Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Каталог авторефератів та дисертацій (7)Мережеві ресурси (1)Наукові періодичні видання Університету (13)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=СИМВОЛ<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 256
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Фіялка, Світлана
Назва : Зображально-виражальні засоби в українській поезії періоду повномасштабної військової агресії РФ
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. - Том 29, № 2. - С. 114–119. - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2023.2.8 (Шифр С325934233/2023/29/2). - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2023.2.8
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): поезія війни--комунікація--воєнна лексика--епітет--символ--метафора
Анотація: Актуальність дослідження полягає в потребі осмислити репрезентацію феномена війни в сучасній українській поезії. Наукова новизна результатів дослідження зумовлена виокремленням засобів образотворення, за допомогою яких у поезії воєнного часу відображено реакцію на повномасштабне вторгнення РФ та процеси долання травматичного досвіду й демонтажу колоніальних світоглядних структур і наративів.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

2.


    (Вільних примірників немає)
Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 821.111-312.9/Ґ 60
Автор(и) : Ґолдінґ, Вільям
Назва : Володар мух
Паралельн. назви :Lord of the Flies: a novel
Вихідні дані : Київ: BookChef, 2023
Кільк.характеристики :268 с
Серія: Класика
ISBN, Ціна 978-966-993-556-4: 150.00 грн.
ДРНТІ : 17.82.32
УДК : 821.111-312.9
Предметні рубрики: Англійська література-- Фантастичні романи-- Тексти
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): художня література
Анотація: Вільям Ґолдінґ - англійський письменник, лауреат Нобелівської премії з літератури. Всесвітню славу він здобув як автор роману «Володар Мух» - справжнього шедевра світової літератури. Це роман-притча, роман-символ, роман-антиутопія... Мабуть, найжорстокіша. Внаслідок авіакатастрофи кілька дітей потрапляють на безлюдний острів, дуже схожий на райський куточок. Безмежний океан, тропічні пальми, кришталеве джерело, таємнича печера... Тут є все, крім дорослих. У маленькій громаді відразу визначаються два лідери. Починається боротьба за владу. І надто скоро діти забувають не тільки про дружбу й порядність, а навіть про людську подобу... Межа, яка відділяє людину від тварини, дуже тонка. І боятися треба не того звіра, що десь зовні. Набагато страшніший той, що всередині в кожного...
Примірники :ГП КС(1)
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Немченко, Іван
Назва : Антиколоніальний пафос прози Миколи Лазорського
Місце публікування : Літературний процес: методологія, імена, традиції. Філологічні науки: збірник наукових праць/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. - № 22. - С. 50-59. - DOI https://doi.org/10.28925/2412-2475.2023.22.7 (Шифр Л580023252/2023/22). - DOI https://doi.org/10.28925/2412-2475.2023.22.7
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): антиколоніальний дискурс--українська еміграційна література--мотив--образ--символ
Анотація: Література української діаспори є надзвичайно багатим і розмаїтим явищем, яке потребує об’єктивного, систематичного і цілісного осмислення. Метою нашої статті є простеження антиколоніального пафосу в епічному доробку самобутнього українського письменника з Австралії Миколи Лазорського, чия творчість є помітною на тлі вітчизняного та світового літературно-мистецького процесу ХХ століття і заслуговує на пильну увагу з боку науковців. Дослідження засноване на загальнонауковій методиці аналізу, синтезу, спостереження, добору та систематизації матеріалу. У статті застосовано елементи таких методів: культурно-історичного (допомагає виcвітлити особливості відтворення М. Лазорським рис українського національного характеру на тлі антиколоніальної боротьби з різних історичних епох), герменевтичного (пропонує вільну і відкриту інтерпретацію текстів, залишаючи перспективу для нових витлумачень), естетичного (забезпечує розгляд доробку митця як літературно-мистецького феномену), інтертекстуального (звертається увага на зв’язки між текстами письменника та вітчизняною й зарубіжною літературною та фольклорною традицією). На матеріалі досліджених текстів з’ясовано, що М. Лазорський відзначався тонким проникненням у минулі історичні епохи, виявляв глибокий інтерес до життєвих доль визначних і маловідомих діячів, які були пов’язані з багатовіковою антиколоніальною боротьбою українців, слугували зразками для наслідування в царині національного спротиву, збереження своєї етнічної ідентичності та