Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Каталог авторефератів та дисертацій (8)Мережеві ресурси (8)Наукові періодичні видання Університету (36)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=інтерпретація<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 368
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.
37.016:78
A80


   
    Ars musicae: музично-освітологічний дискурс : збірник наукових праць. № 1. - Київ : Київський ун-т ім. Б. Грінченка, 2014. - 121 с. - 57.73 грн.
    Зміст:
Олексюк, Ольга Миколаївна. Пролегомен про інноваційний простір мистецької освіти в класичному університеті / О. М. Олексюк. - С .5-8
Кл.слова: мистецька освіта, класичний університет, методологічна функція
Пляченко, Тетяна Миколаївна. Наукові засади викладання основного музичного інструмента в умовах університетської освіти / Т. М. Пляченко. - С .9-13. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: основний музичний інструмент, професійні функції, фахові компетенції
Ткач, Марія Михайлівна. Універсали педагогічної культури у структурі професійного світорозуміння майбутнього вчителя музики / М. М. Ткач. - С .14-17. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: універсалії педагогічної культури, педагогічна картина світу, художній світогляд
Бондаренко, Лариса Анатоліївна. Професійний саморозвиток майбутнього вчителя музики: синергетичний підхід / Л. А. Бондаренко. - С .18-22. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: професійний саморозвиток, майбутній вчитель музики, синергетичний підхід
Попович, Н. М. Взаємодія діяльнісної та практичної складових у структурі професійно-особистісного досвіду майбутнього фахівця / Н. М. Попович. - С .23-26. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: вища школа, професійно-особистісний досвід, майбутній вчитель музики
Болгарський, Анатолій Георгійович. Становлення і розвиток музичної освіти в Україні / А. Г. Болгарський. - С .27-31. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: музична освіта, духовний розвиток, національні традиції
Світайло, Світлана Валеріївна. Педагогічні аспекти становлення творчої особистості у процесі диригентсько-хорової підготовки / С. В. Світайло. - С .32-35. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: творча особистість, диригентно-хорова підготовка, професійна діяльність
Брюханова, Галина В’ячеславівна. Використання інформаційних технологій у професійній підготовці фахівців мистецьких ВНЗ України / Г. В. Брюханова, О. І. Конопко. - С .36-39. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: мистецька освіта, електронний підручник, професійна підготовка фахівців
Вишинський, Віталій Володимирович. Контекстуальні аспекти взаємодії слова й музики (на прикладі симфонізму Г. Малера) / В. В. Вишинський. - С .40-41. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: вербальні музичні компоненти, симфонії Г. Малера, програмна музика
Ізваріна, Олена Миколаївна. Пересувні оперні театри в Україні першої третини XX ст. / О. М. Ізваріна. - С .47-51. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: українське оперне мистецтво, пересувні оперні театри, репертуарна політика
Бутенко, Тетяна Максимівна. Принципи фортепіанної педагогіки К. Мартінсена / Т. М. Бутенко, Л. О. Сахарова. - С .52-55. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: виконавець, педагогічні принципи, гра на фортепіано
Куришев, Євген Володимирович. Поетичні образи Бориса Грінченка у творчості українських композиторів / Є. В. Куришев. - С .56-60. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: музичне грінченкознавство, композиція, музичнемистецтво
Лісецький, Степан Йосипович. Фортепіанні твори А. Кос-Анатольського в інтерпретації Марії Крушельницької / С. Й. Лісецький. - С .61-64. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: фортепіанні твори, виконовська інтерпретація, стильові тенденції
Ляшенко, Ольга Дмитрівна. Інтелектуальний компонент у структурі професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва / О. Д. Ляшенко. - С .65-68. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: професійна підготовка, інтелектуальна діяльність, знання
Мережко, Юлія Валеріївна. Підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва до використання інтегрованих типів уроків у професійній діяльності / Ю. В. Мережко. - С .69-72. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: майбутній вчитель музики, інтегровані уроки, професійна діяльність
Економова, Ольга Серафимівна. Методичні засади музично-виконавської підготовки майбутніх учителів музики на основі інтеграційного підходу / О. С. Економова. - С .73-77. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: комунікативна діяльність, професійна компетентність, інноваційна діяльність
Гаркуша, Людмила Іванівна. Виховання самостійності майбутнього вчителя музики у класі фортепіано / Л. І. Гаркуша. - С .78-81. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: слуховий контроль, аналіз, музично-виконавська діяльність
Ходоровська, Ірина Миколаївна. Використання інформаційних технологій у процесі роботи студентів над музичним диктантом / І. М. Ходоровська. - С .82-86. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: музична пам'ять, музичний диктант, українська музика
Ходоровський, Володимир Ісаакович. Виховання інструментально-виконавських навичок майбутнього вчителя музики на початковому етапі роботи над музичним твором у класі фортепіано / В. І. Ходоровський. - С .82-86. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: музичний інтерес, читання нот з аркуша, вчитель музики
Макарова, Емма Вікторівна. Вокально-виконавська культура як складова професійної мистецької компетентності педагога-музиканта / Е. В. Макарова. - С .91-94. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: стабільність виконання, музично-професійна компетентність, технічна досконалість
Яковенко, Віра Григорівна. Розвиток творчої самостійності студентів на заняттях з постановки голосу та у творчих гуртках / В. Г. Яковенко. - С .95-98. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: творча самостійність, самоорганізація, самовдосконалення
Чугунова, Маргарита Миколаївна. Самостійна робота майбутнього вчителя музики у процесі диригентської підготовки / М. М. Чугунова. - С .99-102. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: майбутній вчитель музики, диригентська підготовка, хорові твори
Удовицька-Скляренко, Л. А. Професійна компетентність майбутнього вчителя музичного мистецтва як предмет наукового дослідження / Л. А. Удовицька-Скляренко. - С .103-106. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: майбутній вчитель музики, професійна компетентність, професійно-педагогічні компетенції
Скляр, О.О. Музично-теоретичні дисципліни у розвитку професійного інтересу майбутнього вчителя музики / О.О. Скляр. - С .107-110
Кл.слова: професійний інтерес, майбутній вчитель музики, фахова підготовка
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Музичне мистецтво--Музина освіта--Збірники

