Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Наукові періодичні видання Університету (1)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=дегуманізація<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Показані документи с 1 за 7
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Рябченко, Марина
Назва : Війна як апокаліпсис: художні особливості відображення мілітарного досвіду в українській прозі про Першу світову
Місце публікування : Літературний процес: методологія, імена, традиції. Філологічні науки: збірник наукових праць/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. - № 21. - С. 89-95. - DOI 10.28925/2412-2475.2023.21.10 (Шифр Л580023252/2023/21). - DOI 10.28925/2412-2475.2023.21.10
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): війна--апокаліпсис--образ--мотив--девіація--дегуманізація
Анотація: У статті простежено, як мілітарний досвід письменника впливає на художні образи у його творчості. Зокрема, досліджено саме апокаліптичні мотиви, адже релігійна легенда про не-одмінне настання апокаліпсису є однією з найвідоміших та, напевне, найпопулярніших у суспільстві. До пророцтва про кінець світу звертаються щоразу під час великих війн, страшних світових катастроф, великої суспільної напруги тощо. Перша світова війна, що була найпершим потрясінням значного масштабу у ХХ ст., стала однією з таких подій. Актуальність дослідження зумовлена тим, що, незважаючи на існуючі розвідки, присвячені українським творам про Першу світову, саме тексти письменників-комбатантів не аналі-зувалися на предмет апокаліптичної образності. Об’єктом дослідження стали твори К. По-ліщука, О. Маковея та О. Турянського. Виявлено, що спільними для всіх письменників є мотиви безнадії, зневіри та нерозуміння, задля чого і за які інтереси воюють прості бійці. Вони сприй-мають війну як кінецьсвіття. Провідними проблемами творів зазначених письменників є за-гальна дегуманізація суспільства, яке допустило криваву бійню, і девіація окремої особисто-сті, яку ламає травматичний воєнний досвід. Образи, що уособлюють окремих персонажів апокаліптичного міфу, в аналізованих творах можуть трансформуватися в дракона, фурій або ангела смерті, чиє призначення — знищення світу. Загалом у релігійних уявленнях апо-каліпсис не має однозначно негативної конотації: руйнація передбачає подальше оновлення світобудови. А отже, кожна людина може зробити вибір, яким буде її життя. У проаналізованих текстах К. Поліщука та О. Маковея ця оптимістичність не зберігається, їхнім творам властивий абсолютний песимізм, а людство не здатне до позитивного вибору, воно приречене, адже постійно надає перевагу інстинкту смерті (З. Фройд). Натомість у рома-ні О. Турянського людина і людяність таки перемагають страшну дегуманізуючу дійсність, а у світу залишається надія на подальше відродження
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Гуревич Р., Коношевський Л., Опушко Н.
Назва : Цифровізація освіти сучасного суспільства: проблеми, досвід, перспективи [Електронний ресурс]
Місце публікування : Освітологічний дискурс: наукове електронне видання/ Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. - Київ: Вид-во Київ. ун-ту ім. Бориса Грінченка, 2022. - № 3/4. - С. 22-46. - ISSN 2312-5829, DOI 10.28925/2312-5829.2022.342 (Шифр О283150799/2022/3/4). - ISSN 2312-5829, DOI 10.28925/2312-5829.2022.342
Форма і об'єм ресурсу: Електронні текстові дані