державницьких традицій. Проза М. Лазорського доповнює й розширює уявлення про вітчизняну й світову літературу антиколоніального звучання. Протягом десятиліть митець розробляв у своєму доробку проблематику, пов’язану з багатовіковими прагненнями наших предків захистити своє право на існування як окремого народу, вистояти в боротьбі з агресивними сусідами. Письменник не обмежується показом історичної долі свого рідного краю, а й відтворює сторінки антиколоніальної боротьби інших народів. Росія в доробку митця стає символом найогидніших і найжорстокіших форм колоніалізму. Антиколоніальна історична проза М. Лазорського звучить актуально і в наші дні, коли московська орда намагається знову поглинути український материк, щоб іти далі й завойовувати інші європейські країни. Перейняті антиколоніальним пафосом твори митця звучать як суворий вирок на адресу останніх імперських сил на планеті. У перспективі доцільно було б співставити окремі твори М. Лазорського з текстами сучасних авторів, які репрезентують антиколоніальний дискурс у письменстві України та зарубіжжя перших десятиріч ХХІ століття.
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Гальчук О.
Назва : Особливості анімалістичних кодів прози Едгара Аллана По
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2022. - Том 28, № 3. - С. 131-139. - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2022.3.5 (Шифр С325934233/2022/28/3). - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2022.3.5
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): художня анімалістика--новела--романтизм--психолого-аналітична і метафорична версії інтерпретації--анімалістичний код
Анотація: У ціи статті проаналізовані новели Едгара А. По «Чорнии кіт», «Жабеня», «Чотири звірі ув одному. Гомо-Камелеопард» і «Лось (Ранок на Віссахіконі») з метою визначення ї хніх анімалістичних кодів — художніх образів і мотивів, пов’язаних із життям тварин, взаєминами людеи і тварин, «тваринної » символіки тощо. Застосувавши історико-літературнии , психоаналітичний і компаративний методи дослідження, ці новели визначено варіантами авторського моделювання анімалістичного тексту. Предметом дослідження є специфіка інтерпретації Едгаром А. По образів і мотивів, які напряму чи опосередковано пов’язані з художньою анімалістикою. Новизну дослідження зумовлюють уперше вирішені в и ого перебігу такі завдання: розглянуто кореляцію анімалістичних кодів з ідеи ним пафосом новел; визначено характерні риси авторських моделеи художньої анімалістики і арсенал ї хньої поетики; зіставлено психолого-аналітичну і метафоричну версії тлумачення Едгаром А. По анімалістичних кодів у контексті и ого ідіостилю. У результаті дослідження з’ясовано, що звернення письменника до тваринної теми в найширшому розумінні є результатом осмислення актуальних природничих і філософських ідеи , які резонують у його прозі оприявленням різних анімалістичних кодів. Виокремлено два типи новел авторського анімалістичного тексту. У першому, психоаналітичному, реалістично-конкретнии образ тварини сприи мається крізь призму свідомості оповідача і традиції и ого містичної інтерпретації , перетворюючись у результаті на образ-символ («Чорнии кіт», «Лось (Ранок на Віссахіконі»). У другому, філософсько-метафоричному, попри відсутність тваринного образу в притчоподібному тексті акцентовано на проблематиці «людинозвір» («Жабеня», «Чотири звірі ув одному. Гомо-Камелеопард»). Спільною для обох типів є символізація анімалістичних кодів. Узагальнено важливість ролі анімалістичних кодів у моделюванні Едгаром А. По психологічного портрета сучасника і в жанротворенні дифузних різновидів психоаналітичної новели
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Астрахан Н.
Назва : Апокаліпсис як альтернатива нескінченності страждання: до питання про витоки художньої концептуалізації історії та мистецтва
Місце публікування : Літературний процес: методологія, імена, традиції. Філологічні науки: збірник наукових праць/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2022. - № 20. - С. 6-13 (Шифр Л580023252/2022/20)
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): картина світу--апокаліптичні мотиви--символ--інтерпретація--архетип--міф--духовна культура
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Моклиця М.
Назва : Ігрові методики аналізу тексту ("Пастелі" П. Тичини)
Місце публікування : Літературний процес: методологія, імена, традиції. Філологічні науки: збірник наукових праць/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2022. - № 20. - С. 44-50 (Шифр Л580023252/2022/20)
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): гра--психологія творчості--жанр--авторський стиль--символ--алегорія--метафора
Знайти схожі

