Головна Спрощенний режим Посібник користувача
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Мережеві ресурси (1)Наукові періодичні видання Університету (23)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>K=спостереження<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 216
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.


    Abebe, K.
    Community participation in sustainable soil and water conservation: the case of Goro Gutuu Woreda Oromia, Ethiopia = Участь громади у сталому збереженні ґрунту та води: кейс горо гутуу вореда оромія / K. Abebe, W. Tikii // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2021. - № 5/6. - P15-26. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
громадська участь -- екологічні проблеми -- захист ґрунтів і вод -- Ефіопія
Анотація: Одним із проявів глобальної екологічної кризи є проблема зниження якості ґрунтів і скорочення водних ресурсів на Африканському континенті. Автори статті звертаються до досвіду громадянських спільнот Ефіопії в організації стійких громадських заходів із збереження ґрунтів і води. Адже це питання є центральним для виживання значної кількості населення Ефіопії. Для вивчення ставлення громадськості до екологічних ініціатив були залучені методи анкетування, аналізу документів і польові спостереження. В ході комплексного дослідження було проведено 203 заміри, під час яких 24, 12 і 167 респондентів, відповідно, взяли участь в FGD, KII та опитуванні. Отримані дані були якісно та кількісно проаналізовані. Статистична значимість різниці у сприйнятті респондентів, опитаних в трьох агроекологічних зонах, перевірена за допомогою тесту Краскала Уолліста. Це дослідження фіксує надзвичайну важливість суспільної участі у вирішенні екологічних проблем, включаючи такі операціональні складові як: обізнаність, почуття причетності до спільної справи, прозорість, впевненість у правильності власних дій. Були встановлені та підтверджені кореляційні залежності між незначними розмірами агроферм – з одного боку та низьким рівнем річного прибутку й добробуту – з іншого; між низьким загальноосвітнім статусом господаря – і реактивним культивуванням фермерських угодь, низьким рівнем залученості до природоохоронної активності, слабким потенціалом громади. Лідери думок вказували на конкретні економічні, соціальні, культурні й політичні чинники, які впливають на постійність участі громад у стійкій діяльності з охорони ґрунтів і водних ресурсів. За результатами проведеного дослідження розроблена низка рекомендацій для Бюро сільського господарства і природних ресурсів Ефіопії. Зокрема, пропонується переглянути та визначити чіткі стратегії щодо права власності/права використання ресурсів на закритих сільськогосподарських ділянках. Крім того, районне і зональне управління сільського господарства і природних ресурсів має популяризувати передовий мобілізаційний досвід громад, застосовувати освітні та мотиваційні заходи. Перспективами продовження даного дослідження є розробка альтернативних сценаріїв, спрямованих на мінімізації впливу малих розмірів агроферм на рівень річного прибутку і, як наслідок, на нерівномірність участі в стійкій громадській діяльності із збереження ґрунтів і водних ресурсів
Дод.точки доступу:
Tikii, W.
Вактолі Тікіі
Кетема Абебе


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

2.


    Ebo, S.
    Death in Igbo African ontology = Смерть в онтології африканського народу Ігбо / S. Ebo // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 3. - P22-28. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
смерть -- пошуки сенсу свого існування -- африканське суспільство ігбо -- концептуалізація смерті в уявленнях ігбо
Анотація: Смерть - це виклик будь-яким дослідженням людини, її кінцева головоломка. Смерть незмінно знаходиться в центрі людських пошуків сенсу свого існування. Різні культури в різні епохи наближалися до смерті через широку гаму значень і смислів. Африканська спільнота Ігбо, як і інші культури у світі, зіткнулася зі смертю у своїй спробі філософського обґрунтування сенсу свого життєвого досвіду. Людина не повинна просто зникати. Ігбо, як і більшість представників людського роду, відмовляються остаточно прийняти смерть. Серед Ігбо смерть - це континуум. Померлі продовжують жити в пам'яті й діяльності спільноти. Їхній статус на землі мертвих, яка, до речі, не є далекою від місця проживання спільноти, залежить від того, наскільки добре вони жили й наскільки добре їхні нащадки виконували свої обов'язки по відношенню до них, особливо щодо їх поховання. В онтології Ігбо суспільство є центром існування. Навіть у світі мертвих мертві існують для своєї громади. Вони повинні продовжувати робити добро для спільноти, забезпечувати сприятливі умови для богів. Навіть коли мертві не викликають прихильності предків, вони не просто зникають. Вони витають навколо громади, спричиняючи великі незручності для їх близьких, сімей та спільноти в цілому. Коли Ігбо помирає, він не бажає ані бути об'єднаним з богом на небесах, ані бути покараним демоном у пеклі. Його істота по суті визначається як продовження "перебування з громадою". У статті цей унікальний досвід Ігбо щодо розуміння смерті фіксується за допомогою вивчення письмових джерел, усних традицій та інтерв'ю, безпосереднього спостереження за звичаями спільноти на практиці та аналізу живого спілкування. Серед існуючих у світовій філософській спадщині інтерпретацій смерті необхідно чітко виокремлювати унікальну концепцію Ігбо, яка одночасно стосується й проблеми сенсу життя
Дод.точки доступу:
Ебо Сократ


