Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Каталог авторефератів та дисертацій (18)Рідкісні та цінні видання (1)Мережеві ресурси (10)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=свідомість<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 508
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.


    Assefa, A. H.
    Symbolic values and implications of the Grand Ethiopian Renaissance Dam project in Ethiopian identity politics = Символічні цінності та наслідки проекту греблі великого відродження Ефіопії в політиці ефіопської ідентичності / A. H. Assefa, B. T. Gedifew // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2021. - № 5/6. - P5-14. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
етнічна приналежність -- Ефіопія -- етнічний федералізм -- мова розвитку -- політика ідентичності
Анотація: Стаття присвячена аналізу ідентифікаційних процесів, що відбуваються в сучасній Ефіопії під впливом модернізаційних змін. Зокрема описується – як економічні та політичні здобутки сприяють спільному пог-ляду на майбутнє з боку протилежних один одному етноцентричного та пан-ефіопського націоналістичного таборів. Наразі в ефіопській політиці домінують різні етнічні "протигрупові" та "позагрупові" політичні дискурси. У статті розглядаються та висвітлюються відповідні філософські концепції, включаючи "дзеркальну ідентичність", первісну та інструментальну концепцію етнічної приналежності. Примітно, що, дотримуючись напряму думок Б. Андерсона про націоналізм як "культурний артефакт" та вираз "уявної спільноти", автори доходять висновку, що GERD може слугувати спільною символічною мовою та мовою розвитку, щоб змінити ефіопську національну свідомість та уяву, покращуючи політичні та економічні сфери країни. Реалізація проекту греблі Великого Відродження Ефіопії (GERD) приховано чи відверто допомагає реформувати механізми самовизнання державної влади та поступово реагує на видатні політичні розбіжності, вибудовуючи відносини на основі довіри серед основних політичних акторів. Етноцентричні мотивації порушують такі політичні питання, як сецесія, право на мовне та культурне визнання, економічна рівність та політична безпека та представництво шляхом використання їх відповідних етнічних приналежностей як засобу політичної мобілізації. У нинішній Ефіопії політична ідентичність практично поєднується з етнічною ідентичністю. У цьому сенсі, оскільки існують різноманітні етнічні групи, політичні кордони підтримуються серед численних націоналістів, що базуються на етнічній основі, та між загальноефіопськими та етноцентричними суб'єктами. Отже, необхідний всебічний діалог та конструктивне політичне взаємне запліднення між різними політичними суб’єктами, горизонтально та вертикально, між етноцентричними націоналістами та загальноефіопськими захисниками. В Ефіопії реалізація внутрішньополітичного консенсусу вимагає миттєвого механізму корекції. Відповідно, політично заангажовані антитетичні етнічні розмежування та періодично сфабриковані історичні наративи, спричинили несприятливі умови в політиці. Ось чому, як визначають автори статті, такі проекти розвитку, як GERD, мали б відповідні економічні та політичні механізми для розвитку національних настроїв, що, в свою чергу, символічно сприятиме національному консенсусу серед основних політичних суб'єктів. Отже, запозичивши поняття Ф .Фукуями про "національну ідентичність віросповідання", можна було б резюмувати, що ці проекти розвитку можуть допомогти реалізувати символічну цінність, конструктивно надавши громадянам змогу визнати основоположні ідеали своїх країн та піднявши загальні фактори. Перспективами продовження даного дослідження є вплив зовнішніх геополітичних та правових чинників на проект GERD
Дод.точки доступу:
Gedifew, B. T.
Белайне Тайе Гедифев
Андебет Хайлу Асефа


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

2.