7.

Назва журналу :Мистецтвознавчі записки -2022р.,N 41
Цікаві статті :
Демессіе М. К. Актуальні напрями у формуванні сучасного образу архітектури інтер’єрів/ М. К. Демессіе (стр.3-7) Кл.слова: сучасний інтер’єр,принципи формування інтер’єру,тенденції в дизайні
Попова О. В. Сценічний дизайн як інструмент режисерського рішення/ О. В. Попова (стр.8-14) Кл.слова: сценічний дизайн,режисер,декорація
Чередник А. Ю. Дизайн готельно-рестораних комплексів в умовах пандемії COVID-19/ А. Ю. Чередник, А. В. Варивончик (стр.15-20) Кл.слова: дизайн,інновації,технології
Денисюк Ж. З. Вишиванка як об’єкт україноцентричного наративу та національно-культурної ідентичності в інформаційному просторі/ Ж. З. Денисюк (стр.21-28) Кл.слова: українська вишиванка,етнокультурні цінності,символізм
Ло Сяо. "Паломництво в дуньхуан" – з нагоди 30-річчя академії живопису Ганьсу/ Сяо Ло (стр.29-33) Кл.слова: академія,живопис,дослідження
Тимошенко Н. І. Збірка іконопису в музеї Івана Гончара: спадкоємність традицій колекціонування/ Н. І. Тимошенко (стр.34-39) Кл.слова: колекція,народна ікона,методологія
Долеско С. В. Мистецький образ українського народного костюма в жанровому портреті українських художників (російсько-українська війна 2022 р.)/ С. В. Долеско (стр.40-47) Кл.слова: жінка-символ,мистецтво війни,жіночий портрет
Павлюк Т. С. Розвиток бальної хореографії в кавказьких країнах у другій половині XX – початок XXI століття/ Т. С. Павлюк (стр.48-51) Кл.слова: бальна хореографія,бальний танець,конкурсний танець
Рой Є. Є. Творчість Павла Вірського – симбіоз хореографічного і театрального мистецтва XX століття/ Є. Є. Рой, В. Є. Рой (стр.52-61) Кл.слова: театралізований фольклор,театр народного танцю,художньо-сценічна образність
Драч Т. Л. Західноукраїнські хореографи – представники танцю модерн сьогодення/ Т. Л. Драч, М. М. Погребняк (стр.62-66) Кл.слова: танець модерн,балетмейстер,хореограф
Козлін В. Й. Band-in-a-box-програма для створення композицій у жанрах популярної музики/ В. Й. Козлін, В. І. Грищенко (стр.67-73) Кл.слова: музичний секвенсер,комп’ютерне аранжування,звукорежисер
Фрайт О. В. "Вірю в бетовена!": музична компонента журналістики Степана Чернецького/ О. В. Фрайт (стр.74-79) Кл.слова: літератор,фейлетон,інтермедіальність
Єрьоменко А. Ю. До проблеми перекладень та інтерпретації поліфонічних творів Й. С. Баха на бандурі/ А. Ю. Єрьоменко, Н. О. Єрьоменко (стр.80-85) Кл.слова: бандура,виконавська інтерпретація,поліфонічні твори
Заря С. В. Засоби виразності в рекламному аудіовізуальному творі/ С. В. Заря (стр.86-90) Кл.слова: рекламні аудіовізуальні твори,рекламні відеоролики,засоби виразності
Микуланинець Л. М. Втілення категорій постмодернізму в біографії митця/ Л. М. Микуланинець (стр.91-95) Кл.слова: постмодернізм,плюралізм,іронія
Романчишин В. Г. Кобзарство як унікальне явище української національної музичної культури/ В. Г. Романчишин (стр.96-101) Кл.слова: національна культура,музичні інструменти,репертуар
Шевченко О. Г. Концепт "Ф’южн" у сучасній рок-музиці України/ О. Г. Шевченко (стр.102-107) Кл.слова: фольклор,рок-музика,музична культура
Бобул І. В. World music: на перетині глобального та етнокультурного/ І. В. Бобул (стр.108-115) Кл.слова: глобалізація,музична культура,локальні культури
Книшова Т. П. Жанрово-стильові метаморфози циклу "Чарівний ріг хлопчика" в німецько-австрійській музично-історичній традиції XIX – початку XX століть/ Т. П. Книшова (стр.116-122) Кл.слова: романтизм,бідермаєр,музичний театр
Коресандрович Н. М. Специфіка діяльності концертмейстра в хореографічному ансамблі: психолого-педагогічний аспект/ Н. М. Коресандрович (стр.123-128) Кл.слова: концертмейстер,тактико-психологічні вміння,психолого-педагогічна діяльність
Аксютіна В. В. Балет Юрія Шевченка "За двома зайцями": музичні та літературні перетини/ В. В. Аксютіна (стр.129-133) Кл.слова: авторська балетна музика,літературне першоджерело,комічність образів
Ван С. Духовно-естетичні та стильові настанови творчої діяльності Кароля Шимановського/ С. Ван (стр.134-140) Кл.слова: романтизм,символізм,модернізм
Спольська О. В. Роль В. Вшелячинського та його вихованців у становленні фортепіанного виконавства в Тернополі/ О. В. Спольська (стр.141-145) Кл.слова: музична культура,фортепіанне виконавство
Сунь Ж. Мадригальна основа ліризму української пісні/ Ж. Сунь (стр.146-152) Кл.слова: мадригал,романс,музичний стиль
Погребняк Г. П. Сцена як обшир мистецьких розвідок режисера-автора/ Г. П. Погребняк (стр.153-158) Кл.слова: сценічний простір,театр,екран
Ян І. М. Роль національної театрально-критичної думки в процесі конституювання українського музично-драматичного театру кінця XIX – початку XX століття/ І. М. Ян (стр.159-164) Кл.слова: націотворення,соціосфера,репертуар
Барнич М. М. Особливості творчої діяльності актора театру та кіно/ М. М. Барнич, І. В. Сливка (стр.165-170) Кл.слова: акторське переживання,вираження,свідомість
Косінова О. М. Мистецька практика технічних компонентів монологічного мовлення акторів/ О. М. Косінова, О. М. Капустянська (стр.171-176) Кл.слова: моновистави,акторська майстерність,акторська мова
Донченко Н. П. Світоглядно-мистецькі складові інноваційної концепції театру французького режисера Жака Копо/ Н. П. Донченко, Д. С. Будяченко (стр.177-182) Кл.слова: театр,актор,режисер
Винар О. Б. Експлікація поняття "Вербальні засоби акторської виразності" в категоріальному мистецтвознавчому дискурсі/ О. Б. Винар (стр.183-188) Кл.слова: сценічна мова,театральне мистецтво,інтонація
Цікаві статті :
Знайти схожі


8.