Примітки : Бібліогр. в кінці ст. - Назва з титул. екрана
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): цифрова дидактика--цифрове освітнє середовище--цифровізація--цифрові технології--освіта--технології в освіті--модернізація освіти
Анотація: В статті проаналізовано цифровізацію сучасної освіти. Її актуальність визначається роллю освіти у житті сучасного суспільства, що орієнтується на принципи та цінності постіндустріальної епохи. В удосконаленні національної освіти з кожним роком усе більшу роль набувають цифрові технології, що сприяють підвищенню якості підготовки майбутніх учителів і зближення освіти з наукою. Водночас ці технології потребують аналізу їх впливу на суспільство. В зв’язку з цим вивчення питань цифровізації освіти та її соціальних наслідків видається дуже актуальним напрямом наукових досліджень. Для досягнення поставленої мети використано методи соціального пізнання, аналізу філософської, соціологічної, педагогічної літератури, синтезу та моделювання соціально-культурних процесів. Визначено основні проблеми цифровізації освіти: дегуманізація освітніх, а далі всіх інших соціальних відносин, здатності здобувачів освіти до творчості, зростання прагматизму й індивідуалізму на основі цінностей особистого комфорту й споживання. Визначено перспективи цифровізації системи освіти: інструментальні – оснащення освітніх закладів якісним програмним забезпеченням, інформаційними системами, що забезпечують доступ до освітніх ресурсів, впровадження інформаційних (дистанційних) технологій, он-лайннавчання, зміна вимог до викладачів і здобувачів освіти, становлення нових освітніх структур, неминучі зміни звичних форм і методів навчання; ціннісносмислові – знаходження гармонійної єдності з найкращими традиціями вітчизняної освіти. Розв’язання практичних питань, пов’язаних з реалізацією державної політики цифровізації різних сфер суспільних відносин, що сприяють координації зусиль науковців, політиків, інститутів громадянського суспільства з соціально-економічного та культурного розвитку інформаційного суспільства
Перейти до зовнішнього ресурсу https://od.kubg.edu.ua/
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Вдадимирова, Наталія Вікторівна, Гринишина, Марина Олександрівна
Назва : Проблема сприйняття "актуального" твору у контексті панмодерністської теорії "дегуманізація мистецтва"
Місце публікування : Мистецтвознавчі записки: збірник наукових праць/ Міністерство культури України, Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв. - Київ: Міленіум, 2020. - Вип. 37. - С. 196-201. - ISSN 2226-2180 (Шифр М469087930/2020/37). - ISSN 2226-2180
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): театральна комунікація--актуальний твір--дегуманізація мистецтва--реалізм--дискурс модернізму--трагедія--сценічна інтерпретація
Знайти схожі

4.

Назва журналу :Мистецтвознавчі записки -2020р.,N 37
Цікаві статті :
Соколова А. В. Придворна маска як символ влади короля Карла і Стюарта/ А. В. Соколова (стр.3-9)
Доколова А. С. 3D-mapping як синтез технології мистецтва: ґенеза, еволюція та актуальність у сучасному світі/ А. С. Доколова (стр.10-15)
Прищенко С. В. Візуальна мова кольору: авторська концепція комплексного дослідження/ С. В. Прищенко (стр.16-21)
Акімов Д. І. Специфіка спонсорства як технологія забезпечення доступу населення до художніх творів у маркетингу мистецтва/ Д. І. Акімов (стр.22-27)
