Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Наукові періодичні видання Університету (2)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=біографізм<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Показані документи с 1 за 6
1.
   82.081
   Л 64


   
    Літературний процес: методологія, імена, тенденції : збірник наукових праць. № 2 / Київський університет імені Бориса Грінченка ; редактор: О. Є. Бондарева [та ін.]. - Київ : Київський університет імені Бориса Грінченка, 2013. - 95 с. - (Філологічні науки). - Библиогр. в конце ст. - 34.88 грн., 17.00 грн.
    Зміст:
Єременко, Олена Володимирівна. Інтерсеміотичні тропи як жанротворчий чинник / О. В. Єременко. - С .6-9
Кл.слова: фрески, композиція, новелістичність
Шпрінгвальд, Тетяна Дмитрівна. Мультимедійні утворення у публіцистиці Світлани Пиркало (на матеріалі інтернет-колонки "Кухня егоїста" та блогу "Мій світ" Світлани Пиркало) / Т. Д. Шпрінгвальд. - С .44-47
Кл.слова: віртуальна література, інсценованість тексту, есеїстика
Гамалія, Віра Миколаївна. Процеси термінотворення і просвітницька діяльність в Україні на зламі ХІХ - ХХ століть / В. М. Гамалія. - С .51-53
Кл.слова: номенклатура, освітня діяльність
Поліщук, Ярослав Олексійович. Література ХХІ століття: проґностичний начерк / Я. О. Поліщук. - С .67-70
Кл.слова: автентизм, постмодернізм, біографізм
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Літературознавство--Мовознавство--Збірники

Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту

Дод.точки доступу:
Бондарева, Олена Євгеніївна \редактор.\
Борисенко, Катерина Григорівна \редактор.\
Буніятова, Ізабелла Рафаїлівна \редактор.\
Волощук, Лариса Вікторівна \редактор.\
Єременко, Олена Володимирівна \редактор.\
Іллінська, Н. І. \редактор.\
Кудряшова, Оксана Валентинівна \редактор.\
Мережинська, Г. Ю. \редактор.\
Сінченко, Олексій Дмитрович \редактор.\
Ткаченко, А. О. \редактор.\
Винниченко, Володимир Кирилович (український прозаїк, драматург та художник ; 1880-1951) \про нього\
Костенко, Ліна Василівна (українська письменниця-шістдесятниця ; 1930) \про неї\
Київський університет імені Бориса Грінченка


Примірників всього: 7
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б (1),
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (3),
Левка Лук'яненка, 13-Б. Філія 1 (1),
Бульвар І. Шамо, 18/2 (1),
Фаховий коледж «Універсум» (1)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б (1),
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (3),
Левка Лук'яненка, 13-Б. Філія 1 (1),
Бульвар І. Шамо, 18/2 (1),
Фаховий коледж «Універсум» (1)

Знайти схожі

2.
83.3
Л 64


    Поліщук, Ярослав Олексійович.
    Література ХХІ століття: проґностичний начерк / Я. О. Поліщук // Літературний процес: методологія, імена, тенденції : зб. наук. пр. / Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. - Київ : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2013. (Філологічні науки), № 2. - С. 67-70
ББК 83.3

Кл.слова (ненормовані):
автентизм -- постмодернізм -- біографізм
Дод.точки доступу:
Бондарева, Олена Євгеніївна \ред.\
Борисенко, Катерина Григорівна \ред.\
Буніятова, Ізабелла Рафаїлівна \ред.\
Волощук, Лариса Вікторівна \ред.\
Єременко, Олена Володимирівна \ред.\
Іллінська, Н. І. \ред.\
Кудряшова, Оксана Валентинівна \ред.\
Мережинська, Г. Ю. \ред.\
Сінченко, Олексій Дмитрович \ред.\
Ткаченко, А. О. \ред.\
Київський університет імені Бориса Грінченка

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)