    Chikarkova, M.
    Philosophy in the digital epoch: potential development and challenges = Філософія у цифрову епоху: потенціал розвитку та виклики / M. Chikarkova // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 1. - P68-71. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
цифрова філософія -- цифрова гуманітаристика -- дигіталізація
Анотація: Стаття присвячена змінам, що відбуваються у філософії в епоху цифрових технологій. Проблема розглядається у річищі цифрової гуманітаристики, яка нині являє собою авангард соціокультурного знання. Автор аналізує, як цифрова реальність модифікує традиційні філософські питання. Так, дигіталізація інформації, з її майже безмежними можливостями повинна була би, здається, спростити процес пізнання, але насправді це призводить до переповнення Інтернету паранауковою інформацією, що лише ускладнює пошук істини. Комп'- ютерна віртуальна реальність по-новому ставить онтологічні питання про буття, межі життя та смерті, час і простір тощо. Сучасні технології створюють ілюзію реального життя, яке іноді може сприйматися як більш реальне у порівнянні з нашим фізичним світом. Медіапростір створює свою медіарельність, з притаманними їй законами та істотним впливом на нашу свідомість. Антропологічні, аксіологічні та соціальні питання також постають у нових аспектах. Пророцтва трансгуманістів про цілковите злиття людського інтелекту зі штучним і остаточне стирання кордонів між людиною і машиною вже не виглядають фантастичними. Тоді як аксіологія вже стільки століть поспіль б'ється над з'ясуванням атрибутів людського, комп'ютерні технології пропонують міркувати вже над проблемою кіборгізації і трансхьюманів. Онлайнова анонімність дає можливість створювати нову ідентичність (ідентичності), обираючи різні аватари, але це провокує поширення аномії (Е. Дюркгейм), і відчуженість стає характерним явищем сучасного соціуму. Більше того - віртуальна особистість постійно нагадує нам про слабкість і недосконалість нашого реального "я". Класичні метафізичні питання також не зникають з приходом новітніх технологій. Пошуки трансцендентності можуть реалізуватися в утворенні "Googleцеркви", що базується на ідеї сприйняття пошукового сервісу як Бога, оскільки він всезнаючий, всемогутній, всюдисущий, безсмертний тощо. Останні десятиліття формується т. зв. цифрова філософія, яка в англомовних дослідженнях постає як міждисциплінарне поле на стику метафізики та космології і дає можливість говорити про філософію мовою математики (квантової фізики). Натурфілософські пошуки першоджерела (першоелементів) нині втілюються в обчисленнях закономірностей нашого світу за допомогою комп'ютерного інструментарію. Отже, можна говорити про формування нових галузей філософського знання - медіафілософія, цифрова філософія тощо, але поки що ані їх назви, ані предмети дослідження не є усталеними
Дод.точки доступу:
Чікарькова Марія


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

3.


    Correia, Corlos
    Consciousness and personal identity [Текст] / Corlos Correia // Філософська думка : український наук.-теорет. часопис. - 2018. - № 3. - С. 90-104 . - ISSN 0235-7941

Кл.слова (ненормовані):
свідомість -- особистість -- самоврядування -- розповідь

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

4.


    Denysiuk, Zhanna.
    Hi-hume technology in the paradigm of value transformations of society [Текст] / Z. Denysiuk // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв = National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald : щоквартальний науковий журнал. - 2020. - № 2. - С. 3-9. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 2226-3209

Кл.слова (ненормовані):
hi-hume технології -- цінності -- соціум -- масова свідомість -- комунікація

Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

5.


    Dodonov, R.
    The institutionalization of the politics of memory = Інституціоналізація політики пам'яті / R. Dodonov // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2018. - № 1. - P98-102. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
історична пам'ять -- політики пам'яті -- війни пам'яті -- інституціоналізація -- Інститут національної пам'яті
Анотація: Стаття присвячена аналізу напрямків і логічних етапів інституціоналізації історичної пам'яті в Україні. Під інституціоналізацією розуміється процес визначення і закріплення соціальних норм, правил, статусів і ролей, приведення їх у систему, яка здатна діяти в напрямку задоволення деякої суспільної потреби. Такою потребою в Україні стала вимога відновлення історичної справедливості і встановлення історичної правди. Закриті теми вітчизняної історії, особливо ХХ ст., включаючи Голодомори, сталінські репресії, окремі сторінки Другої світової війни вимагали своєї рефлексії та ціннісного переусвідомлення. Без моральної оцінки та своєрідної "роботи над помилками" суспільство не може рухатися далі. За цих умов виникає необхідність інституціоналізації історичної пам'яті з виокремленням її сталих і потенційних інституціональних форм. Зміст історичної пам'яті стає предметом державної політики, суттєво впливаючи на міжнародні стосунки - аж до появи так званих "війн пам'яті". Необхідність взяти історичну пам'ять народу під контроль сприяло перетворенню її на об'єкт маніпуляції. "Політики пам'яті" стають невід'ємною складовою політичного менеджменту, засобом впливу на масову свідомість та ідентичність, джерелом легітимності державних і наддержавних інституцій. Етапами інституціоналізації є привертання уваги до "закритих питань" історії з боку творчої інтелігенції, незалежних досліджень істориків, журналістських розслідувань, внаслідок чого в суспільстві сформувалася потреба у відновленні справедливості і правди; встановлення норм і правил оприлюднення змісту історичної пам'яті, включаючи розсекречення архівних документів, роботи пошукових експедицій в місцях масових поховань, визначення нових та відродження забутих місць пам'яті, перегляд пантеону національних героїв, різноманітні програми вивчення усної історії, включення змісту історичної пам'яті у підручники навчальних закладів; прийняття на законодавчому рівні відповідних норм, що передбачають санкції за їх недотримання; нарешті, створення Інституту національної пам'яті.
Дод.точки доступу:
Додонов Роман