Несен І. І. Особливості формотворення костюма на українських теренах за доби Середньовіччя/ І. І. Несен (стр.28-33)
Мазур Б. М. Сучасне мистецтво як інструмент формування свідомості суспільства/ Б. М. Мазур (стр.34-37)
Недошовенко Т. Ф. Проблема типового як відображення життєвої правди в жанрах портрету, пейзажу і станкової картини/ Т. Ф. Недошовенко (стр.38-44)
Лимар Г. М. Антропологія українського авангарду в мистецтвознавчому дискурсі/ Г. М. Лимар (стр.45-50)
Наумов О. Г. Емальєрне мистецтво в мистецтвознавчому дискурсі. Історіографічне дослідження/ О. Г. Наумов (стр.51-57)
Білаш О. С. Постать Олега Сталінського як предмет мистецтвознавчого дослідження у джерелах періодики/ О. С. Білаш (стр.58-62)
Гриценюк Р. А. Специфіка сальси як хореографічного феномена в контексті світового соціокультурного простору/ Р. А. Гриценюк (стр.63-67)
Кеба М. Є. Створення художнього образу в спортивному бальному танці/ М. Є. Кеба (стр.68-72)
Крись А. І. Сценічна бальна хореографія: дефініція поняття/ А. І. Крись (стр.73-78)
Червінська О. В. На межі літератури і музики: інтермедіальні коди фентезі Кліффорда Саймака/ О. В. Червінська, Д. В. Паранюк, А. Р. Тичініна (стр.79-84)
Антошко М. О. Старовинний театр та музичне мистецтво Китаю/ М. О. Антошко (стр.85-89)
Горовой С. Г. Проблеми підготовки виконавців на мідних духовних інструментах/ С. Г. Горовой (стр.90-94)
Зваричук Ж. Й. Традиції богослужбового хорового виконавства Галичини в культурно-мистецькій практиці камерного хору "Кредо"/ Ж. Й. Зваричук (стр.95-100)
Кушнірук О. П. Концерт для віолончелі з оркестром О. Яковчука: до питання еволюції жанру/ О. П. Кушнірук (стр.101-104)
Палійчук І. С. Збірник "Аплікаторні етюди для кларнета" С. Ригіна в аспекті виховання професіоналізму кларнетистів/ І. С. Палійчук, О. С. Теремко (стр.105-109)
Підгорбунський М. А. Археологічний аналіз рукописних збірників Октоїхів XVI ст. з колекції інституту рукопису НБУВ/ М. А. Підгорбунський (стр.110-115)
Татарнікова А. А. Хорова творчість Джоаккіно Россіні в контексті духовно-релігійних шукань італійської культури епохи Рісорджименто/ А. А. Татарнікова (стр.116-123)
Шевченко Н. С. Елементи розширених вокальних технік у сучасному виконавстві/ Н. С. Шевченко (стр.124-128)
Іванова Л. О. Фортепіанне мистецтво композиторської школи Одеси: передумови і реалії (від XIX- до XX століття)/ Л. О. Іванова (стр.129-133)
Ткач А. А. Відродження фольклору в сучасному просторі Українців/ А. А. Ткач (стр.134-138)
Енджі П. Х. Concerto pizzicato для фортепіанно і десяти інструментів Тан Дуна в контексті фортепіанної творчості митця/ П. Х. Енджі (стр.139-143)
Кирея М. В. Творчий доробок Богдана Антківа у галузі музично-театрального мистецтва Галичинни другої половини XX століття/ М. В. Кирея (стр.144-148)
Кулага Т. О. Змістовні маркери поняття естрадного вокально-виконавського тезаурусу/ Т. О. Кулага (стр.149-153)
Лай Ю. Історичні корені українського романсу у визначенні виконавських принципів його інтерптерації/ Ю. Лай (стр.154-159)
Лі Я. Семантичні функції чарівної флейти в китайській народній казці/ Я. Лі (стр.160-165)
Локтіонова-Ойцюсь О. О. Дискурс виконавської складової в контексті музично-телевізійних проектів кінця XX - початку XXI століття/ О. О. Локтіонова-Ойцюсь (стр.166-170)
Олач Ю. І. Популярна музика самбірщини на прикладі вокально-інструментальних ансамблів регіону/ Ю. І. Олач (стр.171-175)
