Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Наукові періодичні видання Університету (2)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=водойми<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Показані документи с 1 за 17
1.
   37.016.3:581
   П 30


    Петров, Владимир Владимирович.
    Растительный мир нашей Родины : книга для учителя / В. В. Петров ; ред.: Е. А. Горшкова, Г. Н. Гвоздкова. - 2-е изд., доп. - Москва : Просвещение, 1991. - 207 с. : ил. - ISBN 5-09-002880-Х (в пер.) : 1.00 грн.
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Педагогіка--Методика викладання природознавства--Навчальні видання

Кл.слова (ненормовані):
ботаніка -- рослини -- природознавство -- методикаа викладання ботаніки -- тундра -- охорона рослинного світу -- тайга -- ліси -- степи -- пустелі -- болота -- водойми
Дод.точки доступу:
Горшкова, Е. А. \ред.\
Гвоздкова, Г. Н. \ред.\


Примірників всього: 1
Бульвар І. Шамо, 18/2,
Фаховий коледж «Універсум» (1)
Вільні:
Фаховий коледж «Універсум» (1)

Знайти схожі

2.
   502
   Х 52


    Хитра, Зоя Михайлівна.
    Природознавство 2 клас : робочий зошит до підручника "Природознавство" 2 клас Т. Г. Гільберг / З. М. Хитра, Л. В. Мальцева ; рецензент М. В. Братко. - Харків : Весна, 2015. - 72 с. : іл. - ISBN 978-617-686-266-6 : 40.00 грн.
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Природничі науки--Природознавство--Робочий зошит--Навчальні видання

Кл.слова (ненормовані):
явища природи -- Земля -- природа восени -- водойми -- вимірювання температури -- гриби -- плоди -- насіння -- природа взимку -- тварини взимку
Дод.точки доступу:
Мальцева , Людмила Володимирівна
Братко, Марія Василівна \рецензент.\


Примірників всього: 1
Фаховий коледж «Універсум» (1)
Вільні:
Фаховий коледж «Універсум» (1)

Знайти схожі

3.
   502
   Х 52


    Хитра, Зоя Михайлівна.
    Природознавство 3 клас [Текст] : робочий зошит до підручника "Природознавство" 3 клас Т. Г. Гільберг / З. М. Хитра, Л. В. Мальцева ; рецензент М. В. Братко. - Харків : Весна, 2015. - 64 с. : ил. - ISBN 978-617-686-265-9 : 40.00 грн.
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Природничі науки--Природознавство

Кл.слова (ненормовані):
явища природи -- Земля -- природа восени -- водойми -- вимірювання температури -- гриби -- плоди -- насіння -- природа взимку -- тварини взимку
Дод.точки доступу:
Мальцева , Людмила Володимирівна
Братко, Марія Василівна (кандидат педагогічних наук, доцент, директор університетського коледжу імені Бориса Грінченка) \рецензент.\


Примірників всього: 1
Фаховий коледж «Універсум» (1)
Вільні:
Фаховий коледж «Універсум» (1)