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

3.


    Fylypchuk, S.
    Special spheres of the UGCC charitable activity in the light of confessional media: religious analysis = Специфічні сфери харитативної діяльності УГКЦ в світлі конфесійних медіа: релігієзнавчий аналіз / S. Fylypchuk // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2019. - № 1. - P95-98. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
харитативна діяльність -- позакультова діяльність
Анотація: Стаття присвячена розгляду різних векторів дияконії Української греко-католицької церкви (УГКЦ) періоду незалежності України, виявленню ознак та основних тенденцій у соціальному служінні як позакультовій діяльності конфесії, окресленню мотиваційних спонук до такої позакультової роботи у священиків та вірян. Основним робочим інструментарієм для аналізу харитативної діяльності УГКЦ виступає емпіричний метод спостереження, за допомогою якого обґрунтовано, на які категорії соціуму найбільше спрямована благодійницька робота церкви, та метод узагальнення, завдяки якому автором виявлено сучасні тенденції в благодійному служінні та мотивації суб'єктів такого служіння. Уперше проаналізовано інформаційне конфесійне середовище із виокремленням вузлових й найбільш значимих точок дискурсу, що зосереджені на тих категоріях українського соціуму, яким УГКЦ приділяє найбільшу увагу в своїй духовній опіці та піклуванні: знедоленим з різними формами неповносправності й безхатченкам. Показано, що соціальна робота - це найвпливовіший спосіб донесення керигми Церкви, яке для потенційних неофітів виступає головною ознакою її "справжності". Управлінська та координаційна функція Церкви в такій роботі має проявлятися в місії соціального служіння без "воцерковлення" об'єктів такого служіння та професійному підході, який полягає у вмінні чітко ставити задачі та виконувати їх в рамках благодійного проекту. Благодійна позакультова діяльність координується відділом соціального служіння УГКЦ, а реалізується парафіяльними священиками, чернечими орденами, активними вірянами-волонтерами. Мотивацією до таких дій є релігійні спонукання, а також активна громадянська позиція вірян. Благодійницька робота УГКЦ із маргіналізованими категоріями громадян постає як суспільно значуща діяльність із метою духовного оздоровлення суспільства через матеріальну й релігійну опіку незахищених і відкинених на маргінес верств населення, що сприяє формуванню активного конфесійного волонтерського руху.
Дод.точки доступу:
Филипчук Світлана


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

4.


    Guzel, B.
    On selfness (the "I") the key to the Universe = У самості ("Я") ключ до всесвіту / B. Guzel // Схід = Skhid : аналітично-інформаційний журнал. - 2020. - № 3. - P47-52. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1728-9343. - ISSN 2411-3093

