Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Каталог авторефератів та дисертацій (7)Мережеві ресурси (6)Наукові періодичні видання Університету (22)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=буття<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 295
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.


    Troitska, O.
    Aspects of the "carnivalization" of contemporary cultural practices = Аспекти "карнавалізації" сучасних культурних практик / O. Troitska, O. Popravko, N. Shcherbakova // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2020. - № 1. - P82-86. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
аксіологія -- діалог культур -- карнавалізація -- карнавальна поведінка -- карнавальний світогляд -- криза культури -- культурні практики -- культурні смисли
Анотація: Актуальність статті обумовлена необхідністю осмислення нового культурного феномена, який презентує культурні практики сучасного хронотопу. Проаналізовано філософсько-культурологічні концепції стану культури та виявлено тенденції, які відображають нестійкість (перехідність), невизначеність, амбівалентність культурних практик і карнавалізацію усіх сфер буття. Філософська рефлексія сутності, характеру, ознак карнавалізації уможливила експлікацію феномена "карнавал" через його світоглядний і поведінковий компоненти. У контексті діалогу середньовічної та сучасної культури розкрито сутність карнавалізації як феномена культури та як особливого способу відновлення цілісності світосприйняття, світорозуміння, світовідношення і актуалізовано проблему орієнтації і спрямування культурних практик на їх ціннісно-смислове (аксіологічне) піднесення. Досліджено природу й сутність таких категорій, як "карнавальний сміх", "карнавальна свобода", "карнавальна поведінка", "амбівалентність", виявлено характерні ознаки карнавалізації та доведено, що її можна розглядати як спосіб моделювання і конструювання сучасної культурної дійсності. Обгрунтовано положення про те, що сучасний культурний простір створює умови не тільки для функціонування карнавалізації у межах першочергової функції - оновлення, становлення нового життєвого світу, але й нового світорозуміння та смислотворення. Визначено конструктивну роль діалогу культур у процесі праксеологічного зростання суб'єктів карнавалізації і показано, що концепція карнавалізації Михайла Бахтіна залишається актуальною на сучасному етапі розвитку культури. Розкриття карнавалізації як певного сигналу кризи культури і способу виходу з неї дає підстави розглядати карнавалізацію як чинник самоорганізації культури, як складноорганізованої системи
Дод.точки доступу:
Popravko, O.
Поправко Ольга
Shcherbakova, N.
Щербакова Ніна
Троїцька Олена


Є примірники у відділах: всього 3 : ГП ЧЗ (3)
Вільні: ГП ЧЗ (3)


Знайти схожі

2.
342.52(477)
A95


   
    Ave, Ukraine! Від Декларації про державний сувернітет України до Акту проголошення незалежності України 1990-2010,. Т. 1 : Декларація про державний сувернітет України : в 3-х ч. ; Т. 2 : Ave, Ukraine! Філософія буття країни правди, волі і добра : в 3-х ч. : тритомний монолог-діалог з двоєдиною Україною : літопис Українотворення / Асоціація народних депутатів України, ; Асоціація народних депутатів України, . - Київ : Освіта України, 2011. - 1429 с. - ISBN 978-966-188-187-6 : 200.00 грн., 250.00 грн.
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Право--історія України--Популярні видання

Кл.слова (ненормовані):
статут -- президія -- видавнича діяльність -- поправки -- народні депутати
Дод.точки доступу:
Зайко, Я. Я. \ред.\
Севастьянов, В. \ред.\
Асоціація народних депутатів України


Примірників всього: 2
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (1),
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (1)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (1),
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (1)

Знайти схожі

3.
342.52(477)
A95


   
    Ave, Ukraine! Декларація про державний сувернітет України,. Т. 2 : Ave, Ukraine! Філософія буття країни правди, волі і добра : 1990 р. Декларація. 10 років потому 2000 р. : Ч. 4 ; Т. 3 : Чуття честі : Епічна післямова до твору, написаного життям України : Декларація. Акт незалежності України. 1990-1991 р. 20 років потому 2010-2011 р. : тритомний монолог-діалог з двоєдиною Україною : літопис Українотворення / Асоціація народних депутатів України, ; Асоціація народних депутатів України,. - Вид. 2-ге, випр. і доп. - Київ : Освіта України, 2011. - 1293 с. - ISBN 978-966-188-187-6 : 250.00 грн.
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Право--історія України--Популярні видання

