Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=сакральність<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Показані документи с 1 за 5
1.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 82.0/П 35
Автор(и) :
Назва : Питання літературознавства: науковий збірник/ Ін-т л-ри ім. Т. Г. Шевченка, Чернів. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича; ред. О. В. Червінська. Випуск 83
Вихідні дані : Чернівці: ЧНУ, 2011
Кільк.характеристики :319 с
Колективи : Інститут літератури імені Т. Г. Шевченка, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича
Примітки : Бібліогр. наприкінці ст.
Ціна : 20.00 грн.
ДРНТІ : 17.01.11
УДК : 82.0
Предметні рубрики: Літературознавство
Зміст : Містичне як прийом: постмодерні примари Хайгейтського цвинтаря/ Н. Висоцька. Вплив містичної релігійної традиції на поетику і проблематику прозових творів Миколи Устияновича/ Л. Гулевич. Символіка містичних образів ночі в п’єсі Б. - М. Кольтеса "Ніч незадовго перед лісами"/ Г. Драненко. Містичний образ Великого Старця в романі Ф. Дюрренматта "Долина безладдя"/ З. Кучер. Містичні символи в романі Петера Гандке "Короткий лист перед довгим прощанням"/ М. Орлова. Образ блазня в "Діалогах між Соломоном та Маркольтом": профанація чи карнавалізація?/ Г. Пастушук. Ознаки містикологічної свідомості Леопольда Сенгора в поетичній збірці "Сутінкові пісні"/ І. Сатиго. Семантика образа небесной девы в романе Б. Л. Пастернака "Доктор Живаго" / В. Смирнов. Типология и функции гротескных форм в мистической прозе Юрия Юркуна/ И. Шатова. Філогенез молитовного жанру (містичні модифікації)/ Т. Бєлоброва. Роль оповіді від першої особи в оповіданні Петера Гандке "Без бажання немає щастя"/ Т. Гаврилів. Роман Г. Пагутяк "Урізька готика" в контексті сучасної української літературної містики/ Т. Гребенюк. Містичні сюжети й образи в сучасній українській драматургії/ О. Когут. Американская готическая новелла рубежа ХІХ-ХХ веков/ С. Тузков. Роль середньовічної релігійної драми у процесі відродження польського театру (1919-1939)/ О. Цівкач. "Зачарована місцина" в романі Р. Бротігана "Чудовисько Хоклайну: готичний вестерн"/ Н. Шпильова. Міфічні простори у творах Ельзи Ласкер-Шюлер/ А. Бучко. Мотиви "вечора містичного" в київському тексті Максима Рильського/ В. Левицький. Містична складова у творах science fiction Станіслава Лема та їх візуальних інтерпретаціях/ У. Левко. Художній феномен сакралізації волинського макротопоса в прозі Уласа Самчука/ Н. Плетенчук. Концепция "потусторонности" повести В. Набокова "Соглядатай"/ Е. Палева. Мистика и реализм "Флорентийской чародейки" Салмана Рушди: ключи к хронотопу/ В. Хоусон. Сакральный хронотоп в публицистике А. Н. Толстого/ Л. Щелокова. Міфопоетика української повісті другої половини ХХ століття (на матеріалі творів Вал. Шевчука та Н. Бічуї)/ А. Гурбанська. Рудименти "Габсбурзького міфу" в повісті І. Бахман "Три дороги до озера"/ Ю. Ісапчук. "Міф" Сімони де Бовуар (на матеріалі мемуарного роману "Сила обставин")/ С. Криворучко. Інфернальна поетика та міфологічний код готичної новели "Наречена привида" В. Г. Ейнсворта/ С. Левітас. Міт про Ізіду та Осіріса як архітектонічна складова "Сну тіні" Наталени Королевої/ І. Набитович. Міф і містичне в ранній ліриці Ліни Костенко/ Н. Савчук. Міфологема смертї-воскресіпня як "метафора" циклічної концепції історії в драмі В. Б. Єйтса "Воскресіння"/ І. Сенчук. Сакральність контрапунктичної єдності в організації колористики поетичного твору (на матеріалі поезій М. Волошина та В. Свідзінського)/ І. Барчишина. Ревізія готичної містики у прозі Ф. Ґрільпарцера та Г. Квітки-Основ’яненка/ Д. Чик. Смерть як передчуття: ірраціональні домінанти в романах О. Кобилянської "Ніоба", "Через кладку", "За ситуаціями"/ Т. Матвєєва. Мона Ліза - "жінка без властивостей" : експресіоністська проекція містичного досвіду в новелі Ґеорґа Гайма "Злодій"/ С. Маренка. Містичний дискурс мотиву інцесту в музілівському потрактуванні в романі "Людина без властивостей" (Аґата і поліфункціональність її постаті)/ О. Пагут.
