Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Мережеві ресурси (18)Наукові періодичні видання Університету (42)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=автори<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 298
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 364-787.26/.6:35./П 14-701342246
Автор(и) : Палатна, Дар’я, Семигіна, Тетяна
Назва : Згуртування громади: соціальний вимір
Вихідні дані : Таллін: Teadmus, 2024
Кільк.характеристики :315 с
ISBN, Ціна 978-9916-752-00-5: Б.ц.
ДРНТІ : 04
УДК : 364-787.26/.6:35.071.6 + 35.071.6
Предметні рубрики: Соціологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): територіальні громади--колективна діяльність--децентралізація--соціальні послуги--повномасштабне вторгнення--надзвичайні ситуації
Анотація: У монографії розглянуто теоретичні та практичні аспекти згуртування громади у контексті надання соціальних послуг в умовах децентралізації та надзвичайних ситуацій. Автори досліджують поняття громади, різноманітні підходи до вивчення соціальних практик та стратегії згуртування. Представле- но моделі згуртування громад та їх роль у формуванні резилієнтності в умовах криз та надзвичайних ситуацій. Видання може бути цікавим практикам соціальної роботи, здобувачам вищої освіти за спеціальністю «Соціальна робота» та тим, хто цікавиться питаннями активізації громади.
Примірники :Сервер(1)
Вільні : Сервер(1)
Перейти до зовнішнього ресурсу https://www.researchgate.net,
Повний текст / зовнішній ресурс  (посторінковий перегляд): Повний текст або завантажити 
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Андрішко, Олег
Назва : Неосемантизація у «Словничках-жартівничках»
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2024. - Том 30, № 1. - С. 43-49. - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2024.1.6 (Шифр С325934233/2024/30/1). - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2024.1.6
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): вторинна номінація--неосемантизація--метафоризація--парономазія--енантіосемія--гра слів
Анотація: У статті досліджено явище вторинної номінації (неосемантизації) в «Словничках-жартівничках». Очевидно, що такі слова найпоширеніші на сторінках гумору в періодичних виданнях. Основою для вивчення явища стали матеріали однойменної рубрики журналу «Перець», газет «Сільські вісті», «Літературна Україна» та ін. Також частину неосемантизмів надрукували письменники-гумористи у вигляді книжок чи на спеціалізованих літературних порталах. Мета цієї розвідки — дослідити неосемантизацію в «Словничках-жартівничках», звідси предмет дослідження — авторські неосемантизми з гумористичною основою. Водночас такі слова становлять проблему наукового осягнення, оскільки раніше не привертали уваги мовознавців. Найдоцільнішим, а тому основним методом є описовий; новизна статті в тому, що вперше описано неосемантизми і здійснено спробу їх класифікації за значенням. У результаті дослідження виявлено, що слова найчастіше набувають нових значень за допомогою неометафоризації та парономазії, а також розкладання простого слова на два співзвучні корені, проте певну кількість таких новотворів можна розцінювати як не надто вдалі з погляду семантики, коли автор підшукує начебто співзвучні слова, однак цього співзвуччя мало для створення вдалого нового значення. Цікавим способом створення таких лексичних одиниць є тлумачення слів іншомовного походження як композитів чи абревіатур із паронімічним чи омонімічним значенням. Відкритим лишається питання про зв’язок значень неосемантизмів із жаргонізмами (сленгізмами). Результати дослідження показують, що одне й те саме слово автори пояснюють по-різному: у якихось випадках нові значення тотожні чи близькі, в інших — різні залежно від авторського бачення. В окремих випадках автор може трактувати слово по-різному, оприлюднюючи ці значення в різних виданнях чи випусках; через це важливим є питання плагіату, хоча можна твердити, що абсолютна більшість збігів (якщо не всі) випадкова. Зрідка утвореним лексемам притаманна енантіосемія. Оскільки ця рубрика досить регулярна у свіжих випусках зазначених видань, у перспективі можливе детальніше вивчення більшої кількості слів та укладання словника жартівливих неосемантизмів.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Rudnik Y., Petryk L., Kosharna N.
