Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Мережеві ресурси (12)Наукові періодичні видання Університету (120)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=актуальність<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 371
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.


    Bardyn, M.
    Apocalyptic reflections in the studies of the Russian orthodox priest Alexander Men = Апокаліптичні рефлексії в творчості російського православного священника Олександра Меня / M. Bardyn // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 5. - P67-71. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
апокаліптика -- православ'я -- християнство -- богослов'я -- криза -- Біблія -- Новий Завіт -- пророцтва
Анотація: Актуальність теми дослідження обумовлюється збільшеним на сьогоднішній день інтересом до культурної спадщини минулого сторіччя, де особливе значення, як і в наші дні, мали апокаліптичні пророцтва про кінець світу. Апокаліптична проблематика була актуальною протягом всього розвитку християнської культури, допомагаючи останній реалізовувати ключові ідеї про безсмертя, повернення втраченого раю, кінцеву перемогу добра над злом. У цьому відношенні спадщина о. О. Меня являє собою дуже значимий компонент духовної культури російського суспільства, яка потребує подальшого вивчення. Отець Олексадр Мень детально тлумачить і пояснює прихований символізм, закладений в апокаліптичних пророцтвах. Він заперечує буквальне розуміння картин Апокаліпсису і наголошує на їх алегоричності. Його вихідною тезою є розуміння Апокаліпсису, як перманентної реальності. Отже, на думку теолога, апокаліптичні пророцтва постійно здійснюються і відтворюються. Священник Олександр Мень викликав до себе неоднозначне та суперечливе ставлення з боку православних священників. Серед основних причин несприйняття його творчості дослідники виділяють: суперечливі інтерпретації Святого Письма, залучення наукових фактів до пояснення божественних проявів, схильність до католицтва, спотворення духовної православної практики, надмірний лібералізм, екуменізм, захоплення західним богослов'ям. Тим не менше, отець Олександр Мень відіграв важливу роль в православній церкві, він мав багатьох прихильників (як вірян, священників, так і дослідників) і до тепер його ім'я згадується в статях і конфесіях
Дод.точки доступу:
Марія Бардин


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

2.


    Bezprozvanna, T.
    Monetary identification of a person as a product of dissemination of values of Western Civilization = Грошова ідентифікація людини як продукт поширення цінностей західної цивілізації / T. Bezprozvanna // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2021. - № 9/10. - P13-20. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
грошова ідентифікація -- ідентичність -- криза ідентичності -- капіталізм -- гроші -- грошові цінності -- західна цивілізація
Анотація: Стаття присвячена проблемі грошової ідентичності, яка в контексті трансформаційних процесів сучасного світу потребує детального вивчення. Актуальність дослідження полягає в тому, що ідентичність сучасної людини стає хиткою. В пошуках орієнтирів для конструювання власного «я» людина опиняється на роздоріжжі. Вона втрачає ідентичність, якою володіла від народження, як член традиційного суспільства, і вимушена вибудовувати її самостійно. В рамках статі розкриваються передумови виникнення кризи ідентичності в контексті розвитку капіталізму та формуванні економічного типу людини. Мета статі полягає у визначенні особливостей формування грошової ідентичності, що стала по суті побічним продуктом поширення цінностей Заходу. Для досягнення цієї мети здійснюється структурно-функціональний аналіз соціальних взаємодій суб’єктів ідентифікації, а також використовуються загальнонаукові методи синтезу і узагальнення матеріалів, аналізу, порівняння, дедуктивний, індуктивний методи та ін. Основні риси грошової ідентичності полягають в тому, що людина починає керуватися власними егоїстичними началами, а гроші стають головною цінністю для людини, постають як універсальна цінність, що є еквівалентом усіх інших матеріальних цінностей. Грошова ідентичність в рамках сучасного світу постає як глобальна та нестійка, вона формується штучно і слугує сучасному ринку для отримання прибутку в рамках суспільства споживання. Зроблено висновок, що у сучасному світі гроші слугують не лише покращенню об’єктивних обставин життя, а і стають засобом досягнення суспільного визнання. Проблема грошової ідентичності виявляється особливо актуальною і для України, як для країни, що орієнтується на західний тип господарювання з його досягненнями, цінностями і водночас проблемами, а тому потребує подальших досліджень
Дод.точки доступу:
Тетяна Безпрозванна


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

3.


    Bilyi, D.
    Ukrainization in Kuban in the 1920s and 1930s: legitimation and delegitimation through the prism of historical memory = Українізація на Кубані в 20-30-х рр. ХХ ст: легітимація та делегітимація крізь оптику історичної пам’яті / D. Bilyi // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2020. - № 4. - P5-9. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
Кубань -- Північний Кавказ -- українізація -- національний розвиток -- освіта
Анотація: У статті розглядаються процеси відродження української культури та освіти, які розгорнулися серед українського населення Північного Кавказу (переважно - Кубані) в 20-30-х рр. ХХ ст. Наукова новизна й актуальність дослідження зумовлюються тим, що автор робить спробу вперше на ґрунті доступних джерел та аналізу існуючої літератури розкрити передумови, обставини, перебіг і наслідки національнокультурного розвитку українського населення Кубані у 1920 - 1933 рр. У статті висвітлюються підстави цього розвитку та структури, які його забезпечували, як на рівні стихійної ініціативи місцевих українців, так і завдяки впливу певних офіційних заходів та інституцій. Окрема увага приділена динаміці забезпечення потреби українців Кубані як у освіті рідною мовою, так і інших національно - культурних потреб. Розглянуті процеси та механізми переходу шкіл всіх рівнів Кубані на українську мову, створення та діяльність україномовних видавництв, театральних, літературних та музичних об’єднань. На початку 1930-х років ці доволі масштабні процеси почали гальмуватися центральною владою та були повністю припинені на початок 1933 року, що супроводжувалося Голодомором - фізичним винищенням значної частини українців Кубані, та асиміляційними процесами деукраїнізації. Причини цієї антиукраїнської політики та її наслідки також розглядаються в цій статті.
Дод.точки доступу:
Дмитро Білий


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

4.