Знайти схожі

4.
Шифр: П860805/2016/1
   Журнал

Початкова школа [Текст] : науково-методичний журнал/ Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України. - Київ : Початкова школа, 1969 - . - ISSN 0131-5358. - Виходить щомісячно
2016р. № 1
Зміст:
Коляда, Ольга. "Чим зарадить матерям..." : літературно-музична композиція, присвячена пам'яті героїв, які полягди в АТО / О. Коляда. - С.1-2
Галас, Антоніна. Розвиток інформаційно-освітнього середовища - умова підвищення професійних компетентностей педагога / А. Галас [и др.]. - С.3-5. - Бібліогр. у кінці ст.: 16 назв.
Інші автори: Дарченко Л., Каратаєва М., Кулик О.
Хома, Ольга. Методика роботи над словниковими словами з погляду текстоцентричної технології навчання / О. Хома. - С.6-9. - Бібліогр. у кінці ст.: 5 назв.
Лобчук, Олена. Напрями роботи з розвитку умінь мовленнєвої діяльності у молодших школярів / О. Лобчук. - С.9-14
Лісович, Ольга. Пора воскресіння (виховний захід, присвячений Богдану Лепкому) / О. Лісович. - С.14-16
Гаврилюк, Алла. Прості задачі як засіб формування математичної компетентності в початковій школі / А. Гаврилюк. - С.17-19
Пермінова, Ірина. Урок математики в 1 класі / І. Пермінова, Т. Дрозд. - С.19-22
Набільська, Любов. Підсумковий урок до розділу з основ здоров'я у 2 класі / Л. Набільська. - С.22-24
Мудрик, Світлана. Творчий проект "Захисти природу" (урок з природознавства, 3 клас) / С. Мудрик. - С.25-28
Міцкан, Тетяна. Навчально-виховний захід: "Боляче буває всім" / Т. Міцкан. - С.28-30
Могила, Ольга. Навчальний проект "Водойми рідного краю, їх стан та охорона" / О. Могила. - С.30-33
Чорна, Наталія. "Уроки під небом" / Н. Чорна. - С.34-39
Мартиненко, Олена. Українські народні ігри в хореографічній інтерпретації або Танцювально-ігрова мозаїка / О. Мартиненко. - С.39-44
Калошин, Володимир. Щоб зауваження бути конструктивними (практичні поради) / В. Калошин. - С.45-49
Мартиненко, Світлана. Діагностування індивідуальних особливостей педагога / С. Мартиненко. - С.49-52
Фалько, Ярослав. Історія та походження шкільної лексики / Я. Фалько. - С.53-54
Школьник, Серафима. Музичні фізкультхвилинки / С. Школьник, Т. Бесшапошникова, О. Вернер. - С.55-56
Стрілець, Світлана. Навчальний кабінет - творча лабораторія вчителя / С. Стрілець. - С.56-57
Савенков, Ігор. Конспект занять з лікувальної гімнастики для учнів 2 та 3 класів / І. Савенков. - С.58-59
Тітова, Марина. Як повернути втрачену любов до книжок? / М. Тітова. - С.60-63
Є примірники у відділах:
Ф3 (11.01.2016р. Прим. 2 - ) (вільний)
Ф2 (12.01.2016р. Прим. 1 - ) (вільний)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

5.
Шифр: У171724920/2016/3
   Журнал

Учитель початкової школи [Текст] : науково-методичний журнал/ Національна академія педагогічних наук України. - Київ : Світич, 2012 - . - Виходить щомісячно
2016р. № 3
Зміст:
Божинський, Володимир. Хаб-школи: нова форма надання освітніх послуг / В. Божинський. - С.3-5
Суховірський, Олег. Відтворювать комп'ютерний процес – є в цьому особливий інтерес. Ознайомлення з принципами роботи графічного редактора без використання комп'ютерної техніки / О. Суховірський. - С.9-11
Пономарьова, Катерина. Птаха пізнають за пір'ям, а людину за мовою. Збагачення мовлення учнів виражальними засобами мови / К. Пономарьова. - С.12-15
Деркач, Оксана. Не ображаймо і не ображаймося. Арт-педагогічні техніки у системі методів формування в учнів досвіду морального вибору / О. Деркач. - С.16
Деркач, Оксана. Не залишаймо ран у людських серцях / О. Деркач. - С.17
Кл.слова: морально-етичне виховання
Деркач, Оксана. Не носімо образи за плечима / О. Деркач. - С.18-19
Кл.слова: морально-етичне виховання, психологічна служба
Митник, Олександр. Міркуємо логічно - говоримо правильно. Розвиток мислення на уроках англійської мови / О. Митник, Ю. Грабовська. - С.20-22
Майстер, Вікторія. Побачити повітря нам не просто - властивості його відкриває дослід. Добірка дослідів з теми "Вітер. Повітря" для учнів 1-3 класів / В. Майстер. - С.23-25
Кл.слова: природознавство
Ліпінська, Лілія. Мандруємо рідним краєм, водойми його вивчаєм. Урок-екскурсія з природознавства для 4-го класу / Л. Ліпінська, О. Юрченко. - С.26-29
Солодовник, Наталя. Навчальні матриці: робота з даними. Використання спеціальних інформаційних моделей на уроках з різних предметів / Н. Солодовник. - С.30-33
Кл.слова: освітні технології
Пришлюк, Алла. Вивчаємо правила і норми листування, щоб дарувати радість спілкування. Урок розвитку мовлення для 3-го класу / А. Пришлюк. - С.34-36
Кл.слова: громадянська освіта
Гуштан, Мирослава. Щою у банку ефективно працювати, математику нам добре треба знати. Урок математики для 4-го класу / М. Гуштан. - С.37-39
Ковбаска, Наталія. Весняне сонце сяє нам з небес, і цілий світ співа: "Христос воскрес!" Уроки інтегрованого курсу "Мистецтво" для 3-го класу / Н. Ковбаска. - С.40-45
Хільченко, Ніна. У країні педагогічної етики. Театральна педагогічна зустріч / Н. Хільченко. - С.46-50
Є примірники у відділах: всього 1 : Ф2 (1)
Вільні: Ф2 (1)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

