Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Каталог авторефератів та дисертацій (1)Наукові періодичні видання Університету (2)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=блазень<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Показані документи с 1 за 12
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Makarova A.
Назва : Archetypical approach to activity: legitimation by practice
Паралельн. назви :Архетиповий підхід до діяльності: легітимація практикою
Місце публікування : Схід: аналітично-інформаційний журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Маріуполь: Український культурологічний центр, 2020. - № 1. - С. 75-81. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093 (Шифр С794174244/2020/1). - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): архетип--архетиповий підхід--діяльність--брендинг--роль--педагогіка--дипломатія
Анотація: Сучасна реальність потребує імплементації у практику, ствердження як програми практичної діяльності нових розроблених теоретично підходів, серед яких архетиповий підхід видається одним із найбільш перспективних, оскільки враховує реальні мотиви діячів як суб'єктів. У статті висвітлено особливості архетипового підходу до діяльності в окремих сферах суспільної практики з точки зору реалізації в повсякденному житті, а не лише в теорії. Розглядаються приклади застосування архетипового підходу в практиці маркетингу, зокрема, брендингу, у педагогічній практиці та практиці політичної дипломатії. Наголошується на важливості врахування архетипової схильності об'єктів впливу в цих сферах та побудови адекватної їм схеми діяльності в тому числі на цих засадах. Наводиться розгорнутий перелік окремих архетипових класифікацій, диференціюються архетипи та ролі. В якості методологічної бази використано модель дванадцяти архетипів М. Марк и К. С. Пірсон, серед яких акцентовано типи "Простодушний", "Славний малий", "Дбайливий", "Творець", "Мудрець", "Шукач", "Бунтар", "Блазень", "Герой", "Маг", "Правитель". Окреслено різницю між змістом світогляду цих архетипів на прикладі їх актуальної або потенційної легітимації у практиці брендингу, педагогіки та дипломатії. Автор звертається до українських реалій, зокрема, проводить архетиповий аналіз дипломатичних переговорів між керівництвом Росії та глав європейських держав з приводу припинення війни на сході України. Запропоновано власну оцінку причин неефективності таких переговорів з точки зору архетипового підходу. Наведено огляд доробків сучасних українських учених у напрямку легітимації архетипового підходу в різних сферах практики.
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Підлипська, Аліна Миколаївна
Назва : Балет "Блазень" С. Прокоф’єва на київській сцені в оптиці художньої критики
Місце публікування : Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв: щоквартальний науковий журнал/ Міністерство культури України, Нац. акад. керівних кадрів культури і мистецтв. - Київ: Міленіум, 2020. - № 3. - С. 133-138. - ISSN 2226-3209 (Шифр В925416057/2020/3). - ISSN 2226-3209
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): критика балету--київський театр опери та балету--балет "блазень"
Знайти схожі

3.