    Bulvinska, O.
    Students’ participation in quality assuarance at university [Електронний ресурс] / O. Bulvinska, L. Chervona. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2020. - Вип. 3. - P95-101, DOI 10.28925/1609-8595.2020.3.11. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
вища освіта -- якість -- зворотний зв’язок -- університетське врядування -- student voice
Анотація: У статті актуалізовано проблеми, пов’язані з концепцією залучення студентства до процесів формування, вироблення та реалізації життєво важливих рішень у сфері вищої освіти. Наголошено, що актуальність студентської участі полягає в тому, що студенти є не лише зацікавленою стороною, а й рівноправними партнерами як у процесах університетського врядування, так і в процесах забезпечення якості вищої освіти. У статті проаналізовано різні підходи до концепції «student voice» та запропоновано розглядати її як філософську і управлінську ідею про те, що студенти мають власний унікальний погляд на освіту і повинні мати можливість робити свій реальний внесок у процеси прийняття рішень у закладі вищої освіти, впливаючи на результати, висловлюючи свої погляди, просуваючи свої ідеї та відчуваючи результати свого впливу. Представлено різні моделі і механізми студентського голосу: представництво студентів в органах управління університету; діяльність студентів у керівних групах освітніх програм; опитування студентів, фокус-групи тощо; співпраця зі студентською організацією; регулярні неформальні дискусії між студентами і викладачами та керівництвом університету. У статті проаналізовано практичне втілення різних моделей та механізмів студентського голосу в європейських університетах: University College London та University of Helsinki, а також здійснено огляд впливу студентського голосу на освітню практику в українських закладах вищої освіти на прикладі Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». Зроблено висновок, що в українських університетах порівняно з європейськими концепція співпраці зі студентами як з повноправними партнерами в кожному аспекті їх освіти ще не знайшла практичного втілення; форми впливу студентів частіше стосуються лише соціокультурних, спортивних аспектів, організації дозвілля і розваг.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Chervona, L.


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

5.


    Cоломаха, А. В.
    Застосування цифрових технологій для формування іншомовної граматичної компетенції у процесі раннього навчання іноземних мов (на прикладі німецької мови) / А. В. Cоломаха // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету = Open educational e-environment of modern University : науковий журнал. - 2020. - N 8. - С. 121-135, DOI 10.28925/2414-0325.2020.8.11. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2414-0325

Кл.слова (ненормовані):
іншомовна граматична компетентність -- раннє навчання іноземних мов -- педагог з раннього навчання іноземних мов
Анотація: Методика навчання іноземних мов постійно шукає шляхи ефективного опанування іноземних мов учнями початкової школи. В статті розглянуто можливість застосування цифрових та мультимедійних технологій у процесі формування іншомовної граматичної компетенції молодших школярів на прикладі німецької мови. Аналіз зарубіжного досвіду довів актуальність впровадження таких технологій в освітній процес закладів освіти всіх ступенів, проте зазначено недостатність вивчення методики використання цифрових та мультимедійних засобів в процесі формування іншомовної компетентності учнів початкової школи, зокрема при навчанні граматики німецької мови. Зазначено, що в сучасних умовах розвитку освіти вагомими є врахування особливостей сучасних школярів, які є digital native – цифровими аборигенами, а тому застосування цифрових та мультимедійних технологій на уроках німецької мови є природним та зрозумілим для них інструментом. Майбутнім та практикуючим педагогам з раннього навчання іноземних мов необхідно подолати психологічні перешкоди та сумніви щодо ефективності застосування нових засобів, щоб цифрові та мультимедійні технології стали щоденною практикою. В статті запропоновано цифрові та мультимедійні ресурси і програми, які можна використати у процесі формування іношомовної граматичної компетенція на різних етапах опрацювання граматики, при цьому повністю враховані вимоги програми “Іноземні мови для загальноосвітніх та спеціалізованих навчальних закладів 1-4 класи” України. Порівняльний аналіз онлайн-ресурсів, призначених для вивчення іноземних мов, серед яких і німецька, з чинної програмою іноземних мов для Нової української школи (2018), з урахуванням рівня сформованості іншомовної комунікативної компетентності на час закінчення 4 класу, дозволив систематизувати існуючі в мережі Інтернет цифрові та мультимедійні ресурси відповідно до лексико-граматичних тем та видів мовленнєвої діяльності, що допоможе ефективно їх застосовувати на уроках німецької мови, підвищити мотивацію молодших школярів, спонукає до самостійного вивчення іноземної мови.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://openedu.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1


Знайти схожі

6.