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

6.


    Ebo, S.
    The "matser" made world: a new conceptualization of matter and spirit = Майстерність світобудування: нова концептуалізація справи і духу / S. Ebo // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 1. - P29-36. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
свідомість космосу -- створений ідеями світ -- Берклі -- створений матерією світ -- Нкрума -- ре-концептуалізація матерії -- матсер
Анотація: У статті переусвідомлюються домінуючі онтологічні та епістемологічні інтерпретації Всесвіту, включаючи матеріалістичні та ідеалістичні варіанти. На прикладі філософських поглядів, з одного боку, ганського мислителя, політичного діяча Кваме Нкруми та ірландського філософа, єпископа Джорджа Берклі, з іншого, автор демонструє неможливість досягнення компромісу між названими світоглядними картинами світу. Матеріалісти бачать світ як по суті матеріальний, позбавлений Бога чи творця. Ідеалісти бачать світ як продукт духу або розуму. Вони вважають, що світ є принципово нематеріальним. Обидві позиції не можуть задовольнити дослідників Всесвіту. Адже космос є, існує, незалежно від його інтерпретації. Спираючись на текстологічні дослідження та спекулятивний філософський аналіз, автор доводить, що так звана амбівалентність космосу з протиставленням матеріального та духовного має штучний характер і не виходить за межі епістемології. Якщо світ є матеріальним, він, безумовно, не є ідеальним; якщо все зроблено тільки з ідей, то це, безумовно, нематеріальне. У реальності ж існує чимало явищ, які не можна класифікувати виключно як матеріальні або духовні. Тоді виявляється, що існуюче визначення матерії не охоплює деяких властивостей, притаманних явищам, які класифікуються як "матеріальні". Так само може бути, що те, що називається "духовним", - це атрибути, властивості, суть яких не вичерпується визначенням того, що ми називаємо матерією. Ми могли б також жити в космосі, який складається з речовин, властивостями яких є ті, що ми мислимо як "матеріальні", а деякі з них ми вважаємо "духовними". Автор доходить висновків, що філософи традиційно поділяють явища реального світу на матеріальні та духовні, але якщо явища демонструють атрибути, які епістемологічно не можуть перебувати в одній сутності без концептуальних суперечностей, звідси випливає, що традиційна концепція реальності як розуму і матерії є явно недостатньою. Космос не складається виключно з матерії або духу. Раціональна концептуалізація реальності логічно призводить до протиставлення матерії і духу, тоді як сама залишається неподільною цілісністю. У статті лунає заклик переглянути чинне поняття матерії й існуючу концепцію духу, узагальнити їх в категорії "матсер" (тобто до матерії додається літера "с", що вказує на дух (спірит)), яка знімає інтелектуальну абсурдність дихотомізації реальності. Ми знаходимося в одному космосі, який "подвоюється" лише в мові, але не в нашому досвіді. Наш досвід космосу залишається єдиним. Ми - це "матсерний космос".
Дод.точки доступу:
Ебо Сократ


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

7.