Примірники :ГП ЧЗ(1)
Вільні : ГП ЧЗ(1)
Знайти схожі

2.

Назва журналу :Мовознавство -2019р.,N 3
Цікаві статті :
Тараненко О. О. Нові тенденції в поширенні елементів російської мови в корпусі й текстах української літературної мови/ О. О. Тараненко (стр.3-24)
Зимовець Г. В. Мовна компресія в ергонімії: чинники та форми вияву/ Г. В. Зимовець (стр.25-37)
Орел А. С. Витоки праслов’янської фонології (підсистема консонантизму): лінгвоісторіографічний аспект/ А. С. Орел (стр.38-45)
Ніколаєнко Л. І. Походження й семантичний розвиток назв заздрості в польській, російській та українській мовах/ Л. І. Ніколаєнко (стр.46-55)
Москаленко Л. А. Сакральність і сакралізація в середньополіських говірках Чорнобильської зони/ Л. А. Москаленко (стр.56-71)
Цікаві статті :
Знайти схожі


3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Москаленко Л. А.
Назва : Сакральність і сакралізація в середньополіських говірках Чорнобильської зони
Місце публікування : Мовознавство: наук.-теорет. журнал/ Ін-т мовознавства ім. О. О. Потебні, Укр. мовно-інформ. фонд Нац. акад. наук України. - 2019. - N 3. - С. 56-71. - ISSN 0027-2833 (Шифр М819773/2019/3). - ISSN 0027-2833
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): говірки чорнобильської зони--номінація--сакральне--сакралізоване--сакралізація
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Martych R.
Назва : Evolution of perception of "living” in religious and philosophical discourse
Паралельн. назви :Еволюція уявлень про "живе" в релігійно-філософському дискурсі
Місце публікування : Схід: аналітично-інформаційний журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Маріуполь: Український культурологічний центр, 2019. - № 3. - С. 10-15. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093 (Шифр С794174244/2019/3). - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): буття--людина--життя--концепт--дискурс--релігія--етика--біоетика--цінність
Анотація: Сучасний науковий дискурс, який має в своїй основі постнекласичну наукову картину світу і ґрунтується на перманентно-транзитивних флуктуаціях епохи постмодерну, все ж включає в себе такі одвічні питання, як проблема людини, її життя і здоров'я, основних факторів буття світу і людського буття в світі. Життя - це єдиний біологічно можливий спосіб буття людини в світі. Цінність його полягає не тільки в особливостях існуючих біологічних форм і різноманітних проявів, які є, проте, в своїй сукупності унікальним феноменом буття, але і в можливості саморефлексії, усвідомленого переживання самого явища і здатності до формування на цій основі символічних картин буттєвого світу. Метою даної роботи є дослідження трансформації наукового дискурсу щодо поняття "живого" в рамках становлення і розвитку релігійно-етичних вчень. Для реалізації цієї мети автором аналізується категоріальний каркас поняття "живого". Аналізуючи класичні філософські та сучасні наукові підходи до визначення поняття "живого", автором виділяються два основні підходи до визначення життя - субстратний і функціональний. Основна увага в статті зосереджена на аналізі релігійного та біоетичного дискурсів у вченні про "живе". Біоетичний дискурс виходить з необхідності виявлення моральних норм та імперативів, здатних відповідати на питання про межі існування "живого" і визначати моральні можливості впливу (розширення або звуження) на ці кордони. Однією з фундаментальних проблем біоетики є проблема життя як цінності. У сучасному біоетичному дискурсі сформувалися дві основні точки зору з цього приводу. Першу можна назвати етикою сакральності життя