Пер’ян В. С. Диригентська діяльність А. Кушніренка як явище сучасної хорової культури/ В. С. Пер’ян (стр.176-179)
Сидорчук Т. А. Підходи до класифікації сучасних музично-екранних форм/ Т. А. Сидорчук (стр.180-184)
красиліна І. В. Християнська містерія в детермінації витоків опери/ І. В. красиліна (стр.185-190)
Чжан Ю. "Канал" Інь Цінь як перша оригінальна китайська національна монументальна опера/ Ю. Чжан (стр.191-195)
Вдадимирова Н. В. Проблема сприйняття "актуального" твору у контексті панмодерністської теорії "дегуманізація мистецтва"/ Н. В. Вдадимирова, М. О. Гринишина (стр.196-201)
Барнич М. М. Прикметні особливості сценічних авторських переживань/ М. М. Барнич (стр.202-206)
Вовкун В. В. Тенденції сучасної режисури в оперному мистецтві України/ В. В. Вовкун (стр.207-211)
Донченко Н. П. Режисерський задум як головна складова художньо-творчого процесу створення цілісного сценічного твору/ Н. П. Донченко, О. Б. Винар (стр.212-217)
Іващенко І. В. Постдраматичний теарт Яна Фарба/ І. В. Іващенко, В. О. Стрельчук (стр.218-222)
Никоненко Р. М. Новаторство візуально-пластичної образності в постановках А. Жолдака/ Р. М. Никоненко (стр.223-227)
Пивоварова К. В. Основні етапи театральної режисерської діяльності Миколи Мерзлікіна/ К. В. Пивоварова, О. А. Матузко (стр.228-233)
Садовенко С. М. Творчий діалог та перехресні взаємовпливи у співпраці естрадного артиста-вокаліста і звукорежисера/саунд-дизайнера в сучасних умовах соціокультурної реальності/ С. М. Садовенко (стр.234-241)
Старшой О. М. Конференс сучасної української естради: проблеми та перспективи/ О. М. Старшой (стр.242-246)
Цікаві статті :
Знайти схожі


5.

Назва журналу :Літературний процес: методологія, імена, традиції -2019р.,N 13
Цікаві статті :
Бокшань Г. І. . Тілесна ідентичність у романі Богуміла Грабала «Я обслуговував англійського короля»/ Г. І. Бокшань (стр.3-8) Кл.слова: бінарні опозиції,раблезіанські традиції,гротеск
Васильєв Є. М. . Жанрова конверсія у сучасній європейській драматургії/ Є. М. Васильєв (стр.9-17) Кл.слова: драма абсурду,конверсія,драматургія
Гайдаш А. В. . До питання дефініції літературознавчої геронтології/ А. В. Гайдаш (стр.21-26) Кл.слова: ейджизм,евфемізм,старіння
Гребенюк Т. В. . Читач у стані невизначеності: процес рецепції художнього твору в контексті теорії можливих світів/ Т. В. Гребенюк (стр.27-33) Кл.слова: фокалізація,невизначеність,наносмисли
Кизилова В. В. . Авторська казка як джерело гендерної ідентичності (на прикладі циклу Марини Павленко «Півтора бажання. Казки з Ялосоветиної скрині)»/ В. В. Кизилова (стр.34-39) Кл.слова: гендерна ідентичність,фемінність,маскулінність
Лисанець Ю. В. . Смислотворчий потенціал мовчання у сучасному літературно-медичному дискурсі/ Ю. В. Лисанець (стр.40-43) Кл.слова: рецептивний ресурс,наратор
Свербілова Т. Г. . Літературна компаративістика: від порівняльних медіа-культурних студій до трансмедіальної наратології/ Т. Г. Свербілова (стр.44-53) Кл.слова: інтермедіальність,медіа-культурні,крос-дисциплінарні
Стежко С. О. . Особливості агітаційної п’єси початку ХХ століття/ С. О. Стежко (стр.44-53) Кл.слова: п’єса-агітка,персонаж,концепція минулого
Астрахан Н. І. . Жанрова природа роману Карела Чапека «Війна з саламандрами»/ Н. І. Астрахан (стр.59-65) Кл.слова: гуманізм,романна форма,поліфонія