6.


    Могила, Ольга.
    Навчальний проект "Водойми рідного краю, їх стан та охорона" / О. Могила // Початкова школа : Науково-методичний журнал. - 2016. - N 1. - С. 30-33 . - ISSN 0131-5358
ДРНТІ

Рубрики: Природознавство--викладання--водойми

   Урок-конференція--природознавство--4 кл.


   Проектне навчання--природознавство--водойми--4 кл.



Є примірники у відділах:
Ф3 (28.09.2016р. Прим. 3 - ) (вільний)
Ф2 (06.09.2016р. Прим. 4 - ) (вільний)
Замовлені прим-ки для відділів: ГП ЧЗ


Знайти схожі

7.


    Солтис, Оксана
    Мандруємо Україною : заняття для дітей старшої групи (за методикою М. Єфимова) / Оксана Солтис // Дошкільне виховання. - 2017. - № 8. - С. 34-36 . - ISSN 0321-1401

Рубрики: Педагогіка--Дошкільна--Фізичне виховання

Кл.слова (ненормовані):
патріотичне виховання -- народознавче виховання -- фізичний розвиток
Анотація: Подано розробку фізкультурного заняття, мета якого - зміцнювати опорно-руховий апарат дітей, м'язи шиї, плечового пояса, рук, ніг; розвивати фізичні якості; закріплювати уявлення про різні типи природних ландшафтів України (гори, степи, ліси. водойми), визначні природні об'єкти (найбільші річки, найвищі гори, природні заповідники); викликати бажання проявляти свої вміння, знання, силу, швидкість у подоланні різних перешкод; виховувати прагнення до рухової активності, любов до Батьківщини та гордість за неї.

Є примірники у відділах: всього 2 : Ф3 (1), Ф2 (1)
Вільні: Ф3 (1), Ф2 (1)


Знайти схожі

8.
373.3.016:502/504]:371.321.1:001.895
Я 47


    Яковенко, Л.
    Екскурсії як вид роботи з учнями на уроках природознавства / Лідія Яковенко // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 10. - С. 40–43. . - ISSN 0131-5358
УДК

Рубрики: Природознавство--урок-екскурсія--початкова школа

Кл.слова (ненормовані):
природознавство -- методика викладання -- урок-екскурсія -- вода в природі -- водойми -- початкова школа -- 4 клас
Анотація: У статті подано розробку уроку-екскурсії з природознавства на тему: "Екскурсія до річки" для учнів 4 класу.

Є примірники у відділах: всього 2 : Ф3 (1), Ф2 (1)
Вільні: Ф3 (1), Ф2 (1)


Знайти схожі

9.


