Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Мережеві ресурси (12)Наукові періодичні видання Університету (120)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=актуальність<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 371
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.


    Доколова, Альона Сергіївна.
    3D-mapping як синтез технології мистецтва: ґенеза, еволюція та актуальність у сучасному світі / А. С. Доколова // Мистецтвознавчі записки = NOTES ON ART CRITICISM : збірник наукових праць. - 2020. - Вип. 37. - С. 10-15. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2226-2180

Кл.слова (ненормовані):
3D-mapping -- візуальні шоу -- звуко-світлові презентації -- відеоарт -- проекції -- мультимедійні технології

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

2.


    Krotofil, M.
    Activity of schools and educational courses for soldiers of the Ukrainian Galician Army interned in Czechoslovakia as a form of their socialization (1919-1920) = Діяльність шкіл та освітніх курсів для інтернованих вояків Української Галицької Армії в Чехословаччині як одна з форм їх соціалізації (1919-1920 рр.) / M. Krotofil, I. Sribnyak // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2018. - № 6. - P58-62. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
школа -- освітні курси -- навчання -- інтерновані -- табір Німецьке Яблонне -- Українська Галицька Армія
Анотація: У статті розглянуто особливості діяльності шкіл та освітніх курсів у таборі інтернованих військ Української Галицької Армії Німецьке Яблонне (Чехословаччина) у 1919-1920 рр. Актуальність теми даного дослідження полягає в тому, що дозволяє переосмислювати досвід загальноосвітньої та професійної підготовки інтернованих вояків-українців у таборах Чехословаччини в часи постімперської модернізації країни (1919-1920 рр.). Запропонована для таборян "освітня формула" значною мірою сприяла їх соціалізації та глибшому пристосуванню до умов життя серед титульних етносів (чехів і словаків). Завдяки порівняно сприятливим умовам перебування в ЧСР та готовності її уряду надавати гуманітарну допомогу слов'янам-емігрантам у рамках "руської акції", частина колишніх вояків отримала можливість набути вищу освіту в чеських вищих навчальних закладах. Табір став справжнім осередком єднання всіх галичан, перетворившись на центр інтенсивної культурно-просвітницької роботи в цій країні. З метою повної ліквідації неписьменності серед стрілецтва у таборі було засновано значну кількість курсів початкової освіти. Воякам з достатнім освітнім цензом (із закінченою початковою чи незакінченою середньою освітою) викладались спеціальні курси з кооперації, молочарства, сільського господарства та ін. Крім того, тут діяла ціла низка загальноосвітніх, кооперативних, господарських, торговельних курсів, а також школи кількох ступенів, на яких слухачі здобували знання з різних ділянок науки. Також у таборі можна було набути відповідний фах у шевській, кравецькій, столярській, слюсарській, палітурній, електротехнічній майстернях; діяли ветеринарні й лікарські курси; старшини мали можливість завершити середню освіту та підготуватись до вступу у вищі навчальні заклади Чехословаччини. Значна увага в культурно-просвітницькій роботі з інтернованими приділялась поширенню серед вояцтва історичних знань як на рівні стрілецьких університетів, так і початкових та середніх шкіл. Одночасно ця робота включала в себе й збирання матеріалів, документів, спогадів, мемуарів - що мало велике значення для наступних поколінь істориків. Діяльність таборових освітніх курсів дозволила майже повністю ліквідувати неписьменність серед інтернованого вояцтва УГА та в значній мірі підготувати його до переходу на цивільний стан. Освітня робота, започаткована у таборах, заклала міцне підґрунтя для продовження навчання українського вояцтва вже за цивільними фахами за кордоном
Дод.точки доступу:
Sribnyak, I.
Срібняк Ігор,
Кротофіл Мацей


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

3.


    Krotofil, M.
    Activity of the UNR Military and Sanitary Mission on prisoners' of war affairs in Germany (1919) = Діяльність військово-санітарної місії УНР для справ полонених у Німеччині (1919 р.) / M. Krotofil, I. Sribnyak, М. Sribniak // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 4. - P47-52. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
полонені українці -- військово-санітарна місія -- репатріація -- табір
Анотація: Актуальність статті обумовлена потребою розкриття основних аспектів діяльності Військово-санітарної місії УНР для справ полонених у Німеччині (1919 р.), головним завданням якої мало стати налагодження їх репатріації. Слід відзначити, що основною перешкодою для виїзду полонених українців стало посилення деструктивних політичних процесів на теренах колишньої Російської імперії - в першу чергу в зв'язку з приходом до влади більшовиків у Петрограді. Мета студії полягає у встановленні специфіки взаємодії Місії з таборовими громадами полонених українців, а також обсягів та характеру гуманітарної допомоги, яка їм надавалась. Встановлено, що Місія домоглась поліпшення умов перебування полонених в таборах шляхом передачі їм продуктів харчування, одягу й взуття, а крім того вона опікувалась й духовними потребами українців, влаштовуючи в таборах курси, виклади, театральні вистави, надсилаючи до таборів українські часописи та книжки. Також Місія здійснювала й санітарну опіку полонених, надсилаючи до таборів ліки й лікарський персонал. Її заходами були розроблені й маршрути та логістика процесу повернення додому полонених українців. Новизна дослідження полягає у комплексному вивченні діяльності Місії, заходами якої у вересні-жовтні 1919 р. вдалось організувати перевезення невеликих груп полонених до Чехії, звідки вони переправлялися в Україну. Але домовитись про масове переправлення полонених українців додому так і не вдалось, наслідком чого значна їх частина залишалась до травня 1920 р. Попри це діяльність Місії мала позитивні наслідки для значної кількості полонених українців, особливо для організації їх національного життя в таборах
Дод.точки доступу:
Sribnyak, I.
Срібняк Ігор
Sribniak, М.
Срібняк Мілана
Кротофіл Мачей


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

4.