Кл.слова (ненормовані):
самість -- Всесвіт -- Рісале-і Нур -- Коран
Анотація: На підставі ретроспективного аналізу міркувань про знання та віру визначних представників європейської філософії автор статті підводить читача до думки, що Всесвіт є "вмістилищем" значень про світ, і одним з джерел винаходження цих значень є релігія. Далі він показує, що джерелом інтерпретації смислів та отримання нових значень в Ісламській традиції є збірка "Рісале-і Нур" турецького богослова Бадіуззамана Саїда Нурсі. У "Рісале-і Нур" запропоновано нове розуміння характеру відносин між Кораном - книгою "Божественного атрибуту мови" - та Всесвітом - книгою Сили "Божественного атрибуту Волі". Бадіуззаман постійно звертає увагу читачів на Всесвіт, демонструючи, як "читати" його за допомогою куранської методології, як зрозуміти вічний сенс, на який вказує творення, і як дійти до висновків, зазначених у Корані. Аналізуючи конкретні томи "Рісале-і Нур" (зокрема "Слова", "Листи", "Спалахи", "Промені"), автор статті показує оригінальність міркувань Саїда Нурсі, які не походять ані від мудрості Сходу, ані від науки Заходу. Доводиться, що "Рісале-і Нур" розкриває значення понять та справжніх значень Всесвіту прямим натхненням з Корану, а не лише на підставі раціональних умовиводів. Сприймаючи знання та спостереження як сторінки та слова з книги Всесвіту, Нурсі здійснює прямий зв'язок між Кораном та Всесвітом. Тим самим він доводить, що між ними немає суперечності, і фактично вони обидва написані одним автором. Отже, коли "самість" ("Я") задіяна належним чином, людині стає очевидним, що те, про що розповідає книга Всесвіту, нічим не відрізняється від одкровення. Визначення Саїда Нурсі існує в рамках чотирьох основних понять: одне носить сенс іншого, одне - яке означає себе, наміри та сприйняття. Коли природа "самості" відома і використовується як описано, вона пропонує сприйняття, яке не нехтує продуктами філософського та наукового підходів, а швидше інтерпретує їх у світлі одкровення, перетворюючи всю інформацію на мудрість. Тому ключ до розшифровки книги Всесвіту криється в природі людини та її самості.
Дод.точки доступу:
Бюлент Гюзель


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

5.


    Kosharna, N.
    Organization of future primary school teachers’ professional practice within the optional block "foreign language" [Електронний ресурс] / N. Kosharna, L. Petryk. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2021. - Вип. 4. - С. 50-59, DOI 10.28925/1609-8595.2021.4.6. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
виробнича практика -- майбутній вчитель -- іншомовна підготовка -- метод підготовки
Анотація: Стаття присвячена питанню організації виробничої практики майбутніх учителів початкової школи у межах спеціалізації вибіркового блоку «Іноземна мова». У процесі дослідження проаналізовано вітчизняну та зарубіжну літературу з проблеми дослідження, взято до уваги нормативно-правові документи та звіти з питань підготовки вчителя початкової школи, зокрема її практичної професійної складової, у провідних країнах Європи. Для досягнення мети було застосовано комплекс наукових методів: теоретичні – вивчення стану досліджуваної проблеми, визначення сутності виробничої практики майбутніх учителів початкової школи; емпіричні: анкетування, бесіди; педагогічні спостереження. З'ясовано, що головною метою виробничої практики майбутніх учителів початкової школи у межах спеціалізації вибіркового блоку «Іноземна мова» є формування їх практичної методичної компетентності засобом імплементації теоретичних знань і умінь з методики навчання іноземної мови у початковій школі, сучасних технологій та інноваційних засобів навчання. Організовуючи такий вид практики, необхідно враховувати наступні завдання на розвиток умінь студентів-практикантів: раціонально використовувати методи, прийоми та засоби навчання іноземної мови в початковій школі відповідно до практичної мети уроку; планувати урок іноземної мови методично коректно; добирати, аналізувати та ефективно застосувати сучасні технології та інноваційні засоби навчання іноземної мови відповідно до практичної мети уроку; розвивати навичку навчання впродовж життя; розвивати вміння студентів-практикантів планувати урок з іноземної мови та здійснювати контроль рівня сформованості іншомовних знань, умінь та навичок учнів початкової школи. Доведено, що результатом ефективної організації виробничої практики майбутніх учителів початкової школи у межах спеціалізації вибіркового блоку «Іноземна мова» є сформованість фахових компетентностей: здатність організовувати освітній процес з іноземної мови у початковій школі з огляду на сучасні методичні підходи та провідний педагогічний досвід; здатність спілкування іноземною мовою в усній та писемних формах у межах визначеної тематики; здатність використовувати іноземну мову в різних ситуаціях соціального, навчально-академічного та професійного спілкування.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Petryk, L.


Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

6.
   908(520)
   P64


    Pilling, David.
    Bending adversity : Japan and the art of survival / David Pilling. - London : Penguin books, 2020. - xxxvi, 415 p. : il, карти. - ISBN 978-0-141-99053-8 : 150.00 грн.
First published: London : Allen Lane, 2014. В рамках проєкту "Read Japan Project".
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Японія--Історія, 21 ст.
    Японія--Політика та уряд, 21 ст.

    Японія--Економічні умови, 21 ст.

    Японія--Соціальні умови, 21 ст.

