцентується на організаційному становленні українських молодіжних організацій (головним чином студентських) на початку 1920-х років. Також у дослідженні проаналізовано типи організацій, форми діяльності та їх вплив на українську міжвоєнну еміграцію у Європі.
Дод.точки доступу:
Олена Гуменюк


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

6.


    Andrushchenko, I.
    Development of English language student teachers’ phonetic competence in times of crisis [Електронний ресурс] / I. Andrushchenko. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2023. - Вип. 4. - P32-41, DOI 10.28925/1609-8595.2023.4.3. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595. - ISSN 2412-0774

Кл.слова (ненормовані):
вибіркова дисципліна -- екстрене дистанційне навчання -- кризові умови -- майбутні викладачі -- фонетична компетентність
Анотація: Стаття присвячена специфіці формування фонетичної компетентності в майбутніх викладачів англійської мови в кризових умовах. У статті акцентується увага на тому, що опанування фонетикою англійської мови відіграє важливу роль для майбутніх викладачів англійської мови, оскільки їхня здатність коректно артикуляційно та інтонаційно оформлювати власні висловлювання і розуміти мовлення інших, яка базується на складній динамічній взаємодії відповідних знань, навичок та загальної мовної свідомості і фонетичної усвідомленості, є фундаментальною. Розглянуто різницю між поняттями «дистанційне навчання» та «екстрене дистанційне навчання». У статті описано, яке програмне забезпечення використовувалося під час викладання вибіркової дисципліни «Лінгвориторика англомовного академічного дискурсу: фонетичний аспект» студентам IV курсу, які навчалися за спеціальністю 014 Середня освіта у дистанційному форматі в кризових умовах, що були спричинені пандемією COVID-19 і збройною агресією російської федерації проти України. Представлено мету вивчення вибіркової дисципліни та очікувані результати її вивчення, детально описано, що слугувало навчальним матеріалом та які завдання виконували студенти-майбутні викладачі англійської мови під час практичних занять та самостійної роботи для формування у них фонетичної компетентності в дистанційному форматі. У роботі також наведені результати опитування випускників бакалаврату, які обирали зазначену вибіркову дисципліну, щодо ефективності організації її вивчення для формування фонетичної компетентності в майбутніх викладачів англійської мови в кризових умовах. У статті також представлено, які фактори викликали найбільше труднощів під час опанування дисципліни й наведено рекомендації та побажання щодо покращення викладання вибіркової дисципліни, спрямованої на розвиток фонетичної компетентності в кризових умовах.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

7.


    Martych, R.
    Evolution of perception of "living” in religious and philosophical discourse = Еволюція уявлень про "живе" в релігійно-філософському дискурсі / R. Martych // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 3. - P10-15. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
буття -- людина -- життя -- концепт -- дискурс -- релігія -- етика -- біоетика -- цінність
Анотація: Сучасний науковий дискурс, який має в своїй основі постнекласичну наукову картину світу і ґрунтується на перманентно-транзитивних флуктуаціях епохи постмодерну, все ж включає в себе такі одвічні питання, як проблема людини, її життя і здоров'я, основних факторів буття світу і людського буття в світі. Життя - це єдиний біологічно можливий спосіб буття людини в світі. Цінність його полягає не тільки в особливостях існуючих біологічних форм і різноманітних проявів, які є, проте, в своїй сукупності унікальним феноменом буття, але і в можливості саморефлексії, усвідомленого переживання самого явища і здатності до формування на цій основі символічних картин буттєвого світу. Метою даної роботи є дослідження трансформації наукового дискурсу щодо поняття "живого" в рамках становлення і розвитку релігійно-етичних вчень. Для реалізації цієї мети автором аналізується категоріальний каркас поняття "живого". Аналізуючи класичні філософські та сучасні наукові підходи до визначення поняття "живого", автором виділяються два основні підходи до визначення життя - субстратний і функціональний. Основна увага в статті зосереджена на аналізі релігійного та біоетичного дискурсів у вченні про "живе". Біоетичний дискурс виходить з необхідності виявлення моральних норм та імперативів, здатних відповідати на питання про межі існування "живого" і визначати моральні можливості впливу (розширення або звуження) на ці кордони. Однією з фундаментальних проблем біоетики є проблема життя як цінності. У сучасному біоетичному дискурсі сформувалися дві основні точки зору з цього приводу. Першу можна назвати етикою сакральності життя або життя як найвищої цінності (sanctity of life), другу - етикою якісного життя (quality of life). Сакральність життя передбачає ставлення до феномену "живого" як до об'єкта виняткової ваги, найважливішої цінності і на цій підставі вимагає побожного до нього відношення. Найбільш яскраво і повно такий підхід представлений сучасним релігійним дискурсом. Релігійний зміст біоетичного дискурсу про "живе" проявляється по-перше, в утвердженні християнським персоналізмом об'єктивного онтологічного статусу людської особистості; по-друге, у вченнях християнських теологів, які стверджують красу і праведність життя, створеного Богом, де природа і людина в ній розуміються як щось сакральне, а тому дії, викликані проти них - грішні і неприпустимі; по-третє, основа людського життя корениться в духовному світі самої людини, співвіднесеного з божественною трансценденцією. Зроблено висновок про те, що сучасний релігійно-етичний дискурс формує систему категорій і концептів, що описують прикладні етичні понятійні конструкти з метою формування морального ставлення людини до всього живого. Запропонований авторський підхід дозволив зафіксувати сутність сучасного біоетичного дискурсу у вченні про "живе".
Дод.точки доступу:
Мартич Руслана


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

8.


    Ovsiankina, L.
    Fashion as sign and symbolic conditionality: philosophical and sociological aspects = Мода як знаково-символічна кондиціональність: філософсько-соціологічний аспект / L. Ovsiankina, T. Kuprii // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2021. - № 1. - P36-42. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
мода -- суспільство споживання -- соціальне явище -- знак -- символічна система -- ідентичність -- стандартизована масова поведінка
Анотація: Стаття присвячена виявленню специфічних особливостей моди як системи культурних та естетичних цінностей, а також суперечливого соціального феномена, що відіграє важливу роль символічного регулятора масового суспільства. Метою даного дослідження є вивчення механізму створення знаковосимволічного світу моди, нових моделей та зразків поведінки, явних та прихованих функцій моди в епоху глобалізації. Увага акцентується на тому, що мода як один з центральних феноменів сучасного світу стала індустрією, заснованою за принципом раціональності, для виробництва оригінальних трендів, що відповідають тенденціям і викликам сучасності. Вона відображає соціальну реальність, а люди, які активно сприяють зміні її патернів, приводять у рух моделі соціальної реальності. Саме соціологічне дослідження моди може сприяти найбільш адекватному її опису та поясненню. Це пов’язано із тим, що для процесу розповсюдження та зміни будь-якого патерну (і патерну моди в тому числі) є характерним ціннісне ставлення людей як до речей, та і до інших людей. Результатом такого ставлення є соціальний розподіл людей на групи. Модна річ, яка є бажаною для людини, одночасно стає для неї бажаним образом соціального статусу та міжособистісних відносин, до яких вона прагне. У статті сучасна мода аналізується в аспекті знакової кондиціональності та символічної реальності, якій властиві ознаки соціальності, темпоральності, амбівалентності та видовищності. Основна увага авторів дослідження присвячена аналізу специфіки поведінки людини-споживача, для якої знаково-символічниий світ моди – не тільки засіб самовираження, але й можливість заповнити духовний вакуум та відчути втрачене почуття стабільності. Увага також зосереджена на важливості вирішення проблеми етики відповідальності сучасної моди, яка є детермінантою усіх відносин у сфері сучасного суспільства споживання
Дод.точки доступу:
Kuprii, T.
Тетяна Купрій
Людмила Овсянкіна