    Bardyn, M.
    Apocalyptic reflections in the studies of the Russian orthodox priest Alexander Men = Апокаліптичні рефлексії в творчості російського православного священника Олександра Меня / M. Bardyn // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 5. - P67-71. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
апокаліптика -- православ'я -- християнство -- богослов'я -- криза -- Біблія -- Новий Завіт -- пророцтва
Анотація: Актуальність теми дослідження обумовлюється збільшеним на сьогоднішній день інтересом до культурної спадщини минулого сторіччя, де особливе значення, як і в наші дні, мали апокаліптичні пророцтва про кінець світу. Апокаліптична проблематика була актуальною протягом всього розвитку християнської культури, допомагаючи останній реалізовувати ключові ідеї про безсмертя, повернення втраченого раю, кінцеву перемогу добра над злом. У цьому відношенні спадщина о. О. Меня являє собою дуже значимий компонент духовної культури російського суспільства, яка потребує подальшого вивчення. Отець Олексадр Мень детально тлумачить і пояснює прихований символізм, закладений в апокаліптичних пророцтвах. Він заперечує буквальне розуміння картин Апокаліпсису і наголошує на їх алегоричності. Його вихідною тезою є розуміння Апокаліпсису, як перманентної реальності. Отже, на думку теолога, апокаліптичні пророцтва постійно здійснюються і відтворюються. Священник Олександр Мень викликав до себе неоднозначне та суперечливе ставлення з боку православних священників. Серед основних причин несприйняття його творчості дослідники виділяють: суперечливі інтерпретації Святого Письма, залучення наукових фактів до пояснення божественних проявів, схильність до католицтва, спотворення духовної православної практики, надмірний лібералізм, екуменізм, захоплення західним богослов'ям. Тим не менше, отець Олександр Мень відіграв важливу роль в православній церкві, він мав багатьох прихильників (як вірян, священників, так і дослідників) і до тепер його ім'я згадується в статях і конфесіях
Дод.точки доступу:
Марія Бардин


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

5.


    Troitska, O.
    Aspects of the "carnivalization" of contemporary cultural practices = Аспекти "карнавалізації" сучасних культурних практик / O. Troitska, O. Popravko, N. Shcherbakova // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2020. - № 1. - P82-86. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
аксіологія -- діалог культур -- карнавалізація -- карнавальна поведінка -- карнавальний світогляд -- криза культури -- культурні практики -- культурні смисли
Анотація: Актуальність статті обумовлена необхідністю осмислення нового культурного феномена, який презентує культурні практики сучасного хронотопу. Проаналізовано філософсько-культурологічні концепції стану культури та виявлено тенденції, які відображають нестійкість (перехідність), невизначеність, амбівалентність культурних практик і карнавалізацію усіх сфер буття. Філософська рефлексія сутності, характеру, ознак карнавалізації уможливила експлікацію феномена "карнавал" через його світоглядний і поведінковий компоненти. У контексті діалогу середньовічної та сучасної культури розкрито сутність карнавалізації як феномена культури та як особливого способу відновлення цілісності світосприйняття, світорозуміння, світовідношення і актуалізовано проблему орієнтації і спрямування культурних практик на їх ціннісно-смислове (аксіологічне) піднесення. Досліджено природу й сутність таких категорій, як "карнавальний сміх", "карнавальна свобода", "карнавальна поведінка", "амбівалентність", виявлено характерні ознаки карнавалізації та доведено, що її можна розглядати як спосіб моделювання і конструювання сучасної культурної дійсності. Обгрунтовано положення про те, що сучасний культурний простір створює умови не тільки для функціонування карнавалізації у межах першочергової функції - оновлення, становлення нового життєвого світу, але й нового світорозуміння та смислотворення. Визначено конструктивну роль діалогу культур у процесі праксеологічного зростання суб'єктів карнавалізації і показано, що концепція карнавалізації Михайла Бахтіна залишається актуальною на сучасному етапі розвитку культури. Розкриття карнавалізації як певного сигналу кризи культури і способу виходу з неї дає підстави розглядати карнавалізацію як чинник самоорганізації культури, як складноорганізованої системи
Дод.точки доступу:
Popravko, O.
Поправко Ольга
Shcherbakova, N.
Щербакова Ніна
Троїцька Олена


Є примірники у відділах: всього 3 : ГП ЧЗ (3)
Вільні: ГП ЧЗ (3)


Знайти схожі

6.