Назва журналу :Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв -2020р.,N 3
Цікаві статті :
Дичковський С. І. Туристичне освоєння соціокультурного простору міста/ С. І. Дичковський (стр.3-13)
Тормахова А. М. Напрямок К-рор та його роль у контексті сучасної аудіовізуальної культури/ А. М. Тормахова (стр.14-19)
Турчак Л. І. Творчість Василя Авраменка та його внесок в українську та світову культуру/ Л. І. Турчак (стр.20-27)
Кобюк С. В. Регіональні інституції інтеграції культури постряданського простору/ С. В. Кобюк (стр.28-34)
Ліфінцева О. В. Творчість митця в комунікативному просторі кульутри: теоретико-методологічні засади дослідження/ О. В. Ліфінцева (стр.35-39)
Отрішко М. А. Використання культурних та креативних індустрій як шлях ревіталізації малого міста/ М. А. Отрішко (стр.40-45)
Бондарчук Я. В. Формування антиномічної концепції Бога в філософії та мистецтві християн II - VI століть/ Я. В. Бондарчук (стр.46-54)
Gonchar O. Generalization of arts:poetry and illustration/ O. Gonchar, O. Soboliev, M. Tokar (стр.55-60)
Соколова А. В. Сакрально-ритуальний аспект танцю в англійській придворній масці/ А. В. Соколова (стр.61-69)
Акімов Д. І. Арт-ринки та арт-продукти у структурі маркетингу мистецтва/ Д. І. Акімов (стр.70-76)
Кравченко М. Я. Концептуальні засади розвитку художніх прикрас в Європі 1960-1980-х років/ М. Я. Кравченко (стр.77-82)
Chernysh M. The problem of psychological impast of the advertising poster on society/ M. Chernysh, H. Demchenko (стр.83-87)
Ярова В. С. Ліногравюра у творчості Григорія Галкіна: особливості художньої мови/ В. С. Ярова (стр.88-92)
Рішняк О. Б. Патина в часових трансформаціях творів мистецтва як матеріальна ознака минулого/ О. Б. Рішняк (стр.93-103)
Зайцева В. О. Досвід реставрації монументального живопису інтер’єрів Троїцької надбрамної церкви Києво-Печерської лаври в період 1979-1991 рр./ В. О. Зайцева (стр.104-109)
Наумов О. Г. Зарубіжна історіографія емальєрного мистецтва/ О. Г. Наумов (стр.110-120)
Афоніна О. С. Музична основа сучасних українських балетів/ О. С. Афоніна (стр.121-126)
Гутник І. М. Становлення творчої особистості Олександра Колоска як виконавця та балетмейстра/ І. М. Гутник (стр.127-132)
Підлипська А. М. Балет "Блазень" С. Прокоф’єва на київській сцені в оптиці художньої критики/ А. М. Підлипська (стр.133-138)
Погребняк М. М. Професійні передумови реформування академічного балету та виникнення нових напрямів театрального танцю на початку XX ст./ М. М. Погребняк (стр.139-144)
Карандєєва О. І. Педагогічна школа чоловічого балетного виконавства в Україні/ О. І. Карандєєва (стр.145-151)
Підлипський А. І. Викладачі теребовлянського культосвітнього училища - представники школи кафедри хореографії Київського державного інституту культури/ А. І. Підлипський (стр.152-159)
Ботовська О. М. "Хорові картини" В. Бібіка як втілення системи новітніх музично-художніх засобів/ О. М. Ботовська (стр.160-165)
Ovcharenko N. Vocal methodology: on the problem pf system research/ N. Ovcharenko (стр.166-170)
Антоненко О. М. Соціоестетичні портрети діячів хорової культури Запоріжжя другої половини XX століття/ О. М. Антоненко (стр.171-177)
Антошко М. О. Вплив китайської філософії на музичну культуру країни/ М. О. Антошко (стр.178-182)
Васильєва Л. Л. Особливості формування латиноамериканських національних композиторських шкіл у постколоніальний період/ Л. Л. Васильєва (стр.183-188)
Васюта О. П. Академічний симфонічний оскестр "Філармонія": комунікативний аспект симфонічного виконавства/ О. П. Васюта (стр.189-192)
Вежневець І. Л. Інтерпретація художніх текстів у інтермедіальному вимірі Франсіс Пуленк "Заручини Жартома"/ І. Л. Вежневець (стр.193-199)
Гульцова Д. П. . Роль типології етюду в мистецтві та інтелектуальній діяльності/ Д. П. Гульцова (стр.200-207)
Охманюк В. Ф. Особливості інтерпретації барокової музики у баянному виконавстві/ В. Ф. Охманюк (стр.208-213)
Палійчук І. С. Жанрово-стильові та виконавські особливості етюдів для Саксофона Ж.-М. Лондейкса/ І. С. Палійчук, А. Б. Яськів (стр.214-219)
Слупський В. В. Твори Й. Пецеля для ансамблю мідних духових інструментів у контексті німецької традиції XVII ст./ В. В. Слупський (стр.220-225)
Тормахова В. М. Еволюція куплетної форми в рок- та поп-музиці/ В. М. Тормахова (стр.226-230)
Мустафаєв Ф. М. Здібності до музичного мистецтва: ретросрективний погляд/ Ф. М. Мустафаєв (стр.231-236)
Нестеренко Н. М. Заходи забезпечення музичного виховання здобувачів початкової мистецької освіти/ Н. М. Нестеренко (стр.237-242)
Гловацька І. В. "Я ласк твоїх страшусь" Персі Біші Шеллі в перекладі Костянтина Бальмонта у вокальних творах Антона Аренського та Бориса Лятошинського: компаративний аналіз музичного тексту/ І. В. Гловацька (стр.243-249)
Кун Ц. Музична інтепретація як прояв творчого самовираження/ Ц. Кун (стр.250-254)
Чжан Ц. Особливості фортепіанного виконання як інтонаційного явища/ Ц. Чжан (стр.255-259)
Вовкун В. В. Теоретичні засади режисури (на прикладі Л. Курбаса, Ю. Іллєнка та В. Кісіна)/ В. В. Вовкун (стр.260-265)
Батицька Т. С. Сучасна актуальна драма на сцені Національного академічного українського драматичного театру ім. Марії Заньковецької в 1990-2010 рр./ Т. С. Батицька (стр.266-273)
Касьяненко А. С. Креативний компонент як невід’ємна складова фахової підготовки майбутніх режисерів естради/ А. С. Касьяненко (стр.274-279)
Никоненко Р. М. Тілесна виразність актора у теоретичних поглядах та сценічній практиці XX - початку XXI ст./ Р. М. Никоненко (стр.280-285)
Цікаві статті :
Знайти схожі