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

9.


    Khalilov, T.
    Formation and development of education in Nakhchivan(end of the XIX century – the early XX century) [Електронний ресурс] / T. Khalilov. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2022. - Вип. 3. - P96-104, DOI 10.28925/1609-8595.2022.3.13. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
автономія -- педагогічна думка -- школа -- демократична думка -- інтелектуали-просвітителі
Анотація: У статті розглядається розвиток шкільної та педагогічної думки в Нахічевані до та під час автономії (кінець ХІХ ст. – початок ХХ ст.). Встановлено, що в Нахічевані, який є невід’ємною частиною Азербайджану, завжди приділялась особлива увага освіті. У цей період в Нахічевані були створені умови для розвитку демократичної думки: розгортається громадсько-політичний рух, насамперед відома інтелігенція Нахічевані починає обговорювати широке коло національних питань і просвітницьких ідей. Теоретичні ідеї та практична діяльність інтелектуалів-просвітителів створили основу для збільшення кількості нових освітніх центрів у Нахічеванському краї та для досягнення високого рівня просвітництва. Внаслідок впливу суспільно-політичного руху було створено розгалужену систему освіти в Нахічевані, виникли умови для впровадження безкоштовної і загальної освіти рідною мовою, відбулось пожвавлення педагогічного руху. Дослідження визначило, що освітні реформи стосувалися створення світських шкіл, викладання в школах світських наук поряд з релігійними, професійної підготовки вчителів на засадах національної ідеології, навчання учнів і укладання підручників рідною мовою, застосування нових методів навчання, залучення дівчат до освіти тощо. Визначено, що в кінці ХІХ ст. – на початку ХХ ст. школа в Нахічевані не задовольнялася лише навчанням людей елементарної грамотності; освіта давала знання в галузі національно-духовної єдності, громадсько-політичної діяльності, солідарності, права, моралі, національного визволення і свободи. Боротьба за нову школу, прогресивні зміни в освіті сприяли розвитку просвітницьких ідей у Нахічевані і дали поштовх формуванню місцевого освіченого класу. Тодішні досягнення освіти і культури створили основу для майбутніх успіхів.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

10.


    Frotveit, M.
    Formation and implementation of the migration legislation of Ukrainian citizens to Belarus, Moldova and Russia (1991-2013) = Формування та імплементація міграційного законодавства громадян України до Білорусі, Молдови та Росії (1991-2013 рр.) / M. Frotveit // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 6. - P83-88. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
міграція -- міграційна політика -- міграційне законодавство -- міграційні процеси
Анотація: Стаття відображає нормотворчість та законодавче регулювання міграційної сфери в регіоні, заснованої на спільній документальній базі, покладеній в основу національних законодавств досліджуваних країн - юридичних положень радянського періоду. Іншим джерелом міжнародного права стали загальні міжнародні норми, розроблені в рамках універсальних та специфічних міждержавних структур (ООН, МОМ, МОП тощо). Процес формування та вдосконалення міграційного законодавства в Республіці Білорусь, Республіці Молдова, Російській Федерації та Україні тривав протягом всього досліджуваного періоду. До його основних елементів відноситься створення нормативної бази із загальних питань, які опосередковано стосувалися проблем міграції та вирішення специфічних питань суто міграційної сфери. Його результати відповідали загальним нормам та демократичним принципам. У статті акцентується увага на міграційній концепції кожної з досліджуваних держав. Робиться висновок, що характер та масштаби міграційного руху українців у рамках досліджуваного регіону відзначаються специфікою відповідного міграційного простору. Вона заснована на сталих культурно-історичних зв'язках між акторами та підсилюється положенням міграційного законодавства Білорусі, Молдови, Росії та України.
Дод.точки доступу:
Марина Фротвейт


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

11.


    Zaskaleta, S.
    Higher education quality assurance: finland’s experience [Електронний ресурс] / S. Zaskaleta. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2020. - Вип. 2. - P114-119, DOI 10.28925/1609-8595.2020.2.15. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
акредитація -- внутрішнє оцінювання -- якість освіти -- зовнішнє оцінювання -- ефективність
Анотація: В статті проаналізовано систему забезпечення якості освіти у Фінляндії. Розглянуто основні підходи щодо забезпечення якості вищої освіти у Фінляндії. Визначено актуальність вивчення досвіду для України. Забезпечення якості вищої освіти регулюється нормативно-правовою базою країни. Фінський центр оцінювання освіти (FINEEC) є органом, який відповідає за зовнішнє забезпечення якості вищої освіти. Окреслено основні типи зовнішнього оцінювання вищої освіти, що проводиться FINEEC: аудит систем забезпечення якості, тематичні та систематичні оцінки, програмна акредитація. Заклади вищої освіти Фінляндії несуть основну відповідальність за якість освіти. Вони також беруть активну участь у зовнішніх оцінюваннях. Здійснення самооцінки відбувається за допомогою цифрової платформи (a digital platform). Вона функціонує як шаблон для оцінки аудиторської групи. Окрема увага в країні приділяється питанню акредитації програм. За основу взято Європейську акредитаційну програму. Акредитація програм спрямована на підвищення міжнародного визнання. Механізм забезпечення якості освіти постійно вдосконалюється. Результати зовнішнього оцінювання використовуються в якості орієнтира для внутрішнього оцінювання. Для здійснення аудиту заклади вищої освіти обирають національну або міжнародну команду. Визначено шляхи використання досвіду Фінляндії в системі внутрішнього та зовнішнього забезпечення якості вищої освіти в Україні. Якість вищої освіти забезпечують такі ресурси, як: науковий та адміністративний персонал, студенти, наукові та адміністративні керівники, фінансові, матеріальні, інформаційні, наукові, освітні ресурси, тощо; ефективна діяльність відповідних органів, які забезпечують якість вищої освіти країни; призначення аудиторських груп; визначення цілей аудиту; пройти відповідну процедуру; визначення чітких критеріїв оцінки, які демонструють ефективність та якість оцінки. Окреслені підходи та методи забезпечення якості освіти слугують прикладом наслідування для забезпечення якості вищої освіти України та орієнтиром для її розвитку.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

12.