Назва : Foreign language educational environment of a modern university in Ukraine [Electronic resource]
Місце публікування : Неперервна професійна освіта: теорія і практика: науковий журнал/ Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, Благодійний фонд ім. А. Макаренка. - Київ : Благодійний фонд імені Антона Макаренка ; Київ: Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2024. - Вип. 2. - С. 89-101. - ISSN 1609-8595ISSN 2412-0774, DOI 10.28925/2412-0774.2024.2.7 (Шифр Н057263/2024/2). - ISSN 1609-8595ISSN 2412-0774, DOI 10.28925/2412-0774.2024.2.7. - ISSN 1609-8595ISSN 2412-0774, DOI 10.28925/2412-0774.2024.2.7
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): університет--іншомовна підготовка--іншомовне освітнє середовище--цифрове середовище--освітнє середовище
Анотація: Більшість університетів прагнуть створити сприятливе освітнє середовище відповідно до сучасних тенденцій та вимог. У роботі проаналізовано та систематизовано сутність понять «освітнє середовище» та «іншомовне середовище» на основі досліджень українських та зарубіжних вчених. Спираючись на типологію освітніх середовищ та аналіз літератури, автори статті уточнюють розуміння поняття «іншомовне освітнє середовище». З огляду на виклики сучасності, спричинені COVID-19, епохою пост-COVID-19 та війною в Україні, представлено та обговорено чинники, що впливають на трансформацію сучасного освітнього середовища. У статті упорядковано наявні наукові розвідки з досліджуваної проблеми та представлено авторське бачення сучасного освітнього середовища сучасного університету в умовах сьогодення, яке передбачає опис технологій, що використовуються для задоволення різноманітних освітніх потреб і задоволення технологічних вимог. Таким чином, типовими рисами такого освітнього середовища є персоналізація, гнучкість, залученість, інтерактивність, доступність, а також мультисенсорний і багатомодальний досвід. Створення зазначеного середовища можливе завдяки спеціалізованій підготовці нинішнього професорсько-викладацького складу та стимулюванню та професійній підготовці майбутніх педагогів. Розкритий у статті досвід базується на роботі авторів на Факультеті педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, а саме зі студентами спеціальностей 012 Дошкільна освіта та 013 Початкова освіта.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Линьов, Костянтин, Мерзлякова, Олена, Сабол, Діана
Назва : Готовність керівників шкіл м. Києва до змін в умовах воєнного стану
Місце публікування : Освітологія: українсько-польський науковий журнал/ Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, Вища пед. школа Спілки польських вчителів. - Київ ; Варшава: Едельвейс, 2023. - Том 12, № 12. - С. 30-41. - ISSN 2226-3012ISSN 2412-124Х, DOI 10.28925/2226-3012.2023.12.3 (Шифр О168872740/2023/12/12). - ISSN 2226-3012ISSN 2412-124Х, DOI 10.28925/2226-3012.2023.12.3. - ISSN 2226-3012ISSN 2412-124Х, DOI 10.28925/2226-3012.2023.12.3
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): готовність до інновацій--керівник школи--мотивація професійної діяльності--ставлення до змін
Анотація: Стаття є продовженням роботи науковців кафедри освітнього лідерства Київського університету імені Бориса Грінченка щодо вивчення стану особистісної готовності до змін та особливостей мотиваційної сфери в професійній діяльності керівників столичних шкіл. Під час дії воєнного стану автори провели повторні опитування респондентів з метою порівняти отримані результати за три роки та відслідкувати динаміку змін. Для цього були використані методики: «Особистісна готовність до змін» (A. Rolnic, S. Heather, M. Gold, C. Hull); «Мотивація професійної діяльності» (К. Замфір у модифікації А. Реана); «Шкала самоефективності» (Р. Шварцер, М. Єрусалем), а також респондентам були поставлені декілька запитань щодо ставлення до інновацій, сформульованих авторами дослідження в контексті теорії дифузії інновацій Е. Роджерса.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://osvitologia.kubg.edu.ua
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Krynicki, Bartłomiej, Pawlikowska-Piechotka, Anna
Назва : Sport facilities and the Сovid-19 pandemic time – sanitary restrictions
Паралельн. назви :Спортивні заклади під час пандемії Сovid-19 – санітарні обмеження
Місце публікування : Спортивна наука та здоров’я людини: науковий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка, Charity Foundation "City of Dreams". - Київ: Київський ун-т ім. Б. Грінченка, 2023. - N 1(9). - С. 18-33. - ISSN 2664-2069, DOI 10.28925/2664-2069.2023.12 (Шифр С967601977/2023/1). - ISSN 2664-2069, DOI 10.28925/2664-2069.2023.12
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): спорт--спортивні споруди--пандемія covid-19--санітарна безпека
