Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Грінченкознавство (1)Рідкісні та цінні видання (1)Наукові періодичні видання Університету (2)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=вода<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 130
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.


    Васьків, Микола.
    Стихійний матеріалізм, інформація (пам’ять) і людина у поезії Павла Мовчана / М. Васьків // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2023. - Том 29, № 3. - С. 191-199, DOI 10.28925/2311-259x.2023.3.5. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
стихіиний матеріалізм -- вода -- земля -- повітря -- вогонь -- рух -- енергія -- інформація -- пам’ять
Анотація: Актуальність статті зумовлена потребою визначити філософську основу світогляду й поетичного світу класика української літератури ХХ–ХХІст. Павла Мовчана (1939р.н.) —давньогрецький стихійний матеріалізм —як підґрунтя загальнолюдської та національної пам’яті, тяглості історії . Особливості Мовчанового стихійного матеріалізму становлять предмет дослідження. Основною проблемою статті є відтворений у поезії П.Мовчана зв’язок кожної конкретної екзистенції з мільйоннолітньою історією матеріального світу, людства й конкретної —української —нації , роль цієї екзистенції як єднальної ланки в передачі інформації (пам’яті) від минулого до майбутнього. Для вирішення цієї проблеми застосовувалися культурно-історичний , біографічний , герменевтичний і формальний (філологічний ) методи дослідження. У результаті дослідження простежено образи чотирьох стихій у ліричних творах пое-та. У різних варіантах (вода —сніг, дощ, криниця, джерело, водойми, кров та ін.; земля —ґрунт, глина, пісок, камінь, сіль тощо; вогонь —сонце, світло, промінь і т.д.; повітря —вітер, марево, вихор і т.п.) ці стихії стають найважливішими в бутті українського селянина-землероба, а отже, й етносу. Стихії -першооснови перебувають у постійному русі, творенні нових речей , предметів, явищ як синтезу стихій і їх неминучому руйнуванні. Залишаються тільки латентні невеликі відбитки існування й перетворень матерії у вигляді енергії (інформації ), у відчитанні,збереженні, передаванні якої наступним поколінням полягає покликання, призначення людини у світі.У поетичному світі та світоглядній концепції поета синкретично поєднується пізнання загальносвітових і українських національних витоків буття, що визначають сутність нашого сьогоденного й майбутнього життя. Людина як поєднання чотирьох стихій , як частка споконвічного руху стихій нерозривно пов’язана зі своїм, споконвіку призначеним, простором, довкіллям. Загальнолюдська й етнічна пам’ять як інша назва енергії -інформації єднаєлюдину з часом і простором, дає можливість знайти й реалізувати власне призначення на землі
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

2.


    Васьків, Микола.
    Стихійний матеріалізм, інформація (пам’ять) і людина у поезії Павла Мовчана / М. Васьків // Синопсис: текст, контекст, медіа : електронний фаховий журнал. - 2023. - Том 29, № 4. - С. 256-263, DOI 10.28925/2311-259x.2023.4.3. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-259Х

Кл.слова (ненормовані):
Павло Мовчан -- стихійний матеріалізм -- вода -- земля -- повітря -- вогонь -- рух -- енергія -- інформація -- пам'ять
Анотація: Актуальність статті зумовлена потребою визначити філософську основу світогляду й поетичного світу класика української літератури ХХ–ХХІ ст. Павла Мовчана (1939 р. н.) — давньогрецький стихійний матеріалізм — як підґрунтя загальнолюдської та національної пам’яті, тяглості історії. Особливості Мовчанового стихійного матеріалізму становлять предмет дослідження. Основною проблемою статті є відтворений у поезії П. Мовчана зв’язок кожної конкретної екзистенції з мільйоннолітньою історією матеріального світу, людства й конкретної — української — нації, роль цієї екзистенції як єднальної ланки в передачі інформації (пам’яті) від минулого до майбутнього. Для вирішення цієї проблеми застосовувалися культурно-історичний, біографічний, герменевтичний і формальний (філологічний) методи дослідження. У результаті дослідження простежено образи чотирьох стихій у ліричних творах поета. У різних варіантах (вода — сніг, дощ, криниця, джерело, водойми, кров та ін.; земля — ґрунт, глина, пісок, камінь, сіль тощо; вогонь — сонце, світло, промінь і т. д.; повітря — вітер, марево, вихор і т. п.) ці стихії стають найважливішими в бутті українського селянина-землероба, а отже, й етносу. Стихії-першооснови перебувають у постійному русі, творенні нових речей, предметів, явищ як синтезу стихій і їх неминучому руйнуванні. Залишаються тільки латентні невеликі відбитки існування й перетворень матерії у вигляді енергії (інформації), у відчитанні, збереженні, передаванні якої наступним поколінням полягає покликання, призначення людини у світі. У поетичному світі та світоглядній концепції поета синкретично поєднується пізнання загальносвітових і українських національних витоків буття, що визначають сутність нашого сьогоденного й майбутнього життя. Людина як поєднання чотирьох стихій, як частка споконвічного руху стихій нерозривно пов’язана зі своїм, споконвіку призначеним, простором, довкіллям. Загальнолюдська й етнічна пам’ять як інша назва енергії-інформації єднає людину з часом і простором, дає можливість знайти й реалізувати власне призначення на землі.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua

Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

3.