Кл.слова (ненормовані):
tsunami -- the magic teapot -- abnormal nation -- fukushima fallout -- citizens -- історія -- японія -- цунамі -- фукусіма -- після цунамі
Анотація: Редактор Financial Times Asia Девід Піллінг представляє свіже бачення Японії, спираючись на власний глибокий досвід, а також на спостереження різних японських громадян, зокрема письменника Харукі Муракамі, колишнього прем’єр-міністра Дзюнітіро Коїдзумі, промисловців і банкірів, активістів і митців. , підлітки та восьмирічники. Через їхні голоси Піллінг передає динамізм і різноманітність сучасної Японії.

Примірників всього: 1
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (1)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (1)

Знайти схожі

7.


    Salata, O.
    Development of scientific communication of student’s youth by means of tournament’s competitions [Електронний ресурс] / O. Salata. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2020. - Вип. 4. - С. 44-51, DOI 10.28925/1609-8595.2020.4.5. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595

Кл.слова (ненормовані):
комунікація -- змагання -- студенти -- турніри -- пошук
Анотація: Це дослідження спрямоване на вивчення ролі конкурсних змагань, зокрема студентських турнірів з історії, у розвитку наукової комунікації в студентської молоді в процесі навчання в закладі вищої освіти. Експеримент, який став частиною дослідження, включав 130 респондентів, 100 з яких – це студенти – учасники турнірних змагань, а 30 осіб – члени журі, які оцінювали турнірні ігри і брали участь у дослідженні цього інноваційного явища. Для визначення ефективності турнірних змагань та їх ролі в розвитку наукової комунікації було залучено метод спостереження для виявлення проявів почуттів і поведінки учасників турнірних змагань на різних етапах гри. Порівняльний метод застосовано для виявлення особливості турнірних змагань у системі олімпіад, конкурсів, що проводяться в Україні. Метод опитування використано для виявлення рівня досягнень учасників під час турніру та впливу турнірних змагань на подальше навчання та наукову діяльність студентів. Результати дослідження довели, що турнірні змагання з історії є важливим чинником у розвитку наукової комунікації студентської молоді. Вони сприяють розвитку в здобувачів вищої освіти критичного мислення, здатності працювати в команді, вміння самостійно здійснювати наукові дослідження і захищати публічно власні ідеї. У результаті дослідження було виявлено, що студенти, які розробляли проєкти наукових тем до турніру і брали участь у турнірних змаганнях (публічному захисті та опонуванні), мають значно вищий рівень навчальних досягнень, ніж їхні однокурсники. Відповідно до результатів дослідження рекомендовано створення наукових дискусійних колоквіумів між студентами, які цікавляться наукою, і досвідченими вітчизняними та зарубіжними науковцями.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Є примірники у відділах: всього 2 : ГП ЧЗ (2)
Вільні: ГП ЧЗ (2)


Знайти схожі

8.
   908(520)
   S86


    Stockwin, James Arthur Ainscow.
    Governing Japan : divided politics in a resurgent economy / J. A. A. Stockwin. - 4th ed. - Malden : Blackwell Publishing, 2008. - xvi, 298 p. : карти. - ISBN 978-1-4051-5416-1 (pbk. : alk. paper) : 150.00 грн.
В рамках проєкту "Read Japan Project".
ДРНТІ
УДК

Рубрики: Японія--Політика і уряд, 1945-
    Японія--Економічна політика, 1945-

Кл.слова (ненормовані):
politics of war, 1853-1945 -- political reconstruction -- development -- political reform -- політика війни 1853-1945 -- політична реконструкція -- розвиток -- політичні реформи
Анотація: Це четверте видання Governing Japan, доповнене глибоким, сучасним аналізом поточної політичної системи Японії та внеску її лідерів, вважається золотим стандартом для книг англійською мовою про японську політику. У цьому авторитетному томі Дж. А. А. Стоквін вирішує центральне питання – чому японська політика має значення для решти світу – щоб пояснити значення Японії для світу та демістифікувати складність її політики як для сторонніх людей, так і для багатьох самих японців. Охоплюючи широкий спектр тем, включаючи історичні, соціальні та економічні передумови, політичні реформи в 1990-х роках і вплив політичних діячів, таких як Дзюньітіро Коїдзумі, «Правління Японією» спирається на ретельні дослідження та спостереження, щоб скерувати читачів через чіткий, вичерпний огляд. японської політики та пропонують безцінне уявлення про політичні виклики та потенціал Японії на майбутнє. Цей том ідеально підходить для університетських курсів японської політики та порівняльної політики, а також японської пам’яті про війну, перегляду конституції та відносин Японії зі США, Китаєм, Північною та Південною Кореєю.