Кл.слова (ненормовані):
суспільство -- витрати -- економічне зростання
Дод.точки доступу:
Зайко, Я. Я. \ред.\
Кислий, П. С. \ред.\
Асоціація народних депутатів України


Примірників всього: 1
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (1)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (1)

Знайти схожі

4.
27
А 38


   
    AXIOS: таїнство людської природи [Текст] / Київська православна богословська академія ; упорядник А. Мацола. - Київ : Видавничий відділ УПЦ Київського Патріархату, 2015. - 117 с. - ISBN 978-966-2779-40-0 : 30.00 грн.
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Релігія--Христинство

Кл.слова (ненормовані):
сенс життя -- смирення -- покаяння -- страждання -- молитва -- християнство -- православ’я -- протестантизм -- католицизм -- антихрист
Анотація: Книга до ювілею 400-ліття з часу заснування Київської православної богословської академії в Києв. Стисло викладена інформація для людей, які мають потребу в духовних знаннях та у відповідях на питання буття.
Дод.точки доступу:
Мацола, Андрій \упорядник.\
Київська православна богословська академія


Примірників всього: 1
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (1)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Читальний зал (1)

Знайти схожі

5.


    Пасько, І.
    Aрхетипи і культура: поезія і філософія / І. Пасько // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2017. - № 1. - P107-112. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
архетипи -- колективне несвідоме -- культура -- поезія -- філософія -- національна ідея
Анотація: У статті автор розглядає проблему ролі поезії в розкодуванні архетипів колективного несвідомого, маючи на меті дослідити призначення поезії у формуванні філософії національної ідеї народів, які виходять на історичну арену в сучасний період. Автор доходить висновку, що, по-перше, поети не є міфотворцями. Вони лише відкривають народу через міф сенси історичних імперативів. Саме тому зміст міфу має інваріантний характер. Подруге, кожний народ може отримати національну ідею як програму свого буття в історії лише через осмислення поетичного міфу в категоріях історіософії, філософії історії та філософії культури. Україна сьогодні ще не знайшла адекватної відповіді на це нагальне питання. Хоча спиратися є на кого - це, зокрема, історіософський спадок В. Липинського, Д. Донцова, І. Бойченка, С. Кримського, М. Поповича

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

6.


    Hurzhy, K.
    City and its researchers: social-philosophical focus on the concepts and explanations of the city phenomenon = Місто та його дослідники: розуміння та пояснення феномену міста у соціально-філософському фокусі / K. Hurzhy // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 1. - P37-41. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
філософія міста -- власна логіка міст -- міф міста -- урбаністичний дискурс
Анотація: У статті розглянуто основні теоретико-методологічні підходи до аналізу та визначення міста. Починаючи з ХХ століття дослідники міста послуговуються новою епістемологічною методологією. З одного боку, це сталося завдяки Школі Анналів, представники якої виходили з можливості реконструювання історичних, соціальних фактів. З іншого боку, в цей період відбувається так званий "просторовий поворот" (spatial turn) в гуманітарних науках. Новий підхід до простору вплинув на спосіб визначення та дослідження реальності взагалі. Авторка зосереджує увагу на певній зміні перспективи у виборі способів дослідження міст, які віддзеркалюють зміну акцентів дослідницької уваги з соціальних процесів у місті на саме місто. Це призводить до появи нових мультидисциплінарних розвідок у поясненні феномену міста. Йдеться про концепцію власної логіки міст дослідницького колективу Дармштадського університету, відповідно до якого кожне місто відзначається власною індивідуальністю і розвивається у своєму унікальному руслі, та систему SPACE(D), що зосереджується на місті з позиції суспільства, управління, архітектури, культури міста, міської економіки та даних про місто. Показано, що сучасні автори постійно звертають увагу на необхідність цілісного підходу до феномену міста та тяжіють до мультидисциплінарних урбаністичних досліджень. В українській філософській думці початок цій роботі покладено в філософії міста Л. Радіонової, яка пропонує "вибудовувати місто в просторі культури як якусь онтологічну ідею", в погляді на місто як на світ людського буття у М. Карповця чи представленні ідеї міста як його міфу. У висновках зазначено, що постала необхідність вироблення такої теорії міста, яка могла б охопити одночасно і місто як динамічну культурну форму загалом, і конкретні процеси, що відбуваються в міському середовищі. В умовах цивілізаційних криз та зіткнення різних культурних установок, що розгортаються в міських просторах, стає зрозуміло, що місто є не лише ареною для цих процесів, а й іноді їх умовою, активним учасником та врешті - їх наслідком. Розвиток і зростання міст в умовах глобалізації наочно демонструє, що міста не тільки не однакові, але навіть розвиваючись в загальному контексті і маючи однакові вихідні позиції, кожне конкретне місто поставлене завдання вирішує по-своєму. Тому хоч і враховуємо теорії "глобального міста", в кінцевому підсумку, все одно звертаємося до досвіду цілком конкретних міст.
Дод.точки доступу:
Гуржи Kсенія