Кл.слова (ненормовані):
вчитель музики -- музична культура -- диригентська підготовка

Примірників всього: 5
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (2),
Левка Лук'яненка, 13-Б. Філія 1 (1),
Бульвар І. Шамо, 18/2 (1),
Фаховий коледж «Універсум» (1)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (2),
Левка Лук'яненка, 13-Б. Філія 1 (1),
Бульвар І. Шамо, 18/2 (1),
Фаховий коледж «Універсум» (1)

Знайти схожі

2.
159.925.6:811.111
U 51


    Desenclos, Hubert.
    Understanding graphology : How to interpret handwriting / H. Desenclos. - London : Collins ; Toronto, 1990. - 144 p. - ISBN 0004125304 : 30.00 грн.
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Графологія--Англійська мова--Інтерпретація почерку


Примірників всього: 1
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (1)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (1)

Знайти схожі

3.


    Dubinina, V.
    Gadamer as a universal philosophy of understanding = Герменевтика Г.-Ґ. Ґадамера як універсальна філософія розуміння / V. Dubinina, H. -G. Hermeneutics // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 1. - P5-9. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
герменевтика -- розуміння -- інтерпретація -- мова -- смисл -- платонізм
Анотація: Формування кола ідей, що лягли в основу філософської герменевтики Г.-Ґ. Ґадамера, є невід'ємною частиною поняття сутності мови і розуміння її ролі у формуванні сенсу і всієї духовної культури людства, а також концепцій людської особистості, її створення і розвитку. Філософська герменевтика Ґадамера з часом лише збільшує своє значення в розвитку філософського дискурсу, тим самим підтверджуючи свій великий евристичний потенціал. Як і в сучасній українській філософії, розвиток проблем розуміння, насамперед, розуміння смислової складової людської діяльності в найрізноманітніших сферах - від сфери мистецтва до політичного дискурсу - є сьогодні гостро актуальним. Але в наші дні можна спостерігати певні обмеження в розумінні значущості й актуальності ґадамерівської спадщини, вивчення якої часто має формальний характер. Сам мислитель і його твори згадуються як своєрідна "фігура розбрату", без необхідного відображення і подальшого розвитку. У статті розглядається герменевтичний проект Г.-Ґ. Ґадамера як завершальна фаза розвитку кола ідей німецької філологічної герменевтики ХІХ-ХХ ст. Філософію мови і вчення про розуміння та інтерпретацію досліджено у зв'язку з розвитком герменевтичних ідей в рамках феноменологічної школи. Показано взаємозв'язок позиції Ґадамера з представниками різних лінгвістичних теорій початку ХХ ст. Поняття "розуміння" подано як ключовий елемент герменевтичного процесу. Герменевтика Ґадамера аналізується в контексті консервативної концепції філософа і його доробків у царині інтерпретації платонівської філософії.
Дод.точки доступу:
Hermeneutics, H.-G.
Дубініна Віра