    Харламенко, Валентина.
    Початкова школа. Природознавство. Хімія. Вода. Розмова про звичайну, але дивовижну речовину. Практичне заняття. 3-й клас / В. Харламенко, І. Литвинська // Школа : інформаційно-методичний журнал для заступників директорів навчальних закладів. - 2022. - № 6. - С. 18-23

Дод.точки доступу:
Литвинська, Ірина


Є примірники у відділах: всього 3 : Ф3 (1), Ф2 (1), ГП ЧЗ (1)
Вільні: Ф3 (1), Ф2 (1), ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

4.
Шифр: Ш872624/2022/6
   Журнал

Школа [Текст] : інформаційно-методичний журнал для заступників директорів навчальних закладів/ МОН України, Нац. акад. пед. наук України. - Київ : Шкільний світ, 2006 - . - Виходить щомісячно
2022р. № 6
Зміст:
Нестеренко, Ірина. Алгебра. Фізика. Застосування похідної для розв’язання прикладних задач. 11-й клас. / І. Нестеренко. - С.10-17
Харламенко, Валентина. Початкова школа. Природознавство. Хімія. Вода. Розмова про звичайну, але дивовижну речовину. Практичне заняття. 3-й клас / В. Харламенко, І. Литвинська. - С.18-23
Птиченко, Тетяна. Математика. Англійська мова. Визначні пам’ятки Великої Британії. 7-й клас / Т. Птиченко, Т. Бурак. - С.2839
Склярова, Тереза. Алгебра. Множини. Модуль числа і його властивості. 10-й клас / Т. Склярова. - С.45-49. - Бібліогр. в кінці ст.
Кобзар-Гута, Наталя. Географія. Властивості вод Світового океану. Життя в морях та океанах. 6-й клас / Н. Кобзар-Гута. - С.50-57
Грабовецька, Наталія. Інформатика. Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадний список. 8-й клас / Н. Грабовецька. - С.66-78
Ковальова, Віта. Всесвітня історія. Замок, лицарські традиції. Життя селян. 7-й клас / В. Ковальова. - С.79-86
Даниленко, Людмила. Українська література. Позакласне читання. Невідомий Шевченко. Урок-квест. 9-й клас / Л. Даниленко. - С.94-108
Радіонова, Галина. Економіка. Шляхи й методи підвищення ефективності виробничої компанії 10-й клас / Г. Радіонова. - С.10-112
Зіброва, Наталя. Хімія. Історія. Біологія. Екологія. Дивовижний кисень 7-й клас / Н. Зіброва. - С.113-122
Майборода, Людмила. Хімія. Посвячення в хіміки 7-й клас / Л. Майборода. - С.123-127
Сверида, Ірина. Українська література. Жінки в житті та інтимній ліриці І. Франка. Лірична драма "Зів’яле листя" 10-й клас / І. Сверида. - С.133-145
Літвіх, Тетяна. Українська література. Безмежні світи Івана Франка 10-й клас / Т. Літвіх. - С.146-150
Качалова, Рита. Фізика. Атом і атомне ядро. Дослід Резерфорда 9-й клас / Р. Качалова. - С.159-167
Кугаліна, Лілія. Основи здоров’я. Види й наслідки конфліктів 6-й клас / Л. Кугаліна. - С.168-172
Шабля, Надія. Алгебра. Квадратні рівняння 8-й клас / Н. Шабля. - С.173-179
Мороз, Ірина. Зарубіжна література. Постмодернізм 11-й клас / І. Мороз. - С.182-188
Смульська, Олена. Хімія. Нафта. Склад, властивості нафти. Продукти перегонки нафти, їх застосування. Детонаційна стійкість бензину / О. Смульська. - С.189-193
Грига, Вікторія. Хімія. Перші спроби класифікації хімічних елементів 8-й клас / В. Грига. - С.199-203
Нестеренко, Ірина. Інтегрований урок / І. Нестеренко. - С.5-9
Птиченко, Тетяна. Бінарний урок / Т. Птиченко, Т. Бурак. - С.24-27. - Бібліогр. в кінці ст.
Урок-дослідження. - С.40-44
Урок-подорож. - С.58-65
Урок-ділова гра. - С.87-93
Урок-проект. - С.128-132. - Бібліогр. в кінці ст.
Урок-тренінг. - С.151-158. - Бібліогр. в кінці ст.
Дистанційний урок. - С.180-181
"Перевернутий урок". - С.194-198
Є примірники у відділах: всього 3 : Ф3 (1), Ф2 (1), ГП ЧЗ (1)
Вільні: Ф3 (1), Ф2 (1), ГП ЧЗ (1)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

