Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Каталог авторефератів та дисертацій (1)Наукові періодичні видання Університету (3)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=національна свідомість<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 77
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-77 
1.


    Козир, М.
    Формування в учнів 5 - 6 класів національної свідомості на уроках української мови та літератури [Електронний ресурс] / М. Козир, Н. Філонова. - Електронні текстові дані // Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : збірник наук. праць. - 2022. - № 37. - С. 54-60, DOI 10.28925/2311-2409.2022.378. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2311-2409

Кл.слова (ненормовані):
національна самосвідомість -- національна свідомість -- патріотизм -- свідомість -- формування -- цінності
Анотація: У статті йдеться про теоретичні аспекти формування в учнів 5-6 класів національної свідомості на уроках української мови та літератури. на основі напрацювань науковців авторами здійснено аналіз останніх досліджень і визначено сутність понять «свідомість», «національна самосвідомість», «національна свідомість», «формування», «патріотизм», «цінності». Виявлено загальне та специфічне бачення дослідників щодо цих феноменів. Наголошено на тому, що кожна освітня установа України має бути осередком становлення громадянина-патріота, який готовий розбудовувати свою державу як незалежну та демократичну, забезпечувати її національну безпеку та сприяти єдності українського народу. Вагоме місце в цій справі автори віддають урокам української мови та літератури, адже саме вони мають давати не лише знання, а й виховувати в підростаючого покоління повагу та любов до національної мови та культури. Автори також виокремлюють основні завдання, які стоять перед сучасним учителем: створити чітку систему роботи, спрямовану на формування національної свідомості та самосвідомості учнів; виховувати свідомого громадянина України; популяризувати українську мову, власним прикладом прищеплювати учням любов та дбайливе ставлення до рідної мови, традицій, культури; формувати національну свідомість учнів; постійно систематизувати та інтегрувати набуті знання; прищеплювати потребу зробити власний внесок у долю батьківщини. Обґрунтовано необхідність формування національної свідомості учнів 5-6 класів на уроках української мови та літератури як головного чинника подолання негативного в соціальному житті, формування культури, міжнаціональних відносин в суспільстві, виховання толерантності тощо.
Перейти до зовнішнього ресурсу https://pedosvita.kubg.edu.ua

Дод.точки доступу:
Філонова, Н.


Є примірники у відділах: всього 5 : ГП ЧЗ (2), Ф2 (2), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (2), Ф2 (2), Ф3 (1)


Знайти схожі

2.


    Білоус, Петро.
    Художнє слово для «оздоби вітчизни нашої» Доба українського Бароко [Текст] / П. Білоус // Дивослово. Українська мова й література в навчальних закладах : науково-метод. журнал. - 2021. - N 1. - С. 43-46. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
бароко -- індивідуалізація творчості -- національна свідомість -- ідентичність

Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

3.
37(477)(09)"19"
К 78


    Кравчук, О. В.
    Новаторський педагогічний рух в Україні (20-ті - 90-ті роки ХХ століття) [Текст] : монографія / О. В. Кравчук ; Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини. - Київ : КНТ, 2021. - 406 с. - ISBN 978-966-373-844-4 : 440.00 грн.
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Педагогіка--Новаторська педагогіка--Монографії

Кл.слова (ненормовані):
новаторський педагогічний рух -- зарубіжна педагогіка -- гуманізація освіти -- національна свідомість -- трудове виховання -- класно-урочна система -- диференційоване навчання -- педагогічний пошук
Дод.точки доступу:
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини


Примірників всього: 1
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (1)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (1)

Знайти схожі

4.


    Червецький, Володимир.
    Формування національної свідомості та духовної культури учнів на уроках трудового навчання Нової української школи / В. Червецький // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2020. - № 5/6(611-612). - С. 53–55. - Бібліогр.: 12 назв. . - ISSN 0131-5358

Рубрики: Українське народне виховання--національна свідомість--трудове навчання--початкова школа

Кл.слова (ненормовані):
українське народне виховання -- національна свідомість -- народні іграшки -- національні цінності -- лялька-мотанка -- трудове навчання -- народна культура -- початкова школа

Є примірники у відділах: всього 2 : Ф3 (1), Ф2 (1)
Вільні: Ф3 (1), Ф2 (1)


Знайти схожі

5.


    Токар, Наталія.
    Художнє осмислення національної свідомості в прозі Івана Корсака / Н. Токар // Українська мова і література в школі : науково-методичний журнал. - 2020. - № 5. - С. 20-26. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
національна свідомість -- ідентичність -- символ -- архетип -- філософія серця

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

6.