    Sysoieva, S.
    Implementation of the continuing education concept in the european educational area: regulatory provision [Електронний ресурс] / S. Sysoieva, O. Protsenko. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2020. - Вип. 2. - P78-84, DOI 10.28925/1609-8595.2020.2.11. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
Європейський Союз -- освіта дорослих -- неперервна освіта
Анотація: У статті здійснено теоретичний аналіз проблематики наукових досліджень, присвячених професійній підготовці фахівців для економічної галузі. У результаті аналізу здійснено класифікацію сучасних досліджень з проблеми професійної підготовки майбутніх економістів: 1) дослідження, в яких розглядаються проблеми, що є не тільки загальними для підготовки майбутніх економістів, а й системними проблемами для підготовки інших фахівців; 2) дослідження, в яких аналізуються проблеми, що спрямовані на підготовку майбутніх економістів до певного виду діяльності, необхідної для їх професії, або стосуються засобів підвищення якості професійної підготовки майбутніх економістів, а також формування педагогічної компетентності у майбутніх фахівців економічної галузі, тобто підготовку викладачів економічних дисциплін; 3) наукові розвідки з порівняльної професійної педагогіки, що стосуються підготовки фахівців з економічних спеціальностей в інших країнах світу. Представлена класифікація наукових досліджень пов’язана з науковим ступенем, на здобуття якого подавалось дослідження: в дисертаційних дослідженнях докторського рівня піднімалися проблеми, які є системними для підготовки не тільки майбутніх економістів, а й інших фахівців. Дослідження кандидатського рівня більше спрямовані на окремі проблеми фахової підготовки майбутніх економістів. Наголошено, що досліджень, спрямованих на вивчення зарубіжного досвіду підготовки економістів, ще недостатньо, хоча належна увага приділяється таким країнам, як США, Велика Британія, Німеччина. Відзначається недостатня досліджень, спрямованих на вивчення досвіду Республіки Польща, яка є сусідом України, близька до неї культурою й історією.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Protsenko, O.


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

13.


    Gever, V. C.
    Informational dimension of HIV/AIDs problem inside Internally Displaced Persons community of Nigeria = Інформаційний вимір проблеми ВІЛ / СНІДУ у спільноті внутрішньо переміщених осіб Нігерії / V. C. Gever, G. A. Ottah // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2020. - № 1. - P29-34. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
спілкування -- пошук інформації -- ВІЛ / СНІД -- ВПО
Анотація: У цьому дослідженні було проаналізовано інформацію щодо поведінки внутрішньо переміщених осіб (ВПО) у штаті Бенуе з метою розуміння, як найкраще доносити до них послуги з профілактики та лікування ВІЛ / СНІД, а також просувати політику, яка могла б допомогти боротися з бідністю дітей. В чотирьох центрах ВПО у штаті Бенуе взяли вибірку 384 внутрішньо переміщених осіб. Показники, які були виміряні в цьому дослідженні, включали: джерела інформації, мотивацію до пошуку інформації, поведінку щодо пошуку інформації, достовірність джерел та наявність у респондентів знань про ВІЛ/СНІД. Для вимірювання джерел інформації респондентам було запропоновано перерахувати джерела (ресурси), через які вони отримують інформацію, а також вказати мотивацію для цього. Поведінка респондентів вибірки, які шукають інформацію, була узагальнена як поведінка респондентів, що шукають інформацію з низьким рівнем (вмістом) інформації, і поведінка респондентів, що шукають інформацію з високим рівнем (вмістом) інформації. Індекси високої і низької поведінки пошуку інформації були надані респондентам, які підтвердили, що вони шукають таку інформацію. Увага до достовірності джерела інформації вимірювалась за допомогою дихотомічного формату відповідей "так" і "ні". Два аспекти, які використовувались у вимірюванні, - надійність та досвід. Окрім того, дослідники попросили респондентів уточнити, чи звертають вони увагу на достовірність джерел та досвід їхньої поведінки. Щодо знань про статус ВІЛ/СНІДу, респондентам було запропоновано повідомити: знають вони про свій ВІЛ/СНІД статус чи ні. І попросили вказати їх фактичний стан через чутливість цього питання. При аналізі даних для цього дослідження використовувалась як описова, так і отримана шляхом виведення статистика. Серед описової статистики використовували прості відсотки, тоді як серед статистики, отриманої шляхом виведення, використовувались тест-квадрат на тест незалежності. Гіпотези перевірені на рівні значущості 0,05. Результат показав, що більшість ВПО отримують інформацію від родини та друзів. Було виявлено, що поведінка щодо пошуку інформації суттєво пов'язана з джерелами інформації та мотивацією пошуку інформації. Крім того, сприйнята інформація про ВІЛ/СНІД пов'язана з інформацією про поведінку. Статус ВІЛ/СНІДу також був пов'язаний з інформацією про поведінку. Нарешті, існує суттєвий взаємозв'язок між пошуком інформації і довірою до джерела. Досліджено вплив цих результатів на політику комунікації з ВІЛ / СНІД.
Дод.точки доступу:
Ottah, G. A.
Габріель Альхассан Отта
Верлумун Селестин Гевер


Є примірники у відділах: всього 3 : ГП ЧЗ (3)
Вільні: ГП ЧЗ (3)


Знайти схожі

14.
   908(520)
   B34


    Beasley, W. G.
    Japanese imperialism, 1894-1945 / W. G. Beasley. - Reprint 1987. - Oxford : Clarendon Press, 2013. - viii, 279 p. : карти. - ISBN 978-0-19-822168-5 : 150.00 грн.
В рамках проєкту "Read Japan Project".
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Імперіалізм--Зовнішня політика--Японія--20 ст.

   Японія--Зовнішня політика, 20 ст.
    Японія--Історія, 20 ст.

Кл.слова (ненормовані):
imperialism -- foreign relations -- зовнішня політика -- імперіалізм -- японія -- історія
Анотація: Японія – єдина сучасна азіатська країна, якій вдалося побудувати здорову економіку та (на деякий час) імперію. Автор стверджує, що ці досягнення були пов’язані між собою, що на цілі Японії з самого початку вплинув західний імперіалізм і що її зростаюча економіка відповідала рівному зростанню як потреб, так і амбіцій. Особливої уваги заслуговує та увага, яку автор приділяє внутрішнім політичним та економічним причинам, що стоять за заявленою політикою Японії. Таким чином історія економічного підйому Японії до фіаско 1945 року стає зрозумілою і, справді, неминучою. Розкриваються фактичні причини.

