Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Пошуковий запит: (<.>K=ахімса<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1
1.


    Lazorevych, I.
    Humanistic aspects of ecological values in Buddhism and Taoism and their social significance = Гуманістичні аспекти екологічних цінностей в буддизмі та даосизмі і їх соціальна значущість / I. Lazorevych // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2021. - № 9/10. - P29-33. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
буддизм -- даосизм -- культура -- карма -- ахімса -- екологія -- глобальні проблеми
Анотація: Тенденція пошуку гармонізації взаємин між природою та людиною гостро актуальна, як ніколи. Підвищення ролі релігії і релігій у публічному просторі, в соціально-ціннісному дискурсі спонукає самі релігії ставати корисними суспільству власними екологічними наративами, а суспільство – бути уважнішим до їхнього потенціалу. Адже зараз як ніколи актуальними є відповіді на питання, як зберегти людство без глобальних втрат та як перейти від деструктивного типу розвитку до регульованього? Як мобілізувати моральний і інтелектуальний потенціал? Очевидно, що глобальні проблеми торкаються абсолютно всіх верств населення: християн і буддистів, агностиків і атеїстів. Безперечно, ці питання хвилюють церкви та їхніх духовних лідерів. Авторка осмислює у статті гуманістичні аспекти екологічних ідей Сходу (на прикладі буддизму та даосизму), експлікує ресурс буддійської та даоської енвайронментальної мудрості в його евристичних можливостях для сьогодення. Відповідні настанови важливі для аналізу й рефлексії хоча б тому, щоб ментально сформували екологічну культуру її адептів. А як відомо, екологічний конструктив ряду країн Сходу визнається на Заході вартим схвалення та наслідування для формування моделі сталого розвитку та потенційної розбудови екологічно орієнтованого суспільства. Авторка концентрується не стільки на догматичних особливостях обґрунтування буддійських та даосистських ідей (за течіями і напрямками), як на виявленні їхньої спільної гуманістичної логіки, яка може бути осягнута й прийнята і людиною Заходу (при цьому їй зовсім не обов’язково ставати адептом відповідних східних доктрин). Торкається дослідниця й ціннісного потенціалу мистецтва відповідних світоглядних культур в аспекті сакралізації ритмів природи, пієтету перед її красою як образом мудрого космічного «промислу». У статті реалізовано дисциплінарну взаємодію релігієзнавства, прикладної етики, естетичної герменевтики.
Дод.точки доступу:
Ірина Лазоревич


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)