    Semergey, N.
    Modern historiography of the movement for Ukrainian education in mainstream of national and cultural enlightenment (the second half of the 19th - the beginning of the 20th century) = Новітня історіографія про рух за українську освіту в мейнстримі національно-культурного відродження (друга половина ХІХ - початок ХХ століття) / N. Semergey // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2020. - № 2. - P87-94. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
національно-культурне відродження -- новітня історіографія -- українізація освіти -- українська мова -- шкільництво -- національна свідомість -- русифікація -- недільні школи
Анотація: Статтю присвячено аналізові новітньої історіографії з проблеми організації та розвитку національного руху за українізацію освіти у другій половині ХІХ - на початку ХХ століття. З'ясовано, що в історіографічному дискурсі проблематика українізації освіти окресленого періоду представлена загалом репрезентативно. На основі систематизації науково-історичного матеріалу виокремлено два історіографічні блоки: перший - історія української освіти другої половини ХІХ століття; другий - історія руху за інституційне оформлення української освіти у 1917-1921 роках. Підкреслено, що синтез відповідного історіографічного наративу дає змогу розглядати рух за українізацію вітчизняного освітнього простору другої половини ХІХ - початку ХХ століття у темпоральній, територіальній та змістовій єдності, розуміючи його як закономірний процес національного становлення української цивілізації. З'ясовано, що в центрі уваги істориків, праці яких умовно об'єднано у першому історіографічному блоці, були передумови зародження руху за українізацію освіти у середині ХІХ століття, сутність та наслідки імперської асиміляційної політики в освітній галузі, організаційні засади українізації тогочасної освіти, лідери та рушії національного руху тощо. Виявлено, що дослідники є спільними у думці про те, що саме недільні школи у другій половині ХІХ століття стали основними репрезентантами боротьби за українізацію освіти. Історики дійшли висновку, що асиміляційна та шовіністична політика імперій гальмувала розвиток українського шкільництва, всіляко перешкоджаючи інтеграції української мови до навчального процесу. У межах другого історіографічного блоку об'єднано історичні, історико-педагогічні та краєзнавчі синтези, що присвячені аналізові шляхів та змісту українізації освіти у 1917-1921 роках. Виявлено, що історики звертали увагу на такі аспекти як суспільно-політичні умови, сутність та особливості державної політики у сфері освіти; місце і роль педагогічних кадрів у піднесенні національного руху за побудову української освіти; ціннісно-світоглядні засади освітньої реформи та педагогічна думка; організатори освіти та лідери руху за українізацію шкільництва; сутність змін в структурі, змісті, методичних та організаційно-педагогічних засадах освіти і виховання дітей та молоді; історичне значення, здобутки та прорахунки в українізації тогочасного освітнього простору, його подальший розвиток в більшовицькій політиці українізації 1920-х років тощо. Зроблено висновок, що активне вивчення сучасними істориками національної філософії, шляхів та методики організації руху за українізацію освіти становить не лише пізнавальне, але й практико-орієнтоване значення у контексті актуалізації позитивного досвіду українізації освіти у сучасних умовах державотворення та інноваційного розвитку вітчизняного освітнього простору.
Дод.точки доступу:
Наталія Семергей


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

7.
373.3.091.313(477)
К 95


    Кухмай, Н.
    Тематична інтеграція навчальних предметів та виховної роботи в межах проєкту "Стежками України" / Наталія Кухмай // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2020. - № 10(616). - С. 47-49. - Бібліогр.: 2 назви. . - ISSN 0131-5358
УДК

Рубрики: Інтегроване навчання--метод проектів--початкова школа

Кл.слова (ненормовані):
інтегроване навчання -- метод проектів -- навчальні предмети -- активне навчання -- системно-діяльнісний підхід -- національна свідомість -- початкова школа

Є примірники у відділах: всього 2 : Ф3 (1), Ф2 (1)
Вільні: Ф3 (1), Ф2 (1)


Знайти схожі

8.


    Бурячок, Г.
    Село моє, для мене ти єдине / Галина Бурячок // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2020. - № 11/12(617-618). - С. 45-46 . - ISSN 0131-5358

Рубрики: Українське національне виховання--метод проєктів--початкова школа

Кл.слова (ненормовані):
метод проєктів -- українське національне виховання -- національна свідомість -- проєктна діяльність -- національна свідомість -- любов до Батьківщини -- початкова школа -- 4 клас

Є примірники у відділах: всього 2 : Ф3 (1), Ф2 (1)
Вільні: Ф3 (1), Ф2 (1)


Знайти схожі

9.


    Білоус, Петро.
    Літописи: у пошуках моделі української історії [Текст] / П. Білоус // Дивослово. Українська мова й література в навчальних закладах : науково-метод. журнал. - 2019. - N 9. - С. 33-38. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
літопис -- літописання -- модель -- історія України -- хронографія -- минуле -- національна свідомість

Є примірники у відділах: всього 2 : Ф3 (1), ГП ЧЗ (1)
Вільні: Ф3 (1), ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

10.