Примірників всього: 1
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (1)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (1)

Знайти схожі

15.


    Колесник, О. С.
    JÖTNAR як «надзвичайні істоти»: когнітивна матриця давньопівнічних мовних репрезентацій [Текст] / О. С. Колесник // Studia Philologica = Філологічні студії : збірник наукових праць. - 2023. - Вип. 21. - С. 57-76, DOI 10.28925/2311-2425.2023.215. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-2425

Кл.слова (ненормовані):
міф -- йотун -- система -- семантична ознака -- категоризація -- картина світу -- міфологічний простір
Анотація: У статті розглядаються вербальні репрезентації концепту-міфологеми JÖTUNN (ЙОТУН) у давньоскандинавських едичних текстах. JÖTNAR як надприродні істоти, невідємні компоненти скандинавського міфологічного простору, розглядаються як клас відкритих систем, відзначених набором гіпертрофованих ознак. Етимологічний аналіз імен концепту з наступними широкими аналоговими інтерпретаціями дозволяє ідентифікувати основні «нано-міфи» або «код-они», які іконічним чином окреслюють «попередньо встановлені» траєкторії поведінки й взаємодії ЙОТУН-системи з іншими системами. У статті розглядаються лінгвокогнітивне підґрунтя мовних одиниць, що вербалізують зазначений концепт. Основна увага приділяється ідентифікації наборів концептуалізованих функцій ЙОТУНА. У статті запропоновано когнітивні моделі та відповідні фреймові структури. У статті розглядаються різні типи логічних і семантичних зв’язків між зазначеними концептуальними ознаками та моделями. У нашому дослідженні використовується широкий міждисциплінарний підхід, орієнтований на універсалії (М-логіка), який зосереджується на ідеї ірраціональної раціоналізації реальності (світотворення) і охоплює теорію міфоорієнтованого семіозису. Ідентифіковані семантичні особливості та когнітивні моделі, таким чином, інтегруються в модель ієрархічної площини відкритої системи і утворюють «когнітивну матрицю» концепту ЙОТУН. Кореляції між наборами концептуалізованих ознак обговорюються з точки зору їх компліментарних, детермінативних і каузативних кореляцій. У статті стверджується, що ЙОТУН як надзвичайна істота є незбалансованою (хаотичною) системою, здатною до фрактального розширення. Стаття висвітлює системні передумови парадоксального симбіозу типу між ЙОТУНАМИ та АСАМИ.

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

16.


    Menig, L.
    Mary Wollstonecraft - first philosopher of feminism = Мері Волстонкрафт - перший філософ фемінізмУ / L. Menig // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2018. - № 5. - P17-24. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
обґрунтування прав жінок -- фемінізм -- гідна освіта -- жіноча слабкість -- залежність -- страждання -- почуття -- мислення -- розумне громадянство
Анотація: Відносні успіхи жіночого руху у боротьбі за гендерну рівність обумовили актуальність досліджень, присвячених вивченню "філософії з жіночим обличчям" взагалі та історії фемінізму зокрема. Однією з історикофілософських проблем, навколо яких концентрується увага сучасних авторів, є пошук джерел фемінізму. При цьому хронологічні межі ґенези відповідного вчення варіюються між епохою Ренесансу (Ізота Ногаролла, Лаура Черета, Христина Пізанська) та серединою ХХ століття (Симона де Бовуар, Бетті Фрідан). Почесним правом вважатися фундатором фемінізму наділяються Афра Бенн, Мері Естел, Пулен де ля Бар та ін. На цьому тлі помітно виділяється постать Мері Волстонкрафт (1759-1797), авторки "Обґрунтування прав жінки" (1792). Стаття присвячена доведенню тези про історико-філософський пріоритет Мері Волстонкрафт в обґрунтуванні основних феміністських принципів. Ця жінка-блискавка жила у XVIII столітті, коли "права жінок" вважали такою ж абсурдною річчю як "права тварин". І навіть більш абсурдною, тому що перші закони, що захищають коней і собак від насильства, з'явилися на двадцять років раніше від актів, що захищають жінок. У ту епоху влаштовувалися революції, боролися за скасування рабства, кидали виклик релігії, але мало хто замислювався про права жінок. М. Волстонкрафт стверджувала: жінки повинні мати ті ж права, що й чоловіки. Запорукою цього має стати гідна освіта для жінок, яким штучно закрили доступ до пристойних навчальних закладів. М. Волстонкрафт була впевнена, що здатність до раціонального мислення не пов'язана зі статтю, а жіноча "слабкість" та готовність підкорятися є ніщо інше, як наслідок чоловічого прагнення виховати ці якості у жінках. У статті доводиться, що задовго до сучасних дебатів про економічну роль домашнього господарства, М. Волстонкрафт вперше в історії зробила висновок про те, що в суспільстві, де домашні обов'язки не оплачуються, зберігатиметься економічна залежність жінки від чоловіка. Домашні справи та материнство вона називала "формою розумного громадянства", розглядаючи їх як джерело особистого задоволення або страждання жінки. Аж до ХХ століття людство відмовлялося прийняти її, передвісницю фемінізму, такою, як вона була: зухвалою, відчайдушною, не завжди щасливою жінкою, але яка завжди знала собі ціну. І все ж деяких представниць слабкої статі її шлях надихав та підтримував. Серед них - Елізабет Браунінг, Жорж Санд, Вірджинія Вулф і Мері Шеллі. Тільки з появою наукової феміністської критики (1960-1970) праці М. Волстонкрафт нарешті були визнані основоположними для даного філософського напряму
Дод.точки доступу:
Меніг Лариса


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

17.