    Dzeban, O.
    Axiological portrait of information society = Аксіологічний портрет інформаційного суспільства / O. Dzeban, O. Aleksandrova, N. Vinnikova // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 5. - P13-19. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
мережеве суспільство -- віртуальне -- аксіальна інформація -- інфологема -- гедонізм
Анотація: Актуальність статті зумовлена триваючою в суспільстві дискусією про переваги та недоліки інформатизації та інформаційного суспільства, його проблеми і ризики. Основне коло проблем пов'язано з постійною трансформацією та соціальною нестабільністю, а отже, й зміною світоглядного поля особистості; переваги інформаційного суспільства прийнято пов'язувати з постійним розвитком, творчістю, свободою і відкриттям нових шляхів реалізації особистості та її комунікаційних можливостей. Використовуючи принципи постнекласичної методології, автори досліджують проблему ціннісних змін в умовах інформаційного суспільства і виділяють при цьому деякі важливі контексти інфосоціогенезу: контекст мережних координацій, етичний контекст та символічний контекст (віртуалізація та міфологізація інформаційного простору). Обґрунтовується, що реалії сучасного суспільства формують численні, часом діаметрально протилежні, цінності, що призводить до знецінення кожної з них і позбавляє світогляд консолідуючого принципу. Автори описують сукупність механізмів мережевої координації особистості і показують, що їх дія (конструктивна і деструктивна) уможливлює надзвичайне урізноманітнення досвіду людини, який набувається через множинність і одночасність віртуальних практик у різних сферах життя (симулякризація) і часто хибно видається за справжній досвід особи. Показано, що етичні трансформації інформаційного суспільства найбільше пов'язані з темою соціальної стійкості особистості, яка часто не усвідомлює межі своєї свободи у інформаційному просторі, а символічний контекст інфосоціогенезу у вигляді віртуалізації та міфологізації, характеризується створенням та соціальною запитаністю культурних форм, що продукують віртуальні патерни реальності (симулякри).
Дод.точки доступу:
Aleksandrova, O.
Олена Александрова
Vinnikova, N.
Наталія Віннікова
Олександр Дзьобань


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

7.


    Dzihora, K.
    Censorship in social networks as a social practice in the context of global transformations = Цензура в соціальних мережах як соціальна практика в умовах глобальних трансформацій / K. Dzihora // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2021. - № 5/6. - P58-64. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
Інтернет-цензура -- інформаційна відкритість -- постправда -- методи цензури -- криза в суспільстві -- Інтернет-технології
Анотація: У статті з’ясовується соціально-філософський характер цензури, методи її дії та обмеження, які вона може накладати на інформацію, представлену в соціальних мережах. Актуальність теми доведена аналізом наукових робіт та експертної думки з цієї тематики. Методологічним підгрунтям дослідження стали роботи з Інтернет-цензури та історії цензури, роботи про постправду, роботи про використання великих даних у повсякденному житті. На конкретних прикладах з роботи соціальних мереж автор доводить, що доступність інформації створює цензуру. Описано, яким чином віртуальний простір посилює суб’єктивність користувача. Виявлено складність та суперечливість явища цензури в Інтернеті. Також на прикладах зображено, як цензура змінює інформаційний простір для користувача. Проаналізовано технічні, нетехнічні та непрямі методи впровадження систем цензури для інформації в кіберпросторі. Більш детально у статті описані технічні методи цензури. Технічні методи було згруповано за такою класифікацією: такі, що уповільнюють дію сервісів; такі, що блокують дію сервісів; такі, що блокують інформацію за участю людини; такі, що блокують інформацію з використанням алгоритмів; позначення інформації як недостовірної. Усі методи проілюстровані прикладами, які доводять суперечливість явища цензури в Інтернеті. Зазначається, що цензура сьогодні ускладнює доступ до інформації, а не повністю блокує її. Розглянуто принцип роботи рекомендаційних систем, які створють новий тип цензури в Інтернеті. Цей новий тип цензури створено для комфорту користувача, а тому спільнота підтримує використання рекомендаційних систем. Зазначено, що використання цих систем посилює суб’єктивність у користувачів та призводить до створення ехо-камер. У висновках заначено, що дослідницька гіпотеза «доступність інформації породжує цензуру» знайшла підтвердження у наведених вище аргументах та прикладах з роботи соціальних мереж. Також розкрита сутність подвійного стану цензури в Інтернеті. З одного боку, у віртуальному просторі існує великий обсяг інформації, яка доступна для користування, а з іншого - вона ретельно відстежується, дозується і впливає на формування ідентичності та соціально-політичної позиції людини. Проблема цензури вписується у більш широкий пласт кризових процесів у суспільстві.
Дод.точки доступу:
Кирил Дзігора


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

8.


    Velykzhanina, D.
    Content aspects of professional preparation for social pedagogues in forming adolescents’ living competency [Електронний ресурс] / D. Velykzhanina. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2018. - Вип. 1/2. - P152-158, DOI 10.28925/1609-8595.2018(1-2)152158. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
життєва компетентність -- соціальний педагог -- професійна підготовка -- майбутні -- соціальні педагоги
Анотація: У статті висвітлено сучасні тенденції реформування української освіти в напрямку впровадження компетентнісного підходу у процес навчання та виховання підростаючого покоління. Розкрито сутність та головні характеристики компетентнісно спрямованої освіти, які полягають у переорієнтації школи із загальноосвітньої спрямованості на демократизацію і гуманізацію освітніх процесів, особистісно орієнтоване навчання дітей, розвиток їх ключових життєвих компетенцій, творчого потенціалу й потреб у безперервній самоосвіті і самовдосконаленні. Проаналізовано актуальність набуття дітьми життєвої компетентності задля успішної життєдіяльності, результативної особистісної самореалізації, саморозвитку, продуктивної соціальної взаємодії. Особлива увага звертається на формування життєвої компетентності підлітків, специфіка вікового, психологічного та соціального розвитку яких у сукупності з явищами сучасного підліткового середовища ускладнює цей процес. Обґрунтовано необхідність професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів до формування життєвої компетентності підростаючого покоління. Адже в умовах розбудови компетентнісно спрямованої освіти існує потреба у висококваліфікованих соціальних педагогах, які в процесі професійної діяльності продемонструють здатність ефективно формувати життєву компетентність дітей, створювати сприятливі умови для їх всебічного та особистісного розвитку, розкриття та примноження їх життєвого та творчого потенціалу. Виокремлено актуальні змістовні аспекти професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів до формування життєвої компетентності підлітків, серед яких знання й розуміння сутності життєвої компетентності, її складових, специфіки потреб та інтересів підлітків, основ педагогіки життєтворчості, педагогіки партнерства, новітніх педагогічних технологій. Визначено характеристики професійної готовності майбутніх соціальних педагогів, спрямованої на розвиток життєвої компетентності молодого покоління, а також сутність понять «життєва компетентність», «компетентнісно спрямована освіта». Запропоновано модернізацію змісту фахової підготовки майбутніх соціальних педагогів в контексті компетентнісних орієнтирів в освіті.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

