Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Пошуковий запит: (<.>K=Дніпробуд<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1
1.


    Додонов, P.
    Peculiarities of shipping in the Dnipro basin in 1875-1932 = Специфіка судноплавства в басейні Дніпра в 1875-1932 рр. / P. Додонов // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2018. - № 4. - P5-11. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
Дніпро -- Дніпровський басейн -- річковий транспорт -- пароплави -- пороги -- Дніпробуд
Анотація: У статті проаналізовано динаміку водного транспорту в Дніпровському басейні в останню чверть ХІХ - першу третину ХХ століття. Зазначений хронологічний період характеризується співіснуванням традиційних засобів пересування водними шляхами із модерними нововведеннями. Технологічні новації у вигляді парового двигуна, залізного корпусу, гребного гвинта, а незабаром і двигуна внутрішнього згоряння спричинили справжню революцію на річковому транспорті. Показано, як під впливом вказаних новацій змінюється структура парку суден, збільшується їх загальний тоннаж, швидкість перевезень, зменшується собівартість послуг. Дніпро починає працювати на потреби промисловості, що бурхливо розвивається на його берегах. Загальна меридіональна орієнтація р. Дніпро з притоками, з'єднуючи собою лісову, лісо-степну та степну природнокліматичні зони, обумовила зміст вантажопотоків: з півночі постачали ліс та продукти лісообробної промисловості, з півдня - хліб, сіль, вугілля. Автор описує також еволюцію річкового флоту, у тому числі - пароплавів. За переписом 1890 року, на ріках України налічувалося 220 пароплавів, у 1906 році їх кількість лише на Дніпрі збільшилася до 440 одиниць, тоді як кількість несамохідних барж досягала 2,5 тис. Згадуються найбільші об'єднання власників пароплавів: "Російське товариство пароплавства і торгівлі" (РОПіТ), "Товариство пароплавства по Дніпру", "Друге товариство пароплавства по Дніпру". Вони експлуатували понад 70 пристаней на Дніпрі. Водночас, географічні умови, включаючи наявність порогів, ділянок з недостатньою глибиною, примхи погоди тощо значно ускладнювали навігаційні умови Дніпра. На відміну від басейнів Волги, Дону, річок Сибіру та Далекого Сходу, Дніпровські пороги ізолювали Верхню та Середню Наддніпрянщину від Низу, що отримало назву проблеми "Великого Дніпра", яка була вирішена у 1932 році через будівництво греблі Дніпровської ГЕС.

Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)