    Morozova, D.
    Melos of the Undivided Church. Notes on the Interchurch Researches of Early Music = Мелос нерозділеної церкви примітки щодо міжцерковних досліджень ранньоЇ музики / D. Morozova // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 5. - P84-90. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
гімнографія -- знаменний спів -- візантійський спів -- григоріанський хорал -- семіотика музики -- міжцерковний діалог
Анотація: Нова увага до древнього церковного співу особливо актуальна нині, коли оновлена автокефальна Церква України приєднується до світової християнської громади, оглядаючись на власні історичні та богослужбові корені та намагаючись подолати стереотипи щодо своєї традиції. Ця стаття стосується міфів різних християнських музичних традицій щодо себе та своїх сусідів. Такі міфи імпліцитно виражають тугу за втраченою єдністю Церкви та осуд Іншого за цю втрату. Отже, вони продовжують догматичну полеміку в області естетики. Як ми продемонстрували, такі міфи фігурували в історіографіях церковного співу ХІХ-ХХ ст. як ідеологічний поштовх для оновлення відповідних традицій. Однак "позитивна" міфологізація власної традиції співу, поперше, ретушувала ті виміри її образу, які були недооцінені на той час, по-друге, часто принижувала сусідські традиції. Відтак, однобічність такої міфологізації спонукала деяких сучасних фахівців долучитися до спільної реконструкції автентичної історії музики разом із зарубіжними колегами. У цій роботі такі колегіальні реконструкції - як теоретичні, так і практичні - вперше були оцінені як важливий вимір міжконфесійного та міжюрисдикційного діалогу. Як ми намагалися показати, вони не менш необхідні, ніж дискусії в догматичній галузі, а їх плоди набагато потужніші, ніж будь-яке "музичні есперанто" популярних християнських гімнів
Дод.точки доступу:
Дар'я Морозова


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

18.


    Kyfenko, Anna.
    Methods of paraliturgical choral compositions in student choir classes = Методика роботи з паралітургійними хоровими композиціями на заняттях навчального хорового колективу / A. Kyfenko, K. Holian // The Modern Higher Educational Review. - 2022. - № 7. - P67-75, DOI 10.28925/2518-7635.2022.76 . - ISSN 2518-7635

Кл.слова (ненормовані):
спів -- динаміка -- вокал -- ансамбль -- фразування -- інтонація -- диригент
Анотація: У статті зосереджена увага на розкритті методики роботи з паралітургійними хоровими творами на заняттях навчальних хорових колективів, а саме: фонетичні особливості піснеспівів церковнослов'янської мови; характер звуковедення; динамічний ансамбль; вокальний та тембровий ансамбль; фразування.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://edreview.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Holian, Khrystyna
Голян, Христина
Кифенко, Анна


Є примірники у відділах: всього 6 : Online (1), ГП ЧЗ (2), Ф3 (1), Ф2 (2)
Вільні: Online (1), ГП ЧЗ (2), Ф3 (1), Ф2 (2)


Знайти схожі

19.


   
    Mодернізація системи електронного навчання університету до потреб сьогодення / О. П. Буйницька [та ін.] // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету = Open educational e-environment of modern University : науковий журнал. - 2020. - N 9. - С. 1-14, DOI 10.28925/2414-0325.2020.9.1. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2414-0325

Кл.слова (ненормовані):
цифровізація -- інформаційно-освітнє середовище -- система електронного навчання -- електронний деканат -- освітні програми -- персональний кабінет
Анотація: Електронне навчання вже більше десятиліття є невід’ємною частиною освітнього процесу закладів вищої освіти. Однак, до початку пандемії в Україні воно відігравало радше допоміжну роль, тоді як сьогодення вимагає повноцінного забезпечення навчання, комунікації та колаборації для всіх учасників освітнього процесу за допомогою електронних ресурсів. Тому виникає необхідність у модернізації системи електронного навчання університету відповідно до поточних потреб та викликів. У даній статті окреслені шляхи реалізації змін в системі електронного навчання на прикладі Київського університету імені Бориса Грінченка, зокрема увага приділена персоналізації освітнього середовища для різних учасників освітнього процесу, можливостям для систематизації інформації та проведення моніторингу. Завдяки організації електронних навчальних курсів (ЕНК) університету відповідно до створених в системі електронного навчання освітніх програм студенти мають актуальну інформацію щодо всіх навчальних дисциплін, що належать до відповідної освітньо-професійної або освітньо-наукової програми: розподіл за семестрами, форми контролю, прогрес на курсі, тощо. Одночасно це дає можливість адміністрації відслідковувати діяльність здобувачів освіти та науково-педагогічних працівників за кожною освітньою програмою. Реалізований в Київському університеті імені Бориса Грінченка модуль електронного деканату дозволяє проводити моніторинг освітнього процесу, отримувати актуальні дані щодо проходження кожного ЕНК, а також дозволяє персоналізувати освітній процес для кожного студента завдяки індивідуальному навчальному плану. За допомогою системи е-навчання здобувачі мають змогу дистанційно ознайомитися з навчальним матеріалом з різних дисциплін, виконати та відправити виконані завдання на перевірку викладачу, пройти тестування. Організація персонального кабінету також дозволяє отримати швидкий доступ до інструментів комунікації та співпраці для організації онлайнових занять, групової роботи та отримання зворотного зв’язку від викладачів, бібліотеки Університету та інших корисних ресурсів, що спрощують доступ до освітніх ресурсів.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://openedu.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Буйницька, Оксана Петрівна
Варченко-Троценко, Лілія Олександрівна
Терлецька, Т.
Настас, Дар’я Леонідівна


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

20.


    Сапицька, І.
    Organizational changes in the coal industry foreign countries = Організаційні зміни у вугільній галузі закордонних країн / І. Сапицька, М. Чудек, І. Мальцева // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2017. - № 1. - P26-31. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
організаційні зміни -- вугільна промисловість -- зарубіжний досвід -- соціально-економічне забезпечення
Анотація: Стаття присвячена організаційним змінам у вугільній промисловості зарубіжних країн. Її реформування характерно практично для всіх вугледобувних країн світу. Виділено наступні цілі організаційних змін: збільшення обсягів видобутку вугілля (США, ПАР, Австралія, Китай, Індія); підвищення конкурентоспроможності підприємств і ліквідація збиткових шахт (Польща, Чехія, Україна); перехід на альтернативні енергоносії та зменшення обсягів видобутку (Німеччина, Франція, Великобританія). Показано, що у всіх державах процес змін базувався на розроблених кожною країною програмах і моделях. Так, наприклад, у Польщі значна увага приділялася законодавчому забезпеченню, у якому визначалися джерела фінансування, особливі права шахтарських регіонів, процедури ліквідації шахт; розглядалися проблеми зайнятості і соціального захисту шахтарів. У Німеччині процес реформування відбувався за моделлю "соціального миру та партнерства", що забезпечило чітку координацію між усіма рівнями уряду і представниками профспілок, які здійснювали соціальний захист шахтарів. Вугільна промисловість Великобританії пережила націоналізацію, а згодом і приватизацію. У країні передбачена її значна підтримка шляхом гарантованого збуту видобутого всередині країни вугілля; виплати допомоги звільненим шахтарям. При цьому поступово збільшувався розмір вихідної допомоги і знижувався віковий поріг. У Франції на початку 60-х рр. ХХ століття була прийнята енергетична стратегія, яка передбачала інтенсивний розвиток атомної енергетики і поступове закриття шахт. Першорядна увага приділялась не достроковому виходу на пенсію, а перепідготовці та працевлаштуванню шахтарів. Рішення уряду Бельгії знизити, а потім відмовитися від вуглевидобутку в країні, було викликано переважно посиленням громадського тиску, спрямованого на припинення субсидування галузі. Уряд розробив програму, яка передбачала не тільки закриття шахт, а й оновлення економічної активності регіону. Процес реструктуризації відбувався за "м'яким" сценарієм. Уряд Іспанії здійснює поступове скорочення активності у вугільній промисловості. Процес супроводжується масштабним субсидуванням державної компанії, можливістю раннього виходу на пенсію, забезпеченням високого рівня соціального захисту шахтарів. У США, з огляду на високу мобільність робочих, вуглевидобувні компанії не мають спеціальних програм з їх працевлаштування та соціального захисту. Роль уряду обмежується виплатою звичайної допомоги з безробіття. Прямої державної підтримки підприємствам немає, фінансуються лише загальногалузеві наукові програми. Непряма підтримка здійснюється через жорстке регулювання діяльності енергогенеруючих компаній. Наведений зарубіжний досвід реформування вугільної промисловості доцільно використовувати в процесі організаційних змін базової галузі України з урахуванням сформованих соціально-економічних умов
Дод.точки доступу:
Чудек, М.
Мальцева, І.