    Diakovska, H.
    Critical interpretation of practical and legal conclusions on the lack of free will and moral responsibility = Критичне осмислення практико-правових висновків з відсутності свободи волі і моральної відповідальності / H. Diakovska, V. Hontar // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2018. - № 5. - P30-33. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
аналітична філософія -- свобода волі -- моральна відповідальність -- правова система -- ретрибутивна функція -- справедливість
Анотація: Актуальність статті обумовлена тим, що в сучасних умовах соціально-культурних та ідеологічних трансформацій українського суспільства посилюється вплив негативних чинників на формування соціально стійкої та морально відповідальної особистості. Ключові поняття суспільної стратегії духовного виховання - "моральна відповідальність" та "свобода волі" - проаналізовані авторами з точки зору співвідношення моральних і неморальних підходів при обґрунтуванні правових інститутів в світі без моральної відповідальності. Розглянуто сутнісні характеристики понять "моральна відповідальність" та "свобода волі", показано їх вплив на правову систему, контурно окреслено альтернативні неморальні підходи до обґрунтування правових інститутів в світі з релятивістською парадигмою етико-правових взаємовідносин. В основі побудови такого світу, стверджують автори, лежать не принципи моральної відповідальності та справедливості, що детермінуються "провиною-покаранням", а інші атрибутивні принципи, приміром, безпека суспільства, доцільність чи компенсаторність. Обґрунтовано, що внутрішнього протиріччя в практичній правовій діяльності при відсутності моральної відповідальності немає, адже їй не потрібно ґрунтуватися на принципі справедливості відплати, оскільки цей моральний принцип в світі без моральної відповідальності не працює. Зроблено висновок, що для суспільств з правовими системами без моральної відповідальності звинувачення у внутрішній суперечності нелегітимні та неправомірні, оскільки вони є продуктом та відображенням самого суспільства, для якого цей принцип не актуальний
Дод.точки доступу:
Hontar, V.
Гонтарь Василь
Дьяковська Галина


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

7.


    Dodonova, V.
    Socio-philosophical aspects of the problem of internationalization of higher education: the experience of Borys Grinchenko Kyiv University = Інтернаціоналізація вищої освіти: досвід Київського університету імені Бориса Грінченка / V. Dodonova, M. Kolinko // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2021. - № 1. - P18-24. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
глобалізація -- вищі навчальні заклади -- інтернаціоналізація -- полікультурна освіта -- стратегії інтернаціоналізації -- міжкультурна комунікація -- Київський університет імені Бориса Грінченка
Анотація: У статті досліджуються процес і форми інтернаціоналізації вищої освіти. Артикульовано, що в умовах перетворення мобільності на істотну ознаку способу життя освіченої людини, інтернаціоналізація вищої освіти стає одним з ключових векторів розвитку університетської діяльності. Проаналізовано проблеми інтернаціоналізації освіти, включаючи проблему полікультурної освіти та міжкультурної комунікації. Зазначається, що студентське середовище перетворюється на широкий глобальний простір для безпосередньої взаємодії великих мас представників різних культурних форм та традицій. Доведено актуальність інтернаціоналізації вищої освіти у формуванні європейської науково-освітньої мережі й транснаціонального інтелектуального простору. Подано досвід Київського університету імені Бориса Грінченка в цьому векторі наукової і педагогічної діяльності. Стаття спирається на програмні документи освітнього простору Європейського Союзу. Зазначено, що в сфері вищої освіти глобалізація проявляється в мобільності студентів та академічного персоналу, їх інтеграції в міжнародне освітнє коло задля співпраці, обміну знаннями. Інтернаціоналізація вищої освіти сприяє формуванню «суспільства знань». Проаналізовано переваги та ризики процесу інтернаціоналізації вищої освіти в українському суспільстві. Проблематизовано соціальні виклики у міжнародному та вітчизняному освітньому просторі, зокрема нерівномірність у розподілі мобільних потоків, а також створення гідного рівня життя для науковців та спеціалістів високої кваліфікації. Підкреслюється, що явища "капсулювання" та "розчинення" є ризиками на шляху інтернаціоналізації освіти. Показано, як процеси інтернаціоналізації освіти стимулюють розвиток вищих навчальних закладів. Автори статті наполягають на раціоналізації процесу інтернаціоналізації вищої освіти та обов'язковому врахуванні його ціннісних складових. Він має бути ретельно організованим, вдумливим компонентом міжнародної інституційної дії. Підсумовано, що інтеграція Київського університету імені Бориса Грінченка в світові процеси сприяє оновленню його науково-освітнього, особистісного й організаційного потенціалу на індивідуальному, інституціональному й системному рівнях
Дод.точки доступу:
Kolinko, M.
Марина Колінько
Віра Додонова


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

8.


    Durdas, А.
    Educational ideas of Maria Montessori on the pages of foreign periodicals / А. Durdas // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2023. - Вип. 3. - P84-90, DOI 10.28925/1609-8595.2023.3.8. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595. - ISSN 2412-0774

Кл.слова (ненормовані):
educational ideas -- foreign periodicals -- method -- pedagogue
Анотація: У статті розглядаються просвітницькі ідеї відомої італійської лікарки та педагогині Марії Монтессорі, її багатогранна особистість, окремі сторони життя, діяльності, методики, цінності, світоглядні орієнтири та принципи, висвітлені дослідниками на сторінках зарубіжних періодичних видань. Підкреслено актуальність ідей італійської педагогині в сучасному світі; зауважено запит сучасного суспільства на виховання вільної особистості, що прагне до самостійного активного пошуку, зростання та самореалізації. У статті розкривається особистість М. Монтессорі як однієї з педагогинь, яка зуміла поставити і вирішити глобальну проблему у філософській та психолого-педагогічній теоріях, а також змогла реалізувати її концепцію на практиці, створивши педагогічну систему під назвою «Метод Монтессорі». М. Момтессорі розкривається у статті як освітня діячка, яка надала стратегії розвитку освіти нової якості – гуманізувавши її та повернувши її людині. У статті подано думки зарубіжних дослідників стосовно педагогічної діяльності, позицій, поглядів та життєвих шляхів М. Монтессорі, висвітлених на сторінках зарубіжних періодичних видань; підкреслюється її роль як архітектора «повторного відкриття» дитини. Відзначено революційні ідеї педагогині стосовно дитинства та виховання на все життя, а не виховання на основі слухняності та нерухомості, а також визнання їх розвитку у результаті медичних досліджень М. Монтессорі. Згадано коментарі зарубіжних дослідників стосовно того, що протягом тривалого часу М. Монтессорі вважалася «проблемною» фігурою в італійському академічному та політичному істеблішменті, «будучи нонконформісткою, феміністкою та «складним педагогом»«; зауважено і підкреслено її нове бачення школи шляхом розробки стратегій задля подолання бар’єрів в освіті. У статті також наголошується на прагненні педагогині показати, як засобами педагогіки врятувати людство: починаючи зі свободи дитини та свободи людини та, зокрема, свободи жінки.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Montessori, Maria \про неї\