    Lomachinska, I.
    The ideological sources of religious leadership in Ukrainian cultural space = Витоки ідеї релігійного лідерства у просторі української культури / I. Lomachinska, S. Khrypko, G. Iatsenko // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 3. - P84-88. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
релігійне лідерство -- православне чернецтво -- православні монастирі -- національна духовна культура -- національні духовні цінності
Анотація: Актуальність проблеми зумовлюється посиленням впливу релігійного лідерства на суспільно-політичні процеси українського суспільства. У сучасній науковій думці релігійне лідерство розглядалося, переважно, у політичному (як протиставлення лідерству політичному у формах і засобах досягнення влади) та організаційному (як основний чинник формування організаційної структури церкви) контекстах. У представників богословської думки ідея релігійного лідерства простежується у теологічній доктрині пастирства як духовного наставництва. Водночас, проблема духовно-культурної спрямованості діяльності православного релігійного лідерства поки що не стала об'єктом активних наукових досліджень, тому метою статті є визначення витоків ідеї лідерства у просторі вітчизняної релігійно-культурної традиції. У процесі аналізу проблеми була визначена сутність релігійного лідерства як складної організаційної структури, що значною мірою визначала напрями розвитку не лише релігійного, але й соціально-культурного вітчизняного простору. У статті підкреслюється, що православне священство, переважно чернецтво, яке поєднувало в собі як ідеї аскетичного подвижництва, так і активну соціальну діяльність, сформувало архетипічний образ українського релігійного лідерства. У статті доведено, що в українській релігійно-культурній традиції ідея православного релігійного лідерства формувалась на засадах патристичної традиції і відобразилась у наступних його функціях: ідеологічна, місійно-пропагандистська, ціннісно-орієнтаційна, літургійно-богослужбова, інтегративна. Релігійний лідер завжди виступає як знак певної релігійної ідеології, певної системи моральних та суспільних цінностей, тому він формує певний ідеальний образ, що є найбільш актуальним для конкретної історичної доби. Архетип релігійного лідера формується у зоні сакрального, тому, на відміну від лідерства політичного, він захищений від радикальних ідеологічних ревізій, та забезпечує домінуючий вплив на суспільну свідомість
Дод.точки доступу:
Khrypko, S.
Хрипко Світлана
Iatsenko, G.
Яценко Ганна
Ломачинська Ірина


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

8.


    Lomachinska, I.
    The religious factors of the Ukrainian mentality formation = Релігійні чинники формування української ментальності / I. Lomachinska, E. Deinega, O. Donets // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2021. - № 9/10. - P34-39. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
ментальність -- менталітет -- українська ментальність -- національна самосвідомість -- релігійні архетипи -- релігійні символи -- релігійно-культурна традиція -- сакралізована модель світу
Анотація: У сучасному глобалізованому світі дослідження ментальності як провідної характеристики нації, що визначає єдність релігійно-культурної традиції соціуму, зумовлено необхідністю налагодження ефективної міжнаціональної релігійно-культурної взаємодії. Метою аналізу є визначення релігійних чинників формування української ментальності з урахуванням історичного контексту та глобалізаційних викликів сучасності. Методологія дослідження основана на принципах позаконфесійності і світоглядного плюралізму, із залученням системи методів – історичного, діалектичного, порівняльного, аналізу, синтезу та узагальнення. У висновках підкреслюється, що ментальність – одна з форм акумуляції соціального досвіду, сукупність історично прийнятих ідей, поглядів, стереотипів, форм та поведінки, закладених у суспільній свідомості вихованням, культурою, релігією, мовою протягом хронологічно великих відрізків часу. Кожне ментальне утворення має свої умовні кордони «свого» й «іншого», сформовані ідеологіями, віруваннями, релігійними цінностями. Релігійні чинники формування ментальності зумовлюються роллю Церкви як основного регулятора суспільного життя. Храм у соціальному просторі української нації може розглядатись як своєрідне архетипічне утворення, частина знаково-символьної та комунікаційноінформаційної релігійної системи, що регулює суспільну свідомість та є невід’ємною частиною національної пам’яті. Ментальні архетипи національної самосвідомості зумовлені феноменом «порубіжжя», визначили у соціальному плані прагнення до особистісної свободи, патріотизм, соціальну активність; у духовному вимірі – це прагнення до захищеності внутрішнього світу, жертовність, милосердя, ненасилля
Дод.точки доступу:
Deinega, E.
Євген Дейнега
Donets, O.
Олександр Донець
Ірина Ломачинська