9.


    Diakovska, H.
    Critical interpretation of practical and legal conclusions on the lack of free will and moral responsibility = Критичне осмислення практико-правових висновків з відсутності свободи волі і моральної відповідальності / H. Diakovska, V. Hontar // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2018. - № 5. - P30-33. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
аналітична філософія -- свобода волі -- моральна відповідальність -- правова система -- ретрибутивна функція -- справедливість
Анотація: Актуальність статті обумовлена тим, що в сучасних умовах соціально-культурних та ідеологічних трансформацій українського суспільства посилюється вплив негативних чинників на формування соціально стійкої та морально відповідальної особистості. Ключові поняття суспільної стратегії духовного виховання - "моральна відповідальність" та "свобода волі" - проаналізовані авторами з точки зору співвідношення моральних і неморальних підходів при обґрунтуванні правових інститутів в світі без моральної відповідальності. Розглянуто сутнісні характеристики понять "моральна відповідальність" та "свобода волі", показано їх вплив на правову систему, контурно окреслено альтернативні неморальні підходи до обґрунтування правових інститутів в світі з релятивістською парадигмою етико-правових взаємовідносин. В основі побудови такого світу, стверджують автори, лежать не принципи моральної відповідальності та справедливості, що детермінуються "провиною-покаранням", а інші атрибутивні принципи, приміром, безпека суспільства, доцільність чи компенсаторність. Обґрунтовано, що внутрішнього протиріччя в практичній правовій діяльності при відсутності моральної відповідальності немає, адже їй не потрібно ґрунтуватися на принципі справедливості відплати, оскільки цей моральний принцип в світі без моральної відповідальності не працює. Зроблено висновок, що для суспільств з правовими системами без моральної відповідальності звинувачення у внутрішній суперечності нелегітимні та неправомірні, оскільки вони є продуктом та відображенням самого суспільства, для якого цей принцип не актуальний
Дод.точки доступу:
Hontar, V.
Гонтарь Василь
Дьяковська Галина


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

10.


    Shelefontiuk, A.
    Digital journalism as a new type of media activity = Диджитальна журналістика як новий тип медіадіяльності / A. Shelefontiuk // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2021. - Том 27, № 2. - С. 70-76, DOI 10.28925/2311-259x.2021.2.5. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
журналістика -- диджиталізація -- диджитальні медіа -- аудиторія диджитальних медіа
Анотація: Актуальність дослідження зумовлена постіи ною трансформацією та оновленням диджитального середовища, невизначеністю категоріального апарату цифровоí журналістики та національними особливостями процесу творення онлаи нового журналістського дискурсу. Мета статті — визначити концептуальні особливості диджитальноí журналістики та виокремити комунікаціи ну специфіку зазначеного виду медіадіяльності. Базуючись на роботах R. Salaverrí a, пропонується розуміти під диджитальною журналістикою усю журналістику, яка здіи снюється за допомогою цифрових технологіи , є мінливою соціальною публіцистичною практикою, орієнтованою на гетерогенну масову аудиторію, представлену у певних, але одночасно мінливих жанрах та форматах. Таким чином дискусіи ні моменти щодо застосування до цього виду медіадіяльності термінів «кібержурналістика», «онлаи нова журналістика», «мультимедіи на журналістика», «обчислювальна журналістика», «алгоритмічна журналістика», «журналістика, керована даними» та ін. Головним методом дослідження обрано дискурснии аналіз, якии дозволив осягнути проблематику сучасного диджитального середовища, простежити генезу цифровоí журналістики, здіи снити типологічнии аналіз існуючоí системи цифрових медіа, визначити специфіку медіапродукту та особливості участі аудиторіí у процесі диджитального творення та споживання новинноí інформаціí . Новизна роботи полягає у спробі ввести у науковии дискурс системного визначення поняття «диджитальна журналістика», звернути увагу на такі í í особливості як невизначеність та мінливість, трансформація традиціи ного категоріального апарату, зміна ролеи та функціи учасників комунікативного процесу. У результаті дослідження з’ясовано суб’єктно-об’єктні та структурні характеристики сучасноí журналістики, визначено організаціи ні и технологічні трансформаціí цифрового медіавиробництва.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Шелефонтюк Анна


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

11.


