Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Пошуковий запит: (<.>K=ре-концептуалізація матерії<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1
1.


    Ebo, S.
    The "matser" made world: a new conceptualization of matter and spirit = Майстерність світобудування: нова концептуалізація справи і духу / S. Ebo // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 1. - P29-36. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
свідомість космосу -- створений ідеями світ -- Берклі -- створений матерією світ -- Нкрума -- ре-концептуалізація матерії -- матсер
Анотація: У статті переусвідомлюються домінуючі онтологічні та епістемологічні інтерпретації Всесвіту, включаючи матеріалістичні та ідеалістичні варіанти. На прикладі філософських поглядів, з одного боку, ганського мислителя, політичного діяча Кваме Нкруми та ірландського філософа, єпископа Джорджа Берклі, з іншого, автор демонструє неможливість досягнення компромісу між названими світоглядними картинами світу. Матеріалісти бачать світ як по суті матеріальний, позбавлений Бога чи творця. Ідеалісти бачать світ як продукт духу або розуму. Вони вважають, що світ є принципово нематеріальним. Обидві позиції не можуть задовольнити дослідників Всесвіту. Адже космос є, існує, незалежно від його інтерпретації. Спираючись на текстологічні дослідження та спекулятивний філософський аналіз, автор доводить, що так звана амбівалентність космосу з протиставленням матеріального та духовного має штучний характер і не виходить за межі епістемології. Якщо світ є матеріальним, він, безумовно, не є ідеальним; якщо все зроблено тільки з ідей, то це, безумовно, нематеріальне. У реальності ж існує чимало явищ, які не можна класифікувати виключно як матеріальні або духовні. Тоді виявляється, що існуюче визначення матерії не охоплює деяких властивостей, притаманних явищам, які класифікуються як "матеріальні". Так само може бути, що те, що називається "духовним", - це атрибути, властивості, суть яких не вичерпується визначенням того, що ми називаємо матерією. Ми могли б також жити в космосі, який складається з речовин, властивостями яких є ті, що ми мислимо як "матеріальні", а деякі з них ми вважаємо "духовними". Автор доходить висновків, що філософи традиційно поділяють явища реального світу на матеріальні та духовні, але якщо явища демонструють атрибути, які епістемологічно не можуть перебувати в одній сутності без концептуальних суперечностей, звідси випливає, що традиційна концепція реальності як розуму і матерії є явно недостатньою. Космос не складається виключно з матерії або духу. Раціональна концептуалізація реальності логічно призводить до протиставлення матерії і духу, тоді як сама залишається неподільною цілісністю. У статті лунає заклик переглянути чинне поняття матерії й існуючу концепцію духу, узагальнити їх в категорії "матсер" (тобто до матерії додається літера "с", що вказує на дух (спірит)), яка знімає інтелектуальну абсурдність дихотомізації реальності. Ми знаходимося в одному космосі, який "подвоюється" лише в мові, але не в нашому досвіді. Наш досвід космосу залишається єдиним. Ми - це "матсерний космос".
Дод.точки доступу:
Ебо Сократ


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)