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

7.


    Naumkina, O.
    COVID-19 pandemic: directed or natural fluctuation that changes the world = Пандемія COVID-19: спрямована чи природна флуктуація, яка змінює світ / O. Naumkina // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2021. - № 1. - P32-35. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
атрактор -- біфуркація -- нуклеація -- пандемія Covid-19 -- синергетика -- флуктуація
Анотація: У статті здійснена синергетична інтерпретація характеру, механізму і ролі пандемії Covid-19 як флуктуації, що зазнала нуклеації в глобальній системі. Вибір методологічних засад дослідження зумовлений тим, що синергетика вважається одним із нових перспективних методологічних підходів для розуміння процесів у складних системах, в тому числі соціальних, у переломні моменти їхнього розвитку, в так званих точках біфуркації. Пандемія Covid-19 стала критичною флуктуацією, яка швидко поширилася по всьому світу, тобто зазнала нуклеації. Внаслідок цього глобальна система потрапила до зони біфуркації. Її стан характеризується значним порушенням рівноваги, коли старі зв’язки та структури були зруйновані або руйнуються, а нові ще не сформовані. В такому стані система є вкрай неврівноваженою, нестабільною, чутливою до будь-яких впливів, навіть незначних. Потрапляння до зони біфуркації означає, що подальший розвиток нашої глобальної системи стає непередбачуваним. Сучасний світ постав перед черговим «викликом історії». Через те сьогодні надзвичайно важливо окреслити спектр можливих атракторів подальшої еволюції глобальної системи і водночас таких, які є досяжними та сприятливими для людства. З філософської точки зору, ми говоримо про буття, що постає на наших очах, про народження нової реальності, до якої ми маємо адаптуватися і в якій будемо жити. З’ясовано, що синергетична методологія передбачає можливість свідомого введення до системи необхідної флуктуації, щоб вивести її на бажаний атрактор еволюції. Саме тому сьогодні активно поширюються різні теорії змов щодо походження пандемії Covid-19. У статті наведені деякі конспірологічні теорії щодо виникнення сучасної пандемії. Проте, зазначається, що брак достовірної інформації поки-що не дозволяє дати однозначну відповідь щодо характеру цієї флуктуації: чи є вона спрямованою, чи природною. При цьому наголошується, що безсумнівно, вона спровокувала біфуркаційний перехід до нового (поки що чітко неокресленого) атрактора еволюції глобальної системи та стала потужним чинником формування нової реальності.
Дод.точки доступу:
Олена Наумкіна


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

8.