Назва журналу :Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв -2022р.,N 1
Цікаві статті :
Андрущенко Т. І. Культурологія як системоутворююча наука/ Т. І. Андрущенко (стр.3-10) Кл.слова: антропоцентрична парадигма,ідеологія,цінності
Денисюк Ж. З. Глобальність людського розвитку в антропоцені: культурологічні та ціннісні виміри/ Ж. З. Денисюк (стр.11-16) Кл.слова: глобальний розвиток,людська діяльність,соціальне середовище
Кислюк К. В. трансформація образу "мальовничого українського села" як візуальної репрезентації деяких особливостей національного характеру наприкінці XIX – поч. XXI ст./ К. В. Кислюк (стр.17-23) Кл.слова: національний характер,візуальні репрезентації,соціальні медіа
Овчарук О. В. Образ як поліфункціональний феномен культури/ О. В. Овчарук (стр.24-29) Кл.слова: образ,функція,культурологія
Gaiduk N. Theoretical background to metamodernism as the form of modern culture/ N. Gaiduk, M. Tarapatov (стр.30-35) Кл.слова: постмодернізм,метамодернізм,бінарна логіка
Совгира Т. І. Імітація та наслідування: сутнісні розбіжності в предметному змісті та особливостях формування культуротворчого процесу/ Т. І. Совгира (стр.36-40) Кл.слова: мімезис,естетизація,імітація
Шман С. Ю. Друковані видання в системі експертних досліджень культурних цінностей/ С. Ю. Шман (стр.41-46) Кл.слова: експертиза культурних цінностей,рідкисна книга,цінна книга
Кавун В. М. Типологія культур: теоретичний аналіз/ В. М. Кавун (стр.47-51) Кл.слова: типологія,класифікація,культура
Їнчжен К. Музична культура Китаю середини XX ст. у контексті соціокультурних та ідеологічних трансформацій/ К. Їнчжен (стр.52-57) Кл.слова: музична культура,музично-освітня система,ідеологічний вплив
Моя Л. Феномен змагальності у культурі Китаю/ Л. Моя (стр.58-63) Кл.слова: агональні явища,культурна політика,змагальність
Щербакова Г. М. Особливості весільного ритуалу в українській культурі з початку XX ст. – до 20-х рр. XXI ст./ Г. М. Щербакова (стр.64-69) Кл.слова: весілля,символ,глобальне суспільство
Варивончик А. В. Проблеми та перспективи цифрових трансформацій в музейній практиці та сучасному мистецтві/ А. В. Варивончик, С. В. Оборська, Н. М. Литвиненко (стр.70-77) Кл.слова: музейний фонд,оцифрування,цифрове мистецтво
Босий І. М. Меблеве мистецтво: історичний досвід створення комбінованих багатофункціональних об’єктів/ І. М. Босий, Н. С. Брижаченко (стр.78-84) Кл.слова: меблі-трансформери,системи трансформації,історичні прототипи меблів
Мельник О. Я. Українські народні мотиви: практика застосування у дитячій книжковій ілюстрації XX ст./ О. Я. Мельник, Я. В. Штець (стр.85-89) Кл.слова: народне мистецтво,ілюстрація,книга
Несен І. І. театральний ескіз в авангарді з погляду фактури (за матеріалами Анатоля Петрицького для балетів "Корсар" і "Червоний мак")/ І. І. Несен (стр.90-95) Кл.слова: колаж,фактура,фор-ескіз
Чумаченко О. П. Весілля як форма обрядово-ритуального "Entertainment" в образотворчому мистецтві України XX-XXI століття/ О. П. Чумаченко (стр.96-100) Кл.слова: образотворче мистецтво,обряд,українські народні традиції
Барановська А. С. Розуміння терміну "реалізм" у мистецтвознавчій теорії заходу (від 60-х років XX століття – до сьогодення/ А. С. Барановська (стр.101-105) Кл.слова: реалістичні течії,ілюзіонізм,натуралізм
Цапяк М. Й. Українсько-чеські взаємовпливи у формуванні народного хореографічного мистецтва Волині/ М. Й. Цапяк (стр.106-110) Кл.слова: крос-культурні впливи,асиміляція,волинська полька
Афоніна О. С. Коди культури у сучасній музичній творчості/ О. С. Афоніна (стр.111-116) Кл.слова: музична творчість,мюзкл,код культури
Фрайт О. В. "Музика міста" в інтермедіально-мистецьких рефлексіях української культури 1920-х років/ О. В. Фрайт (стр.117-122) Кл.слова: урбаністика,композитор,фортепіанний цикл
Бобул І. В. Класичний кросовер у просторі сучасного музичного мистецтва/ І. В. Бобул (стр.123-129) Кл.слова: класичний кросовер,музичне мистецтво,масова культура