4.

Форма документа :
Шифр видання :
Автор(и) : Шарговська, Олена
Назва : Даріо Фо: італійський блазень, який не дає спокійно спати політикам : Нобелівська премія. Література. 1997
Місце публікування : Дніпро. - Київ, 2010. - № 4. - С. 147-149 (Шифр Д402894/2010/4)
Знайти схожі

5.

Назва журналу :Дніпро -2010р.,N 4
Цікаві статті :
Лелик М. А завтра вже була весна/ М. Лелик (стр.6-15)
Кідрук М. Чорне золото Мексики, або Як усе починалось/ М. Кідрук (стр.16-50)
Зінь З. Ключі від комірки/ З. Зінь (стр.56-60)
Вороненко О. 348 хвилин/ О. Вороненко (стр.61-68)
Неждана Н. Угода з ангелом/ Н. Неждана (стр.75-127) Кл.слова: драма, драматургія
Цимбал Я. Квітень квітує!/ Я. Цимбал (стр.136-138)
Інтерв'ю з Наталкою Білоцерківець (стр.142-146)
Шарговська О. Даріо Фо: італійський блазень, який не дає спокійно спати політикам/ О. Шарговська (стр.147-149) Кл.слова: Даріо Фо
Семків Р. Українська сатира: про що говоримо?/ Р. Семків (стр.154-157)
Цікаві статті :
Знайти схожі


6.