    Могила, Ольга.
    Навчальний проект "Водойми рідного краю, їх стан та охорона" [Текст] / О. Могила // Початкова школа. - Київ : Початкова школа, 2016. - № 1. - С. 30-33


Є примірники у відділах:
Ф3 (11.01.2016р. Прим. 2 - ) (вільний)
Ф2 (12.01.2016р. Прим. 1 - ) (вільний)


Знайти схожі

10.


    Ліпінська, Лілія.
    Мандруємо рідним краєм, водойми його вивчаєм. Урок-екскурсія з природознавства для 4-го класу [Текст] / Л. Ліпінська, О. Юрченко // Учитель початкової школи. - Київ : Світич, 2016. - № 3. - С. 26-29

Дод.точки доступу:
Юрченко, Ольга


Є примірники у відділах: всього 1 : Ф2 (1)
Вільні: Ф2 (1)


Знайти схожі

11.
Шифр: У171724920/2018/5
   Журнал

Учитель початкової школи [Текст] : науково-методичний журнал/ Національна академія педагогічних наук України. - Київ : Світич, 2012 - . - Виходить щомісячно
2018р. № 5
Зміст:
Барна, Марія. Цікаві методи інтерактивні процес освітній роблять ефективним. Досягнення очікуваних результатів навчальної діяльності засобами інтерактивних методів / М. Барна, Л. Паук. - С.3-9
Кл.слова: кейс, кейс-технологія, математика
Коваль, Наталія. Зробити тему цікавішою є спосіб - об'єднати з іншмии! Інтеграція змісту кількох навчальних предметів навколо природничої теми / Н. Коваль, А. Олійник. - С.10-13
Кл.слова: інтегрована освіта, природознавство
Мельник, Ірина. З морських глибин добувають перлини, а з книжок - життєву мудрість. Формування морально-етичних норм поведінки учнів засобами дитячої літератури / І. Мельник. - С.14-15
Кл.слова: мова, література
Мелешко, Олена. Виховання моральних якостей учнів засобами художніх творів. Фрагменти тренінгу для вчителів / О. Мелешко, В. Томілко. - С.16-18
Кл.слова: мова, література
Тараненко, Світлана. Як веселка дітей чарувала, добрий настрій усім дарувала. Конспект занять інтегрованого навчального дня у 1-му класі / С. Тараненко. - С.19-23
Кл.слова: інтегрована освіта, веселка
Савчук, Тамара. Уміли все вкраїнців вправні руки - тож хай зростуть майстами і онуки! Ознайомлення з народними ремеслами / Т. Савчук. - С.24-31
Кл.слова: громадянська освіта, народні промисли
Горгош, Людмила. Текстовий редактор як засіб опанування знань і вмінь з різних дисциплін. Практичні роботи з інформатики для учнів 4-го класу / Л. Горгош. - С.32-34
Кл.слова: інформатика, інтегрована освіта
Степаненко, Оксана. Працює з радістю дитина кожна, якщо цікаво й посміятись можна. Урок літературного читання у 3-му класі / О. Степаненко. - С.35-37
Кл.слова: оповідання, складання скоромовок, Дмитро Кузьменко
Лазенко, Алла. Знаю я і знаєш ти: важливо воду берегти. Урок природознавства у 4-му класі / А. Лазенко. - С.38-40
Кл.слова: природне довкілля, водойми України, екологія
Дульська, Марина. Вчимося толерантно спілкуватися - не ображати і не ображатися. Урок курсу "основи здоров'я" у 3-му класі / М. Дульська. - С.41-43
Кл.слова: морально-етичне виховання, основи здоров'я
Коненко, Лариса. Що потрібно дітям знати про прибутки та витрати / Л. Коненко, Л. Криховець-Хом'як, Л. Чорторинська. - С.44-46
Кл.слова: економічна освіта, фінансова грамотність
Грибачова, Майя. Працюймо над собою. Хай удасться нам всім навчитись відчувати щастя.Тренінг для вчителів / М. Грибачова. - С.47-49
Кл.слова: методична служба, управління, життєвий потенціал
Джемула, Галина. Й робити справу слід, і розважатися, бо й ігри необхідні нам, і праця. Виховання свідомого ставлення до використання гаджетів за допомогою казки / Г. Джемула. - С.50-51
Кл.слова: позакласна робота, морально-етичне виховання
Парфьонова, Ганна. Всіх на мовний КВК ця сторінка заклика. Конкурс знавців української мови для учнів 3-4 класів / Г. Парфьонова. - С.52-56
Кл.слова: свята, розваги
Є примірники у відділах: всього 1 : Ф2 (1)
Вільні: Ф2 (1)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