Анотація: Пандемія COVID-19 спричинила безпрецедентний збій спорт по всьому світу. Предметом роботи є заходи, які вживаються для зниження ризики для анітарної безпеки людей, які займаються різними видами спорту або активно відпочивають відкриті громадські місця. Мета дослідження: Розглянуто проблему з точки зору підготовки спортсменів об’єктів у новій обстановці, в надзвичайний час під час тренувань і спорту події були предметом санітарних обмежень і зміни правових норм. The автори провели ретельне дослідження та глибоке розуміння, зосередившись на різних наслідках. Санітарний режим для занять спортом (тренування і спортивні змагання, відпочинок і освіти), обов’язкових правил санітарного режиму, запроваджених під час COVID 19 час пандемії та рекомендації автора. Матеріали і методи: Дослідження базувалося на критичному прочитанні нормативно-правових актів (державні та місцеві нормативні акти), рекомендації ВООЗ ООН та МОК, опубліковані праці інших дослідників (кабінетний метод дослідження). Важливим елементом це дослідження було результатом досвіду та спостережень одного з авторів зосереджено на впливі обмежень у спортивному клубі у Варшаві. Сюди, були зібрані кількісні та якісні дані (вторинного та первинного характеру), на основі якого після аналізу та інтерпретації даних – остаточний висновки були сформульовані у вигляді авторських рекомендацій для в принципи санітарної безпеки у спортивних спорудах. Результати. Автори займаються цією проблемою з 2020 року, тепер поки що третій рік вже систематично збирає матеріали про спорт, відпочинок і туризм під час пандемії Covid-19. Безсумнівно, пандемія COVID-19 мала вкрай негативно впливає на спорт. Тим не менш, слід сказати, що фізична діяльність, заняття спортом під час спалаху коронавірусу – в межах санітарні обмеження – відігравали важливу роль у розвитку фізичного та психічного здоров’я, життєва сила та індивідуальний дух . Остаточні висновки включали вплив спалаху COVID-19 на спорт, спортивні споруди та обговорення того, як мають змінитися закриті та зовнішні спортивні споруди у майбутньому для відповідності можливим санітарним обмеженням
Знайти схожі

6.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 355.233.1/В 54
Автор(и) : Вербин Н. Б., Височіна Н. Л., Костів С. Ф.
Назва : Витривалість військовослужбовців та методитка її розвиток : навчально-методичний посібник
Вихідні дані : Київ: НУОУ, 2023
Кільк.характеристики :120 с
Колективи : Національний університет оборони України, Навчально-науковий інститут фізичної культури та спортивно-оздоровчих технологій
ISBN, Ціна 978-617-7187-82-9: Б.ц.
ДРНТІ : 78
УДК : 355.233.1
Предметні рубрики: Військова справа
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): розвиток витривалості--витривалість військовослужбовців--контроль рівня витривалості
Анотація: У навчально-методичному посібнику розкрито сутність поняття “витривалість”, охарактеризовано її види, акцентовано увагу на засобах та методах розвитку витривалості військовослужбовців, надано методику її розвитку з використанням тренажерів і без них, а також під час проведення різних форм фізичної підготовки військовослужбовців, висвітлено психологічні особливості розвитку їхньої витривалості, описано методичні основи контролю розвиненості витривалості та визначення її рівня. Навчально-методичний посібник призначений для фахівців з фізичної підготовки і спорту, наукових та науково-педагогічних працівників, ад’юнктів, офіцерів-слухачів, курсантів, командирів підрозділів. Навчально-методичний посібник створено на підставі досвіду професійної діяльності фахівців фізичної підготовки і спорту Збройних Сил України, навчально-наукового інституту фізичної культури та спортивно-оздоровчих технологій Національного університету оборони України.
Примірники :Сервер(1)
Вільні : Сервер(1)

Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Ільєнко, Анна, Ільєнко, Сергій, Прокопенко, Олена
Назва : Практичні підходи організації захищеної передачі даних по протоколу TLS засобами OPENSSL
Місце публікування : Кібербезпека: освіта, наука, техніка: електронне наукове видання/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - 2023. - Том 2, N 22. - С. 122-133. - ISSN 2663-4023, DOI 10.28925/2663-4023.2023.22.122133 (Шифр К667665926/2023/2/22). - ISSN 2663-4023, DOI 10.28925/2663-4023.2023.22.122133
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): мережа--шифрування--протокол--електронний підпис--захист інформації
Анотація: Захист інформації під час передачі повідомлень є одним із найважливіших завдань в сучасному світі. Робочі станції конкретної організації можуть бути надійнозахищені з використанням програмно-апаратних засобів, але при передачі інформації у відкритий незахищений простір виникає велика ймовірність витоку, перехоплення та підміни даних. Убільшості випадків використання недостатньо ефективних засобів захисту стає причиною втрати персональних даних громадян, даних підприємства чи організації які мають характер комерційної таємниці, інформації з обмеженим доступом або взагалі державної таємниці сектору критичної інфраструктури. В такому випадку доцільним вважається використання сучасних криптографічних методів для організації захищеної передачі даних. Зважаючи на постійно зростаючу статистику кібератак на інформаційно-телекомунікаційні мережі,після глибокого аналізу та опрацювання зазначеноїпроблематики, автори статті висвітили сучасний сучасні напрями захисту та рішення щодо безпеки в інформаційно-телекомунікаційних мережах. Автори всебічно охопили та дослідили основні засади сучасного стану захищеності передачі даних та організації захисту інформації під час її передачі за допомогою протоколу TLS, що дозволило визначити напрямки рішення або модернізації вже існуючих засобів захисту інформації. Також приділено увагу розробленню програмної реалізації модуля захищеної передачі даних в інформаційно-телекомунікаційній мережі по удосконаленому протоколу TLS засобами OpenSSL, що дало змогу встановлювати з’єднання за допомогою алгоритмів електронногопідпису. Авторами планується ряд науково технічних рішень щодо розробки та впровадження ефективних криптографічний методів забезпечення безпеки інформаційно-телекомунікаційних мереж.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://csecurity.kubg.edu.ua
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Мізін К. І., Шемуда М. Г.