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

9.


    Dzeban, O.
    Axiological portrait of information society = Аксіологічний портрет інформаційного суспільства / O. Dzeban, O. Aleksandrova, N. Vinnikova // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 5. - P13-19. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
мережеве суспільство -- віртуальне -- аксіальна інформація -- інфологема -- гедонізм
Анотація: Актуальність статті зумовлена триваючою в суспільстві дискусією про переваги та недоліки інформатизації та інформаційного суспільства, його проблеми і ризики. Основне коло проблем пов'язано з постійною трансформацією та соціальною нестабільністю, а отже, й зміною світоглядного поля особистості; переваги інформаційного суспільства прийнято пов'язувати з постійним розвитком, творчістю, свободою і відкриттям нових шляхів реалізації особистості та її комунікаційних можливостей. Використовуючи принципи постнекласичної методології, автори досліджують проблему ціннісних змін в умовах інформаційного суспільства і виділяють при цьому деякі важливі контексти інфосоціогенезу: контекст мережних координацій, етичний контекст та символічний контекст (віртуалізація та міфологізація інформаційного простору). Обґрунтовується, що реалії сучасного суспільства формують численні, часом діаметрально протилежні, цінності, що призводить до знецінення кожної з них і позбавляє світогляд консолідуючого принципу. Автори описують сукупність механізмів мережевої координації особистості і показують, що їх дія (конструктивна і деструктивна) уможливлює надзвичайне урізноманітнення досвіду людини, який набувається через множинність і одночасність віртуальних практик у різних сферах життя (симулякризація) і часто хибно видається за справжній досвід особи. Показано, що етичні трансформації інформаційного суспільства найбільше пов'язані з темою соціальної стійкості особистості, яка часто не усвідомлює межі своєї свободи у інформаційному просторі, а символічний контекст інфосоціогенезу у вигляді віртуалізації та міфологізації, характеризується створенням та соціальною запитаністю культурних форм, що продукують віртуальні патерни реальності (симулякри).
Дод.точки доступу:
Aleksandrova, O.
Олена Александрова
Vinnikova, N.
Наталія Віннікова
Олександр Дзьобань


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

10.


    Dzihora, K.
    Censorship in social networks as a social practice in the context of global transformations = Цензура в соціальних мережах як соціальна практика в умовах глобальних трансформацій / K. Dzihora // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2021. - № 5/6. - P58-64. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
Інтернет-цензура -- інформаційна відкритість -- постправда -- методи цензури -- криза в суспільстві -- Інтернет-технології
Анотація: У статті з’ясовується соціально-філософський характер цензури, методи її дії та обмеження, які вона може накладати на інформацію, представлену в соціальних мережах. Актуальність теми доведена аналізом наукових робіт та експертної думки з цієї тематики. Методологічним підгрунтям дослідження стали роботи з Інтернет-цензури та історії цензури, роботи про постправду, роботи про використання великих даних у повсякденному житті. На конкретних прикладах з роботи соціальних мереж автор доводить, що доступність інформації створює цензуру. Описано, яким чином віртуальний простір посилює суб’єктивність користувача. Виявлено складність та суперечливість явища цензури в Інтернеті. Також на прикладах зображено, як цензура змінює інформаційний простір для користувача. Проаналізовано технічні, нетехнічні та непрямі методи впровадження систем цензури для інформації в кіберпросторі. Більш детально у статті описані технічні методи цензури. Технічні методи було згруповано за такою класифікацією: такі, що уповільнюють дію сервісів; такі, що блокують дію сервісів; такі, що блокують інформацію за участю людини; такі, що блокують інформацію з використанням алгоритмів; позначення інформації як недостовірної. Усі методи проілюстровані прикладами, які доводять суперечливість явища цензури в Інтернеті. Зазначається, що цензура сьогодні ускладнює доступ до інформації, а не повністю блокує її. Розглянуто принцип роботи рекомендаційних систем, які створють новий тип цензури в Інтернеті. Цей новий тип цензури створено для комфорту користувача, а тому спільнота підтримує використання рекомендаційних систем. Зазначено, що використання цих систем посилює суб’єктивність у користувачів та призводить до створення ехо-камер. У висновках заначено, що дослідницька гіпотеза «доступність інформації породжує цензуру» знайшла підтвердження у наведених вище аргументах та прикладах з роботи соціальних мереж. Також розкрита сутність подвійного стану цензури в Інтернеті. З одного боку, у віртуальному просторі існує великий обсяг інформації, яка доступна для користування, а з іншого - вона ретельно відстежується, дозується і впливає на формування ідентичності та соціально-політичної позиції людини. Проблема цензури вписується у більш широкий пласт кризових процесів у суспільстві.
Дод.точки доступу:
Кирил Дзігора


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

11.