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

4.


    Horban, O.
    Basic hermeneutic approaches to interpretation of videogames = Основні герменевтичні підходи до інтерпретації відеоігор / O. Horban, M. Maletska // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 5. - P5-12. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
відеогра -- герменевтика -- людо-герменевтика -- процедурна риторика -- процедурна герменевтика -- герменевтика реального часу -- інтерпретація
Анотація: Стаття присвячена інтерпретації відеоігор та основним герменевтичним підходам до інтерпретації відеоігор. Відеоігри - це складний сучасний феномен, який вирізняється серед інших медіа завдяки своїй інтерактивності та особливим взаємозв'язкам між гравцем та грою. Відсутність загальноприйнятої методології, зокрема герменевтичної, ускладнює інтерпретацію відеоігор та розуміння особливостей інтерпретації гравцем, глядачем та розробником ігор. У статті описані ключові концепти герменевтики, важливі для розв'язання поставлених завдань. У результаті авторами виділено чотири герменевтичні підходи на основі центральних концептів розуміння феномену відеогри: 1) герменевтика гри / загальна герменевтика - без особливого центрального концепту (відеогра інтерпретується без урахування її інтерактивності); 2) людо-герменевтика - на основі концепту гри (відеогра інтерпретується як гра, гра вбачається пріоритетнішою за гравця); 3) процедурна герменевтика - на основі правил як центрального концепту (відеогра інтерпретується як процедурна система; цей підхід не враховує важливість дій гравця та можливість порушувати правила гри); 4) герменевтика реального часу (ріал-тайм герменевтика) - на основі концепту інтерактивності (відеогра інтерпретується як інтерактивна система; цей підхід зазначає особливу роль гравця та відділяє її від ролі глядача). Надано детальну характеристику зазначених підходів. Виокремлено можливість множинності інтерпретаторів відеоігор: не лише гравці, які інтерпретують гру з точки зору виграшу або досягнення власної мети, а й глядачі та розробники можуть інтерпретувати відеоігри у різний спосіб завдяки різниці позицій інтерпретаторів. Вони також можуть здійснювати взаємний вплив на інтерпретацію один одного. У статті відображено ті аспекти інтерпретації відеоігор, які не були охоплені наявними герменевтичними підходами
Дод.точки доступу:
Maletska, M.
Марія Малецька
Олександр Горбань


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

5.


    Maidenberg-Todorova, Kira.
    Communicative properties of improvisation in contemporary music [Текст] = Комунікативні властивості імпровізації у сучасній музиці / K. Maidenberg-Todorova // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв = National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald . - Київ : Міленіум, 2017. - № 1. - С. 122-127. - Библиогр. в конце ст.

Кл.слова (ненормовані):
імпровізація -- комунікація -- інтерпретація

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

6.