12.


    Лазенко, Алла.
    Знаю я і знаєш ти: важливо воду берегти. Урок природознавства у 4-му класі / А. Лазенко // Учитель початкової школи : науково-методичний журнал. - 2018. - № 5. - С. 38-40

Кл.слова (ненормовані):
природне довкілля -- водойми України -- екологія

Є примірники у відділах: всього 1 : Ф2 (1)
Вільні: Ф2 (1)


Знайти схожі

13.


    Павлюченко, Тетяна
    Кожен день життю радіймо, Граймо, пізнаваймо, мріймо! : фотоконкурс "Наші діти" / Павлюченко Тетяна // Дошкільне виховання. - 2018. - № 9. - 1 обкладинки . - ISSN 0321-1401

Рубрики: Дошкільна педагогіка--Конкурс

Кл.слова (ненормовані):
фотоконкурс -- літні розваги дітей
Анотація: Світлину дитячих ігор на березі водойми на фотоконкурс "Наші діти" надіслала Тетяна Павлюченко, ЗДО № 2, м. Суми.

Є примірники у відділах: всього 2 : Ф3 (1), Ф2 (1)
Вільні: Ф3 (1), Ф2 (1)


Знайти схожі

14.


    Мехтієва, Бановша Габіль кизи.
    Отримання та обробка геопросторових даних за допомогою matlab mapping toolbox / Б. Г. кизи Мехтієва, Р. К. огли Гулузаде, Л. В. Іванова // Кібербезпека: освіта, наука, техніка : електронне наукове видання. - 2019. - N 6. - С. 95-104, DOI 10.28925/2663-4023.2019.6.94104. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2663-4023

Кл.слова (ненормовані):
каскад водосховищ -- геопросторові дані -- електронна мапа -- векторні та растрові дані
Анотація: У статті розглянуті проблеми забезпечення водою,необхідною для потреб населення і народного господарства в світовому масштабі і для Азербайджану зокрема. Одним із засобів для накопичення і зберігання запасів води є водосховища -штучні водойми, утворені, як правило, в долині річки водопідпірними спорудами для накопичення і зберігання води з метою її використання в народному господарстві. У статті розглянуті основні параметри водосховищ, такі як: обсяг, площа дзеркала і амплітуда коливання рівнів води в умовах їх експлуатації, а також режими їх роботи, щостали основою для побудови математичної моделі каскадного водосховища, яка достовірно описує гідрологічні процеси, котрі мають місце в водосховищах. Моніторинг стану водосховищ дозволить планувати заходи, моделювати ситуацію, яка може виникнути на інших водосховищах, що складають каскад, формувати прогнози. У статті представлена модель обробки даних в середовищі швидкої розробки додатків MATLAB, яка є одним з найбільш затребуваних програмним забезпеченням в світі. Модель побудована на методі розрахунку диференційних індексів, що спираються на дані мультиспектральних знімків. Наявність великої кількості додавань до основної програми у вигляді тулбоксів, або наборів спеціалізованих інструментів, дозволяє застосовувати MATLAB в найрізноманітніших областях програмування. Набір Mapping Toolbox спеціально розроблений для застосування найбагатших можливостей MATLAB для роботи з геопросторовими даними. У даній статті показується, як використовувати інструменти Mapping Toolbox на всіх стадіях роботи з ними –від отримання та імпорту в робочий простір програми, обробки і подальшого виведення результатів у вигляді файлів або готових електронних мап. В якості прикладу обрана задача виявлення і картографування гідрологічних об'єктів, що складають каскадводосховищ на найбільшій водній артерії Азербайджану –річці Кура
Перейти до зовнішнього ресурсу https://csecurity.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Гулузаде, Р. К. огли
Іванова, Лілія Вікторівна


Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

15.