    Gorbenko, К.
    The substantial transformation of the concept "existential" in modern philosophical journalism / К. Gorbenko // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2018. - № 3. - P20-23. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
екзистенціал -- екзистенціалізм -- персоналізм -- соціальна філософія
Анотація: Стаття присвячена аналізу змістовних трансформацій концепту "екзистенціал", який зародився у межах екзистенційно-феноменологічної онтології М. Гайдеґґера. Актуальність проблеми полягає в тому, що в сучасній філософській публіцистиці відповідне поняття вживається зовсім в іншому смислі та має принципово відмінне від гайдеґґерівського смислове навантаження. Метою статті є фіксація змістовних трансформацій концепту "екзистенціал" для визначення їх методологічної виправданості. Констатується наявність двох паралельних філософських дискурсів, один з яких робить акцент на текстології, інший - на тих нових горизонтах, які відкриваються перед мислителями унаслідок варіацій на тему екзистенціалів. Вказується, що після критики К. Ясперса, М. Гайдеґґер відмовився від спроб строгої дефініції екзистенціалів та їх класифікацій, яка б перетворила їх на категорії. Демонструється, як сучасні дослідники відходять від підкресленого індивідуалізму екзистенціалістів, інтерпретуючи останні як "соціально обумовлені ціннісні вузли", "квінтесенції смислів, цілей, прагнень людей", світоглядні конструкції, що a priori задають параметри людського існування в світі. Доводиться, що лише за умов виходу за межі персоналізму концепт "екзистенціал" починає працювати в новому, соціально-філософському контексті
Дод.точки доступу:
Горбенко Катерина


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

12.
   908(520)
   H49


    Heine, Steven.
    From Chinese Chan to Japanese Zen : A Remarkable Century of Transmission and Transformation / Steven Heine. - New York : Oxford University Press, 2018. - xx, 266 p. - ISBN 978-0-19-063750-7 (pbk) : 150.00 грн.
В рамках проєкту "Read Japan Project".
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Дзен-буддизм--Історія--Японія

Кл.слова (ненормовані):
Zen Buddhism -- History -- дзен-буддизм -- історія -- японія
Анотація: Ця важлива книга містить вичерпний огляд і аналітичне дослідження походження та поширення дзен-буддизму в Японії. Автор Стівен Гейне висвітлює основні нововведення в релігії та культурі, які відбулися в критичному історичному періоді з 1225 по 1325 роки, і розглядає трансформацію китайського чань-буддизму в японський дзен-буддизм протягом цього періоду, який став свідченням народження того, що стало відомим як секта дзен. Щоб змалювати динамічну перехресну якість цього переходу, автор використовує такі поняття, як перенесення, трансфігурація, трансплантація та транспортування, щоб показати, як дзен-буддизм, який зародився півтисячоліттям раніше як містичний утопічний культ для ченців-відлюдників, отримав широку популярність серед впливові світські послідовники в Китаї та Японії. Аналізуючи цю трансформацію та трансплантацію буддизму з Китаю до Японії з культурної та соціально-політичної точки зору, автор стверджує, що перехід відбувся через серію спочатку повільних і поступових культурних передач, трансплантацій і трансформацій, які незабаром прискорилися. Цей том показує, що в той час як розвиток школи чань на континенті добігав кінця, секта дзен в Японії безперервно зростала і поступово міцно утверджувалася. Ця спадщина тривала кілька століть і продовжує справляти сильний вплив у Східній Азії та в усьому світі. У книзі показано, як ця успішна трансплантація з континенту на Японський архіпелаг зберігає свою актуальність у нову епоху глобального транснаціоналізму, яка закріпилася з 20 століття.

Примірників всього: 1
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (1)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (1)

Знайти схожі

13.


    Hudyma, I.
    The mission of the Jewish woman in Shabbat in the context of the Ashkenazi tradition = Місія юдейської жінки у шабат в контексті ашкеназської традиції / I. Hudyma // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 5. - P79-83. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
жінка в релігії -- Тора -- сакральні тексти -- Субота -- гендер -- равіністичне вчення -- халахічна література
Анотація: Наша епоха, характерною ознакою якої є злам старих стереотипів мислення, ідеологічних схем та становлення нових духовних підвалин суспільного розвитку, гостро актуалізує проблему ідентифікації особистості та формування її духовно-моральних цінностей. Стаття розкриває роль жінок в ашкеназській традиції, місце, яке Тора відводить жінкам у загальній схемі юдейського ритуального життя. Докладно досліджуються тексти Тори, в яких розкрита роль жінки в сім'ї. Дослідження роз'яснює важливість і гідність тієї місії, яка призначається юдейським жінкам і яку вони настільки сумлінно виконують протягом історії. Актуальність дослідження означених вище проблем зумовлюється, також, необхідністю узагальнення духовного досвіду юдаїзму, поглиблене вивчення закономірностей нового функціонування релігій в умовах кардинальних суспільних змін, їх праксеологічних виявів, аналізу дії механізму духовно-культурної наступності в практиці релігійних громад. Матеріали та напрацювання статті можуть використовуватися спеціалістами у сфері релігієзнавчих та богословських досліджень, студентами, викладачами, при написанні наукових робіт, а також на лекціях, пов'язаних із вивченням теології
Дод.точки доступу:
Інна Гудима


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

14.