Знайти схожі

3.
82.0
П 35


    Питання літературознавства [Текст] : науковий збірник / Ін-т л-ри ім. Т. Г. Шевченка, Чернів. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича; ред. О. В. Червінська. - Чернівці : ЧНУ, 1966 - .
   Випуск 89. - 2014. - 327 с. - Бібліогр. наприкінці ст. - ISSN 2306-2908. - 20.00 грн.
    Зміст:
Волошин, Марія Михайлівна. Трансформации биографических реалий в поэтическом мире В. Малахиевой-Мирович / М. М. Волошин. - С .7-16. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: Малахієва-Мирович Варвара, про творчість, автоміфологізація, духовна автобіографія
Калініченко, Михайло Михайлович. Герман Мелвілл, митець без біографії / М. М. Калініченко. - С .17-28. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: Мелвілл Герман, про нього, біографія, текст
Маценка, Світлана Павлівна. Музика як складова біографічного тексту / С. П. Маценка. - С .29-40. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: Моцарт Вольфганг Амадей, про нього, Бетговен Людвіґ, про нього, Штраус Ріхард, про нього
Павленко, Юлія Юхимівна. Письмо про Себе фікційного суб'єкта: модус біографії на перетині методологій / Ю. Ю. Павленко. - С .41-51. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: Письмо про Себе, фікційний суб'єкт, біографія
Пархета, Яна Вікторівна. Епістолярій Григора Тютюнника: проблема стосунків з матір'ю / Я. В. Пархета. - С .52-61. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: Тютюнник Григір, про нього, епістолярій, психопоетологічний підхід
Тузков, Сергій Олександрович. Готическая традиция в творчестве Говарда Лавкрафта / С. Тузков. - С .62-70. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: Лавкрафт Говард, Поклик Ктулху, про твір, готична традиція, інфернальні сили
Шабаль, К. Втілення авторської свідомості крізь наратив головного персонажа у "Записках українського самашедшого" Ліни Костенко / К. Шабаль. - С .86-96
Чернокова, Євгенія Семенівна. Семантика и поэтика автобиографизма в лирике окопных поэтов / Є. С. Чернокова. - С .71-85. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: Сассун Зіґфрід, про творчість, Овен Вілфред, про творчість, Розенберг Айзек, про творчість
Шабаль, Катерина Сергіївна. Втілення авторської свідомості крізь наратив головного персонажа у "Записках українського самашедшого" Ліни Костенко / К. С. Шабаль. - С .86-96. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: Костенко Ліна, Записки українського самашедшого, про твір, автор, авторська свідомість
Жаданов, Юрій Анатолійович. Художня модель хронотопу в антиутопічному жанрі другої половини ХХ століття / Ю. Жаданов, І. Кулікова. - С .97-106. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: час, концент, простір
Кулик, Анна Олександрівна. Біографічна проза В. Врублевської в аспекті жанрових домінант / А. О. Кулик. - С .107-115. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: Врублевська Валерія, Соломія Крушельницька, про твір, Врублевська Валерія, Шарітка з Рунгу, про твір, біографічна проза
Куницька, Ірина Валеріївна. Роман-біографія в контексті модерністської естетики (на матеріалі роману В. Вулф "Орландо") / І. В. Куницька. - С .116-125. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: Вулф Вірджінія, Орландо, про твір, роман-біографія, модернізм
Левчук, Юлія Олександрівна. Біографізм як чинник жанротворення (на матеріалі творчості Лесі Українки) / Ю. О. Левчук. - С .126-136. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: Українка Леся, про творчість, біографія, лірика
O'Dwyer, М. Julien Green et l’art de la biographie / М. O'Dwyer. - С .137-152. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: Ґрін Жульєн, про творчість, французька література, XX ст., Святий Франциск Асизький
Шахова, Катерина Ігорівна. Автобіографічна жанрова домінанта записок Уляни Кравченко "Спогади учительки" / К. І. Шахова. - С .153-164. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: Кравченко Уляна, Спогади учительки, про твір, автобіографізм, нарація