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

21.


    Shcherbak, V.
    Orthodoxy as a fight flag for Cossack autonomy within the Polish-Lithuanian Commonwealth. = Православ'я як прапор боротьби за козацьку автономію в складі Речі Посполитої / V. Shcherbak // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 6. - P39-43. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
українське козацтво -- козацька автономія -- православ'я -- Військо Запорозьке -- духовні ієрархи
Анотація: Актуальність статті обумовлена потребою розкриття генези державотворчих процесів в Україні як частини європейського соціокультурного простору Нового часу. Мета студії полягає у з'ясуванні основних засад і шляхів формування ідеї козацької автономії в Речі Посполитій наприкінці XVI - першій половині XVII ст. Методологія заснована на застосуванні загальнонаукових (аналіз, синтез, ретроспекція) та специфічно історичних (проблемно-хронологічних, історико-порівняльних та критично-аналітичних) методів наукового дослідження. Аргументовано висвітлено ґенезу самоврядування запорозької спільноти та поширення її принципів на територію Подніпров'я. Увага акцентується на ролі православ'я в цьому процесі через спілку очільників Війська Запорозького та українських духовних ієрархів. Автор доводить, що засади самоврядності як важливого чинника автономії були сформульовані на Запорозькій Січі. Це зумовило появу різних політичних проектів, в яких провідна роль відводилася Війську Запорозькому. Союз козацької верхівки з православними ієрархами сприяв усвідомленню позицій обох сторін в умовах польської експансії. Повною мірою він проявився під час козацьких повстань в Україні 20-30-х років XVII ст., що зумовило формування ідеї козацької автономії в межах Речі Посполитої. Результати дослідження сприятимуть вивченню еволюції державної ідеї в ранньомодерній Україні.
Дод.точки доступу:
Віталій Щербак


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

22.


    Lewowicki, Tadeusz.
    Oswiatologia – rozwazania o tozsamosci i spolecznej przydatnosci dyscypliny naukowej [Електронний ресурс] = Освітологія – дискурс з визначення цієї дисципліни та її суспільного значення / Т. Lewowicki // Освітологія = Oswiatologia : українсько-польський науковий журнал. - 2014. - № 3. - С. 11-16, DOI 10.28925/2226-3012.2014.3.1116 . - ISSN 2226-3012. - ISSN 2412-124Х

Кл.слова (ненормовані):
розуміння науки -- визначення наукової дисципліни -- суспільне визнання
Анотація: У статті розглянуто гуманістичну традицію та сучасні реалії; охарактеризовано комплексні підходи до освітніх проблем. Особлива увага приділяється науковій ідентифікації освітології. Наголошено на існуванні різних підходів до розуміння педагогічних наук.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://osvitologia.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах:
ГП ЧЗ (11.06.2015р. Прим. 1 - Б.ц.) (вільний)
ГП ЧЗ (29.11.2023р. Прим. 2 (кол. Огнев’юк) - Б.ц.) (вільний)


Знайти схожі

23.


    Hnasevych, N.
    Personal development of person in models of cultural creation: ethical-philosophical reflexia = Особистісний розвиток людини в модусах культуротворення:етико-філософські рефлексії / N. Hnasevych, O. Morshchakova // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2020. - № 3. - P27-33. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
особистість -- ідентифікація -- моральнісна самоідентифікація -- цінності -- смисли
Анотація: У статті досліджуються питання сутності процесів особистісного розвитку людини як реалізації її внутрішнього духовного потенціалу. Тематика дослідження формулюється у єдності рівнів усвідомленого само- і світовідношення особистості, що актуалізує проблему ідентичності. У статті акцентується увага на етичних компонентах розвитку внутрішньої духовної структури особистості, зазначається, що ціннісно-смислові позиції особистості безпосередньо впливають на розвиток її свідомості та ідентичну сформованість; найвищим досягненням людини у процесах самоздійснення в світі культури й громадського життя, є моральнісна самоідентифікація як прояв усвідомленого обов'язку та відповідальності особистості у площині соціального самовираження. Джерельною базою дослідження виокремлено праці філософсько-культурологічного спрямування, в яких проблема особистісного розвитку людини, ціннісно-смислових параметрів її соціокультурного буття розглядається в аспектах розуміння природи смислопошуку людини, здатності до культуротворення. У статті акцентується увага на етичних вимірах існування людини у сучасному світі, підкреслюється, що людина здатна до культивування соціального середовища внаслідок можливостей духовного осмислення реальності й змінення власного буття. Етос людини розгортається в напрямку здійснення процесів культуротворчості, що має визначальний вплив як на процеси вдосконалення внутрішнього світу особистості, так і на "культурний космос" довкілля. Згідно етико-культурологічного підходу, проблематика особистісного розвитку людини представлена з позицій філософсько-методологічного аналізу, дослідницька увага концентрується на креативному значенні таких смислових концептів, як "особистість", "ідентичність", "моральність", "смисли" тощо. Проаналізовано етико-смислове підґрунтя особистісного самовизначення людини, яке зароджується як індивідуалізована потенція виходу до обріїв світу зовнішнього й проектування "образу себе" в умовах цього світу. Специфіка особистісного розвитку людини базується на визнанні принципової діалогічності людського існування, вираженої поєднанням ідеальної спрямованості моральнісного світу людського "Я" та проблемою об'єктивних вимог соціальної реальності як практики організації міжособистісних відносин. Узагальнено, що під впливом культури людина зазнає внутрішніх трансформацій, що є необхідною умовою творення її ідентичності, яка не виводиться безпосередньо із соціальних впливів, але є результатом рефлексії, осмислення, ціннісного відношення, зусиль самосвідомості, - завдяки цим культуротворчим можливостям людини відбувається функціонування світу повсякдення, конструюються сучасні індивідуальні практики життя, втілюючись у колективних формах людського співіснування.
Дод.точки доступу:
Morshchakova, O.
Надія Гнасевич


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

24.