5.
Шифр: Д441483/2022/10
   Журнал

Дошкільне виховання [Текст] : науково-методичний журнал для педагогів і батьків/ МОН України. - Київ : Світич, 1931 - . - ISSN 0321-1401. - Виходить щомісячно
2022р. № 10
Зміст:
Гавриш, Наталія. Заняття з розвитку мовлення: сучасний підхід / Наталія Гавриш. - С.3-8
Кл.слова: дошкільники, мовленнєва компетентність, рідна мова
Присяжнюк, Лариса. Діти повітряних тривог: захищаємо, підтримуємо, виховуємо / Л. Присяжнюк. - С.9-12
Кл.слова: освітній процес, сигнал тривоги, укриття
Веремчук, Олена. Разом граємось, тривоги не лякаємось! : ігри в укритті для дітей дошкільних груп: дидактичні, рухливі, музично-ритмічні / О. Веремчук, О. Іванюк, Олена Лущакевич. - С.13-15
Кл.слова: ігрова діяльність, психологічний клімат
Рудь, Галина. Ґудзики запрошують до гри : ігри з ґудзиками для дітей з особливими освітніми потребами / Г. Рудь, Н. Склянчук. - С.16-17
Кл.слова: розвиток мовлення, сенсорний розвиток
Пилипчук, Галина. Пекли діти калачі… : заняття-гра для дітей раннього віку / Г. Пилипчук. - С.18-19
Кл.слова: ігрова діяльнічть, українознавство
Коваленко, Алла. Нумо говорити! : полілоги з дітьми старшої групи / А. Коваленко. - С.20-21
Кл.слова: комунікативна компетентність
Клепко, Наталія. Квиточки разом відшукаємо і на виставу завітаємо : заняття-квест для дітей старшої групи / Н. Клепко. - С.22-23
Кл.слова: навчання взаємодії, розвиток мовлення
Пенделя, Тетяна. Пізнаємо Україну : робота з дітьми старшої групи за віммельбухом Н. Кременчуцької “Подорож Україною” / Т. Пенделя, К. Демчук. - С.24-26
Кл.слова: креативний розвиток, розвиток мовлення
Басанець, Ольга. Відкривають діти таємниці світу : робота з дітьми середньої й старшої груп за книжкою К. Полякової “Оповідання про Настусю” / О. Басанець. - С.27
Кл.слова: дослідницька діяльність, природа
Звідки береться вода в хмаринках : інтегроване заняття для дітей старшої групи. - С.28-30
Казановська, Ганна. Пригоди кумедних кошенят : розвага з дітьми молодшої групи за участі батьків за змістом книжки Т. Щербаченко “Біла, Синя та інші” / Г. Казановська. - С.31-33
Кл.слова: рухова активність, співпраця з батьками
Павленко, Анна. Казки, що зігріють у холоди / А. Павленко. - С.34-36
Кл.слова: розвиток мовлення, моральне виховання
Гейбатова, Анна. Осінь очима митців : інтегроване заняття для дітей старшої групи просто неба / А. Гейбатова. - С.37-39
Кл.слова: мистецтво, природа
Є примірники у відділах: всього 2 : Ф3 (1), Ф2 (1)
Вільні: Ф3 (1), Ф2 (1)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

6.


    Бондаренко, Олександр.
    STEM-марафон у початковій школі / О. Бондаренко // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2020. - № 5/6(611-612). - С. 44–45. . - ISSN 0131-5358

Рубрики: STEM-освіта--STEM-марафон--початкова школа

Кл.слова (ненормовані):
STEM-освіта -- STEM-марафон -- проєктна діяльність -- вода -- вогонь -- повітря -- Земля -- початкова школа

Є примірники у відділах: всього 2 : Ф3 (1), Ф2 (1)
Вільні: Ф3 (1), Ф2 (1)


Знайти схожі

7.