    Крат, Л.
    Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини : свято до Дня Незалежності України / Л. Крат // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2019. - № 8. - С. 60–62. . - ISSN 0131-5358

Рубрики: Національно-патріотичне виховання--День Незалежності України--сценарій свята--початкова школа

Кл.слова (ненормовані):
національно-патріотичне виховання -- День Незалежності України -- сценарій свята -- національні символи -- національна свідомість -- родинне свято -- початкова школа
Анотація: У статті представлено сценарій проведення родинного свята до Дня Незалежності України в початковій школі.

Є примірники у відділах: всього 2 : Ф3 (1), Ф2 (1)
Вільні: Ф2 (1)
Прим.1 (Ф3) зайнятий


Знайти схожі

11.


    Масенко, Лариса.
    Українська мова і Росія / Л. Масенко // Історія та правознавство : Науково-методичний журнал. - 2019. - N 31/33. - С. 9-12.

Рубрики: Історія України--національне питання

   Мовна політика України


Кл.слова (ненормовані):
національна свідомість -- національна мова -- суржик -- мовна культура -- гібридне мовлення -- норми літературної мови

Є примірники у відділах: всього 1 : Ф3 (1)
Вільні: Ф3 (1)


Знайти схожі

12.


    Білошина, Т. В
    «Ми всі діти України, український славний рід» / Т. В Білошина // Шкільний бібліотекар (Осн.). - 2019. - N 8. - С. 18-23.

Кл.слова (ненормовані):
національна свідомість -- рідний край -- державні символи -- народні символи

Є примірники у відділах: всього 1 : Ф3 (1)
Вільні: Ф3 (1)


Знайти схожі

13.


    Череушенко, Т.
    Вершини доброти : програма родинного виховання учнів початкових класів / Тамара Череушенко // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2019. - № 10. - С. 42–44. . - ISSN 0131-5358

Рубрики: Авторські програми--родинне виховання--початкова школа

Кл.слова (ненормовані):
авторські програми -- родинне виховання -- Вершини доброти, програма -- формування особистості -- соціальний досвід -- ставлення до родини -- національна свідомість -- початкова школа
Анотація: У статті розповідається про впровадження авторської програми родинного виховання учнів початкових класів "Вершини доброти" в початковій школі. Програма реалізовується за такими складниками: національне, фізичне, розумове, трудове, морально-етичне, патріотичне виховання; формування національної свідомості.

Є примірники у відділах: всього 2 : Ф3 (1), Ф2 (1)
Вільні: Ф3 (1), Ф2 (1)


Знайти схожі

14.


    Радишевський, Ростислав.
    Українська національна ідентичність у романі "Сузір’я лебедя" Юрія Косача [Текст] / Р. Радишевський // Слово і час : наук.-теорет. журнал. - 2018. - № 4. - С. 86-94. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 0236-1477

Кл.слова (ненормовані):
національна ідентичність -- національна культура -- романтизм -- національна свідомість -- національний ідеал

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

15.


    Сугейко, Любов.
    Лінгвокультурологічний аспект вивчення сучасної української мови під час формування професійної компетентності студентів вишу [Текст] / Л. Сугейко // Українська мова і література в школах України : наук.-метод. та літературно-мистецький журн. - 2018. - № 5. - С. 34-37. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
лінгводидактика -- лінгвокультурологічний принцип -- національна свідомість -- лінгвокультурологічні задачі -- міжпредметна інтеграція -- компетентнісний підхід

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

16.
373.3.035:172.15](477)
С 45


    Скребець, В.
    Моя Батьківщина – Україна / Валентина Скребець // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 7. - С. 60. . - ISSN 0131-5358
УДК

Рубрики: Патріотичне виховання--творчий проект--початкова школа

Кл.слова (ненормовані):
патріотичне виховання -- проектна діяльність -- творчий проект -- Батьківщина -- патріотизм -- патріотичні почуття -- національна свідомість -- початкова школа
Анотація: У статті представлено творчо-інформаційний проект на тему: "Моя Батьківщина – Україна" для учнів початкової школи. Мета: виховувати патріотичні почуття, гідність, гордість за свою Батьківщину.

Є примірники у відділах: всього 2 : Ф3 (1), Ф2 (1)
Вільні: Ф3 (1), Ф2 (1)


Знайти схожі

17.