    Durdas, А.
    Educational ideas of Maria Montessori on the pages of foreign periodicals / А. Durdas // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2023. - Вип. 3. - P84-90, DOI 10.28925/1609-8595.2023.3.8. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595. - ISSN 2412-0774

Кл.слова (ненормовані):
educational ideas -- foreign periodicals -- method -- pedagogue
Анотація: У статті розглядаються просвітницькі ідеї відомої італійської лікарки та педагогині Марії Монтессорі, її багатогранна особистість, окремі сторони життя, діяльності, методики, цінності, світоглядні орієнтири та принципи, висвітлені дослідниками на сторінках зарубіжних періодичних видань. Підкреслено актуальність ідей італійської педагогині в сучасному світі; зауважено запит сучасного суспільства на виховання вільної особистості, що прагне до самостійного активного пошуку, зростання та самореалізації. У статті розкривається особистість М. Монтессорі як однієї з педагогинь, яка зуміла поставити і вирішити глобальну проблему у філософській та психолого-педагогічній теоріях, а також змогла реалізувати її концепцію на практиці, створивши педагогічну систему під назвою «Метод Монтессорі». М. Момтессорі розкривається у статті як освітня діячка, яка надала стратегії розвитку освіти нової якості – гуманізувавши її та повернувши її людині. У статті подано думки зарубіжних дослідників стосовно педагогічної діяльності, позицій, поглядів та життєвих шляхів М. Монтессорі, висвітлених на сторінках зарубіжних періодичних видань; підкреслюється її роль як архітектора «повторного відкриття» дитини. Відзначено революційні ідеї педагогині стосовно дитинства та виховання на все життя, а не виховання на основі слухняності та нерухомості, а також визнання їх розвитку у результаті медичних досліджень М. Монтессорі. Згадано коментарі зарубіжних дослідників стосовно того, що протягом тривалого часу М. Монтессорі вважалася «проблемною» фігурою в італійському академічному та політичному істеблішменті, «будучи нонконформісткою, феміністкою та «складним педагогом»«; зауважено і підкреслено її нове бачення школи шляхом розробки стратегій задля подолання бар’єрів в освіті. У статті також наголошується на прагненні педагогині показати, як засобами педагогіки врятувати людство: починаючи зі свободи дитини та свободи людини та, зокрема, свободи жінки.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Montessori, Maria \про неї\


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

12.


    Igboke, A.
    Enhancing National Security through Internet Broadcasting: benefits and limitations = Зміцнення національної безпеки за допомогою інтернет-мовлення:переваги та обмеження / A. Igboke // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 5. - P41-47. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
вигода -- обмеження -- Інтернет-мовлення -- національна безпека -- Нігерія
Анотація: Стаття присвячена оцінці потенціалу інтернет-мовлення для зміцнення системи національної безпеки країни. Актуальність даної проблеми зумовлена безпековими пріоритетами, від яких напряму залежить стійкість політичної системи держави, життя, здоров'я і добробут нації. Свої теоретичні висновки автор робить на підставі емпіричного дослідження, проведеного в трьох регіонах Нігерії. У цієї африканської країни багато проблем, пов'язаних з національною безпекою: релігійні конфлікти, тероризм, бандитизм, викрадення людей, сепаратизм, включаючи Рух за суверенну державу Біафра на південному сході, активність "Боко Харам" на півночі та бойовиків дельти Нігеру, а також голод, зубожіння, комунальні сутички, конфлікти скотарів і фермерів, слабкість федеральної влади, відсутність медичних послуг, безробіття тощо. Основною гіпотезою дослідження є теза про те, що за допомогою інтернет-мовлення можливо суттєво сприяти вирішенню вказаних проблем. Наукові завдання, які виконуються в ході дослідження, стосуються: а) визначення ступеня впливу інтернет-мовлення на зміцнення системи національної безпеки в Нігерії, б) виявлення переваг та в) обмежень використання інтернет-мовлення для вирішення безпекових проблем. Вибірка з 384 респондентів була отримана зі штатів Энугу, Абія и Анамбра за допомогою методу багатоступеневої вибірки. При аналізі даних для дослідження використовували SPSS версії 22, тоді як прості відсотки, середнє та стандартне відхилення використовувались в якості статистичних інструментів. Результат опитування свідчить, що 52 % респондентів вважає, що інтернет-мовлення може значною мірою сприяти національній безпеці. Серед переваг інтернет-мовлення респонденти назвали швидкість, доступність, ширший обсяг, ніж у телебачення, зручність використання. З іншого боку, обмеженням інтернет-мовлення є: відсутність доступу у тих, хто не має навичок роботи в мережі, дороговизна гаджетів, необхідних для підключення, відносно короткий термін живлення гаджетів тощо. Аналізуючи висновки опитування, автор розмірковує про теорію технологічного детермінізму, модель безпечної Нігерії та цілі національної безпеки Нігерії. Висловлюються практичні рекомендації щодо вдосконалення системи національної безпеки Нігерії через створення в країні сприятливого середовища для інтернет-мовлення
Дод.точки доступу:
Амвросій Ігбоке


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

13.