    Igboke, A.
    Enhancing National Security through Internet Broadcasting: benefits and limitations = Зміцнення національної безпеки за допомогою інтернет-мовлення:переваги та обмеження / A. Igboke // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 5. - P41-47. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
вигода -- обмеження -- Інтернет-мовлення -- національна безпека -- Нігерія
Анотація: Стаття присвячена оцінці потенціалу інтернет-мовлення для зміцнення системи національної безпеки країни. Актуальність даної проблеми зумовлена безпековими пріоритетами, від яких напряму залежить стійкість політичної системи держави, життя, здоров'я і добробут нації. Свої теоретичні висновки автор робить на підставі емпіричного дослідження, проведеного в трьох регіонах Нігерії. У цієї африканської країни багато проблем, пов'язаних з національною безпекою: релігійні конфлікти, тероризм, бандитизм, викрадення людей, сепаратизм, включаючи Рух за суверенну державу Біафра на південному сході, активність "Боко Харам" на півночі та бойовиків дельти Нігеру, а також голод, зубожіння, комунальні сутички, конфлікти скотарів і фермерів, слабкість федеральної влади, відсутність медичних послуг, безробіття тощо. Основною гіпотезою дослідження є теза про те, що за допомогою інтернет-мовлення можливо суттєво сприяти вирішенню вказаних проблем. Наукові завдання, які виконуються в ході дослідження, стосуються: а) визначення ступеня впливу інтернет-мовлення на зміцнення системи національної безпеки в Нігерії, б) виявлення переваг та в) обмежень використання інтернет-мовлення для вирішення безпекових проблем. Вибірка з 384 респондентів була отримана зі штатів Энугу, Абія и Анамбра за допомогою методу багатоступеневої вибірки. При аналізі даних для дослідження використовували SPSS версії 22, тоді як прості відсотки, середнє та стандартне відхилення використовувались в якості статистичних інструментів. Результат опитування свідчить, що 52 % респондентів вважає, що інтернет-мовлення може значною мірою сприяти національній безпеці. Серед переваг інтернет-мовлення респонденти назвали швидкість, доступність, ширший обсяг, ніж у телебачення, зручність використання. З іншого боку, обмеженням інтернет-мовлення є: відсутність доступу у тих, хто не має навичок роботи в мережі, дороговизна гаджетів, необхідних для підключення, відносно короткий термін живлення гаджетів тощо. Аналізуючи висновки опитування, автор розмірковує про теорію технологічного детермінізму, модель безпечної Нігерії та цілі національної безпеки Нігерії. Висловлюються практичні рекомендації щодо вдосконалення системи національної безпеки Нігерії через створення в країні сприятливого середовища для інтернет-мовлення
Дод.точки доступу:
Амвросій Ігбоке


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

15.


    Krotofil, M.
    Activity of schools and educational courses for soldiers of the Ukrainian Galician Army interned in Czechoslovakia as a form of their socialization (1919-1920) = Діяльність шкіл та освітніх курсів для інтернованих вояків Української Галицької Армії в Чехословаччині як одна з форм їх соціалізації (1919-1920 рр.) / M. Krotofil, I. Sribnyak // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2018. - № 6. - P58-62. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
школа -- освітні курси -- навчання -- інтерновані -- табір Німецьке Яблонне -- Українська Галицька Армія
Анотація: У статті розглянуто особливості діяльності шкіл та освітніх курсів у таборі інтернованих військ Української Галицької Армії Німецьке Яблонне (Чехословаччина) у 1919-1920 рр. Актуальність теми даного дослідження полягає в тому, що дозволяє переосмислювати досвід загальноосвітньої та професійної підготовки інтернованих вояків-українців у таборах Чехословаччини в часи постімперської модернізації країни (1919-1920 рр.). Запропонована для таборян "освітня формула" значною мірою сприяла їх соціалізації та глибшому пристосуванню до умов життя серед титульних етносів (чехів і словаків). Завдяки порівняно сприятливим умовам перебування в ЧСР та готовності її уряду надавати гуманітарну допомогу слов'янам-емігрантам у рамках "руської акції", частина колишніх вояків отримала можливість набути вищу освіту в чеських вищих навчальних закладах. Табір став справжнім осередком єднання всіх галичан, перетворившись на центр інтенсивної культурно-просвітницької роботи в цій країні. З метою повної ліквідації неписьменності серед стрілецтва у таборі було засновано значну кількість курсів початкової освіти. Воякам з достатнім освітнім цензом (із закінченою початковою чи незакінченою середньою освітою) викладались спеціальні курси з кооперації, молочарства, сільського господарства та ін. Крім того, тут діяла ціла низка загальноосвітніх, кооперативних, господарських, торговельних курсів, а також школи кількох ступенів, на яких слухачі здобували знання з різних ділянок науки. Також у таборі можна було набути відповідний фах у шевській, кравецькій, столярській, слюсарській, палітурній, електротехнічній майстернях; діяли ветеринарні й лікарські курси; старшини мали можливість завершити середню освіту та підготуватись до вступу у вищі навчальні заклади Чехословаччини. Значна увага в культурно-просвітницькій роботі з інтернованими приділялась поширенню серед вояцтва історичних знань як на рівні стрілецьких університетів, так і початкових та середніх шкіл. Одночасно ця робота включала в себе й збирання матеріалів, документів, спогадів, мемуарів - що мало велике значення для наступних поколінь істориків. Діяльність таборових освітніх курсів дозволила майже повністю ліквідувати неписьменність серед інтернованого вояцтва УГА та в значній мірі підготувати його до переходу на цивільний стан. Освітня робота, започаткована у таборах, заклала міцне підґрунтя для продовження навчання українського вояцтва вже за цивільними фахами за кордоном
Дод.точки доступу:
Sribnyak, I.
Срібняк Ігор,
Кротофіл Мацей


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

16.