    Чемерис, Т.
    Символи моєї України : (батьківський урок) / Тетяна Чемерис // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 1. - С. 57–61. . - ISSN 0131-5358

Рубрики: Взаємодія сім’ї та школи--батьківські уроки--патріотичне виховання--початкова школа

Кл.слова (ненормовані):
взаємодія сім’ї та школи -- батьківські уроки -- патріотичне виховання -- сімейне виховання -- любов до Батьківщини -- державні символи України -- народні символи України -- національна свідомість -- патріотизм -- початкова школа
Анотація: У статті подано батьківський урок в початковій школі. Мета: продовжити роботу з вивчення учнями державних та народних символів України; розвивати пізнавальну активність; виховувати любов до Батьківщини, шанобливе ставлення до історії, традицій та символіки України; виховати в учнів почуття національної свідомості, повагу до державних символів, патріотизм, розвинути почуття відповідальності до своїх обов’язків перед державою.

Є примірники у відділах: всього 2 : Ф3 (1), Ф2 (1)
Вільні: Ф3 (1), Ф2 (1)


Знайти схожі

18.
Шифр: Д357007/2018/4
   Журнал

Дивослово. Українська мова й література в навчальних закладах [Текст] : науково-метод. журнал/ МОН України. - Київ : Редакція журналу "Дивослово", 1951 - . - Виходить щомісячно
2018р. N 4
Зміст:
Борисенко, Наталія. Квест "Літературними стежками Харкова", присвячений дню української писемності та мови / Н. Борисенко. - С.2-9
Кл.слова: квест, завдання, коди
Плевницька, Алла. "... Щоб стати навіки соняшником" / А. Плевницька. - С.10-14
Кл.слова: есе, діалог, репліка
Заверталюк, Нінель. "А Гончар залишається" / Н. Заверталюк. - С.15-19. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: творчість О. Гончара, національна свідомість, метафорично-символічна система
Чучук, Ірина. Вивчаємо творчість Олеся Гончара за новою програмою : Урок в 11 класі за новелою "Модри Камень" / І. Чучук. - С.20-25
Кл.слова: новела "Модри Камень", образи головних героїв, ідея незнищенності кохання
Рубан, Людмила. Рядки, обпалені війною : Сценарій вечора пам’яті до 100- річчя від дня народження Олеся Гончара / Л. Рубан. - С.26-27
Вечерова, Катерина. Сто питань і відповідей про Олеся Гончара : Кросворди й літературні диктанти на метеріалі життєтворчості письменника / К. Вечерова. - С.28-30
Хом’як, Іван. Мовленнєва культура безпечної життєдіяльності / І. Хом’як. - С.32-36. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: мовленнєва культура, безпека життєдіяльності, енергетика слова
Денискіна, Ганна. Забобони як світоглядний феномен у сучасній українській усній народній творчості / Г. Денискіна, Г. Траузер. - С.37-42. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: прикмети, повір’я, стереотипи
Коротич, Катерина. Особливості репрезентації вибачення в листах Лесі Українки / К. Коротич. - С.43-47. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: комунікація, епістолярна формула, вибачення
Задорожний, Василь. Акцентологічний аспект в етимологічних студіях / В. Задорожний. - С.48-51. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: акцентні перетворення, видові відношення, словотвірний ланцюжок
Матющенко, Анжела. МІж коном та каноном: нові інтермедіальні інтерпретації української драматургії / А. Матющенко. - С.52-56. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: інтертекстуальність, проактивний реципієнт, символіко-архетипальне перекодування
Іваницька, Світлана. Віктор Обюртен, Лесь Курбас, Сергій Єфремов: роздуми про майбутнє мистецтва в роки революцій та катастроф / С. Іваницька, Т. Демченко. - С.57-61. - Бібліогр. в кінці ст.
Кл.слова: мистецтво, Перша світова війна, революція
Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1), Ф3 (1)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

19.


    Заверталюк, Нінель.
    "А Гончар залишається" [Текст] / Н. Заверталюк // Дивослово. Українська мова й література в навчальних закладах. - Київ, 2018. - N 4. - С. 15-19. - Бібліогр. в кінці ст.

Кл.слова (ненормовані):
творчість О. Гончара -- національна свідомість -- метафорично-символічна система

Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (1), Ф3 (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1), Ф3 (1)


Знайти схожі

20.
94(477)"1914/1922"
С 32


    Сергійчук, Володимир.
    Відродження українства 1914-1922 / Володимир Сергійчук. - Київ : ПП Сергійчук М. І., 2018. - 491 с. - ISBN 978-966-2911-89-3 : 100.00 грн.
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Історія України, 1914-1922--Монографії

Кл.слова (ненормовані):
національна свідомість -- Московщина -- Слобожанщина -- Поволжя -- Нижнє Подоння -- Крим -- Закавказзя -- Туркестан -- Сірий Клин -- Сибір -- Зелений Клин

Примірників всього: 2
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (2)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (2)

Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-77 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)