Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=деколоніальність<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Показані документи с 1 за 2
1.
Шифр: Л580023252/2023/21
   Журнал

Літературний процес: методологія, імена, традиції [Електронний ресурс] : збірник наукових праць. Філологічні науки/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Київ : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. - Назва з титул. екрана. - Виходить двічі на рік
2023р. № 21
Зміст:
Безруков, Андрій. Генеза нової поетики у пізньосередньовічній Європі: проторенесансні візії Джакомо да Лентіні й Dolce Stil Nuovo / А. Безруков. - С.6-13. - Бібліогр. в кінці ст.
Бондарева, Олена. “Закрите небо” Неди Нежданої: війна, пам'ять, травматичний жіночий досвід, усвідомлена деколоніальність / О. Бондарева. - С.14-25. - Бібліогр. в кінці ст.
Буцька, Катерина. Констеляція та нонселекція: принципи ацентризму у прозі Д. Уґрешич, О.Токарчук та О.Забужко (на матеріалі романів "Музей безумовної капітуляції" Д. Уґрешич, "Бігуни" О.Токарчук та "Музей покинутих секретів" О.Забужко) / К. Буцька. - С.26-34. - Бібліогр. в кінці ст.
Генералюк, Леся. "Апокаліпсиси революцій", масовий терор, війна у рецепції очевидця подій М.Волошина / Л. Генералюк. - С.35-45. - Бібліогр. в кінці ст.
Даниленко, Людмила. Терапія травми: художня концепція подолання колективного болю (на прикладі творів сучасної української прози) / Л. Даниленко. - С.46-56. - Бібліогр. в кінці ст.
Жигун, Сніжана. «Ноїв ковчег» Галини Гордасевич: як метафора маркує травму / С. Жигун. - С.57-63. - Бібліогр. в кінці ст.
Колодій, Валерія. Давня українська міфологія в ліриці Андрія Гарасевича / В. Колодій. - С.64-71. - Бібліогр. в кінці ст.
Левицька, Оксана. Митець і мистецтво в добу історичних катаклізмів: роман Катерини Лебедєвої «22. Містичний випадок на Вознесенському узвозі у Києві» / О. Левицька. - С.72-79. - Бібліогр. в кінці ст.
Маторіна, Наталя. Катастрофічні мотиви у творах Бруно Шульца / Н. Маторіна. - С.80-88. - Бібліогр. в кінці ст.
Рябченко, Марина. Війна як апокаліпсис: художні особливості відображення мілітарного досвіду в українській прозі про Першу світову / М. Рябченко. - С.89-95. - Бібліогр. в кінці ст.
Трофименко, Анастасія. Категорія художнього часу в романі-епопеї "Темна вежа" С. Кінга / А. Трофименко. - С.96-102. - Бібліогр. в кінці ст.
Хіхлушко, Богдан. Буття і смерть автора: від найдавніших часів до постмодернізму / Б. Хіхлушко. - С.103-111. - Бібліогр. в кінці ст.
Чернишова, Світлана. Топос кордону у сучасному американському міграційному романі / С. Чернишова. - С.112-120. - Бібліогр. в кінці ст.
Є примірники у відділах: всього 6 : Online (1), ГП ЧЗ (3), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: Online (1), ГП ЧЗ (3), Ф2 (1), Ф3 (1)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

2.


    Бондарева, Олена.
    “Закрите небо” Неди Нежданої: війна, пам'ять, травматичний жіночий досвід, усвідомлена деколоніальність [Текст] / О. Бондарева // Літературний процес: методологія, імена, традиції. Філологічні науки : збірник наукових праць. - 2023. - № 21. - С. 14-25DOI 10.28925/2412-2475.2023.21.2. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
драма -- війна -- окупація -- травма -- пам’ять -- жіночий дискурс -- тіло -- метафора -- деколоніальність
Анотація: У статті п’єсу Неди Нежданої «Закрите небо» розглянуто у теоретичних координатах пост колоніальних студій, студій пам’яті, студій травми, західноєвропейської теорії опра-цювання свідчень у зонах конфліктів/втручань, феміністичної критики. Досліджено, як ця п’єса вписується у ширший контекст сучасної української драматургії про повномасштаб-ну військову агресію Росії проти України. Виокремлено механізми трансформації власного травматичного досвіду, свідчень та індивідуальних усних нарацій очевидців: спершу у про-стір комунікативно-дискурсивних практик, а згодом у повноцінний художній матеріал. На-голошено, що для українців принципово важливо створювати власні художні наративи ни-нішньої війни, протоколювати й осмислювати її злочини, вписувати їх у глобальну історію боротьби колонізаторів з українською ідентичністю, організовувати довкола цього роботу з транспоколіннєвою травматичною пам’яттю. Ми не маємо допустити, аби у сприйнят-ті війни за межами України домінували наративи агресора. Театрально-перформативний потенціал твору дає змогу авторці п’єси презентувати проникливі публічні історії сильних і самодостатніх українських жінок різного віку, які постраждали від окупантів і свідчать про їхні злочини проти людяності. «Закрите небо» в інтерпретації Неди Нежданої перетво-рюється не на простір безпеки і порятунку, а на складний фізичний і ментальний лабіринт, який може відкритися неочікуваними випробуваннями і загрозами, але проходження через який лікує героїнь від безпам’ятства. Створення п’єси, ставши своєрідною аутопсихотера-пією для авторки, провокує можливості для колективної психотерапії у театрі, адже наша спільна робота з травмами війни відкриває для українців усвідомлені деколоніальні перспек-тиви і торує шлях до власної стійкої та незаґратованої деколоніальної ідентичності.

Є примірники у відділах: всього 6 : Online (1), ГП ЧЗ (3), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: Online (1), ГП ЧЗ (3), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)