Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Пошуковий запит: (<.>K=архаїчні і сучасні культури<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1
1.


    Titov, S.
    Analysis of taboos as a basic principle of religious beliefs in the context of modern religious studies = Аналіз табу як базового принципу релігійних вірувань у контексті сучасного релігієзнавства / S. Titov // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2018. - № 3. - P84-87. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
табу -- релігійні вірування -- архаїчні і сучасні культури -- класифікація табу
Анотація: У статті розглянуто механізм виникнення табу (на прикладі експерименту Дж. Р. Стівенсона з макакамирезусами), проаналізовані деякі відомі в сучасному релігієзнавстві визначення феномена, зокрема, Х.Вебстера (1942), С.А.Токарева і А.Ф. Анісімова (1966), А Гусейнова (2007), Л.Я. Штернберга (2012) і виділені дві групи табу, пов'язані зі сферою його дії - сакральні та небезпечні. Досліджуючи релігійний характер табу, особливу увагу автор приділяє групі заборон, пов'язаних зі сферою сакрального. Показано, що в примітивних суспільствах сакральні табу регламентують усі сфери життя, замінюючи право, мораль і релігію. У цивілізованих суспільствах табу представлені вербалізованими формами сакрального. У зв'язку з цим він відзначає прагматичну корисність негативної інформації в медіа або інших джерелах масової інформації - негатив стимулює людську здатність вслухатися в перші ознаки загрози, що насувається, а отже попереджати подібні випадки в майбутньому, будь-які приписи, засновані на страху, заслуговують з точки зору і давньої, і сучасної людини, право на те, що б їм наслідувати і їх дотримуватися. Автор стверджує тотально релігійний характер походження будь-яких видів заборон і робить висновок, що феномен табу є окремим випадком релігійної заборони, як у примітивних суспільствах, так і в сучасних релігійних традиціях. При цьому табу примітивних народів є незрозумілими і не підлягають інтерпретації саме в силу того, що від початку в казуальному ланцюжку мають сакральне джерело походження. Новизною даного дослідження є спроба пошуку онтологічних підстав походження табу в релігієзнавчому аспекті.
Дод.точки доступу:
Титов Сергій,


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)