Гнатишин О. Є. До історії української музичної науки: поява методу "радянського музикознавства"/ О. Є. Гнатишин (стр.130-136) Кл.слова: культурність,наука про музику,музичне просвітництво
Гиса О. А. Композиторська творча діяльність універсальних творчих особливостей З. Яхімецького та Л. Камєнського на початку XX століття/ О. А. Гиса (стр.137-141) Кл.слова: універсал-музикознавець,універсал-композитор,європейська академічна освіта
Гринчук І. П. Репрезентація традицій Львівської вокальної школи у виконавській та навчальній практиці (на прикладі закладів Тернопілля)/ І. П. Гринчук, Д. В. Губ’як, Н. М. Овод (стр.142-147) Кл.слова: музична культура,вокальне мистецтво,виконавці та педагоги
Канюка Л. С. Український музичний театр в епоху змін ціннісних орієнтирів у мистецтві/ Л. С. Канюка (стр.148-153) Кл.слова: сучасна опера,мистецький продукт,режисерська інтерпретація
Микуланинець Л. М. Синергія автора, героя й реципієнта в життєписі митця/ Л. М. Микуланинець (стр.154-158) Кл.слова: автор,персонаж,реципієнт
Палійчук І. С. Жанрово-стильові та виконавські особливості творчості для духовних інструментів В. Рунчака/ І. С. Палійчук (стр.159-163) Кл.слова: духовні інструменти,українська музика,твори
Росул Т. І. Стильова парадигма закарпатської композиторської школи/ Т. І. Росул (стр.164-169) Кл.слова: закарпатська композиторська школа,ментальність,архетип
Овсяннікова Н. Ю. Українська естрадна пісня: тенденції розвитку/ Н. Ю. Овсяннікова (стр.170-173) Кл.слова: періодицазія,естрада,естрадні виконавці
Муравіцька С. С. Синтез академічного та естрадного вокалу у методико-педагогічному контексті/ С. С. Муравіцька (стр.174-179) Кл.слова: музичне мистецтво,вокальне виконавство,класичний кросовер
Спольська О. В. Роль представниць родини Крихів у фортепіанному мистецтві Тернопілля/ О. В. Спольська, С. В. Прийдун, Ю. Р. Древніцький (стр.180-185) Кл.слова: фортепіанні школи,піаністи-виконавці,музична культура
Ліу Б. Концерт Й. Брамса для скрипки й оркестру у втіленні ідей протонеокласицизму/ Б. Ліу (стр.186-190) Кл.слова: бідермаєр,романтизм,стиль в музиці
Погребняк Г. П. Виробництво та дистриб’юція авторського кіно в Україні як державна проблема. Продукування й поширення режисерських моделей авторського кіно в контексті діяльності Українського культурного фонду та Державного агенства України з питань кіно/ Г. П. Погребняк (стр.191-196) Кл.слова: фільмовиробництво,державна підтримка,режисер-автор
Yan I. Features of forming the repertoire of the Ukrainian music and drama theatre in the context of a nation-building (of the late XIX - beginning of the XX century)/ I. Yan (стр.197-200) Кл.слова: націотворення,традиції,національний репертуар
Гусакова Н. М. Формування творчої особистості Богдана Ступки як майстра українського театру/ Н. М. Гусакова, Т. В. Хвостова (стр.201-206) Кл.слова: театр,актор,акторська майстерність
Вовкун В. В. Сучасні режисерські рефлексії щодо постановок "Сокіл" та "Алкід" Дмитра Бортнянського в Львівській національній опері/ В. В. Вовкун (стр.207-212) Кл.слова: опера,сценографія,образ
Татаренко М. Г. Художньо-творча дієвість манер акторської гри у процесі виконання ролі/ М. Г. Татаренко (стр.213-218) Кл.слова: сценічний образ,перевтілення,очуження
Хоролець Л. І. Відмінності побудови сценічної дії режисером драматичного та музичного театрів/ Л. І. Хоролець (стр.219-225) Кл.слова: музичний театр,сценічний конфлікт,партитура
Донченко Н. П. Структуризація орієнтирів художньо-творчої мотивації створення сценічного образу ролі актором драматичного театру/ Н. П. Донченко (стр.226-230) Кл.слова: актор,сценічний образ,персонаж
Ніколаєнко В. І. Сучасні підходи до розвитку артистичних дій в оперно-вокальному виконавстві/ В. І. Ніколаєнко (стр.231-235) Кл.слова: артистичні дії,тілесність,нейробіологія
Цікаві статті :
Знайти схожі


