Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Наукові періодичні видання Університету (1)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=жанрова домінанта<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Показані документи с 1 за 2
1.

Назва журналу :Літературний процес: методологія, імена, традиції -2019р.,N 13
Цікаві статті :
Бокшань Г. І. . Тілесна ідентичність у романі Богуміла Грабала «Я обслуговував англійського короля»/ Г. І. Бокшань (стр.3-8) Кл.слова: бінарні опозиції,раблезіанські традиції,гротеск
Васильєв Є. М. . Жанрова конверсія у сучасній європейській драматургії/ Є. М. Васильєв (стр.9-17) Кл.слова: драма абсурду,конверсія,драматургія
Гайдаш А. В. . До питання дефініції літературознавчої геронтології/ А. В. Гайдаш (стр.21-26) Кл.слова: ейджизм,евфемізм,старіння
Гребенюк Т. В. . Читач у стані невизначеності: процес рецепції художнього твору в контексті теорії можливих світів/ Т. В. Гребенюк (стр.27-33) Кл.слова: фокалізація,невизначеність,наносмисли
Кизилова В. В. . Авторська казка як джерело гендерної ідентичності (на прикладі циклу Марини Павленко «Півтора бажання. Казки з Ялосоветиної скрині)»/ В. В. Кизилова (стр.34-39) Кл.слова: гендерна ідентичність,фемінність,маскулінність
Лисанець Ю. В. . Смислотворчий потенціал мовчання у сучасному літературно-медичному дискурсі/ Ю. В. Лисанець (стр.40-43) Кл.слова: рецептивний ресурс,наратор
Свербілова Т. Г. . Літературна компаративістика: від порівняльних медіа-культурних студій до трансмедіальної наратології/ Т. Г. Свербілова (стр.44-53) Кл.слова: інтермедіальність,медіа-культурні,крос-дисциплінарні
Стежко С. О. . Особливості агітаційної п’єси початку ХХ століття/ С. О. Стежко (стр.44-53) Кл.слова: п’єса-агітка,персонаж,концепція минулого
Астрахан Н. І. . Жанрова природа роману Карела Чапека «Війна з саламандрами»/ Н. І. Астрахан (стр.59-65) Кл.слова: гуманізм,романна форма,поліфонія
Бабенко В. О. . Тяглість традиції, закономірності поетичних прийомів, переосмислення канонічного канону dell’arte. Жанрова трансформація commedia civile rusticale y commedia dell’arte (італійська драматургія)/ В. О. Бабенко (стр.66-72) Кл.слова: буфонада,імпровізація,comedia dell’arte
Брень В. В. . Теоретична і практична універсальність мотивів пам’яті і забуття в літературі/ В. В. Брень (стр.73-78) Кл.слова: травма,дискурс,забуття
Бишенко Т. І. Феномен тілесності в сучасній українській романістиці/ Т. І. Бишенко (стр.79-83) Кл.слова: модуси перцепції,сексуалізація,гендер
Василюк Є. І. . Мотив сну в "Уліссі" Дж. Джойса, "Мьорфі" С. Беккета і "Третьому поліцейському" Ф. О’брайена/ Є. І. Василюк (стр.84-90) Кл.слова: діамбулічний,сновида,танатологічний мотив
Васьків М. . "Французькі листи" Ісмаїла Ґаспринського як мандрівні нариси/ М. Васьків (стр.91-97) Кл.слова: мандрівний нарис,мусульмани,поліжанровість
Випасняк Г. О. . Місця і «не-місця» у прозі С. Жадана/ Г. О. Випасняк (стр.98-102) Кл.слова: простір,не-місця,хронотоп
Вощенко О. І. . Проблема типологічного ряду химерної прози та романістика В. Міняйла/ О. І. Вощенко (стр.103-108) Кл.слова: химерна проза,жанрова домінанта,пафос
Горболіс Л. М. . На початку і наприкінці часів» Павла Ар’є: інтермедіальний аспект осмислення/ Л. М. Горболіс (стр.109-113) Кл.слова: паратекстуальність,образ,деталь
Ігошев К. М. . Концепція «простого життя» Г.Д. Торо/ К. М. Ігошев (стр.114-118) Кл.слова: відлюдництво,усамітнення,самовдосконалення
Семіх К. . Семіх К. / К. Семіх (стр.119-125) Кл.слова: хронотоп,топос міста,екзистенціали
Маланій Н. І. . Питання дизабілиті у світлі просвітницьких ідей Європи XVII — XVIIІ століть/ Н. І. Маланій Кл.слова: ненормативна тілесність,просвітництво,атеїзм
Подвишенний О. А. . Онтологія українського письменника-вигнанця в мемуарах Уласа Самчука «П’ять по дванадцятій: записки на бігу»/ О. А. Подвишенний (стр.132-137) Кл.слова: окциденталізм,дегуманізація,мемуари
Рибалка І. С. . Чоловічі образи у оповіданнях Б. Ерскін/ І. С. Рибалка (стр.138-143) Кл.слова: гендер,тип образу
Цікаві статті :
Перейти до зовнішнього ресурсу До змісту
Знайти схожі


2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Вощенко О.
Назва : Жанрова домінанта химерної прози
Місце публікування : Синопсис: текст, контекст, медіа: електронний фаховий журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2019. - Том 25, № 1. - С. 16-22. - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2019.1.3 (Шифр С325934233/2019/25/1). - ISSN 2311-259Х, DOI 10.28925/2311-259x.2019.1.3
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): химерна проза--жанрова домінанта--умовність--карнавалізація--гротеск--пародіювання
Анотація: Схожість параметрів інтелектуальної, притчевої, химерної тощо прози вимагає визначення їхніх жанрових домінант — диференційних характеристик-маркерів, які б чітко розмежовували ці споріднені (проте окремі) жанри. Тому мета розвідки – обґрунтувати концепцію жанрової домінанти химерної прози. Актуальність полягає в розробці критеріїв для уточнення суперечливих жанрових дефініцій певних творів, які досі викликають стійку увагу дослідників. Наголошено на тому, що химерна проза є окремим жанром, поруч із притчевою, інтелектуальною, фольклорно-міфологічною тощо, тому ці терміни не є взаємозамінними. Відповідно, доцільно прагнути й до уніфікації паралельних жанрових визначень окремих творів. Новизна дослідження полягає у пропозиції вважати жанровою домінантою химерної прози умовність (вторинну) та стратегію комічного. Спираючись на критичні напрацювання та пильне прочитання текстів, визначено, що умовність може бути змістовою (сюжетвовірна функція надприродного), стильовою (так звана «стильова химерність») та представленою у структурі тексту – концептуальною, характерологічною, ситуаційною та умовністю манери розповіді. Розглянуто роль комічного в формуванні химерного жанру. До текстотворчих чинників віднесено карнавалізацію, гротеск та пародіювання. Виявлено, що вони стали формальним вираженням ідейної семантики химерної прози – опору соцреалістичній поетиці та сформованій нею антихудожній манері письма. У соціокультурній ситуації неможливості прямої полеміки – як теоретичної, так і використання альтернативних соцреалізму літературних проектів, амбівалентна стратегія карнавальності як легітимного простору для новаторства, гротескове оживлення затертих літературних штампів та підривний потенціал пародії було обрано найбільш прийнятними засобами оновлення української літератури та боротьби за її художню повноцінність. Запропоновані критерії дають змогу науково обґрунтувати корпус химерної прози, що становить практичне значення роботи
Перейти до зовнішнього ресурсу https://synopsis.kubg.edu.ua/index.php/synopsis/article/view/352/302
Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)