Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Пошуковий запит: (<.>K=ісламська республіка<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Костюк, Олександр
Назва : The Вплив ісламу на стабільність та адаптивність політичної системи Ісламської республіки Іран
Місце публікування : Схід: аналітично-інформаційний журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Маріуполь: Український культурологічний центр, 2023. - Том 4, № 2. - С. 17-25. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093, DOI 10.21847/2411-3093.2023.4(2).286914 (Шифр С794174244/2023/4/2). - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093, DOI 10.21847/2411-3093.2023.4(2).286914. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093, DOI 10.21847/2411-3093.2023.4(2).286914
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): іслам--політична система--ісламська республіка--іран--протести--легітимність
Анотація: В Ірані більше 40 років існує атипова політична система створена на базі ісламу шиїтського напрямку. Система характеризується дуалізмом світської та релігійної влади, а також наявністю подвійної легітимності релігійних інституцій влади. Метою статті є визначення ефективності та адаптивності існуючої релігійно-політичної системи. З'ясовується як іслам безпосередньо впливає на політичні інститути та організації, і відповідно є фактором політичної стабільності та життєздатності політичного ладу. В сучасному Ірані існують республіканські та релігійні органи влади, тобто поєднується західне розуміння демократії та шиїтське розуміння життя мусульманської общини. Всі республіканські органи влади є виборними, однак над ними зберігають контроль релігійні інституції. Останні чотири десятиліття характеризувалися більшою концентрацією влади в руках Лідера країни та релігійних інституцій загалом. Республіканські виборні органи влади піддаються все більшому контролю з боку релігійних, а самі керманичі (Президент) цих органів поступово стали вихідцями з релігійних еліт. Таким чином все більше стирається різниця між світськими та релігійними інституціями, а масові протести громадян скеровані не на певний вид влади (релігійну чи світську), а на владу загалом. Центральним елементом стабільності даної системи є Лідер країни, який одночасно поєднує божественну та демократичну легітимність, і за цим показником є унікальним в системі державної влади. Політичні процеси в Ірані демонструють, що релігія не здатна ефективно безпосередньо впливати на політичні події та процеси, однак релігія інтегрована в політичну систему, де вона є домінантною, здатна створити ефективний державний механізм. Принаймні тимчасово, така система здатна забезпечити стабільність, адаптивність та динамічність політичного життя в межах окремої країни. Проте тенденція до узурпації повноважень релігійною владою поступово знищує саму сутність дуалістичної релігійно-політичної системи Ірану. А отже і переваги такої системи, відносно забезпечення політичної та соціально-економічної справедливості, втрачаються.
Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)