Назва : Антропоцентрична природа образного порівняння та його кореляція з метафорою
Місце публікування : Studia Philologica: збірник наукових праць/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. - Вип. 21. - С. 77-90. - ISSN 2311-2425, DOI 10.28925/2311-2425.2023.216 (Шифр 80я43/S 90-306709024/2023/21). - ISSN 2311-2425, DOI 10.28925/2311-2425.2023.216
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): образне порівняння--метафора--антропоцентризм--лінгвокультура--картина світу
Анотація: У статті здійснено виклад антропоцентричного бачення природи образного порівняння на тлі його кореляції з метафорою, оскільки порівняння, яке лежить в основі когнітивних механізмів людини і є водночас базовою структурою, механізмом, операцією практично всіх складників розумового процесу людини, досі залишається не до кінця вивченим феноменом. Автори розглядають порівняння як квінтесенцію пізнавальної діяльності людини, бо, створюючи уявний світ людини, у ньому реалізується закладена в основах мислення здатність до зіставлення фрагментів картини світу, здатність, що є фундаментальним чинником категоризації та концептуалізації як основних процесів когніції. З’ясовано, що антропоцентричний підхід при аналізі порівняння є виправданим з огляду на антропологічне розуміння цього явища як універсуму людського мислення та пізнання. Принципово важливо при антропоцентричному погляді на сутність порівняння визнати те, що воно лежить не в природі світу, а в природі людини, тобто в людській свідомості, тобто порівняння являє собою не просто спосіб мислення про світ, а й про те, що знаходиться за межами перцепції людини – в метафізиці. Виявлено, що буття людини тісно пов’язане з порівнянням як розумовою операцією та гносеологічною і семантичною категорією, яка є одним із потужних чинників, що створюють у свідомості внутрішній світ людини – картину світу. Тлумачення мови як складної «живої» системи, креативного «духу народу» дозволяє припустити існування когнітивного принципу «comparo ergo sum». Останній є джерелом антропоцентричного заряду порівняння, бо, пізнаючи світ, людина порівнює все з собою та уподібнює все собі, що є підставою вважати цей принцип окремим виявом антропоцентризму. Це слугує також підґрунтям для визначення порівняння як основної операції аксіологічного пізнання, яка є базою для утворення ціннісних концептів і ціннісних суджень.
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Akilina O., Panchenko A., Horozhankina A.
Назва : Implementation of peacebuilding education in educational institutions of Ukraine [Electronic resource]
Кільк.характеристики : on-line
Місце публікування : Неперервна професійна освіта: теорія і практика: науковий журнал/ Київський ун-т ім. Бориса Грінченка, Благодійний фонд ім. А. Макаренка. - Київ: Едельвейс, 2023. - Вип. 4. - С. 7-17. - ISSN 1609-8595ISSN 2412-0774, DOI 10.28925/1609-8595.2023.4.1 (Шифр Н057263/2023/4). - ISSN 1609-8595ISSN 2412-0774, DOI 10.28925/1609-8595.2023.4.1. - ISSN 1609-8595ISSN 2412-0774, DOI 10.28925/1609-8595.2023.4.1
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): заклад освіти--компетентності--миротворча освіта--цінності--організаційні трансформації
Анотація: У статті розглядається питання впровадження миротворчої освіти у вітчизняних закладах освіти. Автори визначають, що ефективне впровадження миротворчої освіти вимагає певних організаційних трансформацій, які мають включати: зміну системи управління закладом освіти, що передбачає використання трансформаційного лідерства, а також залучення всіх учасників освітнього процесу до прийняття рішень; формування сприятливого та безпечного освітнього середовища, що ґрунтується на цінностях миротворчої освіти; створення «вирівняної структури» закладу освіти, яка сприятиме довірі та співпраці між учасниками освітнього процесу; правильне цілепокладання у виховній системі закладу освіти, яке має включати формування суспільно значущих цілей та перспектив спільної діяльності щодо запровадження миротворчої освіти. Автори статті також звертають увагу на важливу роль викладачів у впровадженні миротворчої освіти. В умовах російської агресії проти України роль викладача як захисника української культури та миротворця зростає. Він має протистояти російській пропаганді та формувати в дітей і молоді правильні цінності, зокрема цінності ненасильницького спілкування та взаєморозуміння. Окрему увагу автори приділили українській мові, яка має величезний потенціал для того, щоб стати ефективним інструментом миротворчої освіти. В рамках цього дослідження було використано анкету опитувальник, яка дозволила визначити думку освітян, що проходять навчання за освітньо-професійною програмою «Управління закладом освіти (за рівнями)» в Київському університеті імені Бориса Грінченка, щодо значення української мови для миротворчої освіти.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Бялек-Швед, Ольга, Вуйчішин-Васіл, Анета