Астрахан, Наталя Іванівна. Біографія Сократа в контексті розвитку античної драми / Н. І. Астрахан. - С .165-177. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: біографія Сократа, трагедія, комедія
Волковинський, Олександр Сергійович. Алегореза байки Г. Сковороди "Змія и буффон" в аспекті офітських символів і міфологем / О. Волковинський. - С .178-192. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: Сковорода Григорій, Змія и буффон, про твір, алегореза, анаграма
Громик, Аліна Олексіївна. Сучасні франкомовні дослідження біографічних текстів: пролегомени / А. О. Громик. - С .193-204. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: біографічний текст, біографічний наратив, франкомовні дослідження
Динниченко, Тетяна Анатоліївна. Биографический подтекст повестей А. Жида "Тесные врата" и "Пасторальная симфония" / Т. А. Динниченко. - С .205-214. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: Жід Андре, Вузька брама, про твір, Жід Андре, Пасторальна симфонія, про твір
Штанюк, Олеся Миколаївна. Роман Ч. Ачебе "Мурашники савани" як метафора актуального нігерійського соціуму / О. М. Штанюк. - С .215-223. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: Ачебе Чинуа, Мурашники савани, про твір, Нігерія, Іґбо
Щур, Оксана Петрівна. Аспекти конструювання ідентичності митця в темпоральному вимірі (на матеріалі текстів Наталени Королевої) / О. Щур. - С .224-234. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: Королева Наталена, про творчість, автобіографізм, конструювання біографії
Біляцька, Валентина Петрівна. Художньо-біографічна модель образу Мазепи в сучасних історичних романах у віршах / В. П. Біляцька. - С .235-246. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: образ Мазепи Івана, Мотрич Катерина, Мотрині ночі, про твір, Горлач Леонід, Мазепа, про твір
Grivina, V. Interrelation between the Author and the Text in W. S. Burroughs’s Naked Lunch and Chuck Palahniuk’s Fight Club / V. Grivina. - С .247-255. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: Берроуз Уільям, Голий сніданок, про твір, Пола?нік Ча?рльз Ма?йкл "Чак", Бійцівський клуб, про твір, трансгресивна література
Коршунова, Світлана Іванівна. Біографічні паралелі як підстава типологічного вивчення творчості Джорджа Орвелла та Івана Багряного / С. Коршунова, С. Кобута. - С .256-265
Кл.слова: Орвелл Джордж, про творчість, Багряний Іван, про творчість, літературна проекція
Гальчук, Оксана Василівна. "Чуже" життя як інтертекст : античні біографії в українській інтерпретації / О. Гальчук. - С .266-277. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: античність, інтертекст, трансформація
Корнійчук, Тетяна Віталіївна. Життєпис І. Котляревського в романі Б. Левіна "Веселий мудрець" / Т. В. Корнійчук. - С .278-285. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: Левін Борис, Веселий мудрець, про твір, літературна біографія, образ Івана Котляревського
Левицька, Оксана Степанівна. Загадки біографії Томаса Гарді:спроба прочитання у творчості Джона Фаулза 286 / О. С. Левицька. - С .286-294. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: Гарді Томас, художня біографія, Фаулз Джон, про творчість, біографізм
Рарицький, Олег Анатолійович. Автобіографії шістдесятників: художній та фактологічний модуси сприймання / О. Рарицький. - С .295-308. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: автобіографії шістдесятників, художньо-документальна проза, метажанр
Ткаченко, Роман Петрович. В. Сухомлинський у повісті І. Цюпи "Добротворець" / Р. П. Ткаченко. - С .309-318. - Библиогр. в конце ст.
Кл.слова: Цюпа Іван, Добротворець, про твір, образ Сухомлинського Василя, соціалістичний реалізм
Рихло, Петро Васильович. Англійська лірика початку XX століття як феномен модернізму : [рецензія] / П. В. Рихло. - С .319-323
Кл.слова: англійська лірика, модернізм, георгіанці
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Літературознавство--Збірники