9.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Кіндер, Катерина Рудольфівна
Назва : Антропоморфні символообрази в українській народній танцювальній культурі
Місце публікування : Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв: щоквартальний науковий журнал/ Міністерство культури України, Нац. акад. керівних кадрів культури і мистецтв. - Київ: Міленіум, 2021. - № 1. - С. 90-95. - ISSN 2226-3209 (Шифр В925416057/2021/1). - ISSN 2226-3209
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): народний танець--пластичний символ--антропоморфний образ--семантика--українська танцювальна культура
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Гальчук О.
Назва : Ремінісценції танцю Саломеі і танцю смерті в авторських моделях літератури порубіжжя
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2021. - Том 27, № 3. - С. 128-135. - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2021.3.1 (Шифр С325934233/2021/27/3). - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2021.3.1
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): топос танцю--ерос--танатос--ремінісценція--модернізм--інтерпретація ідентичність--символ
Анотація: Предметом дослідження є топос танцю в літературі порубіжжя. У статті розглянуті витоки його прочитання крізь призму Еросу і Танатосу, проаналізовані твори з «танцювальною» образністю та з’ясована ї ї роль у поетиці текстів. Ці завдання зумовлені метою окреслити авторські моделі, оприявлені в «танці Саломеї » і «танці смерті». Застосовано компаративнии , міфологічно-архетипнии , історико-культурний методи дослідження для розгляду специфіки інтерпретації танцю в естетичних координатах модернізму та контексті проблематики національних літератур. Інтерес до цих аспектів побутування архетипних топосів і потреба означити авторські репрезентації як варіанти національної визначають актуальність студії . У результаті дослідження виявлено, що ремінісценції танцю Саломеї і танцю смерті зумовлені сприйняттям порубіжжя «чумною добою»; естетичним осмисленням танцю як персоніфікації феномену смерті; зацікавленням тілесністю як соціокультурним концептом і ї ї чуттєвим пізнанням; відродженням мистецтва танцю; інтересом до теми Сходу; популярністю еротичних мотивів і персонажа «жінка-дитина»; актуальністю архетипних «кодів» для тріади «життя — смерть — творчість». Як витоки модерністської інтерпретації танцю на перетині Танатосу і Еросу проаналізовано поезію Ш. Бодлера. Для и ого танцювальної образності характерні ї ї іронічне осмислення крізь призму екзистенціи них категоріи і тлумачення в контексті есхатологічної и естетикологічної проблематики. Розвиток бодлерівської традиції оприявлено в зразках «нової драми»: у Лесі Украї нки ремінісценціями танцю Саломеї є танець як втілення тілесної свободи («Лісова пісня») і танець як знак упокорення та вибір «смерті» духу («Оргія»). У «Ляльковому домі» Г. Ібсена тарантела — це і образ святкової атмосфери, і знак сфальшованих ціннісних орієнтирів персонажів. Танець віщує катастрофу «лялькового» дому Нори і водночас відкриває перспективи для пошуку власної самості. Danse makabre у М. Коцюбинського (танець Івана із Чугаи стром у «Тінях забутих предків») і Т. Манна (танець у химерному сні Ашенбаха в «Смерті у Венеції ») пов’язании з інфернальним; символізує усвідомлення героями нової «реальності» і перехід на іншии рівень світосприи няття; концентрує танатологічне и еротичне та визначає складні взаємини духу і тіла як проблематику творів. Проте в М. Коцюбинського це танець-двобіи , щоб захистити кохану, а в Т. Манна — символ загибелі душі Ашенбаха и визнання ним «чужого бога». Для обох персонажів танець є попередженням про близьку фізичну смерть. Але для Ашенбаха це и останніи акт умирання як митця, натомість для Івана — возз’єднання з коханою для набуття власної цілісності.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