    Коцар, Ірина.
    Урок "Я досліджую світ" у 3 класі. Чарівні перетворення води / І. Коцар // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2020. - № 5/6(611-612). - С. 18–22. . - ISSN 0131-5358

Рубрики: Інтегровані курси--методика викладання--уроки--початкова школа

Кл.слова (ненормовані):
інтегровані курси -- методика викладання -- уроки -- Я досліджую світ, курс -- вода -- властивості води -- початкова школа -- 3 клас

Є примірники у відділах: всього 2 : Ф3 (1), Ф2 (1)
Вільні: Ф3 (1), Ф2 (1)


Знайти схожі

8.


    Григор’єва, Л. І.
    Доповнення екологічних критеріїв якості зрошувальної води нормативами вмісту радіоактивних речей / Л. І. Григор’єва, А. О. Алексєєва // Стандартизація, сертифікація, якість : науково-технічний журнал. - 2020. - Том 119, № 1. - С. 18-24. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
радіонукліди -- зрошувальна вода -- нормування
Дод.точки доступу:
Алексєєва, А. О.


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

9.


    Кузьмініч, Л. О.
    STEM-проєкти на уроках природничо-математичних дисциплін: від ідеї до втілення : фрагменти уроків математики. 5 клас / Л. О. Кузьмініч, Н. О. Клочкова // Математика в школах України : науково-методичний журнал. Заснований у серпні 2002 р. - 2020. - N 34/35/36. - С. 24-28. - Бібліогр.: 8 назв

Рубрики: Математика--Методика викладання

Кл.слова (ненормовані):
урок прродничо-математичної дисципліни -- урок математики -- 5 клас -- задача -- урок вироблення практичних умінь -- вода -- джерело водопостачання -- STEM-проєкти
Дод.точки доступу:
Клочкова, Н. О.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ф3 (1)
Вільні: Ф3 (1)
Замовлені прим-ки для відділів: ГП ЧЗ


Знайти схожі

10.
Шифр: Х887477/2019/15/16
   Журнал

Хімія [Текст] : науково-методичний журнал/ Міністерство освіти і науки України. - Київ : Основа, 2002 - . - Виходить двічі на місяць
2019р. № 15/16
Зміст:
Симоненко, С. Г. Перевернутий урок хімії : 7 кл. / С. Г. Симоненко. - С.9-10
Кл.слова: хімія в школі (7 клас), перевернутий урок хімії (7 клас), вода (урок хімії)
Бабурин, О. Д. Лайфхак при розв"язуванні задач на тему "Розчини" / О. Д. Бабурин. - С.11-12
Кл.слова: інновації в навчанні хзімії, хімія в школі, задачі з хімії
Шаповал, Л. М. Основні класи неогрганічних сполук : урок-семінар: 8 кл. / Л. М. Шаповал. - С.13-16
Кл.слова: урок-семінар з хімії, хімія в школі, неогрганічні сполуки (урок)
Ревнюк, С. М. Оксиген. Кисень. Склад його молекули, фізичні властивості / Ревнюк С. М. ; Ревнюк С. М. . - С.17-28
Кл.слова: урок хімії, кисень (урок хімії), оксиген (урок хімії)
Шестакова Л. П., Харчук Л. П. . Екологічні задачі на уроках хімії / Л. П., Харчук Л. П. Шестакова Л. П. ; Л. П. Харчук. - С.29-32
Кл.слова: екологічне виховання ( хімія в школі), екологічні задачі (хімія в школі), хімія в школі
Шестакова Л. П., . Ситуаційні задачі з хімії : 7 кл. / Л. П., Шестакова Л. П., Л. П. Харчук. - С.33-45
Кл.слова: дидактичний матеріал з хімії, ситуаційні задачі з хімії (7 клас), хімія в школі (7 клас)
Доридор, О. І. Дидактичні матеріали для 7 класу / О. І. Доридор. - С.46-48
Кл.слова: хімія в школі (7 клас), дидактичні матеріали з хімії (7 клас), хімічні експерименти
Леєнсон, І. Алюміній у природі / І. Леєнсон. - С.49-55
Кл.слова: алюміній (у природі), матеріали до уроків хімії, хімічні елементи (алюміній)
Гранкіна, Т. М. Довідник з органічної хімії / Т. М. Гранкіна. - С.56-63
Кл.слова: органічна хімія (посібник), посібник (органічна хімія), навчальна книга (органічна хімія)
стеценко І. В., . Усі уроки хімії : 11 кл. / І. В., стеценко І. В., І. Ю. Овчаренко. - С.64-70
Кл.слова: уроки хімії (11 клас), методичний посібник (хімія в школі), навчальна книга (хімія в школі)
Є примірники у відділах: всього 1 : Ф3 (1)
Вільні: Ф3 (1)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)