    Naumkina, O.
    COVID-19 pandemic: directed or natural fluctuation that changes the world = Пандемія COVID-19: спрямована чи природна флуктуація, яка змінює світ / O. Naumkina // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2021. - № 1. - P32-35. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
атрактор -- біфуркація -- нуклеація -- пандемія Covid-19 -- синергетика -- флуктуація
Анотація: У статті здійснена синергетична інтерпретація характеру, механізму і ролі пандемії Covid-19 як флуктуації, що зазнала нуклеації в глобальній системі. Вибір методологічних засад дослідження зумовлений тим, що синергетика вважається одним із нових перспективних методологічних підходів для розуміння процесів у складних системах, в тому числі соціальних, у переломні моменти їхнього розвитку, в так званих точках біфуркації. Пандемія Covid-19 стала критичною флуктуацією, яка швидко поширилася по всьому світу, тобто зазнала нуклеації. Внаслідок цього глобальна система потрапила до зони біфуркації. Її стан характеризується значним порушенням рівноваги, коли старі зв’язки та структури були зруйновані або руйнуються, а нові ще не сформовані. В такому стані система є вкрай неврівноваженою, нестабільною, чутливою до будь-яких впливів, навіть незначних. Потрапляння до зони біфуркації означає, що подальший розвиток нашої глобальної системи стає непередбачуваним. Сучасний світ постав перед черговим «викликом історії». Через те сьогодні надзвичайно важливо окреслити спектр можливих атракторів подальшої еволюції глобальної системи і водночас таких, які є досяжними та сприятливими для людства. З філософської точки зору, ми говоримо про буття, що постає на наших очах, про народження нової реальності, до якої ми маємо адаптуватися і в якій будемо жити. З’ясовано, що синергетична методологія передбачає можливість свідомого введення до системи необхідної флуктуації, щоб вивести її на бажаний атрактор еволюції. Саме тому сьогодні активно поширюються різні теорії змов щодо походження пандемії Covid-19. У статті наведені деякі конспірологічні теорії щодо виникнення сучасної пандемії. Проте, зазначається, що брак достовірної інформації поки-що не дозволяє дати однозначну відповідь щодо характеру цієї флуктуації: чи є вона спрямованою, чи природною. При цьому наголошується, що безсумнівно, вона спровокувала біфуркаційний перехід до нового (поки що чітко неокресленого) атрактора еволюції глобальної системи та стала потужним чинником формування нової реальності.
Дод.точки доступу:
Олена Наумкіна


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

7.
821.161.2.09=162.1
P80


    Poliszczuk, Jarosław.
    Ukraińskie rozstaje. Studia / J. Poliszczuk ; redakcja tomu s opracowanie tekstu J. Ławski i M. Siedlecki. - Białystok : Uniwersytet w Białymstoku, 2015. - 173 s. - (Przełomy/Pogranicza X. Studia Literackie ; t. XI). - ISBN 978-83-933030-4-5 : 50.00 грн.
Переклад назви: Українські роздоріжжя. Дослідження
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Українське літературознавство--Польською мовою--Монографії

Кл.слова (ненормовані):
нові теоретичні координати -- інтерпретація -- сучасне бачення літератури
Дод.точки доступу:
Ławski, Jarosław \redaktor.\
Siedlecki, Michał \redaktor.\


Примірників всього: 1
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (1)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (1)

Знайти схожі

8.


    Semerhei, N.
    The category "Ukrainian national-cultural revival" of the second half of the 19th - the first third of the 20th century: interpretations and receptions of historiography and Ukrainian studies = Категорія "українське національно-культурне відродження" другої половини хіх - першої третини хх століття: інтерпретації та рецепції історіографії та українознавства / N. Semerhei // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 4. - P75-81. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
українське національно-культурне відродження -- український національний рух -- відродження -- українська історіографія -- категорія історіографії -- державотворення -- націєтворення -- науково-історіографічна інтерпретація
Анотація: Сучасні потреби новітнього етапу відродження української державності, піднесення на новий рівень розвитку української національної ідентичності виявляють очевидну потребу осмислення попередніх етапів національного відродження, що забезпечить діалектичну єдність українського історичного процесу, сприятиме розумінню специфіки сучасних націє- та державотворчих процесів. У статті розглянуто науковий полілог української історіографії та українознавчих студій щодо осмислення категорії "українське національно-культурне відродження" у хронологічних межах другої половини ХІХ - першої третини ХХ століття. Авторка, на основі проблемного підходу, цивілізаційної і соціокультурної методології висвітлює арґументацію істориків щодо аналізу просторово-часових меж, складників, закономірностей і суперечностей розвитку національно-культурного відродження. Звернено увагу на дискусію вчених-істориків щодо хронології українського національнокультурного руху, прокоментовано аргументацію дослідників за розширення його верхньої межі до першої третини ХХ століття, що включає до цієї парадигми не лише Україну в імперську добу, але й культурний розвій у період національно-демократичної революції, а також добу українізації. Підкреслено, що діалектична природа та історіософія досліджуваної категорії виявляється у єдності мінорних і мажорних аспектів українського відродження, суперечностях щодо міри внеску у його розвиток інтелігенції та більшості населення українських земель, питанні про співіснування двох патріотизмів "малоросійського" та "великоросійського" тощо. Уточнено теоретичну та конкретно-історичну сутність поняття "українське національно-культурне відродження". Зазначено, що серед основних сфер його розвитку історики називають: націєтворчі процеси та ментальні трансформації української національної ідентичності, духовно-релігійне та церковне життя, державно-церковні та міжконфесійні взаємини, фольклор, розвиток національної освіти, просвітництва та педагогічної думки, становлення наукових досліджень, історіографічних та українознавчих студій, широкий літературний процес, розвиток мови, заснування періодичних видань, здобутки театрального, хореографічного та образотворчого мистецтв. Окреслено перспективи уточнення термінологічного апарату модерної історії України, визначено місце досліджуваного поняття у категоріальній сітці української національної історіографії.
Дод.точки доступу:
Семергей Наталія