    Тодорова, Н.
    Ethical aspects of the European Union's foreign policy (1999-2014) in the contemporary academic discourse = Етичні аспекти зовнішньої політики Європейського Союзу (1999-2014 рр.) в сучасному науковому дискурсі / Н. Тодорова, І. Тодоров // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2018. - № 4. - P74-78. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
зовнішня політика -- Європейський Союз -- цінності -- етика -- міжнародні відносини -- м'яка сила
Анотація: Поточні очікування українського суспільства дієвої реакції міжнародної спільноти на порушення Російською Федерацією міжнародного права в Криму і на Донбасі і деклароване прагнення України до членства в ЄС визначають актуальність даної статті, яка присвячена етичним аспектам сучасної зовнішньої політики Європейського Союзу. Робота має на меті висвітлити етичний компонент зовнішньополітичної поведінки цього наднаціонального об'єднання через призму сучасних зарубіжних академічних дебатів з цих питань, описує поточні тенденції та інтерпретації, узагальнює основні напрямки дебатів і їх можливі наслідки. Хронологічні рамки дослідження охоплюють період від Амстердамського договору 1999 року, який запровадив посаду Верховного представника з питань спільної зовнішньої та безпекової політики ЄС до початку російської агресії в Україну 2014 року. Розглядаються витоки етичної складової у зовнішній політиці ЄС. Розуміння етики у зовнішній політиці, природи та змісту етичних цінностей і проблем, пов'язаних із забезпеченням послідовної етичної поведінки у зовнішній політиці створюють новий вимір розуміння міжнародної ролі ЄС. Етика як предмет інтенсивних суперечок і поняття "етична держава Європа" виступають як вихідний пункт переосмислення сучасної міжнародної ролі ЄС. Проте етична складова виклинає багато заперечень у міжнародній політиці, оскільки вона тісно пов'язана з конкретними світоглядами, кожний з яких має власну оцінку того, чи можна змінити міжнародну систему. Самореалізація ЄС як "сили добра" спирається на "універсальні цінності", що розглядається як нав'язування західних цінностей і способу життя. Політичний дискурс щодо сучасної зовнішньої політики ЄС сфокусований на дилемі "етичність - прагматизм": прагматизм як основа діяльності наднаціонального об'єднання автономних держав у широкому сенсі та етична поведінка цього об'єднання в ім'я прав людини та демократії. Спроби ЄС пропагувати певні цінності та етичні принципи у своїх зовнішніх відносинах впливають на її зовнішню політику, але не змінюють її принципово. Багато дослідників підкреслюють, що сучасна структура Європейського Союзу перешкоджає ефективності його діяльності в етичному відношенні. Етичну зовнішню політику ЄС широко критикують через відсутність необхідної послідовності та узгодженості. Проте, не зважаючи на існуючу критику, не варто недооцінювати позитивних наслідків етичної зовнішньої політики ЄС, а її значний потенціал доцільно вивчати і застосовувати для загального блага
Дод.точки доступу:
Тодоров, І.


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

14.


    Sliepushova, А.
    Father-child discourse in Family Guy: a corpus-based analysis = Дискурс батько-дитина в анімаційному серіалі «Family guy»:корпусний аналіз / А. Sliepushova // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2020. - Том 26, № 2. - С. 61-65, DOI 10.28925/2311-259x.2020.2.6 . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
корпуснии аналіз -- дискурс батько-дитина -- анімаційний серіал -- гендерні стереотипи -- сімейні стереотипи
Анотація: Стаття присвячена дослідженню гендерних та сімеи них стереотипів у спілкуванні батько-дитина в анімаціи ному серіалі «Family Guy» про типову американську родину. Предметом дослідження є дискурс Пітера Гріффіна, батька родини, що містить и ого спілкування з двома дітьми-підлітками, сином та донькою, та розкриває гендерні особливості дискурсів батько-син та батько-дочка. Актуальність дослідження обумовлена відсутністю корпусного аналізу дискурсу персонажів анімаціи них серіалів, що представляють соціальні та гендерні стереотипи. Мета дослідження — розкрити, як гендер та сімеи ні ролі вербалізуються у спілкуванні між членами сім'ї . Були використані конверсаціи нии , дискурс та корпуснии аналізи для вивчення дискурсу головного героя через списки наи частіше вживаних слів, списки ключових слів, кластери та словосполучення, щоб виділити специфічну лексику батька, яку він використовує в спілкуванні з сином та дочкою. Результати дослідження показують, що Пітер Гріффін обирає різні мовні засоби залежно від того, чи він спілкується з сином, чи донькою. Таким чином, и ого дискурс, що стосується сина-підлітка Кріса, наповнении прямими звертаннями, здебільшого наказовими реченнями, які батько використовує, коли намагається дисциплінувати свого сина. Пропонуючи синові емоціи ну підтримку чи заохочення, батько залишається прямим з ним, створюючи образ стереотипних розмов «справжніх чоловіків». І навпаки, в звертаннях до доньки Мег батько використовує пестливі honey, sweetheart, one-of-a-kind. Однак, використовуючи пестливі форми, він принижує свою доньку і робить так, щоб вона відчувала себе покинутою дитиною. Таким чином він змушує ї ї відчувати себе особливою, але в негативному сенсі. Сімеи не спілкування, створене в мультсеріалі, відображає гендерні стереотипи у ставленні батька до свої х дітеи різних статеи . Тим не менш, ця мовна тенденція не впливає на стосунки в сім'ї . Перспективи подальших досліджень бачимо в складанні більшого корпусу, включаючи дискурси мати-дитина, дитина-батько, дитина-мати, для отримання більш репрезентативних результатів
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Слєпушова Ангеліна


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

15.