Назва : Медійний образ війни в Україні. Аналіз вибраних репортажів польської преси та радіо (2022–2023)
Місце публікування : Літературний процес: методологія, імена, традиції. Філологічні науки: збірник наукових праць/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. - № 22. - С. 6-14. - DOI https://doi.org/10.28925/2412-2475.2023.22.1 (Шифр Л580023252/2023/22). - DOI https://doi.org/10.28925/2412-2475.2023.22.1
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): прес-репортаж--радіорепортаж--медійний образ--війна в україні--воєнний репортаж--польський репортаж
Анотація: У статті аналізується медійний образ війни в Україні на прикладі вибраних репортажів польської преси та радіо. У своїй статті автори провели аналіз журналістських матеріалів, створених починаючи з 24 лютого 2022 року. Контент-аналіз використовувався для розробки матеріалу як методу дослідження, який найкраще допомагає відтворити та описати образи війни. Аналіз адаптований до специфічної структури прес- та аудіотекстів і надзвичайно добре вписується в перспективу семінару, що дозволяє більш повно зрозуміти композиційні прийоми творців медіа, котрі працюють із репортажами про війну. Аналіз підкреслює важливу роль прес- та радіорепортажів у наближенні реалій війни в Україні до польської аудиторії, дозволяючи їй відчути наслідки цього збройного конфлікту з перспективи особистого досвіду мешканців України
Знайти схожі

11.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Кавун Л.
Назва : Тема пам’яті й тотожності в сучасній українській прозі
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. - Том 29, № 1. - С. 1-7. - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2023.1.1 (Шифр С325934233/2023/29/1). - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2023.1.1
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): сучасна українська література--тотожність--пам’ять--тяглість--ідентичність--роман
Анотація: Актуальність дослідження зумовлена необхідністю висвітлення питань памʼяті й тотожності в умовах глобалізації , деколонізації , загострення росіи сько-украї нської війни, активізації пошуків національної й індивідуальної ідентичності, зокрема засобами художнього слова. Об’єкт дослідження становлять художні тексти украї нської літератури початку ХХІ століття, які фіксують пам’ять, порушують проблеми тотожності и історичної тяглості. Епічнии вимір проблеми наи повніше репрезентують романи Тані Малярчук «Забуття», Софії Андрухович «Амадока», Марії Матіос «Букова земля». Предметом студії є індивідуальна та групова пам’ять і тотожність, свого часу штучно витіснена із національного наративу й зумисне перервана диктаторським радянсько-росій ським режимом. Мета дослідження — проаналізувати художню реконструкцію памʼяті і тотожності украї нців у вітчизняній літературі початку ХХІ століття, зʼясувати інструменталізацію памʼяттєвих смислів і ролі памʼятання/забування. У результаті дослідження за допомогою герменевтичного методу простежуємо художню інтерпретацію пам’яті в контексті інтенсивного осмислення місця і ролі українців у розгортанні сюжету історії , повернення їм почуття індивідуальності, і просто неповторності, інтегральності і тяглості (тобто сталості). Роман «Забуття» Тані Малярчук оповідає про пам’ять та місце сучасної людини в постколоніальному украї нському просторі, про усвідомлення нею зв’язку і спадкоємності минулого, теперішнього і маи бутнього. Роман Софії Андрухович «Амадока» обертається навколо історії чотирьох поколінь різних епох і об’єднании темою розриву пам’яті, традиції , часу, простору. Вдалу спробу позитивного опрацювання пам’яті й тотожності на матеріалі історії Буковини XVIII–XXI ст. здіи снила Марія Матіос у романі «Букова земля». Окрім спільної мети — викриття радянської псевдопам’яті й (від)живлення питомої української тотожності, автори порушують проблеми регіональної специфіки суспільного сприйняття і розвінчування радянсько-російських міфів щодо СРСР. Перспективами дослідження теми пам’яті й тотожності є відтворення всієї палітри смислових ресурсів, зашифрованих в українській літературі. Це може стати способом звільнення з-під влади міфів російської імперії
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

12.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 378.016:070](075./М 42-626892967
Автор(и) : Потапова В. І., Дегтярьова Г. А., Мокрогуз О. П., Желіба О. В., Ковач І. М.