Назва журналу :Кіно-театр -2022р.,N 6
Цікаві статті :
Митці захищають Україну (стр.2)
Ямборко О. "Бандерівське смузі" або Кіно як зброя/ О. Ямборко (стр.3-5)
Канівець А. Шабаш "оптимізацій": як Держкіно воює з Центром Довженка/ А. Канівець (стр.5-8)
Канівець А. Анджеліна Джолі: шлях до львівської кав’ярні/ А. Канівець (стр.9-10)
Максименко С. Митець і нація/ С. Максименко (стр.11-12)
Велика А. Калігула. Юродивий блазень/ А. Велика (стр.13-14)
Котенюк В. Бог створив цапа, а чорт - кацапа/ В. Котенюк (стр.14-15)
Шпильовий М. Наближати довго-очікувану перемогу/ М. Шпильовий (стр.16)
Брюховецька Л. Не моя рука карає, а рука Божа/ Л. Брюховецька (стр.16-18)
Швець Ю. Назустріч долі: "Новини світу"/ Ю. Швець (стр.18-19)
Швець Ю. Оптимістичні трагедії 79-го Венеціанського кінофестивалю/ Ю. Швець (стр.20-21)
Котенюк В. Петро Ільченко: "Шельменко" - це самоіронія українців/ В. Котенюк (стр.22-24)
Брюховецька Л. Ростислав Держипільський: "У нас є те, чого немає в Європі, світі..."/ Л. Брюховецька (стр.24-27)
Швець М. Георгій Стремовськи: "Важливо в усьому - чути відзвуки"/ М. Швець (стр.28-30)
Котенюк В. Євген Нищук: "Хочу на Хрещатику бачити нескінченний потік радісних людей"/ В. Котенюк (стр.30-34)
Канівець А. Український орденоносець Шон Пенн/ А. Канівець (стр.35-38)
Вознесенська О. "Ціна правди" До річниці Голодомору в Україні/ О. Вознесенська (стр.39-40)
Канівець А. "Радянські мультики" чи національна школа: то чия українська анімація?/ А. Канівець (стр.41-45)
Цікаві статті :
Знайти схожі


7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Велика, Ангеліна
Назва : Калігула. Юродивий блазень
Місце публікування : Кіно-театр: популярний мистецький ілюстрований журнал: Національний університет "Києво-Могилянська Академія", 2022. - № 6. - С. 13-14 (Шифр К841721625/2022/6)
Знайти схожі

8.

Форма документа :
Шифр видання : 82.02/.09/В 54 рукописний текст
Автор(и) : Вісич, Олександра Андріївна
Назва : Метадрама: теорія і репрезентація в українській літературі : дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філологічних наук : 10.01.01, 10.01.06
Вихідні дані : Луцьк, 2019
Кільк.характеристики :387 арк.
Колективи : Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
ДРНТІ : 17
УДК : 82.02/.09+821.161.2 + 821.161.2
Предметні рубрики: Українська література-- Теорія літератури
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): метатеатр--метадрама--метакритика--топос театра--алегоричний театр--п’єса-репетиція--трансгресія--блазень--травестія
Примірники :ГП КС(1)
Вільні : ГП КС(1)
Знайти схожі