    Romantsov, V.
    Political everyday life of Mariupol Ukrainians in the revolutionary processes of 1917 on the material of periodicals = Політичне повсякдення українців Маріуполя в революційних процесах 1917 р. (на матеріалах періодичної преси) / V. Romantsov, N. Romantsova // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2020. - № 2. - P102-107. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
політичне повсякдення -- повсякденне життя -- українці Маріуполя -- періодична преса
Анотація: У статті на основі аналізу матеріалів періодичної преси висвітлено питання політичного повсякдення українців Маріуполя в революційних процесах 1917 р. Акцентується увага на інформаційній та організуючій ролі регіональної періодичної преси того часу, яка поряд з іншими аспектами містила повідомлення про політичну ситуацію в Україні, про діяльність українців Маріуполя, про політичний вплив на них Української Центральної Ради. Аналіз політичного повсякдення українців Маріуполя у революційних процесах 1917 р. дає можливість з'ясувати особливості цього суспільного феномену. Простежується зміна векторів повсякденного життя українців Маріуполя у політичній сфері протягом 1917 р. під впливом революційних процесів. Доведено, що політичне повсякдення маріупольських українців у швидкоплинних подіях революції визначалося під впливом кількох чинників: Українська революція, яка почалася у 1917 р. як складова Російської демократичної революції, а після прийняття ІІІ Універсалу утвердила національний характер; боротьба за відродження української державності, яка юридично була оформлена Універсалами Центральної Ради; активний процес формування української ідентичності на регіональному рівні, соціальні настрої в Україні загалом та Північному Приазов'ї й Маріуполі; загострення суспільних суперечностей та посилення військово-політичного протистояння на кінець року. Відзначається місце активістів українського руху в Маріуполі у політичному повсякденні революційної доби
Дод.точки доступу:
Romantsova, N.
Наталя Романцова
Володимир Романцов


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

25.


    Kuzmenko, A. O.
    Predicative organization of English infant poetic texts [Текст] = Предикативна організація англійських дитячих поетичних текстів / A. O. Kuzmenko // Studia Philologica = Філологічні студії : збірник наукових праць. - 2016. - Вип. 6. - С. 37-41. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-2425

Кл.слова (ненормовані):
інфантичний текст -- темпоральність -- модальність -- персональність -- сітка
Анотація: У статті розглянуто особливості предикативної організації англомовних віршованих інфантичних текстів. Особлива увага приділяється темпоральній, модальній та персональній сіткам. Вказується на частоту використання видо-часових форм дієслів, домінуючі види модальності, превалювання персони та числа, що властиві саме інфантичним віршованим текстам. У висновках зроблено спробу зіставити та узагальнити результати дослідження, вказавши на чинники, які є специфікою мовлення інфанта.
Дод.точки доступу:
Кузьменко А.О.


Є примірники у відділах: всього 4 : Ф2 (1), Ф3 (1), ГП ІБВ (1), ГП ЧЗ (1)
Вільні: Ф2 (1), Ф3 (1), ГП ІБВ (1), ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

26.


    Polyanska, А.
    Principles of international partnership in the development of domestic enterprises = Принципи міжнародного партнерства в розвитку вітчизняних підприємств / А. Polyanska // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2017. - № 2. - P14-22. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
міжнародне партнерство -- принципи -- газова галузь -- логістичний ланцюг -- глобалізація
Анотація: У статті досліджено сутність, характеристику та роль міжнародного партнерства у розвитку вітчизняних підприємств в умовах глобалізації, особлива увага приділена формуванню партнерських відносин у газовій галузі. Узагальнено принципи міжнародного партнерства на національному та міжнародному рівнях. Визначено значимість принципів міжнародного підприємства в розвитку газової галузі та на основі проведенного оцінювання досвіду розвитку партнерських відносин у галузі виділено напрями діяльності, які на сьогодні характеризують результативність міжнародного співробітництва у галузі. Проведені дослідження дозволяють обґрунтувати напрями зміцнення та розширення потенціалу міжнародної співпраці на основі застосування розглянутих принципів міжнародного партнерства
Дод.точки доступу:
Полянська Алла


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

27.


    Kari, Hudron K.
    Promoting Library Services in the Social Media Era: Exploring Use, Objectives, Challenges and Perceived Influence = Просування бібліотечних послуг в епоху соціальних медіа: / Hudron K. Kari, Gboyega K. Oyeniran // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 5. - P60-66. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
бібліотечні послуги -- професіонал -- просування -- соціальні медіа -- користувачі
Анотація: Соціальні медіа значно змінили кожну частину нашого буття. Вони змінили форму і характер спілкування. До появи платформ соціальних медіа переважали референтні форми спілкування, оскільки відстань була суттєвим бар'єром у спілкуванні, але це змінилося з появою соціальних мереж. Ці зміни стосуються галузі освіти в цілому та бібліотечної справи зокрема. Якщо раніше послуги надавалися лише у бібліотечних залах, то тепер бібліотекою можна скористатися дистанційно. Читачі мають нові очікування від управління бібліотеками. Вони бажають отримувати послуги оперативніше та технологічніше, ніж раніше. Ці зміни привертають увагу дослідників до питань, пов'язаних зі змінами, що відбулися в управлінні бібліотеками в епоху соціальних медіа. У даній статті було розглянуто використання опосередкованих платформ для підвищення обізнаності щодо послуг у бібліотеках Нігерії. Дослідження передбачало досягнення п'яти основних цілей. В якості дизайну дослідження було використано описове опитування. Для дослідження були відібрані як бібліотекарі (n = 300), так і користувачі бібліотеки (n = 300). Інструментарієм для збору даних є спеціально розроблена анкета. Для дослідження використовували описовий аналіз, як прості відсотки, середнє та стандартне відхилення. Було встановлено, що використання соціальних медіа є низьким у цілях підвищення обізнаності громадськості про послуги в бібліотеках. Також було окреслено сім цілей застосування соціальних медіа для підвищення обізнаності про послуги в бібліотеках. Було також повідомлено про сім стратегій використання соціальних медіа для просування бібліотечних послуг. Повідомлялося також про перешкоди на шляху використання соціальних медіа для просування бібліотечних послуг, а саме: відсутність кваліфікованих кадрів; брак фінансування; відсутність інтересу з боку управління бібліотекою; відсутність сучасного оснащення; неадекватний персонал та відсутність сприятливого робочого середовища. Також показано роль соціальних медіа-повідомлень у розвитку бібліотечних послуг. Результати проведеного аналізу можуть втілюватися у практиці функціонування бібліотек та обумовлювати специфіку подальших досліджень. Що стосується бібліотечної практики, то для ефективного просування бібліотечних послуг із відповідною можливістю посилення меценатства існує необхідність в управлінні бібліотеками для вирішення серйозної проблеми недостатньої кількості робочої сили, браку відповідного матеріального забезпечення та недостатнього фінансування. Коли це буде зроблено, можна сподіватися, що соціальні медіа можуть бути повністю застосовані для просування бібліотечних послуг у Нігерії. Щодо теоретичної складової запропонованого аналізу, результати дослідження продемонстрували важливу роль, яку зараз відіграють платформи соціальних медіа в різних сферах суспільства. Зокрема, акцентується увага на ролі соціальних медіа у бібліотечних послугах. Тому рекомендується, щоб в управління бібліотеками було запроваджено програми та політику, які підтримують використання соціальних медіа для просування бібліотечних послуг.
Дод.точки доступу:
Oyeniran, Gboyega K.
Гбойєга К. Ойеран
Хадрон К. Карі