Є примірники у відділах: всього 1 : ГП ЧЗ (1)
Вільні: ГП ЧЗ (1)


Знайти схожі

9.
94(438)
N13


   
    Nad Wisla i Dnieprem. Polska i Ukraina w przestrzeni europejskiej - przeszlosc i terazniejszosc. Seria: Systemy Miedzynarodowe i Globalny Rozwoj. № 1 = Над Дніпром і Віслою : Україна і Польща в європейському вимірі - минуле і сучасність / Uniwersytet Mykolaja Kopernika w Toruniu, Kijowski Narodowy Uniwersytet Lingwistyczny. - Torun ; Kijow : [s. n.], 2002. - 379 с. - ISBN 966-638-126-5 : 30.00 грн.
    Зміст:
Пелешенко, Юрій. Туга за раєм в українській словесності пізнього Середньовіччя / Ю. Пелешенко. - С .7-26
Кл.слова: пізньосередньовічне християнство, поняття Рай, міфологізація
Ульяновський, Василь. Свадьба Лжедмитрия и коронация Марины Мнишек: свидетельства и оценки современников / В. Ульяновський. - С .27-61
Кл.слова: весілля Лжедмитрия, вінчання Марини
Андрущенко, Ігор. Польща між двома імперіями / І. Андрущенко. - С .75-93
Кл.слова: національна свідомість, Польща, дискримінація
Буравський, О. А. Землеволодіння і господарське життя поляків Волині у другій половині XIX - на початку XX ст. / О. А. Буравський. - С .94-110
Кл.слова: життя поляків, землеволодіння, аграрна реформа
Набитович, І. Образ міста Дрогобича в українській і польській художній прозі кінця XIX - перша половина XX ст. / І. Набитович. - С .111-122
Кл.слова: образ Дрогобича, проза XIX - XX століття
Реєнт, Олександр. Основні напрямки дослідження Першої світової івйни в українській історіографії / О. Реєнт. - С .123-126
Кл.слова: соціально-економічні фактори, російська окупація
Збігнєв, Карпус. Табір інтернованих українських військ у Каліші (Польща) в 1921-1924рр. / Карпус Збігнєв, І. Срібняк. - С .138-150
Кл.слова: калішський табір, військова освіта, культурне життя
Смоліньскі, А. З історії військової уніформістики в II-й Речі Посполитій: особливості одностроїв 49-го Гуцульського Стрілецького Полку / А. Смоліньскі. - С .151-185
Кл.слова: Річ Посполита, культура гуцульщини, 49-й Полк
Кучер, Валерій. Харитативна діяльнісь українських дипломатичних установ та громадських організацій в Тереччині у 1921р. / В. Кучер. - С .186-188
Кл.слова: Туреччина, вояки-українці
Галушко, К. Ю. Український хлібороб-концерватор В’ячеслав Липинський і польські "людовці": ідеологічні паралелі на тлі міжвоєнного аграризму / К. Ю. Галушко. - С .189-198
Кл.слова: універсалізм, польські аграрії
Дуднік, Олександр. Український студентський рух у міжвоєнній Польщі та за її межами в контексті польсько-українських взаємовідносин / О. Дуднік. - С .206-218
Кл.слова: Варшавська угода, благодійна організація, студенти-емігранти
Вішка, О. Відділи українського центрального комітету в Калуші, Скальмєжинцях і Щипіорні / О. Вішка. - С .219-228
Кл.слова: товариство"Самопоміч", Калуш
Гудзь, Віктор. З історії українського студентського руху в міжвоєнній Німеччині / В. Гудзь. - С .229-231
Кл.слова: Німеччина, студентський рух
Монолатій, Іван. Джерела до історії етнонаціональних спільнот у Галичині / І. Монолатій. - С .241-248
Кл.слова: територіально-політичні процеси, етнонаціональна група, Галичина
Павленко, Світлана. Огляд архівного фонду графів Потоцьких у центральному державному історичному архіві України у місті Києві / С. Павленко. - С .249-254
Кл.слова: фонд графів Потоцьких, Київ
Палієнко, Марина Геннадіївна. "Все, що зв’язано з нашою історією, мусить бути зібрано, упорядковано і схоронено..."(збереження документальної спадщини українського народу державним центром УНР в екзилі / М. Г. Палієнко. - С .255-261
Кл.слова: політична еміграція, бібліотека імені Симона Питлюри, архівні документи
Кост, Павло. Період невикористаних можливостей: відносини Україна - Європейський Союз / П. Кост. - С .320-331
Кл.слова: європейська спільнота, стратегія України, українсько-британські стосунки
Мащак, Ярослав. Польсько-українські відносини в 1999 - 2002 роках / Я. Мащак. - С .332-342
Кл.слова: стратегічне партнерство, каспійська нафта, енергетична безпека
Аносов, Іван. Український вчений-антрополог Федір Вовк / І. Аносов. - С .343-345
Кл.слова: Федір Вовк, про нього, антрополог
Купцов, Андрій. Політичний маркетинг: визначення та концепція / А. Купцов. - С .359-362
Кл.слова: маркетигн, специфіка продукту, квазісередовище
Тищенко, Олена. Василь Плющ та його "Нариси з історії української медичної науки та освіти" / О. Тищенко. - С .363-365
Кл.слова: Василь Плющ, нарис з історії української медичної науки
Назарук, Юлія. Діяльність союзу визволення України в Австро-Угорщині на початку Першої світової війни / Ю. Назарук. - С .366-369
Кл.слова: Австро-Угорщина, Перша світова війна
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Історія України--Збірники