    Мехтієва, Бановша Габіль кизи.
    Отримання та обробка геопросторових даних за допомогоюmatlab mapping toolbox / Б. Г. кизи Мехтієва, Р. К. огли Гулузаде, Л. В. Іванова // Кібербезпека: освіта, наука, техніка : електронне наукове видання. - 2019. - N 6. - С. 95-104, DOI 10.28925/2663-4023.2019.6.94104. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2663-4023

Кл.слова (ненормовані):
каскад водосховищ -- геопросторові дані -- електронна мапа -- векторні та растрові дані
Анотація: У статті розглянуті проблеми забезпечення водою, необхідною для потреб населення і народного господарства в світовому масштабі і для Азербайджану зокрема. Одним із засобів для накопичення і зберігання запасів води є водосховища -штучні водойми, утворені, як правило, в долині річки водопідпірними спорудами для накопичення і зберігання води з метою її використання в народному господарстві. У статті розглянуті основні параметри водосховищ, такі як: обсяг, площа дзеркала і амплітуда коливання рівнів води в умовах їх експлуатації, а також режими їх роботи, щостали основою для побудови математичної моделі каскадного водосховища, яка достовірно описує гідрологічні процеси, котрі мають місце в водосховищах. Моніторинг стану водосховищ дозволить планувати заходи, моделювати ситуацію, яка може виникнути на інших водосховищах, що складають каскад, формувати прогнози. У статті представлена модель обробки даних в середовищі швидкої розробки додатків MATLAB, яка є одним з найбільш затребуваних програмним забезпеченням в світі. Модель побудована на методі розрахунку диференційних індексів, що спираються на дані мультиспектральних знімків. Наявність великої кількості додавань до основної програми у вигляді тулбоксів, або наборів спеціалізованих інструментів, дозволяє застосовувати MATLAB в найрізноманітніших областях програмування. Набір Mapping Toolbox спеціально розроблений для застосування найбагатших можливостей MATLAB для роботи з геопросторовими даними. У даній статті показується, як використовувати інструменти Mapping Toolbox на всіх стадіях роботи з ними –від отримання та імпорту в робочий простір програми, обробки і подальшого виведення результатів у вигляді файлів або готових електронних мап. В якості прикладу обрана задача виявлення і картографування гідрологічних об'єктів, що складають каскадводосховищ на найбільшій водній артерії Азербайджану –річці Кура
Перейти до зовнішнього ресурсу https://csecurity.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Гулузаде, Р. К. огли
Іванова, Лілія Вікторівна


Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

16.