11.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Степанищева, Віра
Назва : Український віночок - національний символ-оберіг
Місце публікування : Українська мова і література в школах України: наук.-метод. та літературно-мистецький журн./ Інститут педагогіки НАПН України. - Київ: Педагогічна преса, 2021. - № 2. - С. 34-38 (Шифр У901231/2021/2)
Знайти схожі

12.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Варивончик, Анастасія Віталіївна
Назва : Мистецтвознавчі та культурологічні аспекти знаків і символів в образотворчому мистецтві
Місце публікування : Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв: щоквартальний науковий журнал/ Міністерство культури України, Нац. акад. керівних кадрів культури і мистецтв. - Київ: Міленіум, 2021. - № 3. - С. 108-114. - ISSN 2226-3209 (Шифр В925416057/2021/3). - ISSN 2226-3209
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): знак--символ--симулякр--код культури--культура--когнітивна антропологія
Знайти схожі

13.

Назва журналу :Українська мова і література в школах України -2021р.,N 2
Цікаві статті :
Караман С. О. Метод вправ у формуванні українськомовної професійно-комунікативної компетентності іноземного студента медичного ЗВО/ С. О. Караман, М. Цуркан (стр.3-7)
Жила С. "Людина завжди волочить за собою дві тіні: любов і смерть" за романом - панорамою Марії Матіос "Букова земля"/ С. Жила (стр.8-12)
Городецька К. Українське слово у вимірах сьогодення. Рекомендації з найскладніших уживань та проблемного правопису слів/ К. Городецька (стр.13-14)
Поліщук Т. Використання технологій WEB 2.0 та WEB 3.0 у процесі викладання української мови та літератури/ Т. Поліщук (стр.15-18)
Носенко Л. Формуємо екологічну компетентність на уроках мовленнєвого розвитку/ Л. Носенко (стр.19-21)
Потоцька Л. Складносурядне речення, будова й засоби між його частинами. Смислові зв’язки між частинами складносурядного речення. Розділові знаки між ними/ Л. Потоцька (стр.22-24)
Радецька Т. Письмовий докладний переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням/ Т. Радецька (стр.25-26)
Бабіна М. "Чи кожен здатний винести свій хрест?". Психологічне розкриття теми еміграції в новелі Василя Стефаника "Камінний хрест"/ М. Бабіна (стр.27-33)
Степанищева В. Український віночок - національний символ-оберіг/ В. Степанищева (стр.34-38)
Кравченко О. "Любові всевишній присвячується" Літературно-музична композиція/ О. Кравченко (стр.39-46)
Логвиненко Н. Ми тебе не забули , Тарасе!/ Н. Логвиненко, А. Логвиненко (стр.47-54)
Караман О. Вправи на уроках повторення та узагальнення вивченого у 8 класі з поглибленням вивченням філології/ О. Караман (стр.57-59)
Горошкіна О. Внесок Марії Пентилюк у розвиток української лінгводидактики/ О. Горошкіна (стр.60-62)
Цікаві статті :
Знайти схожі


14.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Віднянський, Степан
Назва : Вацлав Гавел: символ демократичних змін у Центрально-Східній Європі (до 30-річчя «оксамитової» революції в Чехословаччині)
Місце публікування : Зовнішні справи: суспільно-політичний журнал/ МЗС України, Дипломатична академія України. - Київ: Політика і час, 2020. - N 3. - С. 18-22. - ISSN 2663-2675 (Шифр З361872/2020/3). - ISSN 2663-2675
Знайти схожі

15.

Назва журналу :Слово і час -2020р.,N 6
Цікаві статті :
Барабаш Ю. Чуже—Інакше—Своє. Північно-східне етно- й лінґвокультурне пограниччя України (Харків. Донбас)/ Ю. Барабаш (стр.3-30)
Гірняк М. Символ світла в романі «Отчий світильник» Романа Федоріва/ М. Гірняк (стр.31-46)
Ільницький М. Чи справді «без школи й спадкоємців»?/ М. Ільницький (стр.47-56)
Поліщук Я. Література у світі постправди/ Я. Поліщук (стр.57-71)
Башкирова О. Художня репрезентація жіночості в сучасній українській романістиці/ О. Башкирова (стр.72-86)
Овчаренко Н. Поетологічні домінанти історичної пам’яті у творах азійських письменників-іммігрантів у Канаді/ Н. Овчаренко (стр.87-101)
Боронь О. Чи слушно портрет сапожникових атрибутовано Шевченкові?/ О. Боронь (стр.102-106)
Печарський А. Любов у поетичному задзеркаллі Ігоря Павлюка/ А. Печарський (стр.107-113)
Цікаві статті :
Перейти до зовнішнього ресурсу ПОВНИЙ ТЕКСТ
Знайти схожі


16.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Токар, Наталія
Назва : Художнє осмислення національної свідомості в прозі Івана Корсака
Місце публікування : Українська мова і література в школі: науково-методичний журнал/ Інститут педагогіки НАНП України. - Київ, 2020. - № 5. - С. 20-26 (Шифр У132280/2020/5)
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): національна свідомість--ідентичність--символ--архетип--філософія серця
Знайти схожі

17.

Назва журналу :Синопсис: текст, контекст, медіа -2020р. т.26,N 4
Цікаві статті :
Федорук O. Образ запорожця Кирила Тура у викресленому фрагменті роману П. Куліша "Чорна рада"/ O. Федорук (стр.118-123)
Бойко Н. Іронічність як відчуття дійсності (на прикладі малої прози О. Кониського)/ Н. Бойко (стр.124-130)
Руснак І. Поетика фейлетону "Подєбрадський чичероне" Миколи Чирського/ І. Руснак (стр.131-137)
Колошук Н. Тріада Віра — Надія — Любов як символ у ліриці шістдесятників Б. Окуджави та Є. Сверстюка/ Н. Колошук (стр.138-144)
Semenist I. "Misty Poetry" as a reflection of the nature of Chinese literature of the "New Period" (second half of the 20th century)/ I. Semenist (стр.145-150)
Katerynych P. Educational journalism in Ukraine: Current status and development prospects/ P. Katerynych (стр.151-158)
Васьків М. Особливості журналістських публікацій В’ячеслава Медведя — колумніста/ М. Васьків (стр.159-171)
Гольцева М. Експресивний МА-подяка у дипломатичному дискурсі Ради Безпеки ООН/ М. Гольцева (стр.172-176)
Цікаві статті :
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Знайти схожі


18.