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

9.
Шифр: 80я43/S 90-306709024/2018/10
   Журнал

Studia Philologica [Електронний ресурс] : науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2012 - . - Назва з титул. екрана. - ISSN 2311-2425. - Виходить двічі на рік
2018р. Вип. 10
Зміст:
Гуцуляк, Т. Є. Образно-семантична структура одно- та багатозначних дериватів як предмет лексикографії (на матеріалі української мови) / Т. Є. Гуцуляк. - С.3-13
Кл.слова: деривати, образна мотивація, словникова дефініція
Ільчук, О. А. Словотвірний концепт німецьких суфіксальних іменників з метонімічним компонентом / О. А. Ільчук. - С.14-18
Кл.слова: концепт, словотвір, німецька мова
Шведова, М. О. Варіативність форм іменників у знахідному відмінку однини в українській мові (корпусне дослідження) / М. О. Шведова. - С.19-28
Кл.слова: українська мова, регіональна варіативність, знахідний відмінок
Чернецька, Н. В. Колороніми в структурі фразеологізмів в іспанській та українській мовах / Н. В. Чернецька. - С.29-33
Кл.слова: колоронім, колораназви, іспанська мова
Шапочкіна, О. В. Парадигма категорії стану в давньосаксонській мові / О. В. Шапочкіна. - С.34-38
Кл.слова: давньосаксонська мова, стани відношення, діатеза
Закутня, А. Ю. Друкована реклама кінця хіх — першої половини ХХ ст. в контексті пошуку джерельної бази для cловникового опису українського міського койне цього періоду / А. Ю. Закутня. - С.39-52
Кл.слова: койне, календарі, газети
Galytska, E. Semantics of perfume and cosmetic naming in the social stratification aspect / E. Galytska. - С.53-58
Кл.слова: архісема, індикатор, соціальна стратифікація
Грачова, А. В. Прислівник як обов’язковий компонент функційно-семантичного поля темпоральності / А. В. Грачова. - С.59-65
Кл.слова: темпоральність, лексичний маркер часу
Рябова, К. О. Англомовний хештег як об’єкт мовознавчих розвідок / К. О. Рябова. - С.66-72
Галич, О. Б. Художнє моделювання екранного хронотопу в кінодискурсі / О. Б. Галич. - С.73-79
Морозова, Г. К. Девіація як компонент створення ефекту висунення у поезіях Е. Е. Каммінгса / Г. К. Морозова, Г. В. Чеснокова. - С.80-87
Кл.слова: лінгвостилістичний аналіз, паралелізм
Tsys, Yu. Insights into linguistic research of perspective in drama: the case of O. Wilde’s plays / Yu. Tsys. - С.88-94
Кл.слова: лінгвостилістичний, драма, п’єса
Колівошко, В. В. Семантичні та стилістичні аспекти вживання географічної лексики у поезіях Емілі Дікінсон / В. В. Колівошко. - С.95-99
Кл.слова: поетичні тексти, емпіричне дослідження, колорова гама
Румбешт, Г. Ю. Актуалізація концепту seclusion у творах К. Воннегута, К. Кізі, Дж. Фаулза і В. Хольт: когнітивний аспект / Г. Ю. Румбешт. - С.100-104
Кл.слова: самотність, ізольованість, концепт
Пєшкова, О. І. Концептосфера оповідання Оксани Забужко "Дівчатка" в перекладацькому аспекті / О. І. Пєшкова. - С.105-109
Кл.слова: концептосфера, переклад
Гуль, О. Г. Особливості вимови китайських складів ju, qu, xu, yu / О. Г. Гуль. - С.110-113
Кл.слова: китайська фонетика, літери піньіну
Махачашвілі, Р. К. Методологічні засади дослідження динаміки англомовної інноваційної логосфери комп’ютерного буття / Р. К. Махачашвілі. - С.114-119
Кл.слова: феноменологізація, логосфера
Gaidash, A. Representation of the elderly protagonist in Tracy Letts’ August: Osage county / A. Gaidash. - С.120-125
Кл.слова: геронтопортрет, протагоніст
Білинська, Х. В. Філософія натуралізму в романі едіт вортон "Дім радості" / Х. В. Білинська. - С.126-131
Кл.слова: натуралізм, життя-страждання, життя-тюрма
Підодвірна, М. І. Прояви упередженості ненадійного наратора у романі в. Домонтовича "Доктор Серафікус" / М. І. Підодвірна. - С.132-138
Кл.слова: ненадійний наратор, інтерпретація
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), ГП КС (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), ГП КС (1), Ф2 (1), Ф3 (1)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