або життя як найвищої цінності (sanctity of life), другу - етикою якісного життя (quality of life). Сакральність життя передбачає ставлення до феномену "живого" як до об'єкта виняткової ваги, найважливішої цінності і на цій підставі вимагає побожного до нього відношення. Найбільш яскраво і повно такий підхід представлений сучасним релігійним дискурсом. Релігійний зміст біоетичного дискурсу про "живе" проявляється по-перше, в утвердженні християнським персоналізмом об'єктивного онтологічного статусу людської особистості; по-друге, у вченнях християнських теологів, які стверджують красу і праведність життя, створеного Богом, де природа і людина в ній розуміються як щось сакральне, а тому дії, викликані проти них - грішні і неприпустимі; по-третє, основа людського життя корениться в духовному світі самої людини, співвіднесеного з божественною трансценденцією. Зроблено висновок про те, що сучасний релігійно-етичний дискурс формує систему категорій і концептів, що описують прикладні етичні понятійні конструкти з метою формування морального ставлення людини до всього живого. Запропонований авторський підхід дозволив зафіксувати сутність сучасного біоетичного дискурсу у вченні про "живе".
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Горбань, Олександр, Мартич, Руслана
Назва : Святість та якість як концептуалізаційні основи вчення про цінність життя в біоетичному дискурсі
Місце публікування : Схід: аналітично-інформаційний журнал/ Київський університет імені Бориса Грінченка. - Маріуполь: Український культурологічний центр, 2023. - Том 4, № 2. - С. 33-37. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093, DOI 10.21847/2411-3093.2023.4(2).290301 (Шифр С794174244/2023/4/2). - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093, DOI 10.21847/2411-3093.2023.4(2).290301. - ISSN 1728-9343ISSN 2411-3093, DOI 10.21847/2411-3093.2023.4(2).290301
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): життя--цінність--людина--концепція--дискурс--біоетика--якість життя--сакральність--святість життя--моральність
Анотація: В статті пропонується дослідження біоетичного дискурсу стосовно цінності життя через призму концептуа-лізації основних підходів до вивчення даного феномена. Зазначається, що при всьому різноманітті підходів, які демонструють широкий спектр поглядів на цінність життя, сучасний біоетичний дискурс поєднує в собі ідеї нау-кових досліджень, догматику релігійних доктрин та основні засади моральних імперативів, які інтерпретуються в цивілізованому суспільстві в контексті медико-біологічних проблем збереження та відтворення життя, а також визначення його цінності. Це поєднання носить далеко не еклектичний характер. Воно синтезує основні досяг-нення наукової, релігійної та етичної думки та екстраполює їх на проблему людського життя, яке виступає уні-кальним феноменом, що підлягає виокремленню в специфічну систему моральних норм та імперативів людсь-кої діяльності. В статті відзначається, що в сучасних умовах біоетичний дискурс концентрується навколо аксіо-логічної парадигми у вченні про живе. Все різноманіття точок зору пропонується згрупувати в два основні під-ходи: етика сакральності (святості) життя та етика якості життя. Концептуалізація цих двох основних підходів дозволяє розглядати все різноманіття поглядів на цінність життя в контексті біоетичного дискурсу як система-тизовану сукупність поглядів, що сприяє створенню відповідної ситуації наукового пошуку та сприятиме погли-бленню наукових досліджень із зазначеної тематики
Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)