Форма документа :
Шифр видання : 821.133.1’06.09(0/Б 81-121952409 рукописний текст
821.133.1’06.09(092)Пруст/Б 81
Автор(и) : Бондарук, Людмила Василівна
Назва : Роль символу в структурі символістського наративу (на матеріалах творів Марселя Пруста і Моріса Матерлінка) : дисертація ... доктора філологічних наук : 10.01.06
Вихідні дані : Київ, 2020
Кільк.характеристики :403 с
Колективи : Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Київський університет імені Бориса Грінченка
ДРНТІ : 17
УДК : 821.133.1’06.09(092)Пруст+821.133.1(493)’06.09(092)Метерлінк]:82.02:7.036.45 + 821.133.1(493)’06.09(092)Метерлінк]:82.02:7.036.45 + 82.02:7.036.45
Предметні рубрики: Французька література-- Критика та аналіз
Теорія література
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): символ--міф--архетип--міфологема--наратив--глобальна стратегія--локальна стратегія--символістський роман--символістська драма
Примірники :ГП КС(1)
Вільні : ГП КС(1)
Знайти схожі

19.

Назва журналу :Культура і сучасність -2020р.,N 1
Цікаві статті :
Падалка Г. М. Культурологічні виміри проективного моделювання мистецької освіти/ Г. М. Падалка, А. В. Зайцева (стр.3-6)
Василекно Д. П. Культурологічні студії з історії української культури XIX століття у творчій спадщині Михайла Грушевського/ Д. П. Василекно, В. О. Крот, В. І. Маслак (стр.7-11)
Бедріна Н. С. Форми трансляції народних художніх текстильних промислів на Харківщині як фактор розвитку культурного туризму/ Н. С. Бедріна (стр.12-16)
Дичковський С. І. Туристична діяльність скансенів у системі актуалізації ресурсів нематеріальної культурної спадщини/ С. І. Дичковський (стр.17-26)
Костюк О. П. Семіотичні домінанти ініціативної тілесності/ О. П. Костюк (стр.27-31)
Пашкова Н. І. Еволюція співвідношення термінів знак і символ у загальній семіотиці, лінгвістиці та культурології/ Н. І. Пашкова (стр.32-38)
Совгира Т. І. Принципи використання цифрових технологій у культурно-мистецькій практиці/ Т. І. Совгира (стр.39-42)
Чумаченко М. О. Дистанційне навчання як відповідь на виклики сучасності: культурно-мистецький аспект/ М. О. Чумаченко (стр.43-50)
Братіцел М. Л. Традиційна екологічна культура українців у контексті стійкого розвитку сучасного суспільства/ М. Л. Братіцел (стр.51-56)
Гайдук О. М. Образ сучасного українського супергероя у засобах масової комунікації/ О. М. Гайдук (стр.57-61)
Крупа Ю. О. Жанр авторської пісні як засіб культурного самовиявлення 50-60-х років XX ст./ Ю. О. Крупа (стр.62-66)
Кобюк С. В. Інтеграційні чинники формування культури пострадянського простору в добу глобалізації/ С. В. Кобюк (стр.67-72)
Кущик І. В. Мода в контексті символічного простору культури/ І. В. Кущик (стр.73-78)
Матоліч І. Я. Особливості типології сучасної мистецтвознавчої періодики Києва: основні проблеми та тенденції розвитку/ І. Я. Матоліч (стр.79-84)
Оборська С. В. Художньо-естетичні та філософські засади арт-нуво/ С. В. Оборська (стр.85-90)
Соколова А. В. Феномен придворної маски у творчості англійського поета і драматурга Бенджаміна Джонсона/ А. В. Соколова (стр.91-96)
Прищенко С. В. Візуальна симантика і художня образність плаката/ С. В. Прищенко (стр.97-103)
Акімов Д. І. Маркетингові технології колекціонування в образотворчому мистецтві/ Д. І. Акімов (стр.104-109)
Карпов В. В. Мистецтво та антропологія у дискурсі європейських студій/ В. В. Карпов, О. В. Бондик, Г. М. Лимар (стр.110-117)
Косів Р. Р. Творчість Стефана, Маляра Пашецького (1730-ті роки): атрибуція й стилістична характеристика в контексті українського іконопису/ Р. Р. Косів (стр.118-122)
Патик Р. С. Теоретична та творча спадщина Володимира Січинського (Львівський період 1920-1923рр.)/ Р. С. Патик (стр.123-128)
Прокопович Т. А. Живопис Тетяни Галькун як етнокультурний феномен: проблема колористики та пластики/ Т. А. Прокопович (стр.129-133)
Мазур Б. М. Християнські образи у творах сучасного образотворчого мистецтва/ Б. М. Мазур (стр.134-138)
Недошовенко Т. Ф. Час і простір як інструменти пізнання навколишнього світу в образотворчому мистецтві/ Т. Ф. Недошовенко (стр.139-145)
Широка О. Б. "Христос - Добрий Пастир" в українській іконографії Акафістів Богородиці та Ісуса Христа XVII - XVIII ст./ О. Б. Широка (стр.146-149)
Цікаві статті :
Знайти схожі


20.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Гірняк, Мар’яна
Назва : Символ світла в романі «Отчий світильник» Романа Федоріва
Місце публікування : Слово і час: наук.-теорет. журнал/ Ін-т літ. ім. Т. Г. Шевченка. - Київ: Фенікс, 2020. - № 6. - С. 31-46. - ISSN 0236-1477 (Шифр С707612/2020/6). - ISSN 0236-1477
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): символ--світло--сонце--вогонь--свіча--світильник--людина--митець--просвітлення
Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)