    Horban, R.
    Creativity as a way of being of a nation (persinalistic aspect) = Творчість як спосіб буття нації (персоналістичний аспект) / R. Horban // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 3. - P29-33. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
творчість -- особа -- нація -- національність
Анотація: У статті виконано аналіз проблеми зв'язку творчого та національного аспектів у вимірі особового буття індивіда й спільноти в контексті вітчизняного інтелектуального дискурсу, яка є актуальною з огляду на нову хвилю екзистенційної кризи, яку відчуває сучасна людина. Ідею творчості як безперервного континууму буття нації репрезентовано концепціями відомих культурних і громадських діячів української діаспори ХХ століття, що представляють різні сфери: культурознавчу, літературознавчу й літературну - Є. Ф. Маланюк, педагогічну й літературну - Г. Г. Ващенко, церковно-релігійну, богословську й журналістикознавчу - С. О. Ярмусь, мистецтвознавчу й мистецьку - Б. І. Стебельський. Доведено, що сформована на основі кордоцентричної світової парадигми і таким чином персоналістично й екзистенційно передумована українська інтелектуальна думка про усвідомлення моральної цінності особистості, яка переважає в українській ідеології, екстраполюється від індивіда до етнонаціональної спільноти. Отже, нація вважається людиною. Оскільки персоналізм передбачає активне й творче ставлення до світу і розглядає людину як творчий елемент і конститутивну ознаку, цілком закономірно, що в контексті розгляду нації як спільної особи виникає проблема онтологічного зв'язку між творчим і національним. Протягом минулого століття український інтелектуальний дискурс сформував думку про те, що глибокі психологічні потреби людської особи задовольняються через творчість, що також виправдовує її богоподібність, проявляється унікальна душа народу, а головне, духовне об'єднання всіх поколінь людей здійснюється в цілісну особисту спільність. Автор виокремлює історіософську концепцію Євгена Маланюка, який розглядає денаціоналізацію творчої сфери євразійського культурного простору, що, в свою чергу, призвело до її деперсоналізації, головної причини кризи сучасного мистецтва. Таким чином, у межах досліджуваного інтелектуального дискурсу окреслюється думка: втрата особового зв'язку творчої особи з нацією не тільки призводить до кризи мистецтва і кризи особистості, а й загрожує існуванню нації, це дає підстави розглядати творчість як спосіб буття нації.
Дод.точки доступу:
Горбань Річард


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

9.


    Martych, R.
    Evolution of perception of "living” in religious and philosophical discourse = Еволюція уявлень про "живе" в релігійно-філософському дискурсі / R. Martych // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 3. - P10-15. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
буття -- людина -- життя -- концепт -- дискурс -- релігія -- етика -- біоетика -- цінність
Анотація: Сучасний науковий дискурс, який має в своїй основі постнекласичну наукову картину світу і ґрунтується на перманентно-транзитивних флуктуаціях епохи постмодерну, все ж включає в себе такі одвічні питання, як проблема людини, її життя і здоров'я, основних факторів буття світу і людського буття в світі. Життя - це єдиний біологічно можливий спосіб буття людини в світі. Цінність його полягає не тільки в особливостях існуючих біологічних форм і різноманітних проявів, які є, проте, в своїй сукупності унікальним феноменом буття, але і в можливості саморефлексії, усвідомленого переживання самого явища і здатності до формування на цій основі символічних картин буттєвого світу. Метою даної роботи є дослідження трансформації наукового дискурсу щодо поняття "живого" в рамках становлення і розвитку релігійно-етичних вчень. Для реалізації цієї мети автором аналізується категоріальний каркас поняття "живого". Аналізуючи класичні філософські та сучасні наукові підходи до визначення поняття "живого", автором виділяються два основні підходи до визначення життя - субстратний і функціональний. Основна увага в статті зосереджена на аналізі релігійного та біоетичного дискурсів у вченні про "живе". Біоетичний дискурс виходить з необхідності виявлення моральних норм та імперативів, здатних відповідати на питання про межі існування "живого" і визначати моральні можливості впливу (розширення або звуження) на ці кордони. Однією з фундаментальних проблем біоетики є проблема життя як цінності. У сучасному біоетичному дискурсі сформувалися дві основні точки зору з цього приводу. Першу можна назвати етикою сакральності життя або життя як найвищої цінності (sanctity of life), другу - етикою якісного життя (quality of life). Сакральність життя передбачає ставлення до феномену "живого" як до об'єкта виняткової ваги, найважливішої цінності і на цій підставі вимагає побожного до нього відношення. Найбільш яскраво і повно такий підхід представлений сучасним релігійним дискурсом. Релігійний зміст біоетичного дискурсу про "живе" проявляється по-перше, в утвердженні християнським персоналізмом об'єктивного онтологічного статусу людської особистості; по-друге, у вченнях християнських теологів, які стверджують красу і праведність життя, створеного Богом, де природа і людина в ній розуміються як щось сакральне, а тому дії, викликані проти них - грішні і неприпустимі; по-третє, основа людського життя корениться в духовному світі самої людини, співвіднесеного з божественною трансценденцією. Зроблено висновок про те, що сучасний релігійно-етичний дискурс формує систему категорій і концептів, що описують прикладні етичні понятійні конструкти з метою формування морального ставлення людини до всього живого. Запропонований авторський підхід дозволив зафіксувати сутність сучасного біоетичного дискурсу у вченні про "живе".
Дод.точки доступу:
Мартич Руслана