Примірників всього: 1
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (1)
Вільні:
Вул. Левка Лук'яненка, 13-Б Книгосховище (1)

Знайти схожі

9.


    Tsapro, G.
    Teaching master students: course topics’ communicative effectiveness [Електронний ресурс] / G. Tsapro, O. Gryshchenko. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2023. - Вип. 4. - P97-106, DOI 10.28925/1609-8595.2023.4.8. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595. - ISSN 2412-0774

Кл.слова (ненормовані):
жанри тексту -- комунікативні навички -- курс з комунікації -- опитування -- студенти-магістри
Анотація: Статтю присвячено навчанню магістрів, зокрема сфокусовано на вивченні комунікативної ефективності обраних тем для курсу практичної англійської мови для магістрів-лінгвістів. Дослідження ґрунтується на опитуванні, мета якого виявити оцінку студентами тем та жанрів текстів, що вивчаються протягом двох магістерських курсів. Результати дослідження показують, що деякі теми викликали у студентів більш глибокий резонанс, ніж інші. Так, теми «Tying the Knot» та «Parenting» отримали вищи бали, що свідчить про підвищений рівень зацікавленості до цих тем і, як результат, вищу залученість у дискусії серед магістрів. Такі теми, як «When something went wrong» та «Getting through», набрали порівняно нижчі оцінки, що окреслює потенційні області для вдосконалення або перегляду навчальної програми. Подальший аналіз показує, що другий рік магістерської програми отримав більш позитивні відгуки від студентів. Тема «Artificial Intelligence» виявилася найбільш високо оціненою серед різноманітних тем, що охоплюються курсом. Це спостереження свідчить про великий інтерес до сучасних технологій серед магістрів лінгвістики. Серед різних жанрів текстів, що використовуються в курсі, короткі оповідання виявилися найбільш захоплюючими для обговорення. На другому місці – статті, вірші, розділи книг та уривки з романів. Студенти віддають перевагу повним коротким оповіданням через їхню схильність до цікавих, творчих занять, пов’язаних з літературним аналізом. Вірші отримали позитивний відгук через винахідливі завдання, такі, як переклад і написання вірша у відповідь на заданий, що сприяє швидкому розумінню тексту та полегшує обговорення
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Gryshchenko, O.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

10.


    Şahinoğlu, A.
    An examination of teachers’ practices supported through mentoring program [Електронний ресурс] / A. Şahinoğlu, A. Sağlam. - Електронні текстові дані // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науковий журнал. - 2023. - Вип. 4. - С. 66-87, DOI 10.28925/1609-8595.2023.4.6. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 1609-8595. - ISSN 2412-0774

Кл.слова (ненормовані):
вчительські практики -- наставництво -- підготовка вчителів -- професійний розвиток учителів
Анотація: Метою цього дослідження є оцінка впливу практики наставництва, розробленої для підтримки вчителів у впровадженні оновленої навчальної програми з фізики, на практику. Для досягнення цієї мети була розроблена триетапна модель із застосуванням підходу групового наставництва, яка складається з підготовки (оцінка потреб для визначення поточного статусу вчителя), реалізації (практики наставництва, спрямовані на усунення виявлених прогалин у знаннях предмета) та загальної оцінки (оцінка впливу практики наставництва на практику вчителів до, під час і після процесу впровадження). Було прийнято дидактичний інженерний метод, і протягом 16 тижнів спостерігали за трьома вчителями фізики за допомогою записів камери. Спостереження були класифіковані відповідно до компетентностей у галузі фізики, і відповідно була проаналізована практика вчителів. Отримані дані свідчать про те, що підтримка наставництва мала позитивний вплив на розвиток вчителями дидактичної структури та підходів, орієнтованих на учня, з деяким регресом, який спостерігався після припинення наставництва. Проте практика вчителів залишилася кращою порівняно з початковим станом. Це дослідження було обмежене трьома вчителями-добровольцями з фізики, але результати свідчать про те, що наставництво може бути ефективним для покращення дотримання вчителями навчальної програми в галузі прикладної педагогічної освіти, і дослідження має практичні наслідки для підготовки та професійного розвитку вчителів. Дослідження робить внесок у поле, надаючи інший погляд на підготовку вчителів, наголошуючи на практичній підготовці та оцінці потреб, а не на теоретичній освіті.
Перейти до зовнішнього ресурсу http://npo.kubg.edu.ua/

Дод.точки доступу:
Sağlam, A.


Є примірники у відділах: всього 1 : Online (1)
Вільні: Online (1)


Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)