    Yaroshenko, О.
    Formative assessment as a factor in modernizing the teaching natural science subjects [Електронний ресурс] / О. Yaroshenko, Т. Korshevniuk, L. Vashchenko. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2024. - Вип. 1. - P56-73, DOI 10.28925/1609-8595.2024.1.5. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595. - ISSN 2412-0774

Кл.слова (ненормовані):
вчителі -- природничі дисципліни -- оцінювання -- середня освіта -- реформування
Анотація: Актуальність використання формувального оцінювання в українських школах окреслена та підтверджена нормативно-правовими документами. Цей вид оцінювання фокусується на процесі навчання та досягненнях учнів, що позитивно впливає на результати викладання предметів природничого циклу. Послідовно проаналізовано наукові статті зарубіжних та українських авторів щодо сутності та особливостей формувального навчання. Зазначено, що досліджуваний педагогічний феномен був обґрунтований зарубіжними вченими і вже багато років використовується в школах. Його ефективність доведена на практиці. Донедавна в українських школах формувальне оцінювання не було обов’язковим, тому відсутні фундаментальні дослідження та усталена практика його використання в природничій освіті. Вчителі природничих дисциплін активно осмислюють його методологію та фрагментарно використовують в освітньому процесі. Теоретична та практична готовність вчителів природничих дисциплін до використання формувального оцінювання досліджувалася за допомогою онлайн-опитування 400 вчителів природничих дисциплін.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Korshevniuk, Т.
Vashchenko, L.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

16.
   908(520)
   H49


    Heine, Steven.
    From Chinese Chan to Japanese Zen : A Remarkable Century of Transmission and Transformation / Steven Heine. - New York : Oxford University Press, 2018. - xx, 266 p. - ISBN 978-0-19-063750-7 (pbk) : 150.00 грн.
В рамках проєкту "Read Japan Project".
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Дзен-буддизм--Історія--Японія

Кл.слова (ненормовані):
Zen Buddhism -- History -- дзен-буддизм -- історія -- японія
Анотація: Ця важлива книга містить вичерпний огляд і аналітичне дослідження походження та поширення дзен-буддизму в Японії. Автор Стівен Гейне висвітлює основні нововведення в релігії та культурі, які відбулися в критичному історичному періоді з 1225 по 1325 роки, і розглядає трансформацію китайського чань-буддизму в японський дзен-буддизм протягом цього періоду, який став свідченням народження того, що стало відомим як секта дзен. Щоб змалювати динамічну перехресну якість цього переходу, автор використовує такі поняття, як перенесення, трансфігурація, трансплантація та транспортування, щоб показати, як дзен-буддизм, який зародився півтисячоліттям раніше як містичний утопічний культ для ченців-відлюдників, отримав широку популярність серед впливові світські послідовники в Китаї та Японії. Аналізуючи цю трансформацію та трансплантацію буддизму з Китаю до Японії з культурної та соціально-політичної точки зору, автор стверджує, що перехід відбувся через серію спочатку повільних і поступових культурних передач, трансплантацій і трансформацій, які незабаром прискорилися. Цей том показує, що в той час як розвиток школи чань на континенті добігав кінця, секта дзен в Японії безперервно зростала і поступово міцно утверджувалася. Ця спадщина тривала кілька століть і продовжує справляти сильний вплив у Східній Азії та в усьому світі. У книзі показано, як ця успішна трансплантація з континенту на Японський архіпелаг зберігає свою актуальність у нову епоху глобального транснаціоналізму, яка закріпилася з 20 століття.

Примірників всього: 1
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (1)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (1)

Знайти схожі

17.
004.415.056.5(075)
R88


    Rubinstein, Aviad.
    Hardness of Approximation Between P and NP / A. Rubinstein ; Association for Computing Machinery. - New York : ACM Books, 2019. - 301 p. - (ACM Books series ; #24). - ISBN 978-1-947487-23-9 : Б. ц.
Переклад назви: Твердість наближення між P і NP
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Проектування систем захисту інформації--Прийняття рішень

Кл.слова (ненормовані):
теорія ігор -- рівновага Неша -- захит інформації
Анотація: Рівновага Неша є центральною концепцією рішення в теорії ігор. Починаючи з оригінального документу Неша в 1951 році, він знайшов незліченну кількість застосувань для моделювання стратегічної поведінки торговців на ринках, (людських) водіїв та (електронних) маршрутизаторів у перевантажених мережах, країн, що ведуть переговори про ядерне роззброєння тощо. Десять років тому актуальність цієї концепції рішення поставила під сумнів комп'ютерні вчені, які довели (за відповідних припущень складності), що обчислення рівноваги Неша є нерозв'язною проблемою. І якщо централізовані, спеціально розроблені алгоритми не можуть знайти рівноваги Неша, то чому ми повинні очікувати, що розподілені, егоїстичні агенти сходяться до одного? Залишилася надія, що принаймні приблизну рівновагу Неша можна ефективно обчислити.


Дод.точки доступу:
Association for Computing Machinery


Примірників всього: 1
Сервер (1)
Вільні:
Сервер (1)

Знайти схожі

18.