Назва : Медіаосвіта в огні. Методичні рекомендації для вчителів курсу «Громадянська освіта»/«Історія» [Електронний ресурс] : навчально-методичний посібник
Вихідні дані : Київ: АУП, 2023
Кільк.характеристики :61 с
Колективи : Академія вільної преси, Центр вільної преси
Форма і об'єм ресурсу: Електрон. текстові дан.
Примітки : Назва з титул. екрана
ISBN, Ціна 978-617-7370-51-1: Б.ц.
ДРНТІ : 14.91
УДК : 378.016:070](075.8) + 070
Предметні рубрики: Медіаосвіта-- Громадянська освіта
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): інформаційна війна--конфлікти--провокування конфліктів--стереотипи--пропаганда--рашизм--окупація--інформаційний вакуум
Анотація: Посібник розрахований на викладачів історії та громадянської освіти, які прагнуть засвоїти додаткові можливості для практичної роботи з формування медіаграмотності в пошукачів освіти за умов інформаційно-ідеологічного протистояння. Автори деталізували сучасну понятійно-термінологічну систему, створили методичні вправи, які можна використовувати на заняттях. Запропоновані матеріали спрямовані на системне та усвідомлене засвоєння методик критичного мислення й декодування дезінформації та пропаганди.
Примірники :Сервер(1)
Вільні : Сервер(1)

Знайти схожі

13.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 821.111.09(076)/М 47
Автор(и) : Мелещенко О. К.
Назва : Публіцистика Річарда Стіла та Джозефа Еддісона : навчально-методичний комплекс
Вихідні дані : Київ: ДП Дніпро, 2023
Кільк.характеристики :356 с.: іл.
Колективи : Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Навчально-науковий інститут журналістики
ISBN, Ціна 978-966-578-348-0: 100.00 грн.
ДРНТІ : 17.07
УДК : 821.111.09-92"17"(076)
Предметні рубрики: Літературна критика-- Англійська література-- Публіцистика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): періодична преса--есе--просвітницька література
Анотація: Розглядається публіцистична діяльність британських просвітників Річарда Стіла та Джозефа Еддісона початку XVIII ст. Вони змагаються між собою та з Деніелем Дефо за право називатися першим професійним журналістом Британії, а також організатором періодичної друкованої преси. Їхні есеї та політичні вірші, розміщені в журналах «The Tatler» («Базіка»), «The Spectator» («Глядач»), «The Guardian» («Опікун») та ін., володіли увагою великої читацької аудиторії на Британських островах, у північноамериканській Новій Англії та Австралії. Обидва співавтори виступили засновниками півтора десятка журналів, як автори вони талановито прикрашали їхній зміст своїми повчальними текстами. Найкращі з журналів Стіла та Еддісона служили дороговказом для журналістів Франції, Німеччини, Голландії, Швейцарії, Італії. Видання розраховано на студентів і викладачів гуманітарних професій, а також усіх, хто цікавиться історією й культурою Великої Британії.
Примірники :ГП КС(1)
Вільні : ГП КС(1)
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Козир М., Іващенко А.
Назва : Цифрові технології як інструмент консультативної діяльності в освіті дорослих [Електронний ресурс]
Місце публікування : Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка: збірник наук. праць/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. - № 39(1). - С. 73-79. - ISSN 2311-2409, DOI 10.28925/2311–2409.2023.3911 (Шифр П225817115/2023/39). - ISSN 2311-2409, DOI 10.28925/2311–2409.2023.3911
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): електронна пошта--google-chat--консультативна діяльність--месенджери--освіта дорослих--telegram--цифрові ресурси--цифрові технології
Анотація: У даній статті йдеться про використання цифрових технологій як інструменту консультативної діяльності в освіті дорослих. Автори наголошують на необхідності цифрові-зації вищої освіти в Україні, адже в умовах повномасштабного вторгнення освітяни не мають втрачати на якості надання освітніх послуг здобувачам освіти трьох рівнів.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://pedosvita.kubg.edu.ua
Знайти схожі

15.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Корольова І.