    Васьків, Микола.
    Стихійний матеріалізм, інформація (пам’ять) і людина у поезії Павла Мовчана / М. Васьків // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2023. - Том 29, № 3. - С. 191-199, DOI 10.28925/2311-259x.2023.3.5. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
стихіиний матеріалізм -- вода -- земля -- повітря -- вогонь -- рух -- енергія -- інформація -- пам’ять
Анотація: Актуальність статті зумовлена потребою визначити філософську основу світогляду й поетичного світу класика української літератури ХХ–ХХІст. Павла Мовчана (1939р.н.) —давньогрецький стихійний матеріалізм —як підґрунтя загальнолюдської та національної пам’яті, тяглості історії . Особливості Мовчанового стихійного матеріалізму становлять предмет дослідження. Основною проблемою статті є відтворений у поезії П.Мовчана зв’язок кожної конкретної екзистенції з мільйоннолітньою історією матеріального світу, людства й конкретної —української —нації , роль цієї екзистенції як єднальної ланки в передачі інформації (пам’яті) від минулого до майбутнього. Для вирішення цієї проблеми застосовувалися культурно-історичний , біографічний , герменевтичний і формальний (філологічний ) методи дослідження. У результаті дослідження простежено образи чотирьох стихій у ліричних творах пое-та. У різних варіантах (вода —сніг, дощ, криниця, джерело, водойми, кров та ін.; земля —ґрунт, глина, пісок, камінь, сіль тощо; вогонь —сонце, світло, промінь і т.д.; повітря —вітер, марево, вихор і т.п.) ці стихії стають найважливішими в бутті українського селянина-землероба, а отже, й етносу. Стихії -першооснови перебувають у постійному русі, творенні нових речей , предметів, явищ як синтезу стихій і їх неминучому руйнуванні. Залишаються тільки латентні невеликі відбитки існування й перетворень матерії у вигляді енергії (інформації ), у відчитанні,збереженні, передаванні якої наступним поколінням полягає покликання, призначення людини у світі.У поетичному світі та світоглядній концепції поета синкретично поєднується пізнання загальносвітових і українських національних витоків буття, що визначають сутність нашого сьогоденного й майбутнього життя. Людина як поєднання чотирьох стихій , як частка споконвічного руху стихій нерозривно пов’язана зі своїм, споконвіку призначеним, простором, довкіллям. Загальнолюдська й етнічна пам’ять як інша назва енергії -інформації єднаєлюдину з часом і простором, дає можливість знайти й реалізувати власне призначення на землі
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

17.


    Васьків, Микола.
    Стихійний матеріалізм, інформація (пам’ять) і людина у поезії Павла Мовчана / М. Васьків // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2023. - Том 29, № 4. - С. 256-263, DOI 10.28925/2311-259x.2023.4.3. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
Павло Мовчан -- стихійний матеріалізм -- вода -- земля -- повітря -- вогонь -- рух -- енергія -- інформація -- пам'ять
Анотація: Актуальність статті зумовлена потребою визначити філософську основу світогляду й поетичного світу класика української літератури ХХ–ХХІ ст. Павла Мовчана (1939 р. н.) — давньогрецький стихійний матеріалізм — як підґрунтя загальнолюдської та національної пам’яті, тяглості історії. Особливості Мовчанового стихійного матеріалізму становлять предмет дослідження. Основною проблемою статті є відтворений у поезії П. Мовчана зв’язок кожної конкретної екзистенції з мільйоннолітньою історією матеріального світу, людства й конкретної — української — нації, роль цієї екзистенції як єднальної ланки в передачі інформації (пам’яті) від минулого до майбутнього. Для вирішення цієї проблеми застосовувалися культурно-історичний, біографічний, герменевтичний і формальний (філологічний) методи дослідження. У результаті дослідження простежено образи чотирьох стихій у ліричних творах поета. У різних варіантах (вода — сніг, дощ, криниця, джерело, водойми, кров та ін.; земля — ґрунт, глина, пісок, камінь, сіль тощо; вогонь — сонце, світло, промінь і т. д.; повітря — вітер, марево, вихор і т. п.) ці стихії стають найважливішими в бутті українського селянина-землероба, а отже, й етносу. Стихії-першооснови перебувають у постійному русі, творенні нових речей, предметів, явищ як синтезу стихій і їх неминучому руйнуванні. Залишаються тільки латентні невеликі відбитки існування й перетворень матерії у вигляді енергії (інформації), у відчитанні, збереженні, передаванні якої наступним поколінням полягає покликання, призначення людини у світі. У поетичному світі та світоглядній концепції поета синкретично поєднується пізнання загальносвітових і українських національних витоків буття, що визначають сутність нашого сьогоденного й майбутнього життя. Людина як поєднання чотирьох стихій, як частка споконвічного руху стихій нерозривно пов’язана зі своїм, споконвіку призначеним, простором, довкіллям. Загальнолюдська й етнічна пам’ять як інша назва енергії-інформації єднає людину з часом і простором, дає можливість знайти й реалізувати власне призначення на землі.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)