10.


    Turenko, O.
    Value and semantic orientation of a Gothic personality in Scotus’s axioms of beatitudo aspiration = Ціннісно-смислова орієнтація готичної особистості - скотівські аксіоми прагнення beatitudo / O. Turenko // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 3. - P16-21. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
Дунс Скот -- блаженство -- воля -- особистість -- ціннісно-смислова орієнтація -- індивідуальне удосконалення
Анотація: У статті піддається критиці установлене Модерном переконання про неіснування особистості в добу Високого Середньовіччя. На прикладі аксіом Дунса Скота, схоластичних директив про те, що істинний християнин мусить прагнути до блаженства, автором статті доводиться зворотне - схоластичні доктрини цієї доби мали на меті сформувати високоморальну, рефлексивну і відповідальну особистість, яка свідомо не порушувала баланс взаємовідношення між індивідуальними і колективними цінностями. З метою розкриття соціально-ментальних сенсів етико-релігійної категорії "блаженство" в доктрині Дунса Скота і виявлення аксіологічних актуалізацій становлення особистості в добу Високого Середньовіччя, автор використовує герменевтичний, феноменологічний, логічний та критичний методи дослідження. Доведено, що скотівська інтерпретація прагнення блаженства стверджує концепт активного індивідуального вдосконалення та актуалізує формування особистості, спонукає індивіда до самоконтролю й гармонізації внутрішнього світу із ціннісними канонами християнства та ідеалами різнорівневих спільностей вірян - родин, корпорацій, держав, створюючи цілісне "об'єднання християн" (corpus Christianorum). Прагнення béatitudo виступає ієрархічним орієнтиром і засобом початку активного духовно-морального руху і є одним із засобів спрямованості волі на ідеальний об'єкт. Прагнення блаженства надає можливість людині реалізувати здібності волі-любові, здолати гріховність interim ethics, нівелюючи його контингентність, а, осягнувши природну сферу блаженства, прагнути щастя. Схоласт розглядає béatitudo як запоруку присутності Любові й Задуму Бога в земному житті кожного, як певний хист людини, який сприяє досягненню finis ultimus. Незважаючи на ступінь гріховності, людина мусить особисто гармонізувати дві сфери можливого блаженства - приватну й універсальну. Але, зважаючи на закон природи, людське єство прагне щастя в приватній сфері, а вже потім - універсального блаженства, яке буде досягнуто завдяки апостеріорним актам волі та рівноправному вирішенню дилеми. Вперше проводиться філософська інтерпретація середньовічної категорії блаженства. Перспектива подальшого дослідження цієї категорії надасть можливість більш чітко зрозуміти антропологічний перехід від традиціоналістського способу мислення до раціонально-індивідуального і виявить внутрішню наповненість духовного світу людини Середньовіччя - ментальні сходинки європейської особистості.
Дод.точки доступу:
Туренко Олег


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)