    Krotofil, M.
    Activity of the UNR Military and Sanitary Mission on prisoners' of war affairs in Germany (1919) = Діяльність військово-санітарної місії УНР для справ полонених у Німеччині (1919 р.) / M. Krotofil, I. Sribnyak, М. Sribniak // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 4. - P47-52. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
полонені українці -- військово-санітарна місія -- репатріація -- табір
Анотація: Актуальність статті обумовлена потребою розкриття основних аспектів діяльності Військово-санітарної місії УНР для справ полонених у Німеччині (1919 р.), головним завданням якої мало стати налагодження їх репатріації. Слід відзначити, що основною перешкодою для виїзду полонених українців стало посилення деструктивних політичних процесів на теренах колишньої Російської імперії - в першу чергу в зв'язку з приходом до влади більшовиків у Петрограді. Мета студії полягає у встановленні специфіки взаємодії Місії з таборовими громадами полонених українців, а також обсягів та характеру гуманітарної допомоги, яка їм надавалась. Встановлено, що Місія домоглась поліпшення умов перебування полонених в таборах шляхом передачі їм продуктів харчування, одягу й взуття, а крім того вона опікувалась й духовними потребами українців, влаштовуючи в таборах курси, виклади, театральні вистави, надсилаючи до таборів українські часописи та книжки. Також Місія здійснювала й санітарну опіку полонених, надсилаючи до таборів ліки й лікарський персонал. Її заходами були розроблені й маршрути та логістика процесу повернення додому полонених українців. Новизна дослідження полягає у комплексному вивченні діяльності Місії, заходами якої у вересні-жовтні 1919 р. вдалось організувати перевезення невеликих груп полонених до Чехії, звідки вони переправлялися в Україну. Але домовитись про масове переправлення полонених українців додому так і не вдалось, наслідком чого значна їх частина залишалась до травня 1920 р. Попри це діяльність Місії мала позитивні наслідки для значної кількості полонених українців, особливо для організації їх національного життя в таборах
Дод.точки доступу:
Sribnyak, I.
Срібняк Ігор
Sribniak, М.
Срібняк Мілана
Кротофіл Мачей


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

17.


    Kuznets, T.
    Uman public library on the pages of periodicals at the end of 19th - early 20th century = Уманська громадська бібліотека на сторінках періодичної преси кінця XIX - початку ХХ ст. / T. Kuznets, O. Skus // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 6. - P11-15. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
газета "Киевлянин" -- газета "Жизнь и искусство" -- Київська губернія -- Уманська громадська бібліотека -- громадська ініціатива -- культурне просвітництво -- бібліотека-читальня
Анотація: Кризові явища в культурно-духовній сфері сучасного соціуму зумовлюють необхідність звернення до історичного досвіду культурного життя. Висвітлення вияву громадської ініціативи, міри підтримки її державою, популяризація створення та діяльності просвітницьких осередків сприятиме новому осмисленню досвіду, що полегшуватиме пошук шляхів відродження культури, традицій благочинності та просвітництва. Аргументуючи актуальність задекларованої теми, автори представили інформацію про створення громадської бібліотеки-читальні у повітовому центрі Київської губернії - місті Умань. Опрацювавши річні комплекти двох губернських газет - "Киевлянин" та "Жизнь и искусство", автори систематизували опубліковані в них матеріали про Уманську громадську бібліотеку-читальню. У статті звернено увагу на поліетнічність Умані (адже ініціаторами влаштування читальні була єврейська молодь), на труднощі відкриття бібліотеки-читальні, яка з'явилася у результаті реалізації громадської ініціативи. З'ясовано джерела фінансування громадської читальні, серед яких найбільшими були пожертви від заможних осіб. На основі газетних публікацій показано, що роль управління у відкритті та підтримці бібліотеки-читальні була незначною. Підкреслено, що сам факт публікації матеріалів про Уманську громадську бібліотеку-читальню на сторінках губернських газет, які мали великий ареал поширення, свідчить і про важливість її утворення, і про поширення досвіду такого вияву громадської ініціативи. У висновках статті резюмовано, що газети "Киевлянин" та "Жизнь и искусство" потребують комплексного дослідження як джерела вивчення бібліотечної справи на українських землях другої половини ХІХ - початку ХХ ст., а також культурного просвітництва загалом.
Дод.точки доступу:
Skus, O.
Ольга Скус
Тетяна Кузнець


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

18.