Назва : Виховання та освіта дітей кінця ХІХ — початку ХХ ст. як невід’ємний фактор формування інституту материнства
Місце публікування : Київські історичні студії: науковий журнал/ Київський університет імені БорисаГрінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. - № 1(16). - С. 157-164. - ISSN 2524-0749, DOI 10.28925/2524-0757.2023.111 (Шифр К269584624/2023/1). - ISSN 2524-0749, DOI 10.28925/2524-0757.2023.111
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): нацистський окупаційний режим--періодичні видання--стратегія виживання--мистецька інтелігенція
Анотація: У статті розкривається діяльність творчої інтелігенції в умовах окупованого нацистськими військами Києва через призму окупаційної періодики, зокрема часопису «Українське слово». Здійснено аналіз статей та повідомлень, представлених на сторінках часопису, архівних матеріалів і спогадів очевидців. Виявлено, що автори статей, опублікованих у часописі, не завжди відображали реальну дійсність, натомість показували події у пропагандистському аспекті під цензурним тиском окупаційної адміністрації. Показано, що представники творчих професій, зокрема актори, композитори, постановники та режисери, перебуваючи у складних умовах окупаційного режиму, допомагали населенню пережити нацистську окупацію, не втратити віру у перемогу
Перейти до зовнішнього ресурсу https://istorstudio.kubg.edu.ua
Знайти схожі

16.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Ільєнко, Анна Вадимівна, Ільєнко, Сергій Сергійович, Кваша, Діана Сергіївна
Назва : Практичні підходи щодо виявлення вразливостей в інформаційно-телекомунікаційних мережах
Місце публікування : Кібербезпека: освіта, наука, техніка: електронне наукове видання/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - 2023. - Том 3, N 19. - С. 96-108. - ISSN 2663-4023, DOI 10.28925/2663-4023.2023.19.96108 (Шифр К667665926/2023/19). - ISSN 2663-4023, DOI 10.28925/2663-4023.2023.19.96108
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): мережа--шифрування--правила--регістрзсуву--фаєрвол--вразливості
Анотація: Розглядаючи інформаційно-телекомунікаційні мережі бачимо, що передача конфіденційних даних через Інтернет з кожним днем стає все більш частою, а тому ,потрібно, щоб наші дані були надійно захищені відрізних загроз, вразливостей, які кожного дня стараються отримати доступ до мережі та перехопити дані, знешкодити, отримати доступ до мережевих ресурсів. Саме тому, у наш час захист даних, програмного та апаратного забезпечення від вірусів, різних вразливостей є, як ніколи, необхідним, а непросто проблемою. Виходячи з даних міркувань необхідно як створення нових методів для захисту інформаційно-телекомунікаційних мереж, такі вдосконалення вже існуючих задля кращої безпеки мережі, адже одним із важливих елементів захисту інформації є самезахист мережі. Зважаючи на постійно зростаючу статистику кібератак на інформаційно-телекомунікаційні мережі, після глибокого аналізу та опрацювання зазначеної проблематики, автори статті висвітили сучасний стан забезпечення безпеки інформаційно-телекомунікаційних мереж та рішення щодо безпеки в інформаційно-телекомунікаційних мережах. Автори всебічно охопили та дослідили проблеми забезпечення безпеки в інформаційно-телекомунікаційних мережах, провели аналіз загроз та вразливостей, які завдають шкоди інформаційній мережі та провели дослідження методів протидії сучасним загрозам інформаційно-телекомунікаційних мереж. Також приділено увагу розробленню рішень щодо безпеки в інформаційно-телекомунікаційній мережі. Авторами планується ряд науково технічних рішень щодо розробки та впровадження ефективних методів щодо виявлення вразливостей та засобів щодо забезпечення вимог, принципів та підходів забезпечення безпеки інформаційно-телекомунікаційних мереж
Перейти до зовнішнього ресурсу https://csecurity.kubg.edu.ua
Знайти схожі

17.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Безпалько, Богдан, Хохлов, Денис
Назва : Візія регіональної історії у радянських підручниках суспільно-гуманітарного блоку 1920-1930 рр.
Місце публікування : Схід: аналітично-інформаційний журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Маріуполь: Український культурологічний центр, 2023. - Том 5, № 1. - С. 23-28. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093 (Шифр С794174244/2023/5/1). - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): регіональна історія--радянська пропаганда--шкільні підручники--радянська шкільна освіта--радянський союз
Анотація: У статті досліджено особливості формування візії регіональної історії, яка була представлена у підручниках суспільно-гуманітарного блоку 1920-1930–х рр. Проаналізовано історіографію проблематики. Розглядаючи візію регіональної історії у радянських підручниках, автори торкнулися проблеми функціонування радянської шкільної системи загалом та уроку історії зокрема.
Знайти схожі

18.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Цапро Г. Ю., Грищенко О. В.
Назва : Фейкові новини: створені для чоловіків чи жінок?