Кл.слова (ненормовані):
семантика -- роман-біографія -- ідентичність митця -- герменевтика -- англійська лірика
Дод.точки доступу:
Червінська, О. В. \ред.\
Інститут літератури імені Т. Г. Шевченка(Київ)
Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича


Примірників всього: 1
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (1)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (1)

Знайти схожі

4.


    Холодинська, Світлана Миколаївна.
    Творча спадщина Давида Бурлюка як об’єкт теоретичного аналізу / С. М. Холодинська // Культура і сучасність : альманах. - 2019. - № 1. - С. 155-163. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2226-0285

Кл.слова (ненормовані):
творча спадщина -- теоретичний аналіз -- об’єкт -- футуризм -- біографізм -- персоналізація -- чинники культурологічного підходу

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

5.


    Бондарева, О.
    Образ Бориса Грінченка і його контексти в п’єсі Мар’яни Ангелової "Синдром Грінченка" / О. Бондарева, Г. Бітківська, А. Брацкі // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2023. - Том 29, № 1. - С. 47-53, DOI 10.28925/2311-259x.2023.1.7. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
біографічна драма -- ідентичність -- мова -- словник Грінченка -- місце пам’яті -- антиколоніальні естетичні маніфестації -- деколоніальний проєкт
Анотація: Розглянуто п’єсу Мар’яни Ангелової «Синдром Грінченка», у якій змодельовано авторську художню версію антиутопічного переходу української мови у статус «мертвої », коли нею не послуговуються повсякчасно, а також ситуацію ї ї пригадування та «оживлення». Провідниками такої «реінкарнації » мови у п’єсі слугують унікальний чотиритомний Словник та й ого упорядник Борис Грінченко. Не випадково жанр твору авторка маркує як «драму словникового запасу». Актуальність дослідження зумовлена тим, що проблема радикального перегляду каталогу ключових для украї нства персоналіи сьогодні напряму пов’язана з напрацюванням деколоніальної украї нської ідентичності, студіями пам’яті, ревізією украї нського культурного пантеону, якии важко уявити без постаті Бориса Грінченка, яка у цеи пантеон вписується доволі епізодично. Предметом статті є аналіз художніх стратегіи небіографічного письма, задіяних у створенні біографічного образу у сучасніи драмі, об’єктом — текст п’єси Мар’яни Ангелової «Синдром Грінченка». Метою є презентація та інтерпретація цікавого драматургічного твору. Цеи текст, створении ще 2013 року, інтерпретовано з позиціи , актуальних для літературознавства 2023 року, на тлі віи ни за украї нську ідентичність у протистоянні росіи ськіи агресії . Методологія дослідження спирається на теорії ідентичності, сучасніукраї нські memory studies, екокритичні теорії письма. Новизна дослідження вбачається у тому, що текст п’єси проаналізовано вперше, створено шляхи и ого опрацювання для дослідників-філологів і для сучасних театральних практиків. У результаті дослідження зроблено висновок, що Мар’яна Ангелова апелює до родової колективної мовної пам’яті багатьох поколінь украї нців, створюючи полісемантичний та поліваріативний образ Словника як ї ї осмисленої та ословленої території . Авторка пропонує безліч художніх антиколоніальних маніфестацій , сконцентрованих довкола репресованих українських літер, забутих значень і змертвілих слів, назавжди знищених цензурою сторінок словника, упослідженої мови, лінгвоциду та ксеноглосної коми. Чотиритомний словник у п’єсі виявляє частотнішу присутність, аніж його біографічнии укладач. Натомість образ самого Бориса Грінченка, зберігаючи кілька біографічних мікросюжетів, по суті, втрачає свій актуальний біографізм і набуває міфологічних рис «небесного Грінченка» — «прабатька» сучасної української мовної особистості
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Бітківська, Г.
Брацкі, А.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

6.


    Біляцька, Валентина.
    «У житті найтяжчих мук зазнали Україна і Ісус Христос» / В. Біляцька // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2024. - Том 30, № 1. - С. 15-23, DOI 10.28925/2311-259x.2024.1.3. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
вірш-присвята -- адресована лірика -- тоталітарний режим -- Україна -- художній документ
Анотація: Поетичний доробок Олекси Гай-Головка, українського письменника і громадського діяча діаспори, представлено трьома томами вибраного. Його лірика досліджена переважно в контексті тем і мотивів українськомовних поетів Канади (І. Накашидзе): любов до України, мотив ностальгії, образ степу тощо. Адресована лірика поета не досліджувалася, тому метою статті є осмислення виявів, мотивів і визначення своєрідності зображення предмета й адресата віршів-присвят письменника. Дослідження здійснено за допомогою порівняльно-історичного, семіотичного методів, контекстуального аналізу тексту, принципів рецептивної естетики з посиланням на роботи вітчизняних науковців щодо генологічних тенденцій, жанрової своєрідності адресованої лірики. Серед цих дослідників — Л. Бондар, Ю. Клим’юк, Ю. Ковалів, В. Назарець, Л. Скорина, М. Ткачук. Новизна дослідження полягає в розгляді поезій-присвят О. Гай-Головка, у яких крізь призму конкретного адресата репрезентовано переважно долю України й українського народу в «комуно-московському рабстві». Результати дослідження. «Ліричні портрети» О. Гай-Головка різні за жанровою модифікацією: вірш-присвята «Друзям», «Повнорунним вівцям», «Тарасові Шевченкові»; лист-присвята «Лист до матері», «Лист до Юрія Смолича»; присвята-звертання «Народе мій», «До Валеріана Ревуцького», «До Юрія Головка»; присвята-епітафія «Федорові Одрачеві», «Василю Стефанику» тощо. Вірші-присвяти не завжди мають жанрові рефлекси в назві, у таких поезіях після назви вказані адресати з місткою довідкою або вказівкою на подію: «Баляда про воїв» Юрію Стефаникові, «Пісня» В. Русальському, «На вічну пам’ять Волинякові». Особливістю адресованої лірики О. Гай-Головка є біографізм, наскрізним образом є Україна, уярмлена «комуною», рідний народ, «кайданами скутий», «придушений неславою». Переосмисленням біблійно-християнських мотивів та образів («До Митрополита Іларіона», «Владиці Борисові в день від’їзду до Едмонтону», «Упалим») відтворено трагізм власної долі й долі українського народу в тоталітарному суспільстві. Вірші-присвяти О. Гай-Головка мають помітне значення в збереженні та ретрансляції індивідуальної, історичної, культурної пам’яті, є художнім документом злочинів тоталітарного режиму («Чекістам», «Сталінові», «До московських окупантів і їхніх малоросів яничарів») і важливим інтерпретаційним кодом, що дає реципієнтові змогу виявляти важливість і масштабність порушених проблем, приховані смисли таємниці людської душі.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)