    Lomachinska, I.
    The ideological sources of religious leadership in Ukrainian cultural space = Витоки ідеї релігійного лідерства у просторі української культури / I. Lomachinska, S. Khrypko, G. Iatsenko // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 3. - P84-88. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
релігійне лідерство -- православне чернецтво -- православні монастирі -- національна духовна культура -- національні духовні цінності
Анотація: Актуальність проблеми зумовлюється посиленням впливу релігійного лідерства на суспільно-політичні процеси українського суспільства. У сучасній науковій думці релігійне лідерство розглядалося, переважно, у політичному (як протиставлення лідерству політичному у формах і засобах досягнення влади) та організаційному (як основний чинник формування організаційної структури церкви) контекстах. У представників богословської думки ідея релігійного лідерства простежується у теологічній доктрині пастирства як духовного наставництва. Водночас, проблема духовно-культурної спрямованості діяльності православного релігійного лідерства поки що не стала об'єктом активних наукових досліджень, тому метою статті є визначення витоків ідеї лідерства у просторі вітчизняної релігійно-культурної традиції. У процесі аналізу проблеми була визначена сутність релігійного лідерства як складної організаційної структури, що значною мірою визначала напрями розвитку не лише релігійного, але й соціально-культурного вітчизняного простору. У статті підкреслюється, що православне священство, переважно чернецтво, яке поєднувало в собі як ідеї аскетичного подвижництва, так і активну соціальну діяльність, сформувало архетипічний образ українського релігійного лідерства. У статті доведено, що в українській релігійно-культурній традиції ідея православного релігійного лідерства формувалась на засадах патристичної традиції і відобразилась у наступних його функціях: ідеологічна, місійно-пропагандистська, ціннісно-орієнтаційна, літургійно-богослужбова, інтегративна. Релігійний лідер завжди виступає як знак певної релігійної ідеології, певної системи моральних та суспільних цінностей, тому він формує певний ідеальний образ, що є найбільш актуальним для конкретної історичної доби. Архетип релігійного лідера формується у зоні сакрального, тому, на відміну від лідерства політичного, він захищений від радикальних ідеологічних ревізій, та забезпечує домінуючий вплив на суспільну свідомість
Дод.точки доступу:
Khrypko, S.
Хрипко Світлана
Iatsenko, G.
Яценко Ганна
Ломачинська Ірина


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

19.


    Masiuk, O.
    The influence of cosmism on the development of social hope = Вплив космізму на розвиток соціальної надії / O. Masiuk // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2020. - № 1. - P47-51. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
людство -- ноосфера -- соціальний простір -- соціальне сподівання -- соціальний всесвіт -- космізм -- ельпідаургія -- доля -- страх -- соціальні очікування
Анотація: Ця стаття розкриває філософські аспекти впливу космізму на формування соціальної надії. Актуальність теми вказаної роботи полягає у необхідності дослідження впливу космосу та його тлумачень на майбутнє геосоціального організму нашої планети, що обумовлено збільшенням катаклізмів та катастроф, які загрожують подальшому існуванню людства. Для дослідження та відтворення соціальної надії на рівні мікро- та макрокосму використано діалектичний та комплексний підходи, а також метод інтелектуальної інверсії, що дозволило сформулювати цілісне бачення проектування майбутнього та його впливу на подальший розвиток людства. Автор дійшов висновку, що центр соціального Всесвіту має властивість змінюватись під впливом творців соціальних сподівань. Нові проекції майбутнього можуть утворювати нові соціальні простори, які суттєво змінюють мікрокосмос людини та її взаємодію з оточуючим світом. Доведено, що вивчення та використання проектування прийдешнього є прогресивним явищем для організації людського існування. Соціальна надія є засобом гармонізації взаємодії мікро- та макрокосму під час формування майбутнього соціального простору. У статті виокремлені такі перешкоди для розвитку надії, як доля, страх та очікування людини, які виникають при переосмисленні впливу космосу на соціальні процеси. Ці перешкоди є засобами для трансформації векторів соціальної перспективи в залежності від сприйняття оточуючого світу. Гарантування майбутнього результату є стимулюванням соціальної активності щодо вдосконалення майбутнього соціального простору. Автор підкреслює, що від формулювання конструктивних соціальних очікувань залежить збереження ноосфери та покращення людського існування. Цей процес включає створення ритуалу майбутнього дизайну соціального простору (ельпідаургія), який передбачає омолодження ноосфери, засноване на сподіваннях кожного учасника суспільних відносин.
Дод.точки доступу:
Олег Масюк


Є примірники у відділах: всього 3 : ГП ЧЗ (3)
Вільні: ГП ЧЗ (3)


Знайти схожі

20.


    Melnуk, R.
    Ukrainian military-theoretical opinion 1920-1939: the first attempts to form a military doctrine = Українська військово-теоретична думка 1920-1939: перші підходи до формування військової доктрини / R. Melnуk, V. Melnуk // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 2. - P32-37. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
військово-теоретична думка -- воєнна доктрина
Анотація: Актуальність статті обумовлена необхідністю розробки нових підходів до підвищення ефективності Збройних Сил України на сучасному етапі їх розвитку та проектування нових методів та завдань у військовій політиці держави. Ці підходи, на думку авторів, мають опиратися на основи найкращих та найперспективніших досягнень світової військової думки та враховувати власний історичний досвід українців. У контексті вивчення цього досвіду автори статті розглядають теоретичний доробок окремих представників української військової еміграції, ідеї та думки яких лягли в основу проектування воєнної доктрини сучасної української держави. Мета студії полягає в аналізі концептуальних підходів до основ військового будівництва періоду національної революції 1917-1921 рр. в працях військових істориків, з'ясуванні місця та ролі українських військових авторів в опрацюванні теоретичних норм воєнної доктрини, викладених на сторінках наукових праць, щодо питання національного будівництва збройних сил. У статті охарактеризовано стан військового будівництва періоду національної революції 1917-1921 рр.; показано головні проблеми воєнно-теоретичного характеру, які представленні у працях військових істориків міжвоєнного періоду; показано, як представники військової еміграції розглядали проблеми, пов'язані з майбутнім світовим збройним конфліктом і можливості відновлення власної армії. Новизна дослідження полягає у комплексному вивченні української військово-теоретичної думки в міжвоєнний період, виокремленні концептуальних розбіжностей у поглядах військових теоретиків щодо шляхів формування воєнної доктрини
Дод.точки доступу:
Melnуk, V.
Мельник Віра
Мельник Роман


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)