Місце публікування : Studia Philologica: збірник наукових праць/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. - Вип. 21. - С. 109-118. - ISSN 2311-2425, DOI 10.28925/2311-2425.2023.218 (Шифр 80я43/S 90-306709024/2023/21). - ISSN 2311-2425, DOI 10.28925/2311-2425.2023.218
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): фейк--гендерно-зорієнтовані теми новин--теми фейкових новин--творці фейкових новин--споживачі фейкових новин
Анотація: Фейкові новини стали невід'ємною частиною сучасного життя. Вони представляють собою окремий жанр новинного дискурсу, характеризуючись маніпуляцією та поширенням неправдивої інформації через засоби масової інформації. Основними складовими фейкових новин є "брехня," "обман," і "маніпуляція," які лежать в основі їх тісного зв'язку з дезінформацією та псевдоінформацією. Ті, хто створюють фейкові новини, часто використовують гендерно-зорієнтовані теми та стереотипи, щоб залучити увагу потенційної аудиторії та підвищити зацікавленість в таких новинах. Ця стаття спрямована на дослідження сприйняття студентами гендерних аспектів фейкових новин, таких як стать авторів фейкових новин, читачів, і гендерно-зорієнтовані теми. Дослідження включало структуровану анкету з метою отримання відповідей, які надавали цінні уявлення про сприйняття фейкових новин в контексті гендерних питань. Результати експерименту розкривають загальне сприйняття взаємозв'язку між фейковими новинами та гендером. Респонденти загалом вважають, що створення фейкових новин не залежить від статі людини. Однак деякі студенти визнають тенденцію в створенні фейкових новин, де жінки-автори сприймаються більш активними в створенні контенту для жінок, тоді як чоловіки націлені на аудиторію чоловіків. Ці вподобання схожі на певні гендерні стереотипи, пов'язані з конкретними темами фейкових новин. Це свідчить про те, що, незважаючи на загальне сприйняття фейкових новин як гендерно-нейтральних, стереотипи все ж впливають на сприйняття фейкових новин в контексті гендеру.
Знайти схожі

19.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Титаренко, Віта, Филипович, Людмила
Назва : Війна як нова реальність для релігійних меншин України (на прикладі Свідків Єгови)
Місце публікування : Схід: аналітично-інформаційний журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Маріуполь: Український культурологічний центр, 2023. - Том 4, № 2. - С. 9-16. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093, DOI 10.21847/2411-3093.2023.4(2).291515 (Шифр С794174244/2023/4/2). - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093, DOI 10.21847/2411-3093.2023.4(2).291515. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093, DOI 10.21847/2411-3093.2023.4(2).291515
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): війна--релігійні меншини--свідки єгови--релігійна ідентифікація
Анотація: На прикладі релігійної організації Свідків Єгови (СЄ) автори аналізують ситуацію, яка складається для представників релігійних меншин в Україні у зв’язку із російсько-українською війною. Будучи і в мирний час інституціями, які в структурі релігійного життя України займають відповідно недомінантну позицію, релігійні меншини найбільше в порівняні із мажоритарними релігіями потерпають від війни та її наслідків. Метою статті є з’ясування масштабів ресурсних втрат (людських, матеріальних, моральних), характеру активностей представників релігійних меншин (в даному разі СЄ) та можливостей збереження та відродження діяльності їх громад. В результаті дослідження автори прийшли до висновків, які можна вважати певною новизною: війна пришвидшила процеси громадянської і національної ідентифікації, укріпила людей у вірі, активізувала соціально корисну і гуманітарну допомогу нужденним з боку релігійних меншин. Переважна більшість громад зайняла виразно патріотичну позицію, в різний спосіб сприяючи перемозі України у війні і встановленню стабільного справедливого миру. Разом з тим, автори прогнозують, що Україні після війни може загрожувати зменшення релігійної плюральності через неможливість відновлення діяльності деяких малочисельних релігійних груп, які не здатні будуть повернутися до довоєнного звичного буття, навіть якщо збережуться умови релігійної свободи і державних гарантій прав людини в релігійній сфері та їх спільноти
Знайти схожі

20.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 811.1/.2’0:903/Я 66
Автор(и) : Янчук О. А., Янчук О. С.
Назва : Коли і як з’явилася мова
Вихідні дані : Житомир: ФОП Гембарський О. П., 2023
Кільк.характеристики :84 с
ISBN, Ціна 978-617-8223-12-0: 40.00 грн.
ДРНТІ : 16 + 03
УДК : 811.1/.2’0:903 + 903
Предметні рубрики: Мовознавство-- Історія мови
Передісторія
Анотація: Коли і як з’явилася мова? Як і коли наші предки почали спілкуватися за допомогою мови? Що саме означали найперші людські слова? На ці та інші питання автори книги спробують дати відповідь у цій книзі.
Примірники : всього : ГП КС(1), Ф3(1)
Вільні : ГП КС(1), Ф3(1)
Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)