    Zaskaleta, S.
    Higher education quality assurance: finland’s experience [Електронний ресурс] / S. Zaskaleta. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2020. - Вип. 2. - P114-119, DOI 10.28925/1609-8595.2020.2.15. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
акредитація -- внутрішнє оцінювання -- якість освіти -- зовнішнє оцінювання -- ефективність
Анотація: В статті проаналізовано систему забезпечення якості освіти у Фінляндії. Розглянуто основні підходи щодо забезпечення якості вищої освіти у Фінляндії. Визначено актуальність вивчення досвіду для України. Забезпечення якості вищої освіти регулюється нормативно-правовою базою країни. Фінський центр оцінювання освіти (FINEEC) є органом, який відповідає за зовнішнє забезпечення якості вищої освіти. Окреслено основні типи зовнішнього оцінювання вищої освіти, що проводиться FINEEC: аудит систем забезпечення якості, тематичні та систематичні оцінки, програмна акредитація. Заклади вищої освіти Фінляндії несуть основну відповідальність за якість освіти. Вони також беруть активну участь у зовнішніх оцінюваннях. Здійснення самооцінки відбувається за допомогою цифрової платформи (a digital platform). Вона функціонує як шаблон для оцінки аудиторської групи. Окрема увага в країні приділяється питанню акредитації програм. За основу взято Європейську акредитаційну програму. Акредитація програм спрямована на підвищення міжнародного визнання. Механізм забезпечення якості освіти постійно вдосконалюється. Результати зовнішнього оцінювання використовуються в якості орієнтира для внутрішнього оцінювання. Для здійснення аудиту заклади вищої освіти обирають національну або міжнародну команду. Визначено шляхи використання досвіду Фінляндії в системі внутрішнього та зовнішнього забезпечення якості вищої освіти в Україні. Якість вищої освіти забезпечують такі ресурси, як: науковий та адміністративний персонал, студенти, наукові та адміністративні керівники, фінансові, матеріальні, інформаційні, наукові, освітні ресурси, тощо; ефективна діяльність відповідних органів, які забезпечують якість вищої освіти країни; призначення аудиторських груп; визначення цілей аудиту; пройти відповідну процедуру; визначення чітких критеріїв оцінки, які демонструють ефективність та якість оцінки. Окреслені підходи та методи забезпечення якості освіти слугують прикладом наслідування для забезпечення якості вищої освіти України та орієнтиром для її розвитку.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

19.


    Sahaidak, O.
    Historical particularities of diplomacy at the turn of 20th - 21st centuries = Історичні особливості дипломатії на зламі ХХ - ХХІ століть / O. Sahaidak, Kh. Sholota // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2020. - № 2. - P48-54. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
дипломатія -- публічна дипломатія -- міжнародні відносини -- договори -- переговори -- країна перебування -- країна походження
Анотація: У статті досліджено витоки, еволюцію та сучасний розвиток дипломатії на зламі ХХ-ХХI століть. Актуальність даної проблеми полягає у тому, що в умовах глобалізованого світу поступово зникає межа між зовнішньою і внутрішньою політикою. Проблеми, які раніше вважалися суто внутрішньою справою тієї чи іншої держави, часто можна вирішити лише на міжнародному рівні, зусиллями цілої низки різних акторів. На відміну від країн з авторитарними структурами, в демократичних країнах спостерігається значне розосередження центрів влади і, відповідно, центрів прийняття рішень. Дипломати цих країн не завжди впевнені, чи отримають підтримку своїх закордонних акцій з боку парламентських інститутів, органів місцевої влади та муніципальної влади. Усе це зумовлює необхідність дослідження особливостей сучасної дипломатії та розгляду, наскільки вона є ефективною в умовах ХХІ століття. Дослідження ґрунтується на використанні засадничих методів наукового дослідження. Зокрема системного методу дослідження, який проявляється в узгодженості та послідовності викладення матеріалу на основі проаналізованих джерел. Важливим методом дослідження є історичний, за допомогою якого виявлено та систематизовано хронологічні послідовності розвитку сучасної дипломатії, принцип об'єктивізму, що виявляється в об'єктивному висвітленні джерел наукової інформації. У статті розглянуто основні цілі та функції дипломатії, політичні та неполітичні завдання дипломатичної діяльності. Показано, що найбільш чітко сутність дипломатії можна окреслити через визначення її як науку про міжнародні відносини і мистецтво ведення переговорів главами держав і урядів та спеціальними органами зовнішніх відносин, а також як участь дипломатів у визначенні курсу зовнішньої політики та її втілення в життя мирними засобами з метою захисту інтересів держави та її громадян.
Дод.точки доступу:
Sholota, Kh.
Христина Шолота
Олександра Сагайдак


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

20.


    Sushko, S.
    Intertextual pallette in William Howard Gass’s "The tunnel": Rainer Maria Rilke’s literary parallels in the novel [Текст] = Інтертекстуальна палітра у романі Вільяма Говарда Гасса «Тунель»: літературні паралелі Райнера / S. Sushko // Studia Philologica = Філологічні студії : збірник наукових праць. - 2019. - Вип. 12. - С. 120-126. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-2425

Кл.слова (ненормовані):
інтертекстуальний -- запозичення -- експериментальна проза -- опис -- паралель / збіг -- матеріальний предмет -- поетика -- філіппіка -- алюзія -- ремінісценція
Анотація: У статті проаналізовано чинники інтертекстуального впливу роману Р.М. Рільке «Нотатки Мальте Лаурідса Брігге» на роман американського письменника В.Г. Гасса “The Tunnel”. Мету та актуальність нашого дослідження визначає методологічна доцільність аналізу інтертекстуальної палітри твору Гасса саме у площині виокремлення конкретних фрагментів твору Рільке, відлуння яких знаходимо у романі Гасса. Роман «Тунель» поділяє багато рис поетики «Нотаток» — художню перспективу, форми зображення речей, окремі сюжетні лінії, засіб вставних новел, автофікціональність.
Дод.точки доступу:
Сушко С.


Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф1 (1), Ф2 (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)