9.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 82.0/П 35
Автор(и) :
Назва : Питання літературознавства: науковий збірник/ Ін-т л-ри ім. Т. Г. Шевченка, Чернів. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича; ред. О. В. Червінська. Випуск 83
Вихідні дані : Чернівці: ЧНУ, 2011
Кільк.характеристики :319 с
Колективи : Інститут літератури імені Т. Г. Шевченка, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича
Примітки : Бібліогр. наприкінці ст.
Ціна : 20.00 грн.
ДРНТІ : 17.01.11
УДК : 82.0
Предметні рубрики: Літературознавство
Зміст : Містичне як прийом: постмодерні примари Хайгейтського цвинтаря/ Н. Висоцька. Вплив містичної релігійної традиції на поетику і проблематику прозових творів Миколи Устияновича/ Л. Гулевич. Символіка містичних образів ночі в п’єсі Б. - М. Кольтеса "Ніч незадовго перед лісами"/ Г. Драненко. Містичний образ Великого Старця в романі Ф. Дюрренматта "Долина безладдя"/ З. Кучер. Містичні символи в романі Петера Гандке "Короткий лист перед довгим прощанням"/ М. Орлова. Образ блазня в "Діалогах між Соломоном та Маркольтом": профанація чи карнавалізація?/ Г. Пастушук. Ознаки містикологічної свідомості Леопольда Сенгора в поетичній збірці "Сутінкові пісні"/ І. Сатиго. Семантика образа небесной девы в романе Б. Л. Пастернака "Доктор Живаго" / В. Смирнов. Типология и функции гротескных форм в мистической прозе Юрия Юркуна/ И. Шатова. Філогенез молитовного жанру (містичні модифікації)/ Т. Бєлоброва. Роль оповіді від першої особи в оповіданні Петера Гандке "Без бажання немає щастя"/ Т. Гаврилів. Роман Г. Пагутяк "Урізька готика" в контексті сучасної української літературної містики/ Т. Гребенюк. Містичні сюжети й образи в сучасній українській драматургії/ О. Когут. Американская готическая новелла рубежа ХІХ-ХХ веков/ С. Тузков. Роль середньовічної релігійної драми у процесі відродження польського театру (1919-1939)/ О. Цівкач. "Зачарована місцина" в романі Р. Бротігана "Чудовисько Хоклайну: готичний вестерн"/ Н. Шпильова. Міфічні простори у творах Ельзи Ласкер-Шюлер/ А. Бучко. Мотиви "вечора містичного" в київському тексті Максима Рильського/ В. Левицький. Містична складова у творах science fiction Станіслава Лема та їх візуальних інтерпретаціях/ У. Левко. Художній феномен сакралізації волинського макротопоса в прозі Уласа Самчука/ Н. Плетенчук. Концепция "потусторонности" повести В. Набокова "Соглядатай"/ Е. Палева. Мистика и реализм "Флорентийской чародейки" Салмана Рушди: ключи к хронотопу/ В. Хоусон. Сакральный хронотоп в публицистике А. Н. Толстого/ Л. Щелокова. Міфопоетика української повісті другої половини ХХ століття (на матеріалі творів Вал. Шевчука та Н. Бічуї)/ А. Гурбанська. Рудименти "Габсбурзького міфу" в повісті І. Бахман "Три дороги до озера"/ Ю. Ісапчук. "Міф" Сімони де Бовуар (на матеріалі мемуарного роману "Сила обставин")/ С. Криворучко. Інфернальна поетика та міфологічний код готичної новели "Наречена привида" В. Г. Ейнсворта/ С. Левітас. Міт про Ізіду та Осіріса як архітектонічна складова "Сну тіні" Наталени Королевої/ І. Набитович. Міф і містичне в ранній ліриці Ліни Костенко/ Н. Савчук. Міфологема смертї-воскресіпня як "метафора" циклічної концепції історії в драмі В. Б. Єйтса "Воскресіння"/ І. Сенчук. Сакральність контрапунктичної єдності в організації колористики поетичного твору (на матеріалі поезій М. Волошина та В. Свідзінського)/ І. Барчишина. Ревізія готичної містики у прозі Ф. Ґрільпарцера та Г. Квітки-Основ’яненка/ Д. Чик. Смерть як передчуття: ірраціональні домінанти в романах О. Кобилянської "Ніоба", "Через кладку", "За ситуаціями"/ Т. Матвєєва. Мона Ліза - "жінка без властивостей" : експресіоністська проекція містичного досвіду в новелі Ґеорґа Гайма "Злодій"/ С. Маренка. Містичний дискурс мотиву інцесту в музілівському потрактуванні в романі "Людина без властивостей" (Аґата і поліфункціональність її постаті)/ О. Пагут.
Примірники :ГП ЧЗ(1)
Вільні : ГП ЧЗ(1)
Знайти схожі