Бабенко В. О. . Тяглість традиції, закономірності поетичних прийомів, переосмислення канонічного канону dell’arte. Жанрова трансформація commedia civile rusticale y commedia dell’arte (італійська драматургія)/ В. О. Бабенко (стр.66-72) Кл.слова: буфонада,імпровізація,comedia dell’arte
Брень В. В. . Теоретична і практична універсальність мотивів пам’яті і забуття в літературі/ В. В. Брень (стр.73-78) Кл.слова: травма,дискурс,забуття
Бишенко Т. І. Феномен тілесності в сучасній українській романістиці/ Т. І. Бишенко (стр.79-83) Кл.слова: модуси перцепції,сексуалізація,гендер
Василюк Є. І. . Мотив сну в "Уліссі" Дж. Джойса, "Мьорфі" С. Беккета і "Третьому поліцейському" Ф. О’брайена/ Є. І. Василюк (стр.84-90) Кл.слова: діамбулічний,сновида,танатологічний мотив
Васьків М. . "Французькі листи" Ісмаїла Ґаспринського як мандрівні нариси/ М. Васьків (стр.91-97) Кл.слова: мандрівний нарис,мусульмани,поліжанровість
Випасняк Г. О. . Місця і «не-місця» у прозі С. Жадана/ Г. О. Випасняк (стр.98-102) Кл.слова: простір,не-місця,хронотоп
Вощенко О. І. . Проблема типологічного ряду химерної прози та романістика В. Міняйла/ О. І. Вощенко (стр.103-108) Кл.слова: химерна проза,жанрова домінанта,пафос
Горболіс Л. М. . На початку і наприкінці часів» Павла Ар’є: інтермедіальний аспект осмислення/ Л. М. Горболіс (стр.109-113) Кл.слова: паратекстуальність,образ,деталь
Ігошев К. М. . Концепція «простого життя» Г.Д. Торо/ К. М. Ігошев (стр.114-118) Кл.слова: відлюдництво,усамітнення,самовдосконалення
Семіх К. . Семіх К. / К. Семіх (стр.119-125) Кл.слова: хронотоп,топос міста,екзистенціали
Маланій Н. І. . Питання дизабілиті у світлі просвітницьких ідей Європи XVII — XVIIІ століть/ Н. І. Маланій Кл.слова: ненормативна тілесність,просвітництво,атеїзм
Подвишенний О. А. . Онтологія українського письменника-вигнанця в мемуарах Уласа Самчука «П’ять по дванадцятій: записки на бігу»/ О. А. Подвишенний (стр.132-137) Кл.слова: окциденталізм,дегуманізація,мемуари
Рибалка І. С. . Чоловічі образи у оповіданнях Б. Ерскін/ І. С. Рибалка (стр.138-143) Кл.слова: гендер,тип образу
Цікаві статті :
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Знайти схожі


6.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 821[161.2+162.1]-/Х 21-192426062
Автор(и) : Харлан, Ольга Дмитрівна
Назва : Дискурс катастрофізму в українській та польській прозі (1918-1939) : монографія
Вихідні дані : Київ: Освіта України, 2008
Кільк.характеристики :307 с
ISBN, Ціна 978-966-8847-85-1: 30.00 грн.
ДРНТІ : 17
УДК : 821[161.2+162.1]-3.09
Предметні рубрики: Літературознавство
Українська література-- Критика та аналіз
Польська література-- Критика та аналіз
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): есхатолічна проблематика--мала проза--дегуманізація
Примірники :ГП ЧЗ(1)
Вільні : ГП ЧЗ(1)
Знайти схожі

7.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 821.133.1-31.09"1/У 18-338593236
Автор(и) : Уваров Ю. П.
Назва : Современный французский роман (60–80-е года) : учебное пособие для институтов и факультетов иностранных языков
Вихідні дані : Москва: Высшая школа, 1985
Кільк.характеристики :93 с
Ціна : 15.00 грн.
ДРНТІ : 17.09.91
УДК : 821.133.1-31.09"19"
Предметні рубрики: Французька література-- Критика та аналіз-- Роман, 1960-1980
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): дегуманізація--захист людини--буржуазне суспільство
Примірники :ГП КС(1)
Вільні : ГП КС(1)
Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)