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

28.


    Truhatskyi, V.
    Prospects of political rehabilitation and aspects of retribution. The post-militaristic phase of the hybrid war = Перспективи політичної реабілітації та аспекти відплати. Постмілітарна фаза гібридної війни / V. Truhatskyi // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2017. - № 2. - P105-111. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
маніпуляція масовою свідомістю -- розлади особистості -- провина -- відплата -- комплексна морально-інтелектуальна реабілітація
Анотація: У статті автор завершує власне дослідження агресорного впливу на масову свідомість у контексті військового конфлікту на Сході України. Увага конкретизується на психологічних ефектах, до яких призводить маніпулятивний вплив на свідомість, аспектах провини громадян України, які, зазнавши маніпуляції, зрадили свою державу та необхідності комплексного морально-інтелектуального відродження вітчизняного суспільства
Дод.точки доступу:
Стругацький Василь


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

29.


    Gridina, I.
    Russia's migration weapon against Ukraine: a socio-cultural dimension = Міграційна зброя Росії проти України: соціокультурний вимір / I. Gridina, M. Kasyanova // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 5. - P34-40. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
гібридна війна -- міграція -- міграційна зброя -- внутрішньо переміщені особи -- тимчасово окуповані території
Анотація: Статтю присвячено невоєнним та нелетальним засобам та інструментам війни РФ проти України, які, у поєднанні зі звичайним озброєнням, призначеним для вбивства комбатантів і цивільного населення, руйнування житла, інфраструктури, породжують ще одну потужну зброю проти об'єкта агресії - міграційну, яка має великопросторову та довготривалу "зону" ураження. Визначення характеристик, які перетворюють міграцію на інструмент гібридної війни, є гостроактуальною проблемою в умовах протистояння нашої країни гібридній агресії РФ. Винайдення адекватних заходів ліквідації руйнівних наслідків міграційних процесів як усередині України, так і за її межами у теперішній час, і, що мабуть більш важливо, у майбутньому є одним з першочергових завдань державної політики, запорукою національної безпеки. Аналізуються міграційні наслідки російсько-української війни, які варто розцінювати як заздалегідь сплановані засоби ведення гібридної війни. У статті акцентується увага на прихованих та штучно замаскованих соціокультурних аспектах ураження міграційної зброї, таких як штучні заборона, обмеження, цілеспрямоване переміщення населення з тимчасово окупованих районів Донецької та Луганської областей. Робиться висновок, що прихованість соціокультурного ураження створює ефект вибухівки уповільненої дії, яка може здетонувати у будь-який момент та використовуватися як часовий механізм у руках агресора в політичному, інформаційному, освітньому, ментальному просторах: розхитування суспільної єдності, створення агентів впливу "русского міра", насадження нетерпимості та соціально-регіональної ксенофобії, перетворення тимчасово окупованих територій на освітянське та інтелектуальне гетто. Зазначається про можливості та необхідність віднайдення контрзаходів міграційній зброї, які знаходяться в тій самій площині, що й створені зони ураження, діяти адекватно на усунення наслідків та попередження рецидивів
Дод.точки доступу:
Kasyanova, M.
Марина Касьянова
Ірина Ґрідіна


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

30.


    Chervona, L.
    Social and cultural determinants of the university social responsibility [Електронний ресурс] / L. Chervona, O. Bulvinska. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2021. - Вип. 2. - P25-31, DOI 10.28925/1609-8595.2021.2.3. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
університет -- соціальна відповідальність -- детермінанти -- заклади вищої освіти
Анотація: Розвиток людської цивілізації переконливо доводить, що людина, народжуючись в певну історичну епоху в певній країні, готується не до життя загалом, а до життєдіяльності в конкретних соціокультурних умовах. Аналіз наявної філософської, педагогічної, соціологічної літератури та напрями наукових і освітніх досліджень свідчать, що в останні роки помітно посилилася увага дослідників до проблеми соціальної відповідальності сучасних університетів. Діяльність університетів ніколи не обмежувалася лише підготовкою майбутніх фахівців, а виконувала соціальну функцію відтворення і розвитку самого соціуму і систем його життєдіяльності, реалізуючись через процеси трансляції культурних норм у змінюваних історичних обставинах, щоразу на новому матеріалі соціальних відносин. Незважаючи на те, що серед дослідників відсутня єдність щодо визначення соціальної відповідальності університету та сфер її здійснення, є загальне розуміння її як певного зобов’язання закладу вищої освіти перед суспільством. Саме тому важливо усвідомлювати, що соціальну відповідальність університетів потрібно розглядати в контексті загальної соціокультурної динаміки розвитку конкретного суспільства. У сучасному розумінні соціокультурна складова соціальної відповідальності університетів є сукупністю взаємопов’язаних економічних, соціальних і культурних відносин до освіти, наявність та зміст яких дозволяє їй (освіті) відповідним чином відповідати на вимоги соціуму і не тільки продуктивно діяти, але і саморозвиватися, самоорганізовуватися, оновлюватися, змінюватися і впливати на соціальні процеси. Соціальна відповідальність університету як соціального інституту перед суспільством, його окремими групами і прошарками полягає в його зобов’язанні сприяти своєю діяльністю розв’язанню важливих соціальних проблем.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Bulvinska, O.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

 1-30    31-60   61-90   91-120   121-150   151-180      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)