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

10.


    Rodyhin, K.
    Legends and realities of Ukrainian alchemy: the Kyiv echo of legends of "philosophers’ dwellings" = Легенди та реалії української алхімії: київське відлуння легенд про «філософські оселі» / K. Rodyhin, M. Rodyhin // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2020. - № 4. - P39-45. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
алхімія -- архетипи -- архітектура -- Київ -- колективне несвідоме -- легенда -- символіка
Анотація: У статті на конкретних прикладах розглянуто соціокультурне відлуння буття феномена алхімії, досліджено підґрунтя та мотивацію створення новітніх алхімічних легенд у дусі концепції «філософських осель», засоби їх гіпотетичної реалізації в символіці та емблематиці архітектури київських будинків межі ХІХ - ХХ ст., зокрема так званого «будинку алхіміків» на Печерську. Концепція архетипового характеру алхімічних символів пояснює, чому в царині образотворчості на свідомому або підсвідомому рівні вони регулярно відтворюються та сприймаються соціумом. Проведений порівняльний аналіз фігур оздоблення фасадів «будинку алхіміків» початку ХХ ст. та подібних елементів архітектури інших київських будинків того часу виявляє їх подібність до графічних символів алхімії, хоча й не виявляє абсолютних збігів із представленими в алхімічних лексиконах. Відтак гіпотеза щодо алхімічних інтенцій власників або архітекторів будівель не є ані достеменно доведеною, ані остаточно спростованою і потребує подальших розвідок. Однак незалежно від цього розглянута ситуація ілюструє специфіку існування феномена алхімії в його легендарному модусі, коли для створення привабливої легенди конкретні історичні реалії не мають вирішального значення або використовуються вибірково. Прояви відлуння алхімічного світогляду в сучасному соціумі можуть мати як свідому, так і підсвідому природу. У випадку з «будинком алхіміків» на київському Печерську таким свідомим відлунням є сам факт апеляції до феномена алхімії. Показово, що назва «будинок алхіміків» з’явилася саме в наш час, коли відбувається зростання популярності теми алхімії в соціокультурному просторі. Відчутне відлуння феномена алхімії в реаліях суспільного життя є свідченням актуальності його буття в сучасному соціокультурному середовищі, адже засадничі аксіологічні ідеали явища не зазнали темпоральної девальвації. Нині, коли роль езотеричних і позанаукових феноменів у житті суспільства не є знівельованою, образ алхімії як альтернативи модерній раціональності набуває нової актуальності. Така ситуація видається типовою для перехідних епох, позначених глобальними зрушеннями світоглядних парадигм і аксіологічних орієнтацій, що спонукають людей наново відкривати «безодню буття», зокрема і в категоріях алхімічної філософії з її багатим образноміфологічним виміром. Рівною мірою подібні тенденції були притаманними і періоду кінця ХІХ - початку ХХ ст., коли й було побудовано так званий «будинок алхіміків» у Києві.
Дод.точки доступу:
Rodyhin, M.
Михайло Родигін
Костянтин Родигін


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)