10.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 82.0/П 35
Автор(и) :
Назва : Питання літературознавства: науковий збірник/ Ін-т л-ри ім. Т. Г. Шевченка, Чернів. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича; ред. О. В. Червінська. Випуск 72
Вихідні дані : Чернівці: Рута, 2006
Кільк.характеристики :311 с
Колективи : Інститут літератури імені Т. Г. Шевченка, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича
Примітки : Бібліогр. наприкінці ст.
Ціна : 15.00 грн.
ДРНТІ : 17.01
УДК : 82.0
Предметні рубрики: Літературознавство
Зміст : Архитектоническое расположение аллитерационных эпитетов в стансах К. Фофанова/ А. С. Волковинский. Архаїчний драматургічний компонент у романній стратегії твору Дж. Фаулза "Волхв"/ С. В. Ісаєнко. Психологічні особливості зображення драми таланту в оповіданні І. Чендея "Цимбаланя"/ О. Б. Козій. Часопростір пам'яті у творі Анни Зегерс "Прогулянка мертвих дівчат"/ Н. Х. Копистянська. Поэтика комического в рассказах Ивлина Во/ С. М. Кумпан. Іроничний дискурс роману Джона Фаулза "Жінка французького лейтенанта"/ О. С. Левицька. Семантика цвета в рассказе Стайрона "День любви"/ Т. А. Мараховская. Вплив хасидизму і Кабали на поезію Рози Ауслендер/ О. М. Матійчук. Архітектоніка "Вступної новели" М. Хвильового/ Т. О. Ніверська. Метафоричне осмислення психічних властивостей людини в поезії Івана Франка/ Т. С. Пемпусь. Особливості "живописної" поетичної техніки Л. Ферлінгетті/ Л. Ю. Рагузіна. Жанровая природа прозы Велимира Хлебникова/ С. А. Тузков. Своєрідність трансформації міфологічних сюжетів у комедії П. Хакса "Омфала"/ Г. В. Фоміна. Видатні письменники України XX століття за "Щоденниками" та літературно-критичними статтями О. Гончара/ М. П. Возна. Образ Єлінек : від твору до паратексту/ О. В. Григоренко. Повоєнна українська література як дзеркало пережитого народом119/ Н. І. Кріль. Соцреалістичні мотиви в автобіографічних повістях Михайла Стельмаха "Гуси-лебеді летять..." та "Щедрий вечір"/ Н. Г. Савчук. Сучасні вектори герменевтичного аналізу/ В. В. Михайленко. Рецептивні аспекти дослідження нових жанрових форм: ключове та пересічне в мікропрозі Ф. Делерма/ Г. Ф. Драненко. Рецепція християнських ідей у художніх творах Р. Іваничука та Г. Гріна/ Т. Б. Ємчук. Рецепція роману В.Дрозда "Катастрофа": погляд крізь призму часу/ Н. В. Козачук. Мифический модус социалистически ориентированной литературы 30-х годов XX века/ О. А. Корниенко. Тропологічні світи як приклад синтезу онтологічності фантастичної літератури в площині "автор - твір - читач"/ Н. А. Криницька. Переводческая рецепция стихотворения X. Ботева "Брату"/ В. А. Лавренов. Рецептивна інтерпретація творчості Софії Майданської на сторінках українських ЗМІ/ О. З. Ножак. Рецептивное прочтение романа Генриха Белля "Где ты был, Адам?"/ И. В. Постолова. Позиция взаимоотношения автора-рассказчика и читателя в английской литературной сказке/ Ю. В. Проценко. Рудименти фольклорних жанрологічних моделей у рекламному тексті/ А. В. Сажина. Рецепція "містичного" як один з домінантних елементів англійської новели XX ст./ Г. М. Теленько. Рецептивный образ ахматовского цикла "Тайны ремесла"/ О.В. Червинская. Творчість Василя Стуса в аспекті паратекстуальності як авторської інтерпретації/ Г. І. Віват. Фривольний роман Дені Дідро "Нескромні скарби" : спроба інтерпретації/ І. П. Мегела. Куди ще заведе нас цей світ? : надтекст як основа інтерпретації роману Е. Канетті "Засліплення"/ Н. Д. Мочернюк. Блазень як інтерпретатор : Шекспір і сучасність/ Г. О. Пастушук. Метаморфози "високого суду", "" Роберта Флінкера як літературний пандан до "Процесу" Франца Кафки/ П. В. Рихло. Інтерпретація творчої особистості B. C. Моема в українському соціокультурному просторі/ Р. П. Чорній. Методологічний аспект рецепції концепту в публіцистичному тексті/ Л. Є. Василик. Концептуалізація vs. Методологізація в проекті деконструкції/ В. М. Лозинський.
Примірники :ГП ЧЗ(1)
Вільні : ГП ЧЗ(1)
Знайти схожі

11.