   Історія Польщі--Збірники


Кл.слова (ненормовані):
соціальна історія -- уніформістика -- військова історія-консерватор -- політична історія -- історія ідей -- джерелознавство -- архівознавство -- етнонаціональні спільноти -- документальна спадщина
Дод.точки доступу:
Uniwersytet Mykolaja Kopernika w Toruniu
Kijowski Narodowy Uniwersytet Lingwistyczny


Примірників всього: 3
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (3)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (3)

Знайти схожі

10.


    Rayhert, K.
    A new view of reality (TV series culture studies) / K. Rayhert // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2018. - № 3. - P41-44. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
культура -- людина -- природа -- реальність
Анотація: У зв’язку з появою і постійним розвитком нових технологій, які уможливлюють виділення нових граней реальності, триває науковий пошук нових основ і характеристик, що уточнюють зміст цього поняття. У контексті такого пошуку в статті досліджується комбінація визначення поняття «реальність», запропонованого Філіпом Кіндредом Діком, і концепції Umwelt Якоба фон Ікскюля в другій серії другого сезону телесеріалу «Легіон». Автори телесеріалу пропонують несподіване поєднання визначення «реальності» Філіпа Кіндреда Діка та концепції Umwelt Якоба фон Ікскюля, змушуючи поглянути на реальність під найнесподіванішим кутом. Наслідком комбінації є те, що суттєвою ознакою людського Umwelt є людська віра в справжність реальності, в якій людина живе. Сам людський Umwelt - це об’єднання першої природи, яка має фізичний характер, і другої природи, що є культурою, причому друга природа складається як з фізичного (реалізується в фізичних артефактах культури), так віртуального (реалізується в людській свідомості) виміру. Людина залежить від культури, особливо від її віртуальної частини, бо ця частина відповідає за людську мову, систему знаків, цінності та, певною мірою, свідомість і мислення, а отже, за людські відношення з зовнішнім, тобто, з реальністю. У такому випадку для людини найбільш значущим є наявність попереднього розуміння того, що реальне, а що - ні, тому що її функціонування, як частини природи та частини культури, особливо суспільства, залежить від такого розуміння. Все це свідчить про те, що ці дві природи визначають людський Umwelt, але якщо повірити визначенню поняття «реальність», що дав Філіп Кіндред Дік, справжнім компонентом реальності людського Umwelt можна вважати лише те, що фізично існує, тому що лише те, що фізично існує, не щезає нікуди, якщо припинити в нього вірити. Проте завжди є небезпека підробки реальності кимось чи чимось, що спроможне підробляти реальність, будь то інші люди, нелюди чи навіть ми самі
Дод.точки доступу:
Райхерт Костянтин


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)