Назва журналу :Синопсис: текст, контекст, медіа -2020р. т.26,N 3
Цікаві статті :
Гальчук О. Трагічний блазень французької літератури як топос ідентичності (з художнього досвіду Віктора Гюго і Поля Верлена)/ О. Гальчук (стр.73-83)
Мейзерська Т. Наратив переміщень як спосіб конструювання горизонту свідомості героя (роман С. Жадана "Інтернат")/ Т. Мейзерська (стр.84-89)
Срібняк І. Формування світогляду полонених українців засобами друкованого слова: національно-виховна місія часопису "Просвітній листок" у таборі Вецляр, Німеччина (1916 р.)/ І. Срібняк, В. Шнайдер (стр.90-97)
Хамедова О. Фемінізм і комунізм: специфіка взаємодії в західноукраїнському медійному дискурсі 1920–1930-х років/ О. Хамедова (стр.98-107)
Великорода Ю. Типологія метафор у науково популярному медіадискурсі (на матеріалі ресурсів National Geographic)/ Ю. Великорода (стр.108-117)
Цікаві статті :
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Знайти схожі


12.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Гальчук О.
Назва : Трагічний блазень французької літератури як топос ідентичності (з художнього досвіду Віктора Гюго і Поля Верлена)
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2020. - Том 26, № 3. - С. 73-83. - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2020.3.1 (Шифр С325934233/2020/26/3). - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2020.3.1
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): трагічний блазень--інтерпретація--архетип--романтизм--символізм--модернізм--символ
Анотація: Як реалізація невичерпного у свої х значеннях архетипу символ залишається актуальним об’єктом наукових досліджень. Особливо коли и деться про символи, мовою яких розмовляють різні національні культури. До таких належить образ трагічного блазня, активним зверненням до якого позначені доба романтизму і рубежу ХІХ–ХХ ст. Інтерес до ї хніх художньо-естетичних систем, множинність інтерпретаціи архесимволів та специфіка ї х авторських і національних оприявнень у літературі зумовлюють актуальність цієї студії . Предметом дослідження є особливості функціонування образу трагічного блазня у французьких письменників, чия творчість значною мірою є маркером здобутків романтизму (Віктор Гюго) і доби порубіжжя (Поль Верлен). У роботі застосовані такі наукові методи, як історико-літературнии , порівняльно-типологічнии , архетипнии . І хніи потенціал дав змогу розглянути особливості функціонування образу трагічного блазня крізь призму ідентичності. Широкии контекст висвітлення цієї проблеми уможливив вирішення низки завдань: окреслити витоки формування художнього образу трагічного блазня; визначити чинники и ого актуалізації у творах романтизму і модернізму та проаналізувати авторські варіанти інтерпретації . У цьому новизна запропонованої студії . Результатами дослідження є такі висновки: у французькіи літературі романтизму і символізму за умови такого спільного для ї хньої естетики ідеи но-художнього підґрунтя, як індивідуалізм, у романтика Гюго трагічнии блазень — це гротесковии знак доби, символ невирішеності владою комплексу соціальних проблем. Натомість символіст Верлен, не відкидаючи важливості дослідження соціальних аспектів буття, сприи має трагічного блазня як alter ego сучасного митця и людини доби взагалі, надаючи перевагу естетичним і філософським пріоритетам. Особливістю модерністської інтерпретації є високии потенціал автобіографічного змісту образу трагічного блазня. Він функціонує і як ліричнии герои та маска автоліричного персонажа. У літературних містифікаціях це персонаж під подвіи ною маскою, в обраніи митцем стратегії реалізації життєвого сценарію — у формі вдаваної асоціальності, епатажу, примітивізму як імітації творчості, автопародії . Перспективними є подальші дослідження образу трагічного блазня в різних національних літературах як можливості для письменників глузливо продемонструвати «виворіт» суспільного і світового ладу. Тоді як трагічнии акцент цього образу — продовження традиції сприи мати власну творчість маніфестом «ненавидячої любові» до свого часу, батьківщини і світу
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua
Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)